Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3297
Det er kanskje ikke så fascinerende med en hasj-rapport, siden dette er dagligbruk for mange der ute.(spesiellt her inne på nff). Men jeg prøver..

Fra tidligere av har jeg kun hatt erfaring med nikotin og alkohol. På en liten sammenkomst for noen uker tilbake tok jeg 2 trekk av en pipe med lavkvalitet. Dette ga meg absolutt ikke noen spesiell effekt, det eneste jeg kan få fram et et blikk av noen selvlysende strå rundt omkring huset mitt. Denne gangen bestemte derimot jeg og venninnen min for å røyke en ok moderat menge. Det er vanskelig å vite hvor mye man tåler, akkurat som første gangen du skal innta alkohol. Vi er begge nybegynnere, og var litt usikker på hvordan denne bongen skulle se ut osv.. Vi tok av erfaring, til tross for at vi har vært tilstedeværende når andre har røykt. Etter at vi hadde skaffet oss rundt omkring 2,0 gram, dro vi hjem til meg for å blande dette sammen med tobakk, og lage en bonge. Bongen må være noe av det styggeste jeg har laget noensinne, men den var vist ganske brukbar. Hadde bestemt oss for å begynne tidlig, slik at vi fortsatt kunne være oppegående dagen etterpå. Vi hadde også funnet en koselig plen ved havet, med utsikt over hele byen. Dette har alltid vært mitt favorittsted så lenge jeg har bodd i de kanter. Det var heller ikke spesielt god utsikt fra naboene, vi hørte ingenting fra dem denne kvelden.

19.00 - vi setter oss ved sjøen, åpner en pils og roer nervene ned med litt nikotin. Været er fint, utsikten er ikke annet enn fantastisk og musikken som klinger fra mobilhøytalerene til venninnen min bedrer humøret mer enn allerede. Det er svært lyst ute, nesten som på lyse dagen.

19.30 - Nå bestemmer vi oss for å tenne på bongen, og innta forsiktig. Vell, jeg kan da påpeke at en moderat mengde tilsier mer enn hva man selv aner. I begynnelsen hadde vi store problemer med dette. Bongen vi hadde laget bestod av en 1,5l flaske, et rør laget av blikkboks, og to hull, ett for oksygen, og ett for hasjen lagt på aluminiumsfolie. Vi hadde selvfølgelig glemt å lage små hull ved aluminiumsfolien, og skjønte ikke hvorfor det ikke kom den hvite røyken som på alle youtube filmene vi hadde sett. Etter vi hadde stukket hull, prøvde vi igjen. Vi dro røyken langt ned i lungene, helt til det ble for sterkt. Jeg tror muligens vi blandet ut med for mye tobakk.

19.45 - Jeg kjenner at kroppen rister helt automatisk, og det samme skjedde med venninnen min. Jeg fikk en slags følelse av velbehag, samtidig som jeg kjente hodepinen komme (jeg sliter med migrene). Jeg fikk en telefon, og satt meg litt lengre opp for å snakke. Denne samtalen gikk egentlig ganske bra, og tror ikke hun fikk særlig inntrykk av at jeg hadde røykt verken det ene eller det andre. Da jeg derimot skulle gå nedover til venninnen min som satt litt lengre nede, mistet jeg totalt balansen, og det føles som om jeg skulle falle langt ned. I omrent 10 minutter til fortsatte vi å røyke forsiktig.

20.00 - Før vi hadde startet å røyke hadde vi begge forsikret hverandre om at vi ikke skulle snakke om politibiler eller menn i uniform. Dette klarte vi selvfølgelig å gjøre, og jeg måtte sjekke hvert 10 sekund om det kom noen. Det var nok bare redselen. Vi satt like ved havet, og da en stor båt kom forbi var jeg sikker på at det lynte. Hørselen min ble forferdelig god. En måke fløy over meg, og jeg var sikker på at dette var lyden av et helikopter med sånne høytalere hvor politi informerer. Jeg kjente at hjertet mitt slo i ett, og at blodtrykket var høyere enn noensinne.

