Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 6599
Det har seg sånn at typen min skal til tannlegen og borre om to timer.
Da skal han jo såklart få bedøvelse, og uten å tenke på det tok vi oss en mårnings nå.

Er det noen av dere som vet om det å røyke weed før man skal få bedøvelse hos tannlegen har noen negative sider? Det gjør vel ikke noe det?

-Takker for svar.
Uten å ha noen erfaring rundt dette vil jeg ikke tro at det skal ha noe å si. Bedøvelsen du får hos en tannlege er en lokal bedøvelse og har vel såvidt meg bekjent ingen psykisk effekt.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Uten å ha noen erfaring rundt dette vil jeg ikke tro at det skal ha noe å si. Bedøvelsen du får hos en tannlege er en lokal bedøvelse og har vel såvidt meg bekjent ingen psykisk effekt.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, da får vi bare håpe du har rett.
Kan tenke meg det er ganske udigg med pot-noia og et bor i kjeften...
Ånden hans kommer til å stinke helvete, han burde spise og drikke noe før han kommer dit ihvertfall.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ånden hans kommer til å stinke helvete, han burde spise og drikke noe før han kommer dit ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Stappe tennene fulle av matrester rett før tannlegen? Oi, det var smart!

Ville nok satset på munnskyllevann/tyggis/pusse tenner godt (som man vanligvis gjør før tannlegen uansett).
Eneste bivirkningen man kan oppleve, er vel om man er påvirket og kan føle ubehag med bedøvelsen. Takler du følelsen har du ikke noe å frykte.
Sist endret av MrCryptical; 1. februar 2012 kl. 10:17.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Stappe tennene fulle av matrester rett før tannlegen? Oi, det var smart!
Vis hele sitatet...
Smartere enn at politiet blir kontaktet, eller hva?
Funker jo å spise og SÅ pusse tennene, helt utrolig det der.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Smartere enn at politiet blir kontaktet, eller hva?
Funker jo å spise og SÅ pusse tennene, helt utrolig det der.
Vis hele sitatet...
Eller bare pusse tennene. *badum tsss*
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Smartere enn at politiet blir kontaktet, eller hva?
Funker jo å spise og SÅ pusse tennene, helt utrolig det der.
Vis hele sitatet...
Typisk paranoia at du tror at alle tannleger vet hvordan hasj-ånde lukter?

Da ser jeg plutselig ikke poenget med å spise om man ikke er sulten, for å deretter pusse tennene rett etterpå. Merkelig det der.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Uten å ha noen erfaring rundt dette vil jeg ikke tro at det skal ha noe å si. Bedøvelsen du får hos en tannlege er en lokal bedøvelse og har vel såvidt meg bekjent ingen psykisk effekt.
Vis hele sitatet...
Er du sikker? Mulig jeg innbiller meg ting, men jeg syntes jeg blei litt klar i hodet og "lightheaded" på en måte når jeg fikk septocain lokalbedøvelse.
Sist endret av Bothrops; 1. februar 2012 kl. 10:50.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Er du helt sikker? Mulig jeg innbiller meg ting, men jeg syntes jeg blei litt klar i hodet og "lightheaded" på en måte når jeg fikk septocain lokalbedøvelse.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg også lagt merke til, men jeg regna med det bare var placebo, og tenkte ikke noe mere over det.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Smartere enn at politiet blir kontaktet, eller hva?
Funker jo å spise og SÅ pusse tennene, helt utrolig det der.
Vis hele sitatet...
Buddy, du er jo helt ute! Tror du virkelig en tannlege hadde ringt snuten hvis han mente han hadde lukta pot av kjeften til en pasient? wtf!?

Jorda kaller PER!
Sist endret av Dodecha; 1. februar 2012 kl. 16:29. Grunn: oversatt til Norsk
Tannleger har vel også taushetsplikt?
Sitat av Yutao Vis innlegg
Tannleger har vel også taushetsplikt?
Vis hele sitatet...
Godt poeng Det har dem!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Commendatore Vis innlegg
Godt poeng Det har dem!
Vis hele sitatet...
Når det gjelder kriminelle saker så skal det vel vurderes om taushetsplikten skal holdes eller om det skal meldes i fra til politiet?
Møter du opp ruset hos tannlegen så ber de deg bestille ny time da du er edru. Det stinker heller ikke weed av kjeften flere timer etter inntak.

