Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4361
Hei, dette blir mitt førstd innlegg. Jeg har i den siste perioden brukt en del psykadelika, og prøvd å hjelpe angsten min og depresjon uten hell. Jeg forstår ikke, tripsa mine er alltid for svake, og kroppen reagerer med adrenalin imot trippen iblant. Jeg er ikke redd, og tar 5g til å med ellr 1000ug, men dessverre er kroppen uenig. Er som det med alkohol, du vil, men kroppen sier nei.

Har ikke tatt dem for ofte, og har riktig set og setting. Får ikke badtrips, er ikke redd heller for no særlig.

Men har tidligere hatt benzodiazepin avhengighet, og sliter 1år senere, med at livet mitt ble påvirket av det, og har en mild case kroppslig angst og mentale bekymringer etc. Redd for livet basically!

Prøvd alt fra 100-1000ug og 1-6g shroom trip, og kroppen demper turene. Hva foregår her?
Prøver å hjelpe angsten med psykadelika, men angsten demper psykadelikan? Dt høres ut som noen ikke får nytte av disse medesinene... Kanskje jeg burde prøve mikrodosering og se om jeg takler en 1g trip bedre?

Ting jeg har prøvd: ketamin, LSD, DMT, psilocybin og meskalin.
Hittil lite enlightenment, DMT ga 0 nyttig info, LSD har gitt lite enlightenment, ketamin ga meg mere, men fortsatt bare tull. Shrooms har vært mest gøy og 0 enlightenment.
Sist endret av Korktavle; 11. november 2021 kl. 05:47.
Du eksperimenterer med det eneste hodet du har. Ta deg 5 år uten rus, så snakker vi behandling.
Bruker du medisiner?
Passe naivt å tro at psykedelika skal være en quick fix for livet og for å oppnå opplysning.. Det er en effekt som kan skje, men det er ikke gitt at alle opplever rusen som noe særlig spirituell eller noe sånt.
Du har et feil syn på psykedelika. Det er ikke en vidundermedisin. Slutt å behandle det som det.
Anonym bruker
"Umulig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror kanskje du bør skrive utfyllende om din tidligere rusbruk og evt medisinering hvis noen skal gjette på hvorfor du opplever det du gjør
hodet mitt ble aldri det samme igjen etter jeg tok benzo, trippene blir aldri som de var før jeg tok benzo, benzo fucker hodet 10 år uten nå , de første 3 årene etter benzo var det ikke noe gøy å trippe i det heletatt, nå når jeg tripper en sjelden gang gru gleder jeg meg til å gjøre det
Sist endret av dekommeri2033; 11. november 2021 kl. 12:27.
Anonym bruker
"Umulig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gru glede seg er det normale selv for erfarne

Man går i årevis og nummer seg selv fra alt ubehag, og tror det ikke har noen konsekvenser

Folk som bruker benzo ulovlig bør bare gi opp psykedeliske stoffer fullstendig, de er lite egnet på folk som søker å rømme fra seg selv
Du kan prøve å practice your discernment of what enables you to believe in you, not the universe or some master or teaching, but you, stripped bare of all of your add-ons, beliefs, thought patterns, fears, guilt, stories, judgments, blames, pretenses… everything that hangs on you from the past. If you could drop them all—everything you have been taught and told and programmed to believe—what would be left to hear? Silence. Deep, clear silence. That is you.
Ahaa! Takker for bekrefte at benzon har ødelagt tripsa mine. Da skal jeg gi meg med å trippe en stund, men mikordosering skal jeg prøve ut. Syns ikke shroom tripsa mine var så dårlige. Så får se om dt kan mikrodoseres, fikk litt smarte løsninger mot negative baner på 1 gram, selvom trippen var søppel.

Slutte med rus gir meg ingenting, fordi jeg tar rus 1-2 gang i uka, øl helst, ellrs hasj for å ikke drikke så ofte, 3 ganger i uka max. Iblant kan jeg ta mdma, eller noe mer nytt som GHB, oxy ellr kratom. Det er utrolig sjeldent da 1-2 gang i året !