20.20 - Nå bestemmer vi oss for å dra hjem til meg ettersom vi var helt utrolig tørst (etter å ha drukket 1liter med vann), og samler sammen alle sakene for å dra oppover. Her merker jeg at kroppen er utrolig tung, det var akkurat som om 400 kilo hadde lagt seg oppå meg. Vi begynner å gå oppover, men jeg klarer ikke å gå i mer enn ett minutt, som forresten føles som 10 minutter. Jeg mistet helt pusten av å gå, og måtte bare legge meg ned. Se for deg en hard rusmisbruker med kols og astma som skal løpe et maraton. Omtrent der har du meg. Da vi omsider kom oss hjem, snakket vi ikke om annet enn hvor utrolig langt det føles. Jeg kunne trodd at vi hadde gått i omtrent 2 timer. Kroppen var dessuten kjempetung, derfor var det også vanskelig å komme seg framover.

20.30 - Venninnen min som forøvrig er ekstremt avhengig av pcen, fyker selvfølgelig rett på skjermen i det vi passerer inngangen. Jeg var mer opptatt av å skjule oss. Jeg låser døren, trekker for alle gardiner, og begynner å rydde vekk all hasj og aluminiumsfolie. Derretter setter jeg meg ned i sengen, og her hender noe utrolig merkelig. Jeg var veldig dårlig på dette tidspunktet, og beslutter å bare legge meg ned. Da jeg lukker øynene mine er det som om livet går helt i reprise. Jeg kunne se alle minnene fra barndommen og oppover. Minner og bilder jeg aldri før ville kunne tenkt på at eksisterte. En tidligere god venninne av meg dukker opp veldig mye, og det er akkurat som om noe forteller meg at det er jeg som har ødelagt dette vennskapet. Dessuten kommer hele historien våres fram, det føles helt uvirkelig. Det er som du ser en film, hvor en person går raskt gjennom en eller flere hendelser.

21.00 - Jeg blir vekket av en sulten venninne som har satt på syre musikk, som jeg valgte å kalle det. Musikken var utrolig mye finere, den hadde en veldig bra rytme og teksten gikk som rett til hodet mitt, hehe. Det var som om jeg forstod alt i hele verden. Men venninnen min skulle ha mat, og hun skulle ha kebab. Rett nedenfor lå en kebabsjappe (som forresten igjen føles som 1 time). Mens vi ventet på kebaben, ble jeg stirrende i luften. Disse kebabmennene fikk et inntrykk av at jeg var svært interesert siden jeg hadde sett på de i 15 minutter i strekk. Vell, vi fikk kebaben, og var særlig fornøyd med den. Men ikke nok med den, stekte vi (ja vi stekte) pom frites. Jeg tror jeg aldri har hatt større matlyst. Jeg var så sløv at jeg ikke klarte å stå på bena i mer enn 30 sekunder av gangen. Så vi måtte gå opp av sengen hvert 30 sekund for å se til matn

21.30 - Vi begynner begge å bli utrolig sløv. Lydene rundt oss er sterke og veldig nære. Når vi beveger på hode, går alt som i sakte versjon. Fargene er lett å få øye på, men de har et helt annet mønster. Igjen kunne vi sitte å bare se på hverandre i 30 minutter uten å egentlig tenke på at vi ser på hverandre. Kroppen kjennes enda tyngre ut, og det er like før jeg sovner. Venninnen min er noenlunde oppegående nok til å kunne holde seg våken, men viste ikke hvor lenge det ville vare. Øynene føles tunge, akkurat som øyelokkene vil dette nedpå, og bare aldri åpne seg igjen.

21.45 - Begge slukner pent i sengen. Vi var enig om at dette var tidenes beste nattesøvn da vi måtte dra oss opp klokken 7 neste morgen for å rekke skolen.

