Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4940
Anonym bruker
"Slank Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva gjorde dere? Var lang pause alt som trengtes eller tok dere andre tiltak også? Hvor lang pause evt, og hvor ofte tar dere det nå?

Har kommet til det punktet hvor jeg får null funk what so ever, kjenner ikke at jeg har inntatt rus engang. Så har nok dratt på draget
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg bare aksepterte virkeligheten og forsto fort hvor hardt jeg hadde ødelagt meg selv. Sliter fortsatt med depresjoner og gidder ikke tanken på mer mdma engang.

Men dette var etter et langt bruk, og jeg hadde samme tankene som du kommer med i starten. Nå blir jeg bare kvalm av mdma og har lagt det bort. De beste opplevelsene jeg har hatt i livet mitt, har nok vært når jeg har vært på mdma, men all in all så har det nok tatt mer en det har gitt.
Sist endret av Absurd; 7. desember 2021 kl. 00:08.
Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Kvalm/sliten og trøtt er mine effekter av mdma uansett dosering. Er nok fælt lite man kan gjøre, har prøvd alle mulige måter for å hilse på Emma men vi er ikke på talefot lenger i det hele tatt.

De eneste gangene jeg får litt god effekt av Emma er på syre. Candyflip… da er det OK, men ikke noe kjempe greier
Anonym bruker
"Halvfylt Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hørt mye bra om NAC supplement for å få tilbake magien med MDMA. Det viktigste for å ikke miste magien er å ta det hver 3 måned eller HELST sjeldnere.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har hørt mye bra om NAC supplement for å få tilbake magien med MDMA. Det viktigste for å ikke miste magien er å ta det hver 3 måned eller HELST sjeldnere.
Vis hele sitatet...
God practice også vente minimum 3 mnd hvis det er en fast greie. Som det er for mesteparten som tar MDMA. Men selvom man tar fornuftige doser og venter lenge mellom hver gang. Hvis man tar det ofte nok vil man miste magien uansett. Noen holder i 10 noen i 8 andre i 4, men på et eller annet tidspunkt så er det nødt til å møte veggen en eller annen gang
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funken har alltid vert der for min del.Brukt av og på i ca 25 år nå.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Jeg bare aksepterte virkeligheten og forsto fort hvor hardt jeg hadde ødelagt meg selv. Sliter fortsatt med depresjoner og gidder ikke tanken på mer mdma engang.

Men dette var etter et langt bruk, og jeg hadde samme tankene som du kommer med i starten. Nå blir jeg bare kvalm av mdma og har lagt det bort. De beste opplevelsene jeg har hatt i livet mitt, har nok vært når jeg har vært på mdma, men all in all så har det nok tatt mer en det har gitt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva gjorde dere? Var lang pause alt som trengtes eller tok dere andre tiltak også? Hvor lang pause evt, og hvor ofte tar dere det nå?

Har kommet til det punktet hvor jeg får null funk what so ever, kjenner ikke at jeg har inntatt rus engang. Så har nok dratt på draget
Vis hele sitatet...


Personlig så fungerer MDMA like bra for meg hver eneste gang.

Kan jeg spørre dere om hvor ofte dere pleide å innta MDMA? Og hvilke doser snakker vi om? Jeg skjønner virkelig ikke hva folk prater om når de forteller om at de har blitt helt "ødelagt" og "deprimert" av det. Men jeg mistenker at du/dere ikke følger følgende forhåndsregler:
  • Vent 3 måneder mellom hver gang, gjerne lenger.
  • Aldri ta mer en 0.2g MDMA. Trenger du å ta mer en dette for å kjenne noe har du kjøpt søppel.
  • ikke drikk mye alkohol mens du er på MDMA (et par pils går fint, men null brennevin f.eks)
Sist endret av Juicekongen; 7. desember 2021 kl. 12:18.
Når jeg slutta med speed etter noen års avhengighet, så kom magien ved mdma tilbake. Altså når jeg ikke hadde andre stoffer i meg på en god stund, som påvirker dopamin og serotonin.
Har aldri "kokt hode" så kraftig som mange andre jeg vet om. Skjønner ikke hvorfor noen gidder det. Skal sies at jeg har tatt det opptil 3 dager i strekk tidligere, og tilogmed doser over 0.4 tilsammen på en kveld, men i de tilfellene har jeg venta leeenge til neste gang. Tok L tyrosine I 5 uker kanskje når jeg slutta med speed følte det hjalp. Men litt annerledes er det jo nå som jeg vet hva jeg kan forvente enn de første gangene man ikke ante hvordan det var
Anonym bruker
"Ulykkelig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har misbrukt MDMA tidligere med bruk annenhver helg over en periode på et halvt år.

Har alltid fått god funk, selv om funken blir «annerledes» ved hyppig inntak.

I løpet av misbruksperioden merka jeg egentlig bare at følelsen / highen ble normalisert og gjenkjennbar.

Sist jeg tok det, desember i fjor etter et langt opphold var funken like god.