Går dager uten å ta meg 1 øl og kan gå 3mnd, men ser ingen vits i dette, ettersom jeg ikke er noe avhengig, enn å fylle tomrommet jeg opplever, hvis jeg sitter å gamer flere dager i strekk f.eks. Orker ikke trene helt siden jeg brukte benzo, og dt er et problem, som leder til at jeg røyker hasj iblant. Begynt å gå meg en tur i dt siste, men dt hjelper lite.

Har gått på en haug av antidepressivaer, prøvd alle rusmidler inkludert skyti heroin 1 gang og vært avhengig av benzo i 4år, har også brukt antipsykotika i 2år. Sluttet benzo 1år siden, og alle medesiner for 4mnd siden. Klarer ikke være fornøyd med noe pga dette, og føler jeg har kræsjet i livet mitt. Eneste som hjelper er å late som om alt er greit og fortsette i håp om at jeg vil klare å nyte livet igjen.
Sist endret av Korktavle; 11. november 2021 kl. 14:53.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Folk som bruker benzo ulovlig bør bare gi opp psykedeliske stoffer fullstendig, de er lite egnet på folk som søker å rømme fra seg selv
Vis hele sitatet...
Forumdebattanten i meg får skikkelig vondt av slike bastante utspill.

Det kan være mange grunner til at en bruker benzo ulovlig. Når jeg bruker benzo kan det både være lovlig og ulovlig anskaffet. Stort sett bruker jeg terapautiske doser for søvn.

For å snu på det. Burde ikke de som rømmer fra seg selv, slik du sier det, være de som potensielt kunne hatt størst utbyttet av den potensielle vidundermedisinen som er psykedelika?

Hva er det de rømmer fra? Kan psykedelika kanskje fylle eller hele noen tomrom her?
Jeg syns det er fortsatt verdt å prøve å mikrodosere, eller ta lavere dose sopp hver uka cirka. Selvom tripsa mine er halvødelagte er ikke poenget at jeg skal ha det godt, jeg har dt interessant på turene, men litt skuffet er jeg hvergang og små bekymret, ellers glad for å oppleve dem, selvom dem mangler ordentlig glød.

Har hørt at det hjelper på neurogenesis. Derfor jeg vil ture som terapi for å motvirke benzo skaden. Hørt at jeg kan dra nytte av dette, og en lege fortalte at benzo legger frykt minner i huet, som må replaces med nye minner. Dt er en stor prossess, men psykadelika kan speede det opp, men ikke hvis dem forblir slik kjedelig tenkr jeg.
Nevrogenese... Fysisk aktivitet, sunt kosthold, moderat sol, sosial kontakt og en god gammeldags latter gjør alle susen. Hvorfor er du så innstilt på å mikrodosere et rusmiddel for å bli kvitt tomrommet ditt?
Du skylder det meste på benzo, men de andre medisinene du slutta på for 4 mnd siden kan likt så godt være synderen, kan de ikke?
Benzo får ofte mye av skylden til alt mulig, men det er fantastisk god medisin som funker fra første stund mot akkurat det den skal.
Til tross for all elendighet i livet mitt som skyldes benzo, så er det til syvende og sist min egen feil, og det blir nesten som ansvarsfraskrivelse å skulle legge hele skylden på en gruppe medikamenter som jeg vil kalle livsviktige i enkelte situasjoner.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har hørt at man skal ligge med blindfold og høre på en av de spillelistene som er spesiallaget for formålet for å få best effekt av sopp.
Hei. Benzoavhengighet er ingen spøk. Det fucker opp gaba receptorene i nervesystemet over tid og skaper signalkonflikter i kroppen
pga. aktiviteten foregår på feil side av receptorene (GABA-A), når kroppen blir avhengig av denne unaturlige veien for
å kommunisere mellom nevrotransmittere (nerveceller) påfører du kroppen mye stress når du slutter, som med alkoholavhengighet.

Prøv fluesopp som naturlig inneholder muscimol eller skaff deg muscimol ekstrakt. Muscimol fungerer på GABA-B siden av receptorne
den siden kroppen er naturlig laget for å kommunisere mellom nevrotransmittere. Det er ikke avhengighetskapende og meget effektivt
på å få kroppen til å gjennoppnå naturlig stabilitet. Har hjulpet mange mennesker som har slitt med livet etter benzo og alkohol avhengighet.
Du sier du ikke er avhengig av rus, men i neste paragraf legger du ut om hvordan du prøver å fylle tomrommet i livet ditt med rus. Det er noe som skurrer, tror du burde ta et par runder til med deg selv om avhengighet.

