Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 670
jeg kopierte black & white 2 fra en kompis sin maskin,
når jeg prøver å starte B&W2 kommer en feilmelding:

"Programmet kan ikke starte fordi d3dx9_25.dll ikke finnes. Det programmet kan løse seg ved å installere programmet på nytt"

jeg har ikke cden her...noen som vet å løse problemet?
Du drog ikke tilfeldigvis over black & white ferdiginstallert:P
Gjorde du det saa sier det seg selv^^

Gjorde du ikke det: http://www.dll-files.com/dllindex/dl...shtml?d3dx9_25
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Fra feilmeldingen å bedømme er det en dll til DirectX9 den ikke kan finne. Er du sikker på at du har installert en av de senere versjonene av DirectX? Hvis ikke, må du nok gjøre dette.

Edit: Ikke skriv dialekt.
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
ops...beklager. gammel vane.

jeg fikk lasta ned den derre dll filen, og lagt den på rett sted. nå starte NESTEN spillet,
men det kommr slik "ikke send" greie.

Hele skjermen blir svart, deretter kommer det en svart firkant som dekker 1/4 av skjermen, og så kommer den der "ikke send greia"

Skjermkortet kanskje?
Sist endret av Yutao; 8. mars 2007 kl. 21:26.
Hvis det kommer en feilmelding gaar det an ogsaa sjekke etter mer konkret hva feilmeldingen "sier"

Kan teste DX som |d13m0b, sier og installere driverne til skjermkortet paa nytt.

Men det jeg fortsatt lurer paa: Kopierte du over et image eller bare spillet ferdiginstallert?
Hvis du kopierte over spillet ferdiginstallert saa lykke til med puslespillet, det puslespillet har garantert mange brikker:P
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
jeg kopierte spillet ferdig installert så...bare å gi opp da skjønner jeg. =p
Jepp ut ifra min erfaring med aa kopiere spill ferdiginstallert saa kan du nok bare det. Hvis ikke du har lyst til aa fikse alt som er av register, plassering av diverse filer som windows trenger (det installeres alltid filer andre steder enn i mappa til spillet + i spillmappa ogsaa selvfolgelig)

Tar nok kortere tid og laste ned spillet.

Edit: daarlig formulert
Sist endret av SinHazzard; 8. mars 2007 kl. 21:42.
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
jeg har gjort det har jeg kunnet men jeg er på et nettverk som er sperret for nedlasting så det går nok heller ikke. Og jeg jar værtfall ikke råd til å kjøpe spillet =p

finnes det noen triks til å få lastet ned uansett kanskje?
Er det sperret for alt av nedlasting uansett filtype, og nedlastningsbane?
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
jeg kan laste ned det meste tror jeg, bare ikke med torrent, bearshare, limewire osv
Du har installert torrentprogram?
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
niks, men det er ikke noe problem å få installert. har du forlsag til et brukbart program?
Selvfolgelig virker ikke torrents uten torrentprogram:P
Annbefaler Utorrent.

Og last ned fra btjunkie.
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
selvfølgelig, vet jo at de ikke funker uten program, jeg har bare ikke orka å lasta ned pga sperren
Last ned og test, funker det ikke saa bare post her.
At det ikke går ann å kopiere over ferdig intallerte spill/programmer tror jeg har noe med program entries å gjøre, men vet ikke om det stemmer.
Det stemmer hvertfall at det installeres mange andre filer på andre steder enn i aplikasjonens mappe. (Som SinHazzard sa)
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
jeg har kopiert ferdig installerte spill før (Worms World Party) det gikk fint
Paa noen gamle spill pluss smaa mokkaspill kan det gaa...
Men stil WWP opp mot Black & White 2^^ det sier seg selv.
傻瓜
Yutao's Avatar
Trådstarter
sant det...men det går ikke å laste ned med torrents heller...