Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3313
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sliter noe veldig med at jeg aldri blir høy nokk av weed/hasj

Jeg røyker kun ett par ganger i uken og har lav tolleranse.

Men jeg sitter alltids å klør meg i hue å skulle ønske jeg ble mye høyere enn det jeg klarer.


Jeg har laget rene joints men grønt og prøvd flere joints på kort tid, men jeg får aldri den følelsen av att alt rister og fult av closed eye visuals.

Klarte dette kun 4-5 ganger når jeg beggynnte.


Jeg har tilogmed prøvd bongs, uten mye lykke.

Edibles blir ikke helt den samme følelsen, så har gitt opp dette.

Jeg blir jo balle etter bare 4-5 trekk av en joint, men ikke veldig mye mere høy av de neste 50 trekkene.

Noen tips?
Det kalles for toleranse, og det beste tipset jeg kan gi deg er å ta lengre toleranse-pauser eller kutte ned forbruket. Å holde det til en helge-greie er en fin måte på å holde toleransen nede på, samtidig som at man ikke går fullstendig inn i hasjtåka.

Ellers kan du prøve å lage edibles, dette finner du mange oppskrifter og gjøremåter på her på Freak. Man kan også kombinere hasjen med andre rusmidler, men dette fraråder jeg sterkt da det kan snøballe ut til et levende helvete, dette finner du også mange prakteksempler på her inne.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Det kalles for toleranse, og det beste tipset jeg kan gi deg er å ta lengre toleranse-pauser eller kutte ned forbruket. Å holde det til en helge-greie er en fin måte på å holde toleransen nede på, samtidig som at man ikke går fullstendig inn i hasjtåka.

Ellers kan du prøve å lage edibles, dette finner du mange oppskrifter og gjøremåter på her på Freak. Man kan også kombinere hasjen med andre rusmidler, men dette fraråder jeg sterkt da det kan snøballe ut til et levende helvete, dette finner du også mange prakteksempler på her inne.
Vis hele sitatet...
Litt usikker på om du leste tråden, men edibles gir meg ikke samme type high og jeg røyker kun i helgene.

Hvordan er det å lage sin egen thc olje? Muligens det kan funke.
Har aldri opplevd noen av de psykedeliske sidene THC kan tilby selv, det har ikke de jeg røyker med beskrevet å ha opplevd heller. Jeg har inntrykk av at det er relativt sjeldent, men om det har noen rot i virkeligheten vet jeg ikke.

Edibles eller pause er de alternativene du har, som Pippi nevner over.
Lage egen thc olje som du nevner er det beste jeg kan anbefale om du vil bli super duper stein samme hvor mye toleranse man har. Det er veldig simpelt. Har du tilgang til hasj så ville jeg brukt det til olje for man får mer ut av det, men pot funker helt ok. Er bare å putte 5g revet cannabis oppi en brusflaske, så tar du en 5kroning over åpningen, deretter en 1krone oppå der igjen. Nå tar du en flaske med lighter gass og stikker tuten gjennom kronestykkene, og tømmer hele flaska. Så heller du gassen ut i en glassform med helt flatt og glatt bunn. Etter noen timer har gassen fordampet og du sitter igjen med gyllen olje du kan skrape opp med et teppe knivblad. 0.1 med olje gnidd inn i litt tobakk oppi pipa og dra på.
Fikk syke effekter første gangene jeg røyka sjøl, men det kommer aldri tilbake.
Støtter THC-olje som nevnt over.
Men så dabber(?) du det. Kjøp deg blåselampe og en tykk nål/noe av metall som du varmer til den er rødglødende (i loomet på bongen din eller med annen tilpasset vri. Finns også eventuelt egen type bong for dette.) og tar dabben - altså litt av oljen på tuppen av en kniv e.l kjapt inntil metallet mens du innhalerer og holder inne. Er ikke veldig behagelig i lungene. Men dette er sterke saker - selv for personer med lang erfaring. MYE sterkere enn bøtte eller andre "heftige" inntaksmåter.

Husker da jeg gjorde det for første gang selv for noen år siden. Jeg har brukt cannabis over lengre tid, ca 8-10 år sammenhengende med sporadiske månedlige opphold - men dette var like intenst som de første gangene i ungdomstiden. Latterkramper og masse rot og tull på en ukontrollert måte. Gjør det en sjelden gang ved anledning, men blir så fjern at det er umulig å få gjort noe vettugt. Dette skjer meg aldri selv etter lengre opphold. Kvaliteten på oljen spiller jo selvfølgelig også inn. Var/er uansett kjekt å få oppleve igjen