En tannlege ser fort på personer som misbruker amfetamin, har fortsatt til gode å høre historier om personer som har blitt tatt av politiet fordi tannlegen varslet.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Når det gjelder kriminelle saker så skal det vel vurderes om taushetsplikten skal holdes eller om det skal meldes i fra til politiet?
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Taushetsplikt

Straffelovens paragraf 139 pålegger den taushetspliktige å bryte tausheten i visse situasjoner. Hvis en persons liv eller helse er i fare eller en person er til fare for andres liv eller helse da har du rett til å bryte taushetsplikten for å hindre skade.
Vis hele sitatet...
Allikevel tror jeg få tannleger ville risikert å miste en kunde for helserisikoen hasj innebærer.
Røyket et bongtrekk før forrige gang jeg var på tannlegen, han virket litt mistenksom på meg, men ingenting skjedde
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Når det gjelder kriminelle saker så skal det vel vurderes om taushetsplikten skal holdes eller om det skal meldes i fra til politiet?
Vis hele sitatet...
Lurer litt på om du blander sammen enkle forelegs saker med kriminal saker som mord,ran,voldtekt osv her.. Hadde tannlegen din funnet ett menneske øre eller en finger i kjeften din, hadde han nok lurt litt JA..

Tror tannlegen din gir blanke i om du fyrer en liten morgen i ny å ne!
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Røyket et bongtrekk før forrige gang jeg var på tannlegen, han virket litt mistenksom på meg, men ingenting skjedde
Vis hele sitatet...
Var vel heller du som var mistenksom, tenker jeg
Har røyka hver gang jeg har vært til tannlegen de siste 3 gangene, og alle har gått bra! Bare å slappe av å si du er litt nervøs for tannleger generelt Bedøvelsen har jeg heller ikke merket noe forskjell av etter inntak.
Er du redd for tannlegen anbefales det ikke.
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Røyket et bongtrekk før forrige gang jeg var på tannlegen, han virket litt mistenksom på meg, men ingenting skjedde
Vis hele sitatet...
Hvis du var tannlegen er det kanskje ikke så rart han ble mistenksom
veldig gøy å røyke joint etter du har hvert der hvertfall=) kjenner ikke at du har noe i munnen. oi that´s what she said... au
Personlig skjønner jeg ikke poenget med å røyke før man skal til tannlegen. Man kan vel ta den etter som en liten premie
Sitat av lockhead Vis innlegg
Så gi faen i å tenke på det, begynne å tenke på deg selv?

Du har åpenbart ikke grunnlag for å uttale deg om andres rusforhold, TS sa vel at de hadde glemt det, røykte mornings, kom på tannlege time, fikk noia.

Om jeg vil gå fjern til tannlegen så er vel det min sak? Har du prøvd å revurdere ditt forhold til andre folks rusvaner? Og heller bidra til det tråden faktisk handler om, ikke bare komme med svada prat som har nada med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...

Nå er det tydeligvis ikke bare trådstarter som har røyka før tannlegen her. Jeg blir ikke sjokkert over reaksjonen din. Dere innrøyka huer tåler ikke at andre går imot deres rusbruk for fem øre
Sist endret av Life Goes On; 1. februar 2012 kl. 16:17.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Har dere prøvd å revurdere deres eget forhold til narkotika? Er helt åpenbart sterk avhengighet inn i bildet. Er utrivelig å tenke på at folk er så avhengig av et stoff, at de må bruke det til og med før de skal til tannlegen.
Vis hele sitatet...
hvem er avhengig? kansje de vill prøve og slappe av når de er hos tannlegen? har selv vurdert og og ta meg en joint før jeg har dratt dit, eller putta i meg benzo for og slappe av litt. jeg er ikke rusavhengig! klarer fint og holde meg unna hasjen i flere måneder uten problemer!