Bortsett fra misbruket høsten 19, så har jeg brukt det sporadisk i løpet av de siste 15 årene. Jeg tror jeg har vært heldig som har unngått å pådra meg noen lidelser. Det har vært tilfeller av større doser enn anbefalt.

Stay safe; så lang tid som mulig mellom hver gang og ingen heroiske doser ��
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har hørt mye bra om NAC supplement for å få tilbake magien med MDMA. Det viktigste for å ikke miste magien er å ta det hver 3 måned eller HELST sjeldnere.
Vis hele sitatet...
Har også hørt mye bra om NAC, dog cluet er uansett pause pause pause!
Tror ikke det hjelper å ta pause fra mdma hvis man tar masse andre rusmidler til vanlig.

Jeg får ikke samme funk lenger selv om jeg ikke tar det ofte, kanskje 3-4 ganger i året maks. Men jeg røyker daglig og tar sporadisk stimulanter..

Etter 6 måneder helt uten rusmidler merket jeg at det var mye gøyere når jeg først ruset meg igjen, både på Emma og andre ting
I hvilken grad er ren md** full eller hel dopamin agonist?
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
I hvilken grad er ren md** full eller hel dopamin agonist?
Vis hele sitatet...
Det er vel det motsatte omtrent? Altså at det ikke blokkerer slik som feks Seroquel, men heller firgjør masse dopamin. Ikke ekspert
Jeg tror du mener antagonist
Tror jeg aldri skal ta MDMA igjen, fikk alltid nedturer som varte en ukes tid. Men må innrømme jeg savner oppturen, lite som slår den formen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruce Wayne Vis innlegg
Tror jeg aldri skal ta MDMA igjen, fikk alltid nedturer som varte en ukes tid. Men må innrømme jeg savner oppturen, lite som slår den formen!
Vis hele sitatet...
Samme her men unngikk det når jeg slutt med redoseringer. Tar heller ketamin på nedtur, og oftere enn ikke så restartes MDMAen av ketten. Som å skulle tatt første droppen på nytt noen ganger.
Har lest meg litt opp på NAC nå og det virker jo jævla interessant. Har bestilt en boks nå, så får vi se om det blir noe forskjell.
Sist endret av Frank Dank; 21. desember 2021 kl. 12:39.
Sitat av Frank Dank Vis innlegg
Har lest meg litt opp på NAC nå og det virker jo jævla interessant. Har bestilt en boks nå, så får vi se om det blir noe forskjell.
Vis hele sitatet...
Skriver under på at NAC er et flott kosttilskudd. Det kan du også gjerne kombinere med Ashwagandha KSM-66 ekstrakt, grønn te ekstrakt og 5-HTP.

Hvorvidt 5-HTP er et lovlig kosttilskudd i Norge enda eller ikke er jeg litt usikker på faktisk, for de ti gangene jeg har bestilt det fra utlandet så har det alltid kommet frem uten noen form for problemer

For at du skal få skikkelig funk fra 5-HTP'en så trenger du grønn tre ekstrakt slik at den kan krysse blod-hjerne barrieren og lage serotonin ut av det. Dette vet jeg du får kjøpt også over disk
Du bør unngå bruk av 5-HTP jevnlig. Det kommer til å skade kroppens egenproduksjon av serotonin. I tillegg vil for mye serotonin undertrykke dopaminproduksjon.

For å unngå dette bruker mange tyrosintilskudd samtidig, og da gjerne NALT (N-Acetyl L-Tyrosine). EGCG/grønn té ekstrakt som dekarboksylasehemmer er som nevnt over også viktig. Men hvis du bruker over lengre tid - og dette gjelder spesielt 5-HTP - vil det påvirke kroppens behov/evne til å skape disse stoffene selv. Må du absolutt bruke noe i den retningen så gå for tryptofan.

NAC er forøvrig favoritt her i huset!
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Du bør unngå bruk av 5-HTP jevnlig. Det kommer til å skade kroppens egenproduksjon av serotonin. I tillegg vil for mye serotonin undertrykke dopaminproduksjon.

For å unngå dette bruker mange tyrosintilskudd samtidig, og da gjerne NALT (N-Acetyl L-Tyrosine). EGCG/grønn té ekstrakt som dekarboksylasehemmer er som nevnt over også viktig. Men hvis du bruker over lengre tid - og dette gjelder spesielt 5-HTP - vil det påvirke kroppens behov/evne til å skape disse stoffene selv. Må du absolutt bruke noe i den retningen så gå for tryptofan.