https://www.verywellmind.com/marijuana-dabbing-4797506
Research suggests that dabs or BHO can have a THC concentration of 80% in comparison to traditional cannabis, which has a concentration of about 10-15% THC. In fact, at a minimum dabs are as much as four times as strong as a joint. Plus, people who dab experience an intense high all at once rather than it gradually building over time.
Vis hele sitatet...
most researchers say that dabbing is to marijuana what crack is to cocaine. There is simply no comparison between dabbing and smoking joints.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Uten Agenda; 20. november 2021 kl. 21:17.
Du må være clean 30 dager før toleransen er på null.
Nærmeste jeg har opplevd er å se mønster når jeg lukker øynene, men ikke like sterkt som man ser på psykedelisk-visuelle videoer eller bilder. Som regel når jeg er så høy, så er jeg ved grensen til da jeg må spy og klarer jeg ikke fokusere på noe annet, haha. Misunner de som ikke blir kvalme...
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Du må være clean 30 dager før toleransen er på null.
Vis hele sitatet...
Nei, det kommer jo heeelt an på hvor lenge du har røyka :P
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Du må være clean 30 dager før toleransen er på null.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer jo rent teoretisk og i forbindelse med mengdenivå THC i kroppen (ved lavt forbruk). Men hvis man har brukt et stoff i lang tid så "kjenner" man rusen (chase the dragon og alt det der). Etter en pause så kan jeg muligens røyke for mye - men da mer som "dette var kanskje en litt heftig dosering" eller "i helvete denne satt".
Man blir ikke tatt på sengen av rusopplevelsen på samme måte som før og vil derfor oppleve å ha en forhøyet form for toleranse. Jeg kan fremdeles røyke mye sammenlignet med en person som har begrenset/ingen erfaring med THC.
Sist endret av Uten Agenda; 20. november 2021 kl. 22:11.
Kanskje små spis litt jevnt utover kvelden, samtidig mens du fyller på med bong så ofte du syntes er ok. Så justerer du med maten og bong trekk for å "thc mette kroppen".

Du justerern rett og slett

Sukker mat og sånt er fint
Sist endret av GoSætra; 20. november 2021 kl. 23:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Drikk mangosmoothie 30-45 min før du skal fyre.
Hvis du ikke får i deg nok omega 3 så blir man ikke like høy som man kunne blitt
Det er ikke det at du har for høye (no pun intended) forventninger til rusen av cannabis da? Å være rusa på cannabis er ikke samme styrkenivå på rusen som når man f eks er dritings eller tripper på molly.

Det er ikke vanlig å føle at alt rister og man er full av closed eyes visuals når man røyker hasj på jevn basis. Noen typer cannabis er mer trippy enn andre men det du beskriver er ikke en typisk og gjennomsnittlig cannabisrus.

Jeg har også et slags tak, dvs samme hvor mye jeg røyker mer enn en viss mengde så blir jeg ikke høyere.
Sist endret av celtseus; 21. november 2021 kl. 01:28.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du sier både at du har lav tolleranse, og at du røyker flere dager hver helg, og at du har røyka joints med reint grønt. Én av disse tviler jeg litt på; du har antagelig litt høyere toleranse enn du tror (uten å vær helt innrøyka, finnes mellomting) og vil få betydelig bedre effekt etter ~14 dager uten. Tror dette er hva som kan gjøre mest utslag.


De færreste opplever "følelsen av att alt rister og fult av closed eye visuals" når de røyker, har opplevd slikt, men det er ekstraordinært.

Et tips er også å ta seg god tid og tenke seg at det viktigste er å ha det bra uansett hvor fjern man føler seg akkurat da, kan alltids lage en joint til seinere. Også +1 til mangojucie.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje det du røyker ikke er så potent. Hvis det er standard weedbags i Oslo, skal det ikke mye til før toleransen er nådd. Spesielt grønt må være veldig bra om jeg skal få psykedeliske tendenser når jeg bruker det. Oppleves stort sett kun med edibles eller homegrown i god kvalitet (og bra strain).
Tror nok følelsen av psykedelisk rus av røyk er noe folk opplever kun de første gangene man røyker, da thc rusen er en ny opplecelse. Denne venner man seg til, og «stangnerer» mtp rus.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Har aldri opplevd noen av de psykedeliske sidene THC kan tilby selv, det har ikke de jeg røyker med beskrevet å ha opplevd heller. Jeg har inntrykk av at det er relativt sjeldent, men om det har noen rot i virkeligheten vet jeg ikke.

Edibles eller pause er de alternativene du har, som Pippi nevner over.
Vis hele sitatet...
Etter jeg prøvde syre så kan jeg si meg enig i visse synsforstyrrelser fra THC etter en lang pause fra røyk. Men har hørt om folk som ser Donald Duck på syre og aldri opplevd noe i nærheten selv.

Er nok inviduelt som alt annet i livet
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste gangene jeg har opplevd det du søker på THC, er som du sier. De aller første gangene jeg prøvde.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som du ville likt fleinsopp isteden