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Nå er det tydeligvis ikke bare trådstarter som har røyka før tannlegen her. Jeg blir ikke sjokkert over reaksjonen din. Dere innrøyka huer tåler ikke at andre går imot deres rusbruk for fem øre
Vis hele sitatet...
du har ingen ting fornuftig og komme med. har du drukket litt for mye i det siste eller? siden du er så tett i huet at du tror man må være rusavhengig for og ta seg et blås før de drar til tannlegen
Life Goes On: Tror folk reagerer så kraftig når du bastant påstår at det er er "helt åpenbar sterk avhengighet inne i bildet". Dette vet du da ingen verdens ting om.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
hvem er avhengig? kansje de vill prøve og slappe av når de er hos tannlegen? har selv vurdert og og ta meg en joint før jeg har dratt dit, eller putta i meg benzo for og slappe av litt. jeg er ikke rusavhengig! klarer fint og holde meg unna hasjen i flere måneder uten problemer!



du har ingen ting fornuftig og komme med. har du drukket litt for mye i det siste eller? siden du er så tett i huet at du tror man må være rusavhengig for og ta seg et blås før de drar til tannlegen
Vis hele sitatet...
Vil påstå du har alvorlige rusproblemer om du må dope deg ned før noen skal pirke på tanna di. Bedøvelse får du av tannlegen - slipper å stille med det selv

Har heller ikke drukket for mye i det siste, selv om det er rimelig irrelevant. Tror kanskje det er noe av det dummeste jeg har hørt.
Det er ikke jeg som er tett i huet, det er deg og de andre som må røyke seg stein for å borre litt. Haha

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Life Goes On: Tror folk reagerer så kraftig når du bastant påstår at det er er "helt åpenbar sterk avhengighet inne i bildet". Dette vet du da ingen verdens ting om.
Vis hele sitatet...
Er det overraskende at folk virker sterkt rusavhengig når de faktisk klarer lage et problem av denne saken? Er bare å vente med å røyke til dere kommer hjem fra tannlegen.
Vel, den posten ble en smule mer kvass enn den var tiltenkt. Det må jeg beklage.

Men hvorfor er det åpebart stor avhengighet fordi noen vil røyke før tannlegen? Kanskje det hjelper noen med å roe nervene? Kanskje de bare foretrekker å være fjern hos tannlegen, de må da få lov til det uten å bli uthengt som tungt avhengige?

Videre så vet du faktisk nada om min rusbruk, jeg røyker ikke før tannlege. Mitt rusbruk var heller ikke poenget her, poenget var at posten din ikke egentlig bidro til det tråden handler om. Dette var ikke en pro/con cannabis tråd. Det var en tråd om farligheten av cannabis hos tannlegen. Å da er det jo greit å holde seg til det uten å dra inn ditt syn på andres folk sin rusbruk, som du ikke egentlig har grunnlag til å uttale deg om. For alt du vet kan før tannlege timen være eneste gang disse folkene røyker.
Sitat av lockhead Vis innlegg
Vel, den posten ble en smule mer kvass enn den var tiltenkt. Det må jeg beklage.

Men hvorfor er det åpebart stor avhengighet fordi noen vil røyke før tannlegen? Kanskje det hjelper noen med å roe nervene? Kanskje de bare foretrekker å være fjern hos tannlegen, de må da få lov til det uten å bli uthengt som tungt avhengige?