Eneste negative erfaringene jeg hittil kan dele er reaksjonen med at jeg ble fryktelig sløv og innimellom litt kvalm, i tillegg til at jeg dagene i ettertid har hatt helt psyko drømmer. Feks drømte jeg om en mikrobølgeovn, jeg har drømt om en sokk, jeg drømte at jeg skiftet jobb, og ja, egentlig helt umenneskelige ting. Jeg håper det stopper opp, for det er slitsomt med 50 drømmer hver natt som du ikke kan forstå deg på dagen etterpå.

Av positive erfaringer konkluderer jeg med at følelsen av å føle seg som verdens smarteste, var en ganske grei følelse. Jeg viste ikke selv at jeg hadde så mange gode ideer. Hadde jeg kommet på alt dette i en normal tilstand, kunne jeg kanskje ha utrettet noe(hehehe). Jeg opplevde mye av det som andre har fortalt meg. Det er direkte vanskelig å forstå at jeg har sett bilder og klipp fra fortiden, og vært i en annen verden jeg ikke engang viste at eksisterte. Men selvfølgelig, jeg holder dette til helgene, og i moderate mengder.

Fin rapport. Høres ut som om du fikk skikkelig munchies !
Hva i all verden er det dere har putta i dere? Har aldri hørt om noen som har hatt det sånn på weed...
Trådstarter
Sitat av Squirt Vis innlegg
Hva i all verden er det dere har putta i dere? Har aldri hørt om noen som har hatt det sånn på weed...
Vis hele sitatet...
Såpass. Nei jeg antar at det er alle omstendighetene rundt. Første gangen, høyt inntak og tydeligvis veldig bra hasj som vi betalte 150 kroner grammet for..
Det er fult mulig å ha semi-psykedeliske opplevelser på cannabis. Tatt i betraktning at det var første gang og et de røket en del på bong er det ikke unormalt i det hele tatt. Fin førstegangsrapport forresten=)
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg storkoste meg med å lese dette

Mange minner fra fortiden her. Min første skikkelige opplevelse var grønt i bong. Jeg kollapset i stolen, fosterstilling, og med en liten men lang hoste. Mens jeg lå der og hørte på noe de to som eide huset hadde satt på fløyt jeg gjennom mye rart. Når det kom munch på bordet i form av pizza, så kjeks og sjokoladekake var jeg i ekstase. Ren lykke i det øyeblikket. Alt var så godt!
En virkelig positiv opplevelse i mitt liv.

Du har nå gått gjennom den samme døren som mange andre her inne, og jeg sier: velkommen til den andre siden =)
når du skriver det sånn som dette, så lurer jeg på om det er noe jeg har gått glipp av.. joojaa.. har jo ikke det men.. går fremdeles på vgs, har en del kompisser som har prøvd hasj. kanskje jeg skal se om en av dem vil prøve med meg en gang
2g på 2 første gangen hørtes ekstremt mye ut:P Jeg delte en J med 0,5 grønt første gangen min.

EDIT: Ser nå at dere ikke røyket opp alt.
Sist endret av Tortia; 31. august 2009 kl. 13:48.
Tipper dere fikk knallrøde øyne
ikke la deg lure av den "smartheten" folk tror de får. den kan veldig fort slå begge veier
Ålreit rapport. Selv om de fleste her inne har prøvd er det alltid kjekt å lese en smådetaljert rapport på cannabis. Og jeg fascineres vel så mye av folk som undervurderer cannabis som de som overvurderer det. Opplevelsen kan bli det man gjør den til sett ut fra settingen man er i, og at dette til tider kan oppleves på grensen til det psykedeliske har jeg ingen tvil om.

