Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1310
Morn! leste tråden om at det skulle komme et nytt Monkey Island spill, fikk sykt lyst til å spille disse spillene igjen,
så lastet ned scumVM og monky island 1 -2.

så kom jeg på hvor morro det var å spile jones - in the fast lane, lastet det ned, men det kjører ikke i ScumVM, av en eller anna grunn, så jeg lasta ned DOSbox, men får ikke mounta spillet? har prøvd hjelp linken de har på nettsia, og lett endel rundt, men det er samme fremgangsmåte overalt ser det ut som, men ingen hjelt til å finne ut av feil

så jeg lurte på om noen her som bruker DOSbox eller har peilig på hvordan det fungerer kan hjelpe meg å få mounta dette spillet da

Takker
mount c c: \example (mappen du har spillet i) Så er det god gammel framgangsmåte i dos. Uten mellomrom imellom : og \ (j...la smilyer)
Sist endret av Leiha; 3. juni 2009 kl. 20:39.
har gjort dette et utall ganger får beskjed om at mappen ikke eksisterer... noe som er feil
Tror du skrev det slikt:

Kode

mount c:\mappe
Du mangler en "c". Det skal stå mount c c:... osv "c" TO ganger

.

Kode

mount c c:\mappe
Der du har lagt spillet. Det er også lurt å ha det så "nærme"

Kode

C:\
som mulig, da det minsker faren for å skrive feil path.

.

Kode

c:
får deg til den banen du mounta...

.

Kode

[navnet på enten .exe fila spillet skal kjøre, eller den som heter noe alla install.exe]
Kjører spillet
Sist endret av Zhylo; 4. juni 2009 kl. 23:59. Grunn: endra pga de j**la :/ smilies.
Anbefaler deg å bruke programmet DosShell
Typen program burde ikke ha noe å si så lenge det gjør det samme og har forståelige dos-kommandoer

Er jo lett å forvirre en stakkar om han må laste ned og installere et dusin programmer. I dette tilfellet, gå med strømmen, tror flere kan hjelpe deg ang. problemer i DosBox enn.... dosshell.

http://www.dosbox.com/wiki/Basic_Set...tion_of_DosBox
Her er heile sulamitten, om du vil få suksess
Sist endret av Zhylo; 5. juni 2009 kl. 00:27. Grunn: skrlfeleif
Sitat av Zhylo Vis innlegg
Typen program burde ikke ha noe å si så lenge det gjør det samme og har forståelige dos-kommandoer

Er jo lett å forvirre en stakkar om han må laste ned og installere et dusin programmer. I dette tilfellet, gå med strømmen, tror flere kan hjelpe deg ang. problemer i DosBox enn.... dosshell.

http://www.dosbox.com/wiki/Basic_Set...tion_of_DosBox
Her er heile sulamitten, om du vil få suksess
Vis hele sitatet...
takker for at du har gjort stor flid i disse innleggene Zhylo
men jeg har desverre husket begge "c" ene, og har gjort det som det står på wiki linken noe gjør jeg galt, eller noe er galt, det er jo tydeligt

men skal prøve en gang til, og flytte mappa evt
DosShell er et tilegsprogram for Dos box som gjør at du slipper disse kommandoene men heller har et UI.
Sitat av fomox Vis innlegg
DosShell er et tilegsprogram for Dos box som gjør at du slipper disse kommandoene men heller har et UI.
Vis hele sitatet...
sweet, har du link? UI?
http://www.loonies.narod.ru/dosshell.htm UI står for User interface som er grafikken i programmet
da fikk jeg lasta det ned, men den finner ikke configuration file til DOSbox...?
Du finner mappen der dosbox er installert
ser mappa, har prøvd å legge path til begge, men samme feil... der ikke noe fil som heter noe som helst med configuration da...?
:/ takker for god hjelp uansett
mappa heter dosbox.conf da?
som faen... finner den selv, men finner den ikke når jeg skal velge path'n...
nå flytta jeg heile DOSbox mappa til desktop. finner nå mappa som heter configuration, legger path til den, men får fortsatt samme feil beskjed...