Tror du forventer litt mye av stoffet, det er ikke sånn at man tar psykedeliske stoffer og får svarene servert på sølvfat. Man må sortere igjennom hva som er en god tankegang og "trippetull", jobbe aktivt med det du lurer på og utfordre deg selv for å få noe som helst ut av det. Hvis du bare mater hjernen din med dritt i løpet av en trip, så får du bare dritt ut av det også. Shit in, shit out, så enkelt er det faktisk.
Jeg benekter ikke at jeg har et avhengighets problem. Som jeg prøver å holde i sjakk, ellr bli kvitt. Det er jeg fullt klar over, men samtidig er jeg ikke så glad i de fleste rusmidlene etter å ha prøvd, til å gidde dem særlig ellr hverdag. Cannabis har jeg brukt daglig en stund, men stoppet og tilnærmet meg litt bedre. Jeg skal heller slutte med å ta meg øl i ny og ne.

Så forskning om at psykadelika kan hjelpe er halveis feil da eller? Interessante stoff, kjipt dem mista magien sin. Fikk ikke prøvd dem ut ordentlig heller.
Sist endret av Korktavle; 13. november 2021 kl. 03:08. Grunn: Manglet punktum og 2 nye ord
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forskningen og terapien foregår i kontrollert setting og sammen med terapauter og nyttes som et hjelpemiddel, ikke en løsning.
du behøver å være rusfri i årevis.

ganske typisk at folk med problemer nekter å se løsningen.
Sist endret av magnet; 13. november 2021 kl. 09:42.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Korktavle Vis innlegg
Jeg benekter ikke at jeg har et avhengighets problem. Som jeg prøver å holde i sjakk, ellr bli kvitt. Det er jeg fullt klar over, men samtidig er jeg ikke så glad i de fleste rusmidlene etter å ha prøvd, til å gidde dem særlig ellr hverdag. Cannabis har jeg brukt daglig en stund, men stoppet og tilnærmet meg litt bedre. Jeg skal heller slutte med å ta meg øl i ny og ne.

Så forskning om at psykadelika kan hjelpe er halveis feil da eller? Interessante stoff, kjipt dem mista magien sin. Fikk ikke prøvd dem ut ordentlig heller.
Vis hele sitatet...
Psykedelika kan hjelpe. Men selvmedisinering er ikke det samme som å få det på en klinikk i samarbeid med en terapeut.
Anonym bruker
"Umulig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mentaliteten til en benzo bruker som gjør det usannsynlig at de skal ha fremgang med psykedelisk medisin,

De er som personer det motsatte av selvransakelse, jobbe med seg selv terapeutisk. Holde ut midlertidig smerte for langvarig virkning.

Å bruke benzo er å søke enkle løsninger, å flykte fra følelser og konsekvenser av sine egne valg. Å fjerne seg
selv fra å være tilstede med seg selv

Op benzo bruker så etter noe nytt å stappe i seg, gjorde ingen research, bare heiv i seg forskjellige drugs for "enlightenment"

Lite overraskende var nummende ketamin favoritten

De som vil forsvare og normalisere benzo, gjør det, værsågod be my guest
Ingen som normaliserer benzo her, heller ikke psykadelika. Har heller ikke gjort masse research og utført noe plan. Jeg har prøvd psykadelika forskjellige fordi dt var interessant, mer enn dt har vært håp om mer bare.

(ganske typisk at folk med problemer nekter å se løsningen.)
Ingen som nekter å se løsningen, de fleste rusmisbrukere vet dette, og har andre vanskeligheter som gjør at dem ruser seg videre. Sier ikke det er akseptabelt, men at det trengs andre tenke måter enn å bli rusfri, for å slutte med rus, som gir 0 mening, for å ha det bra med seg selv.