Videre så vet du faktisk nada om min rusbruk, jeg røyker ikke før tannlege. Mitt rusbruk var heller ikke poenget her, poenget var at posten din ikke egentlig bidro til det tråden handler om. Dette var ikke en pro/con cannabis tråd. Det var en tråd om farligheten av cannabis hos tannlegen. Å da er det jo greit å holde seg til det uten å dra inn ditt syn på andres folk sin rusbruk, som du ikke egentlig har grunnlag til å uttale deg om. For alt du vet kan før tannlege timen være eneste gang disse folkene røyker.
Vis hele sitatet...
Du har rett i at jeg kanskje tar litt lett på at disse er rusavhengige - jeg syns bare det virker litt ekstremt å røyke før tannlegen. Enda verre er det når de er redd for å bli meldt til Politiet. Da burde det ringe en bjelle

Jeg har ingen problemer med at folk røyker, det er bare at jeg mener det virker litt ekstremt å måtte ruse seg til enhver anledning. Kanskje jeg er litt trangsynt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå er det slik at hver tiende nordmann har tannlegeskrekk, om vi skal tro denne kilden. Og man kan da anta at mesteparten av disse tar seg nytte av tilbudene mot tannlegeskrekk, et av de mest populære er lystgass, men det finnes også folk som bruker full narkose under tannlegebesøk.

Dette er da ingen vanlig anledning, og folk bruker da kanskje heller stoffer de er relativt godt kjent med i stedet for å ty til tilbudene de får fra lege.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du har rett i at jeg kanskje tar litt lett på at disse er rusavhengige - jeg syns bare det virker litt ekstremt å røyke før tannlegen. Enda verre er det når de er redd for å bli meldt til Politiet. Da burde det ringe en bjelle
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvorfor det er ekstremt og ønske tips for å være på den sikre siden. Du virker for meg som en konstant pesimist som snakker om folk som om de er narkomane. Det er mange som ønsker å roe ned nervene før tannlegebesøk. Noen får også valium av tannlegen, men ikke alle.

For min del ønsker jeg også alltid å være på den sikre siden.
Jeg mener bastant at man har noen form for problemer om man trenger rusmidler hver gang man er nervøs og gruer seg. Fryktelig mange mennesker klarer seg uten rusmidler før de skal slike ting; hvorfor skulle ikke dere klare dere?
Virker heller ikke som tannlegeskrekk er grunnen til at folk her røyker før tannlegen - det virker mer som et fast mønster. Stå opp - ta seg et blås - sitte inne/jobb/skole. Uten at jeg skal si det for sikkert.
Aner ikke hvorfor min forrige post ble slettet??

Hvem er det som har sagt at at de MÅ ha noe å røyke før tannlegen? For min del kunne jeg fint dratt til tannlegen uten å innta noen form for rusmidler, jeg testet bare for moroskyld og har absolutt ingen tannlegeskrekk..
Sitat av Life Goes On
Er utrivelig å tenke på at folk er så avhengig av et stoff, at de må bruke det til og med før de skal til tannlegen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Life Goes On
Vil påstå du har alvorlige rusproblemer om du må dope deg ned før noen skal pirke på tanna di.
Vis hele sitatet...
Sitat av Life Goes On
Er helt åpenbart sterk avhengighet inn i bildet.
Vis hele sitatet...
Trådstarter sier at tannlegetimen ikke var i tankene når de røkte, det var altså i etterkant av røykingen at de kom på at typen hennes hadde tannlegetime. Han hadde med andre ord ikke røkt fordi han var under inntrykk av at det ville gjøre ham godt under tannlege-besøket.
Og bare fordi de valgte å røyke cannabis tidlig på morgenen istedenfor midt på dagen, betyr ikke det at de er avhengige.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Vil påstå du har alvorlige rusproblemer om du må dope deg ned før noen skal pirke på tanna di. Bedøvelse får du av tannlegen - slipper å stille med det selv

Har heller ikke drukket for mye i det siste, selv om det er rimelig irrelevant. Tror kanskje det er noe av det dummeste jeg har hørt.
Det er ikke jeg som er tett i huet, det er deg og de andre som må røyke seg stein for å borre litt. Haha
Vis hele sitatet...
er det noen her som har sagt at de må? nei! men hvis du har fått tilbudet: ha gørr vondt i 30 min eller bare slappe av og gi faen i alt i 30 min?
jeg hadde valgt det siste.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nå er det slik at hver tiende nordmann har tannlegeskrekk, om vi skal tro denne kilden. Og man kan da anta at mesteparten av disse tar seg nytte av tilbudene mot tannlegeskrekk, et av de mest populære er lystgass, men det finnes også folk som bruker full narkose under tannlegebesøk.

