Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7223
Som tråden sier, så lurer jeg enkelt og greit på om det fortsatt finnes opium her i vesten. Smugles det inn, eller er det bare et biprodukt av morfin - og heroinproduksjon som brukes i land der disse lages?
Snakker om opium av samme type som var populært verden over på 1800-tallet, men spesielt i Kina.

Vet dette fortsatt er et utbredt rusmiddel i Kina og også andre land i Asia/Midtøsten(Afghanistan, anyone?).

Har 0 interesse i opiumsderivater(heroin, morfin, kodein, etc.)

Vet det er mulig å utvinne det selv fra valmuer, men dette virker litt av en prosess.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Vet dette fortsatt er et utbredt rusmiddel i Kina og også andre land i Asia/Midtøsten(Afghanistan, anyone?).
Vis hele sitatet...
Afghanistan og Pakistan også faktisk.
I disse to landene brukes det vanligvis i religiøse sammenhenger.
Feks. når man planlegger en bønn, da røykes det ofte opium sammen med cannabis for å oppnå en angivelig bedre kontakt med den gud man måtte tilbe.
Jeg har sett opium her hjemme flere ganger. Det er ikke veldig utbredt, men det forekommer. Gjerne ikke i de typiske junkiemiljøene, men i mer oppegående miljøer, særlig innenfor den psykedeliske subkulturen.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Vet det er mulig å utvinne det selv fra valmuer, men dette virker litt av en prosess.
Vis hele sitatet...
Det er forholdsvis enkelt. Du sår frø, venter, skjærer et snitt i frøkapslene etter planten har blomstret og skraper av råopium. Done.

De to siste stegene i "oppskriften" min er dog ulovlige!
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er forholdsvis enkelt. Du sår frø, venter, skjærer et snitt i frøkapslene etter planten har blomstret og skraper av råopium. Done.

De to siste stegene i "oppskriften" min er dog ulovlige!
Vis hele sitatet...
http://www.primafroe.dk/product_info...roducts_id=327
Er det denne man er ute etter?
Eller er Papaver somniferum som man får kjøpt genmodifisert på noe vis?
Det er P. Somniferum som er opiumsvalmue. Sorter som er drevet frem for utseendes skyld har ikke nødvendigvis et høyt innehold av virkestoffer, men de er heller ikke genmanipulert (så vidt jeg vet).
http://www.dagbladet.no/2010/04/22/n...riks/11394946/

Her kan du lese litt om hvor stort problemet er i Afghanistan
En av de store grunnene til at det er et så stort problem i Afganistan er at de gir det som medesin mot diare og egentlig alt av sykdommer, til barn ned i 9 års alderen, leste dette i en avis en gang.
Sitat av holy_toy Vis innlegg
En av de store grunnene til at det er et så stort problem i Afganistan er at de gir det som medesin mot diare og egentlig alt av sykdommer, til barn ned i 9 års alderen, leste dette i en avis en gang.
Vis hele sitatet...
its even worse mafuck..1 år vare ikke

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3208874.ece

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er forholdsvis enkelt. Du sår frø, venter, skjærer et snitt i frøkapslene etter planten har blomstret og skraper av råopium. Done.

De to siste stegene i "oppskriften" min er dog ulovlige!
Vis hele sitatet...
Er det du skraper av brukenes i den forstand?hvordan bruker du,eller hva gjør du med det du skraper av?

trodde det måtte gjennom en mengde behandlinger og tilsettninger
Sist endret av Benzoman; 26. april 2010 kl. 18:17.
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Såvidt jeg har forstått, så tørker du råvaren, og kan deretter blande det med tobakk for å røyke det.
Correct me if I'm wrong.
Men finnes det allerede spor av opium i frøene eller er de lovlige å ta inn til Norge?
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Såvidt jeg vet at valmuer lov å ha i Norge, men med engang du skjærer i plantene så gjør du noe straffbart.
Valmuefrø("opiumsfrø") blir brukt på mange rundstykker, og du kan faktisk teste positivt på urin/blod-prøver noen timer etter inntak av valmuefrø. (De sorte "prikkene" på rundstykker)
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Såvidt jeg vet at valmuer lov å ha i Norge, men med engang du skjærer i plantene så gjør du noe straffbart.
Valmuefrø("opiumsfrø") blir brukt på mange rundstykker, og du kan faktisk teste positivt på urin/blod-prøver noen timer etter inntak av valmuefrø. (De sorte "prikkene" på rundstykker)
Vis hele sitatet...
Var det ikke mythbuster som slå denne myten som falsk?
Dem prøvde og spise masse, men fikk ikke noe utslag. Eller var det omvendt?

jeg som ikke har så god hukomelse
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Var det ikke mythbuster som slå denne myten som falsk?
Dem prøvde og spise masse, men fikk ikke noe utslag. Eller var det omvendt?

