Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2912
Hei
Prøver å gjøre skjermdeling av graf fra matlab. Og det fra min zoom sesjon. Men det virker bare som kommandovinduet blir skjermdelt. Noen som har tips?
Skjer dette når du deler matlab spesifikt, eller hele skjermen? Det kan være at selve grafen ikke registreres som en del av matlabprogrammet. I så fall ville jeg bare delt den delen av skjermen der grafen er, hvis det er mulig.
Sitat av slurv Vis innlegg
Skjer dette når du deler matlab spesifikt, eller hele skjermen? Det kan være at selve grafen ikke registreres som en del av matlabprogrammet. I så fall ville jeg bare delt den delen av skjermen der grafen er, hvis det er mulig.
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvde andre proram enn matlab-men blir litt hakkete å måtte avbryte zoom skjermdelingen for og legge til ekstra Skjermbilde så igjen slå på skjermdeling og dele etter at grafen fra matlab blir produsert). Siden det ettervert tilkommer flere matlabgrafer som skal vises/deles. Tenkte det kanskje finnes en quick fix men kanskje ikke.

Matlab grafen pleier å dukke opp rett foran relevante deler av matlab programmet jeg deler og kjører kommandoer fra-så kanskje for å følge forslaget til slurv så må en låse matlab grafenns popup till f eks venstre øvre hjørne da. Og så sette deling på også den delen av skjermen.

Men vel må endre et sted i matlabs default innstillinger for plassering av popup da?

Fant en gammel post fra 2013 at en kan docke grafen till Matlab gui via
set(0,'DefaultFigureWindowStyle','docked')

Det hade vert fint-men er redd at jeg messer opp min installasjon av å gjøre det
Sist endret av sinsenkrysset; 1. oktober 2021 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor kan du ikke bare dele hele skjermen, fremfor kun ett vindu?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trenger du at det er interaktivt, eller kan du bare eksportere grafikken og så bare vise de relevante figurene i Powerpoint/ekvivalent?

Den config-greia er ikke så skummel. Hvis du er skeptisk, kan du bare finne ut hva nåværende/standard er.
(Selv) Matlab tar vel ikke varig skade av at man docker et vindu?
Takk for svar folkens
set(0,'DefaultFigureWindowStyle','docked') virket bra det uten å ødelegge noe