Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2203
Jeg lurte på om man kan koble til ps2 kontroll til en vanlig pc og få den til å virke med spill?

Da kan man jo bare kjøpe en krafig mediapc, plasmaskjerm og playstationkontroll så har man en skikkelig bra spilmaskin!
Ja det kan du. Omformer fåes kjøpt hos clas ohlson. Dem koster 99kr stk. Har selv 2 stk og dem fungerer fint som gull
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, det kan du ikkje. PS bruker custom grensesnitt.

Xbox-kontroller derimot er heilt standard usb-enhet, som fungerer utmerka til pc.

Ellers får du jo kjøpt joypads som er laga for pc...
Det funker helt perfekt, har gjort det selv med en USB omformer, ikke slik som de har på Clasern, men jeg vil gjette det ikke har noe å si.
Sitat av vidarlo
Nei, det kan du ikkje. PS bruker custom grensesnitt.

Xbox-kontroller derimot er heilt standard usb-enhet, som fungerer utmerka til pc.

Ellers får du jo kjøpt joypads som er laga for pc...
Vis hele sitatet...

du tar heeelt feil.... man kjøper en usb--->playstation2 omformer så kan du kople på alt av ps2 utstyr og bruke på pc.. har selv koplet ps2-kontroller og dansematte til pcen på denne måten og det funker supert koster ikke mye, de har på clasohlson, men den er ikke så bra som den jeg har pga at den ikke klarer så mange knapper samtidigt, og da blir det trøbbel i feks fifa kjøpte min fra lik-sang til 250 kr..
Lik-Sang er nå desverre lagt ned
Sitat av The Freak
Lik-Sang er nå desverre lagt ned
Vis hele sitatet...

ja så det..det var trist.. de hadde MYE kult der...
hva med en x-box 360 controll da?...virker den på pc?
Sitat av madano
hva med en x-box 360 controll da?...virker den på pc?
Vis hele sitatet...
Joda, funker greit den (kun med tråd naturligvis). Finner PCen din ikke driver, ligger den på microsoft.com/drivers. Regn med at den kun er kompatibel med Windows.
Så man kan ikke få trådløs gamepad/ps2 kontroll til pc?
Joda det kan man. Jeg har selv en Logitech kontroll som er omtrent Helt lik PS2 kontrollen, og den er trådløs. helt herlig : )

Logitech Cordless RumblePad 2!

God som gull
niice
Har surfet litt rundt på nettet ser du,så ut som det var dårlige marked for joypads, merkelig nok
▼ ... over en uke senere ... ▼
Musikkprodusent
raydeN's Avatar
50 5
usb adaptere fungerer brillefint til både kontroller og dansematter osv
Men er det sånn at, med en gang man har koplet inn ps2/x-box fjernkontrollen, er det bare å fore dataen med spill? Deretter er det bare å sette i gang og spille??
fjallis: Vel, spillene må vel støtte det regner jeg med, med mindre man kan få dem til å tro det er et tastatur. Ellers enn det så skal det funke, og det fantastisk til emulering
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Åssen er det å emulere PS2-spill på pc nå?
Mine gamle grå, mener å huske at det var ganske håpløst å bedrive PS-emulering før på pc i hvert fall..
PS1 går, PS2 går ikke (spillbart ihvertfall)...
Sitat av Fjallis
Men er det sånn at, med en gang man har koplet inn ps2/x-box fjernkontrollen, er det bare å fore dataen med spill? Deretter er det bare å sette i gang og spille??
Vis hele sitatet...

ja. ps2-kontrolleren blir registrert som en joystick i windows så det er bare og spille
Ser for meg å spille Counter Strike med dansematte
Sitat av MannY
Ser for meg å spille Counter Strike med dansematte
Vis hele sitatet...
Vel vel. det er ikke å anbefalle, man blir rimelig letteid.

Jeg holder meg til dansing, som jeg forøvrig bruker en PS2 matte til, koblet til USB med en TrioLinker. Denne adapteren tar og GC og Xbox-kontroller. Nam nam.
Manny: Dritbra forslag det der da.. har sett et par folk som er HELT SYKE på sånn dansematte.. de hadde sikkert gjort det greit med counterstrike :P
For å dra denne tråden enda litt lenger ut på vidda:

Er det en brukbare playstation emulator der ute?
Savner resident evil 2 så jævlig.
Playstation for meg er metal gear solid og resident evil to.
Om noen vet om en brukbar emulator og de to spilla som roms så blir jeg sjeleglad.
edit: klokka er halv fire natt til søndag, vennligst se mellom fingrene på skrivefeil
Sist endret av Mith; 12. november 2006 kl. 03:45.
Pcx2 er et utmerket PS2 emuleringsprogram! Har det selv, men man kan nok ikke finne et emuleringsprogram som er 100% feilfritt, eller som ikke hakker under spillet. Du må ha bios filene til Pcx2 bios driverne som kan lastes ned via nettet, men det er litt vanskelig å finne oppegående lenker da :/

PS!
Bios filene mener jeg skal hete scph10000 eller noe slikt!

Lykke til