jeg som ikke har så god hukomelse
Vis hele sitatet...
Fra wikipedia:
"This was considered "confirmed" by the presenters of the television program MythBusters. One participant, Adam Savage, who ate an entire loaf of poppy seed cake, tested positive for opiates just half an hour later. A second participant, Jamie Hyneman, who ate three poppy seed bagels, first tested positive two hours after eating. Both tested positive for the remainder of the day, but tested negative seventy-two hours later.[38] The show Brainiac: Science Abuse also did experiments where a priest ate several poppy seed bagels and gave a sample, which also resulted in a false positive."
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Fra wikipedia:
"This was considered "confirmed" by the presenters of the television program MythBusters. One participant, Adam Savage, who ate an entire loaf of poppy seed cake, tested positive for opiates just half an hour later. A second participant, Jamie Hyneman, who ate three poppy seed bagels, first tested positive two hours after eating. Both tested positive for the remainder of the day, but tested negative seventy-two hours later.[38] The show Brainiac: Science Abuse also did experiments where a priest ate several poppy seed bagels and gave a sample, which also resulted in a false positive."
Vis hele sitatet...
Jepp, som sagt, hukomelsen min er dårlig
Sitat av Benzoman Vis innlegg
Er det du skraper av brukenes i den forstand?hvordan bruker du,eller hva gjør du med det du skraper av?

trodde det måtte gjennom en mengde behandlinger og tilsettninger
Vis hele sitatet...
Det som skrapes av kan brukes slik det er. For å røyke det må det først tørkes.

Merk at snitting i frøkapsel, innsamling av plantesaft og tørking av plantesaft er ulovlig!
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Såvidt jeg vet at valmuer lov å ha i Norge, men med engang du skjærer i plantene så gjør du noe straffbart.
Valmuefrø("opiumsfrø") blir brukt på mange rundstykker, og du kan faktisk teste positivt på urin/blod-prøver noen timer etter inntak av valmuefrø. (De sorte "prikkene" på rundstykker)
Vis hele sitatet...
Så de valmuefrøene man får kjøpt i butikken kan fint brukes til å så planten?
Så det er derfor jeg har slike gode barndomsminner om rundstykker med valmuefrø
Sitat av Lizz Vis innlegg
Så de valmuefrøene man får kjøpt i butikken kan fint brukes til å så planten?
Vis hele sitatet...
Antakelig har ikke frøene som selges til bruk i mat, noen særlig god spiredyktighet. Frøene som selges i plantebutikker fungerer derimot fint.
Valmue frø på maten er stekt.

Har selv kjøpt noen pakker med frø fra danmark, utroooolig lett å gro.
Ikke forvent deg noe stor gevinst av opium, det kommer veldig lite om gangen om du samler rå saft fra kun noen få planter, du må nesten ha et stort bed skal dette vere noen vits.

Tips, på planter der blomsterbladene nettop har falt av, kutter du forsiktig, slik at du ikke kutter inn til frøene,
da du kan samle flere ganger.


Vent 3 timer før du samler saften, da vil den vere seig og fin å jobbe med
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Antakelig har ikke frøene som selges til bruk i mat, noen særlig god spiredyktighet. Frøene som selges i plantebutikker fungerer derimot fint.
Vis hele sitatet...
Dette er tvert om feil.frøene som du får kjøpt i butikken egner seg svært godt i produksjon av opium.kjøp en boks å strø ut i hagen din så får dere se en hvit lilla blomster som kalles tasmanian,denne planten har et høgt inhold av morfin.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Som tråden sier, så lurer jeg enkelt og greit på om det fortsatt finnes opium her i vesten. Smugles det inn, eller er det bare et biprodukt av morfin - og heroinproduksjon som brukes i land der disse lages?
Snakker om opium av samme type som var populært verden over på 1800-tallet, men spesielt i Kina.

Vet dette fortsatt er et utbredt rusmiddel i Kina og også andre land i Asia/Midtøsten(Afghanistan, anyone?).

Har 0 interesse i opiumsderivater(heroin, morfin, kodein, etc.)

Vet det er mulig å utvinne det selv fra valmuer, men dette virker litt av en prosess.
Vis hele sitatet...

Vært borti opium en gang,er vel ikke så veldig mye av det her i Norge. Ikke var det noe å trakte etter heller..Dårlig funk.
Sitat av cossking Vis innlegg
Dette er tvert om feil.frøene som du får kjøpt i butikken egner seg svært godt i produksjon av opium.kjøp en boks å strø ut i hagen din så får dere se en hvit lilla blomster som kalles tasmanian,denne planten har et høgt inhold av morfin.
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at det ikke ville fungere. Jeg antok simpelten at frø som er ment for å så, har bedre spiredyktighet enn frø som er ment for matlaging. At alle frø du kjøper til matlaging er av samme strain, er noe jeg betviler.
▼ ... flere år senere ... ▼
Gammel tråd men må ha svar på dette.

Kan jeg så planter med disse http://www.matvareguiden.no/bilder/7283.jpg og disse http://www.santamariaworld.com/Image...etail/2554.png ?

Vil de inneholde noe som helst?
morfin og heroin er produkter av opium, har fått tak i opium i norge før, men om det smugles inn i norge raffineres det somregel til heroin før det fraktes inn i norge, så du må få det fra noen som dyrker opiumsplanter i norge....anbefaler heller heroin, er jo samme som opium minus et par stoffer
Sitat av Lil J Vis innlegg
Gammel tråd men må ha svar på dette.

Kan jeg så planter med disse http://www.matvareguiden.no/bilder/7283.jpg og disse http://www.santamariaworld.com/Image...etail/2554.png ?

Vil de inneholde noe som helst?
Vis hele sitatet...
Nei det er feil type, du kan kjøpe disse http://froebutikken.dk/product.asp?product=62 for deretter og snitte frøkapselen for og utvinne rå opium
Ok, så de frøene i norske dagligvarebutikker vil ikke funke??