Den greieste måten å finne ut om man tenkte på noe vetugt eller om det bare var standard skevsnakk er å forsøke å notere tankene ned før man glemmer de, og gå over de dagen derpå i edru tilstand.
Sist endret av vaskemask; 31. august 2009 kl. 15:17.
Trådstarter
Wolty: Takk for tips! Jeg skulle vurdert å tatt innlegget ditt seriøst hvis det som stod der ga meg mening, noe det desverre ikke gjorde :-)
Har hatt masse crazy drømmer etter jeg har røyket hasj selv. Suns det er litt funny jeg da, hehe^^
Sitat av elkcoc Vis innlegg
Wolty: Takk for tips! Jeg skulle vurdert å tatt innlegget ditt seriøst hvis det som stod der ga meg mening, noe det desverre ikke gjorde :-)
Vis hele sitatet...
Han har rett når det kommer til alu-folie, det er ikke sunt å få små svidde aluminiumsrester i seg. Mye bedre å kjøpe sånne strålesamlere som er på tuppen av de fleste vasker og ta av det tetteste av de 3-4 gitterene. Husk å få tak i de av stål, og brenn vekk eventuell overflatebehandling.
Sitat av elkcoc Vis innlegg
Wolty: Takk for tips! Jeg skulle vurdert å tatt innlegget ditt seriøst hvis det som stod der ga meg mening, noe det desverre ikke gjorde :-)
Vis hele sitatet...
"Første æ føler må kommenteres e bruken av blikkboks og alu folie... Ikke bra, skiller ut litt for mange giftstoffer for min del og kan godt være grunnen til at du var kvalm og fikk hodepine."

Dette er det mest fornuftige du har fått som svar hittil i tråden din, så jeg hadde vurdert å ta det seriøst
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Han har rett når det kommer til alu-folie, det er ikke sunt å få små svidde aluminiumsrester i seg. Mye bedre å kjøpe sånne strålesamlere som er på tuppen av de fleste vasker og ta av det tetteste av de 3-4 gitterene. Husk å få tak i de av stål, og brenn vekk eventuell overflatebehandling.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare kjøpe rister beregnet til formålet?
Trådstarter
Sitat av tafsern Vis innlegg
"Første æ føler må kommenteres e bruken av blikkboks og alu folie... Ikke bra, skiller ut litt for mange giftstoffer for min del og kan godt være grunnen til at du var kvalm og fikk hodepine."

Dette er det mest fornuftige du har fått som svar hittil i tråden din, så jeg hadde vurdert å ta det seriøst
Vis hele sitatet...
Poenget var skrivemåten. Jeg hadde helt klart forstått det dersom du hadde formulert det som han ovenfor her. Når du derimot skriver det på en måte som er nærmest uleselig, har jeg lov å påstå at det er useriøst. Poenget ditt, på en annen side, var bra.
syns han ga deg ett veldig bra og oversiktlig svar jeg da, men skjønner jo at ikke alle er like flinke til og forstå ^^
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg synes det er utrolig ironisk at folk skal hyle over aluminiumsfolie, som det forøvrig ikke finnes noe bevis for er farlig i denne sammenhengen: Tråd om aluminiumsfolie (les hele tråden), mens flaskene som som blir varmet opp, og deretter utsonderer gasser fra plastikken de er lagd av glatt blir ignorert.

Kort og godt stammer hele aluminiumshysteriet fra en studie der de injiserte aluminium inn i hjernene på mus, som da fikk lignende symptomer til alzheimers. Fremgangsmåten til studien ble kritisert og mengdene aluminium som ble dyttet inn i hodene på disse forsøksdyrene var galaktiske i forhold til hva man ville få i seg i løpet av et helt liv.
Sist endret av Dodecha; 1. september 2009 kl. 11:07.
Synes det er artig å lese en så detaljert og utfyllende rapport om noe som mange av oss er vandt til! Synes ikke noe i rapporten hørtes heeelt usannsynlig ut, som er et stort pluss fra meg ivertfall! Det med farger og lyder tror jeg kanskje man fort forandrer mening om når man røyker flere ganger. Jeg vil ivertfall si at man kanskje bare er mye mer oppmerksom på slikt! Emnet kan vel diskuteres ettersom mange sier de har fått andre syke halliser på hasj.