Dette er da ingen vanlig anledning, og folk bruker da kanskje heller stoffer de er relativt godt kjent med i stedet for å ty til tilbudene de får fra lege.
Vis hele sitatet...
jeg spurte om og få narkose en gang, men fikk ikke lov. men jeg fikk flunipam før jeg skulle rotfylle ei tann da, de funket greit nokk det. selv om jeg har fryktelig tannlege skrekk(mener da jeg, sikkert folk som har det 10000 ganger verre enn meg)

Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor det er ekstremt og ønske tips for å være på den sikre siden. Du virker for meg som en konstant pesimist som snakker om folk som om de er narkomane. Det er mange som ønsker å roe ned nervene før tannlegebesøk. Noen får også valium av tannlegen, men ikke alle.

For min del ønsker jeg også alltid å være på den sikre siden.
Vis hele sitatet...
indeed! jeg fikk flunipam av tannlegen min som jeg skrev over. dette gjrode det mye enklere for meg og sitte i stolen med borret i kjeften, det var nesten behagelig og sitte der og rotfylle tanna. men så fikk jeg 5 bedøvelse sprøyter også da :P

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Jeg mener bastant at man har noen form for problemer om man trenger rusmidler hver gang man er nervøs og gruer seg. Fryktelig mange mennesker klarer seg uten rusmidler før de skal slike ting; hvorfor skulle ikke dere klare dere?
Virker heller ikke som tannlegeskrekk er grunnen til at folk her røyker før tannlegen - det virker mer som et fast mønster. Stå opp - ta seg et blås - sitte inne/jobb/skole. Uten at jeg skal si det for sikkert.
Vis hele sitatet...
nå er jeg kansje litt dirrekte når jeg sier dette men, hold deg unna rusforumet hvis du bare skal klage på andre sitt rus bruk! hvor mange tror du gidder og høre på det skrålet ditt når du bare kjefter på dem?!
Orker ikke svare på alt engang. Kjefter ikke, men dere er så skråsikre på at hasj er ufarlig, at det er umulig å diskutere. Skjønner ikke at dere kan støtte daglig røyking. Same shit, er ferdig i denne diskusjonen.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Orker ikke svare på alt engang. Kjefter ikke, men dere er så skråsikre på at hasj er ufarlig, at det er umulig å diskutere. Skjønner ikke at dere kan støtte daglig røyking. Same shit, er ferdig i denne diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Vil uansett presisere at jeg var mer eller mindre fullstendig nøytral til cannabisdebatten i min tidligere post. Nå er jeg ferdig også!
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Orker ikke svare på alt engang. Kjefter ikke, men dere er så skråsikre på at hasj er ufarlig, at det er umulig å diskutere. Skjønner ikke at dere kan støtte daglig røyking. Same shit, er ferdig i denne diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Men problemet her er at du er den første som drar inn noenting i det heletatt om daglig røyking eller avhengighet, før du kom inn i tråden handlet tråden kun om røyking før tannlegen, det var ikke noe snakk om hvor ofte man røyket eller noe annet som kan tyde på avhengighet (det er noe DU har funnet på i hodet ditt)
Ser dere har havna langt vekk fra tråden, og det bryr jeg meg ikke om ... Jeg vil bare opplyse om at jeg har både vært grisefjærn, pillefillefjærn og skyhøy på pepper hos tannlegen før. Som regel bare grisefjærn - og vet dere hva? Det gikk så bra ! Det var bare det jeg ville si ...
ikke noe problem har gjort dette mange ganger før at tannlegen lukter weed av deg har vell ikke han noe med så ville heller ikke bekymret meg noe for dette var en her som sa at om du møter ruset opp til tannlegen så ber de deg bestille ny time stemmer sikkert det om du hiver i deg en neve blå eller noe men om du røyker deg en jonny eller et trek før så kan jeg aldri tro at tannlegen skulle kunne sse dette på deg eller bry seg om det