Jeg tror ikke det er enkelt her i Norge med et tregt og minimalistisk system å ikke bli skuffet av behandlingen en mottar. Jeg har vært på 3 rusbehandling tidligere, og situasjonen min har ikke endret seg. Bare blitt kvitt det som var akutt problemer, og aldri kommet fram til å ordne livet mitt så jeg kan gjøre andre ting istedenfor rus, når jeg er alene. Nå sporer tråden av, men ja.
Sist endret av Korktavle; 14. november 2021 kl. 08:13.
Sitat av Korktavle Vis innlegg
Hei, dette blir mitt førstd innlegg. Jeg har i den siste perioden brukt en del psykadelika, og prøvd å hjelpe angsten min og depresjon uten hell. Jeg forstår ikke, tripsa mine er alltid for svake, og kroppen reagerer med adrenalin imot trippen iblant. Jeg er ikke redd, og tar 5g til å med ellr 1000ug, men dessverre er kroppen uenig. Er som det med alkohol, du vil, men kroppen sier nei.

Har ikke tatt dem for ofte, og har riktig set og setting. Får ikke badtrips, er ikke redd heller for no særlig.

Men har tidligere hatt benzodiazepin avhengighet, og sliter 1år senere, med at livet mitt ble påvirket av det, og har en mild case kroppslig angst og mentale bekymringer etc. Redd for livet basically!

Prøvd alt fra 100-1000ug og 1-6g shroom trip, og kroppen demper turene. Hva foregår her?
Prøver å hjelpe angsten med psykadelika, men angsten demper psykadelikan? Dt høres ut som noen ikke får nytte av disse medesinene... Kanskje jeg burde prøve mikrodosering og se om jeg takler en 1g trip bedre?

Ting jeg har prøvd: ketamin, LSD, DMT, psilocybin og meskalin.
Hittil lite enlightenment, DMT ga 0 nyttig info, LSD har gitt lite enlightenment, ketamin ga meg mere, men fortsatt bare tull. Shrooms har vært mest gøy og 0 enlightenment.
Vis hele sitatet...
Husk på at psilocybin/DMT/ketamin/meskalin er ikke for alle! Noen får fin effekt, mens andre ikke!
Sist endret av FourHorsemen; 14. november 2021 kl. 09:02.
Har prøvd psykedelika en håndfull ganger med både usunne og helt greie rusvaner og alle gangene har jeg reagert med å stritte i mot og å få helt grusom angst og tankekjør.

I mitt tilfelle tror jeg det handler om at jeg bærer på mye skyld og skam i forhold til rusen og det livet jeg levde og at jeg har blitt en mer engstelig person etter tung rus.
Jeg kjenner at jeg har veldig vanskelig for å bare la trippen styre det som skjer og å la hodet gå med flowen. Klamrer meg liksom til det å være "normal" og begynner å bli stressa over å kanskje miste vettet.

Det skal sies at jeg med mine rusvaner misbrukte stoffer som roet meg ned. Benzodiazepiner i all hovedsak, og gjerne Opiater i tillegg. Amfetamin for det meste om jeg måtte være i stand til å ikke ligge og sikle.

For mange år siden hadde jeg også en periode på et år med alt for drøy bruk av MDMA og deretter Kokain.

Jeg mistenker at jeg må få disse tingene enda mer på avstand og ha en følelse av komplett orden på livet mitt før jeg kan vurdere å ta sopp igjen.
Sist endret av krystallkongen; 14. november 2021 kl. 10:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis en har riktig mindset, så skal dt gå ann å trippe bedre, om en klarer å gi faen nok.

Aner ikke hvor mange gram, men spiste 15stk flein, og heiv på mer, gikk veldig bra, og følte jeg fikk kontrollert trippen selv på 80+ flein. Sleit med at den datt av om og om igjen, før jeg kom fram til at trip er som å drømme i søvn, alle kan det. Da fikk jeg 100% kontrollen. Pleier å hjelpe å gi seg til trippen, men også å eie den som om den er din slave.

Hvis tinga rundt deg skal påvirke tripsa dine sånn, lurer jeg på hvordan en kan trippe i krig, storm og torden. Er det evnet jeg ble inspirert av, å bli en fryktløs mester over sinnet sitt.