NAC er forøvrig favoritt her i huset!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for nyttig informasjon!
Sist endret av TrippyPippi; 21. desember 2021 kl. 21:19.
5-HTP ble lovlig i Norge på nyåret i år.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme gjelder for meg, bare med ghb. Vil påstå at GHB føles som en blanding av mdma og alkohol.
Brukte nesten daglig i 2 år, så sluttet det og funke, bare hatt maks 3 uker pause og magien var fremdeles borte. Så burde teste lenger pause, men har lest noen som sier "when it's gone it's gone" men får ta meg 6-12 måneders pause å se om jeg får funken tilbake, har jo misbrukt det grovt.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilken dose pr dag anbefaler dere NAC forresten, har noe liggende? Og hva fungerer det mot når det kommer mot rus?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det funker stort sett ikke for meg, men jeg prøver det en gang i ny og ne for å sjekke - og da har det hendt at det funker.

Blir nesten alltid veldig tappa for energi og blir deppa i hvertfall en uke etterpå, da, så har slutta med det nå. Får bedre og relativt lik funk med en lav dose med psylocybin. Mye mer spennende rus også.
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Tusen takk for nyttig informasjon!
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvilken dose pr dag anbefaler dere NAC forresten, har noe liggende? Og hva fungerer det mot når det kommer mot rus?
Vis hele sitatet...
Det er avhengig av hva du ønsker å bruke det til. 600 mg, enten en eller to ganger om dagen er fint for generell helse og for forebygge sykdom. Mindre eller ikke syk - klassisk forkjølelse/influensa biter langt svakere eller ikke i det hele tatt. Slim i halsen vil løsne - spesielt merkbart hvis du røyker. Man vil derfor harke frem en del dritt den første tiden. Rennende nese er periodevis en gjenganger. Kviser og urenheter i huden forsvinner. Har her bitt meg merke i at produkter som kjente bloggere reklamerer for mot kviser som regel er lave doser overpriset NAC (+litt b-vitaminer).

1200 mg x 2 er vanlig i rusmiddelsammenheng (og generelt i medisinsk eller annen behandling). Ved røykeslutt brukes denne doseringen. Dette gjelder både sigaretter og cannabis. Hos sistnevnte er det regnet som effektivt mot russug. Avhengighet av kokain og andre stimulanter behandles også med dette. Forskning viser også at NAC er med på å begrense alkoholinntak. Påvirkning gjelder også helt sikkert andre rusmiddler som jeg ikke nevner her.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5993450/

Det er utrolig effektivt mot fyllesyke! Ta 1200mg et par timer FØR du drikker alkohol. Hvis du tar det under/etter så blir du dårlig. Dette henger sammen med immunforsvardelen som gjør at du ikke blir syk. Kroppen vil bekjempe betennelsen alkohol medfører (fyllesyke).

IKKE bruk hvis du skal ta stimulanter. NAC stabiliserer dopaminnivået og ødelegger effekten. Dette gjelder dog også motsatt vei - hvis du har brukt stimulanter og er sliten/nedtur e.l så vil NAC stabilisere opp.

Forøvrig er NAC også angstdempende og humørstabiliserende. Viser god effekt i behandling av diverse psykiske lidelser - eksempelvis bipolar.

Er klar over at dette høres veldig storslagent ut. Orker ikke finne alle kilder - Google NAC "sett inn rusmiddel". Eventuelt skriv ut hele navnet n-acetylcysteine. Mye forskning som er gjort på alle punktene nevnt over. Har også langt flere positive bruksområder og gevinster enn det som jeg nevner her. For eksempel er NAC det eneste middelet sykehus i Norge bruker mot paracetamoloverdose.

Selv tar jeg det til tider rundt 3 ganger i uken. Alltid før jeg skal på fylla med mindre jeg tenker en litt mer fartsfylt kveld Det er også greit å tidvis begrense eventuell lyst på cannabis Mandag er en essensiell bruksdag - angstdempende, humørstabiliserende og renser ut slagg fra mulige festligheter dagene før (mindre av det de siste 5-6 årene - men har blitt mer merkbart dagene etter når det først skjer).
Sist endret av Uten Agenda; 23. desember 2021 kl. 17:33.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor bestiller dere NAC supplement fra? Søkte det opp på apotek1 fikk treff på det men stod det var reseptpliktig.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spennende, kanskje forsøke NAC selv.
To ting, jeg bruker aduvanz, du nevner den reduserer effekten av stimulanter. Når du sier redusere effekten antar jeg ruseffekten man er ute etter med speed osv?
Eller reduserer den også virkningen av ADHD som medisin?

Andre er, har lest noen mener man får en heftigere roll av NAC, hvordan doserer man opp mot en roll? Dagen før? Samme dag? Uken før?
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg prøvde nettopp 6 måneders pause og jeg har fremdeles null effekt
Hva tok deg til det punktet rede gris?

Snakk om misbruk over lengre tid? Isåfall hvor hyppig frekvens?

Jeg er også nysgjerrig på om store doser en gang, eller hvertfall veldig få ganger, kan være like skadelig mtp magien som vanlige doser tatt for hyppig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg prøvde nettopp 6 måneders pause og jeg har fremdeles null effekt
Vis hele sitatet...
1.5 år nå men har hatt 2.5 før det. Så nesten 4 da uten merkbar effekt