Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3513
Noen som har meninger om hva som er enklest, ønsker å kunne bruke det til å se film og tv-serier på en tv. Har sett på nas og tenkter å bruke det til streame via plex, vil også at om jeg senere setter opp overvåkningskamera for så å lagre det på harddisk/nas.
Plex er veldig plug'n play og anbefales om du ønsker å streame filmer/serier du har lokalt i alle fall ��
+1 for plex. Kjører selv via hjemmeserver og docker. Fungerer utmerket. Støtter NAS’en din docker?

Transkoding om du vil streame på farten og redusere båndbredde / dataforbruk på mobil/nettbrett/laptop.
1+ Plex fra meg også.

Min setup er veldig forenklet slik:
- NAS til lagring
- Intel NUC til server med Hyper-V

Jeg har flere NUC's og flere NAS bokser, og Plex, overvåkningsløsning, webservere, hjemmeautomasjon, og alt slikt kjører på NUC mens alt som krever noe lagring havner på NAS'en, typ Filehistory backup, overvåkningsopptak, TVSerier og filmer, m.m.

Merk at streaming av 2k og 4k filmer krever en del av både nettverk og utstyret som brukes generelt.