Noen psykadelika er litt spissere enn andre, føler lsd er for stimulerende og kan resultere at adrenalinet skrur ned trippen. Meditasjon pleier å hjelpe, men en for stor overraskelse, og den er smadret. Dmt tror jeg blir for brutalt f.eks også. Dette er ikke noe en burde prøve sånn sett, noen kan få skikkelig badtrips, been there done that. Er mer sikker på at jeg ikke får badtrip, men crap shoots
Sist endret av Korktavle; 14. november 2021 kl. 14:20.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare meg som leser tittelen som "Ustabil rus hjelper ikke, føles bare som ustabil rus"?
Hehe, det "Kjent Grevling" skrev

Jeg har en del turer bak meg og de fleste av dem husker jeg ikke mye av. De turene der jeg opplevde religiøse/personlige åpenbaringer som har satt spor i meg kan jeg telle på to hender. Det er litt tilfeldig hvordan man treffer på disse erfaringene, men trygghet i omgivelsene og åpenhet til det som skjer kan bidra til å øke sjasen.

Psykedelika er så allsidig - den kan by på ren rekreasjon og fun times eller selvransakelse med varierende grad av ubehag. Turen kan handle om deg, om alt mulig rart. Den kan være klar og fokusert eller surrete og kaotisk. Gjenspeiler i bunn og grunn din tilstand der og da, erfaringer og tanker du har levd med i det siste.

Kanskje er ikke psykedelika noe for deg, kanskje vil du treffe på det du er ute etter hvis du begir deg på flere forsøk.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er mentaliteten til en benzo bruker som gjør det usannsynlig at de skal ha fremgang med psykedelisk medisin,

De er som personer det motsatte av selvransakelse, jobbe med seg selv terapeutisk. Holde ut midlertidig smerte for langvarig virkning.

Å bruke benzo er å søke enkle løsninger, å flykte fra følelser og konsekvenser av sine egne valg. Å fjerne seg
selv fra å være tilstede med seg selv

Op benzo bruker så etter noe nytt å stappe i seg, gjorde ingen research, bare heiv i seg forskjellige drugs for "enlightenment"

Lite overraskende var nummende ketamin favoritten

De som vil forsvare og normalisere benzo, gjør det, værsågod be my guest
Vis hele sitatet...
Næh, kan ikke generalisere alle benzobrukere på det viset. Ei heller kan du si hvem psykedelika passer for eller ikke. Klassisk elitisk gate-keeping som dessverre er temmelig utbredt blant "frelste" psykedelikabrukere.
Sist endret av Stray Wanderer; 14. november 2021 kl. 16:11.
Hvordan skal en som reagerer daglig med angst til mye rart, bruke psykadelika mot angst tenker jeg. Er jo ikke slik at en med depresjon og angst klarer å være helt 100% fornøyd med seg, og livet sitt. Da er man jo kurert?

Det med at en tar det med terapaut i terapeutiske settinger gir lite mening, ettersom nådagens psykiatri ligger en god del etter, når dt gjelder terapi former. Snakke terapi, cbt og eksponerings terapi fungerer dårlig. Fins shamaner som driver med ayahuasca, og de har ingen terapaut utdanning. Jeg tror ikke på utdanning så mye, siden de fleste bare jobber der, som et vanlig menneske, med basic kunnskap. Har ofte flydd forbi legen med kunnskap, så mye at legen har sagt jeg burde studere helse.

Jeg kan virke litt sta her, og nekte å akseptere at problemet fra roten må ordnes. Ja det er jeg, etter mye depresjon, og angst, har jeg blitt nesten imot det å ordne på problemet. Slik er det å ha en barriere som opprettholder dette. Dt virker derfor logisk å oppløse egoet sitt med noe psykadelika for å ikke stritte imot slik.
Sist endret av Korktavle; 15. november 2021 kl. 03:35.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg syns du har en helt feil tilnærming til å "behandle" deg selv. For det første så gjør du det illegalt, og det andre er at du blir stående med det alene. Start med å få deg en psykolog/behandler. Det blir aldri bedre hvis du ikke begynner å jobbe med det du sliter med og begynner å bli bevisst på egne tanke og handlingsmønstre. Du må være ærlig med deg selv og behandler. Ketamin er blitt en godkjent behandling i det offentlige helsevesenet nå, så det går ann å ta opp med lege/behandler. Veien for å få det er ikke enkel, og du må være villig til å prøve ut annen behandling før du kan få ketamin.