Jeg har lett for å bli litt kvalm etter å ha røyket på tom mage, litt mat fikser det alltid.
Man blir ofte sløv når man har røyket, mer eller mindre. Er mange faktorer som spiller inn på den, lett å bli sløv og trøtt hvis man har hatt en lang dag fra før av f.eks. Skriver nå bare fra egen erfaring
Kudos fra meg også på rapporten! synes den var fin å lese med bra beskrivelser. Munches er kanskje noe av det beste med det å røyke, etter opplevelsen av mysikk og film

Kjente meg igjen av noen av opplevelsene dine, spessielt med det at rytmene i musikk blir mye klarere!

Ikke røyk flaske bong, personelig synes je det føles så mye mere "narkis" ut en det er på en måte. Liker mye bedre en fint rulla joint, google it ^^
Hm... inlegget mitt ble slettet, kan det være fordi jeg skriver dialekt?
Skal vi se om vi ikke kan klare å gjøre det litt mer ABC for dere så det burde være mulig å forstå for... vel... en fem åring... -_-

Punkt 1) Ikke bruk blikkbokser som rør eller selve pipe kroppen da disse skiller ut giftige avfallsstoffer når de blir oppvarmet.
Forståelig nok?

2) Bruk heller et pipe hode eller en loome enn aluminiums folie da dette (som nevnt tidligere) skiller ut stoffer som kan fremkalle eller framskynde alzheimer.

Blikkboksen og aluminiums folien kan meget mulig være årsaken til at du/dere ble kvalm av å røyke.
Forståelig nok?

Tilogmed en mutter med en vaske kran rist i er et bedre alternativ, men du kan i noen tilfeller være uheldig å komme ut for litt tvilsomme materialer i disse ristene så det kan lønnes å ta de fra en vask på f.eks en skole da det som regel brukes bedre materialer på kommunale og offentlige fasiliteter.

3) Du trenger ikke egentlig ha noe rør da du kan smelte et improvisert eller kjøpt pipehode fast i kroppen på en plastikk flaske, lage et lite hull på andre siden som choke/luft inntak og suge røyken gjennom flaske munnen.

Om du bruker et pipehode vil dette som regel isolere varmen bra nok slik at plastikken den sitter i ikke vil ta til seg nok varme til å utskille noen farlige stoffer.

Da de som begynner å røyke som oftest ikke har noen pipehoder eller energien til å gidde å improvisere et blir det som regel til at man bruker aluminiums folie, og i forhold til bruk av blikkbokser er dette fullt akseptabelt.
Men det skader ikke å putte inn litt innsats for å minimere en hver mulig skade virkning..
Eller kjøpe et pipe hode om du finner ut at du skal begynne å røyke fast..

Noe som forsåvidt er en rimelig dårlig satsing om du går skole da du ikke akkurat blir så mye smartere eller ivrigere i skolearbeidet om du begynner å røyke fast...
Kjør heller ikke tungt maskineri under påvirkning av narkotiske middler ^^

Ved bruk av aluminiums folie smelter du et hull i ønsket størrelse i flaske kroppen, prøver å lage en så tykk ring som mulig av aluminiums folie rundt hullet og lager selve aluminiums skålen ganske dyp slik at plastikken blir utsatt for minst mulig varme.


4) Om dere har mye penger og kan kjøpe større mengder pot (helst ikke skitten, utblandet norsk hasj) ta dere da heller tiden til å lete opp et par matlagings videoer for cannabis slik som (Cooking with Cannabis by chef Hanz) og prøv å spise shiten istedet, et mye bedre og sunnere alternativ.

Så, om ikke dette heller er forståelig tror jeg du burde ta ungdomsskolen om igjen...
Jeg har sikkert glemt noe av de tidligere poengene, men som jeg alltid sir, er det noe noen lurer på så er det bare å spørre.

Peace out.