Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 7395
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en serie på tiktok hvor jeg leser opp dumme spørsmål fra ung.no, jeg er veldig usikker på om det jeg svarer på spørsmålene vil få meg i problemer i senere tid.

Jeg har fått 800.000 visninger siste 20 dagene, men jeg er veldig redd for at det jeg tuller om kan få meg i problemer, mtp. Jobb osv.

Sier i videoene at alt bare er tull osv. Men får fortsatt mange kommentarer om at det ikke er greit å tulle om noen av spørsmålene.

Noen tanker?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ung.no er en veldig bra tjeneste hvor ungdom kan åpne opp og stille spørsmål det er tabu rundt eller spørsmål de ikke tør ellers. Hvis jeg skal være ærlig med deg syns jeg det er dårlig stil å harsellere og kødde med disse spørsmålene for det er en grunn til at de er sendt til ung.no og for alle som er redde for å stille spørsmål enten det er om kropp, rus, følelser, rettigheter eller annet så kan en sånn kanal bidra med at ungdommen føler seg enda dummere og uthengt og at mange ikke tør å spørre mer i frykt for å bli uthengt.
Det er viktig at ungdom kan ha en trygg kanal å spørre om ting og få svar uansett hvor teit det høres ut for andre.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, vil jeg ikke tru.
De spørsmåla du tar opp er jo noen av de helt på tryne svar.. Hvem er 20 år gammel og lurer på hvorfor man har gule flekker på tenna.... guuuuud, du er 20 kvinne.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har en serie på tiktok hvor jeg leser opp dumme spørsmål fra ung.no, jeg er veldig usikker på om det jeg svarer på spørsmålene vil få meg i problemer i senere tid.

Jeg har fått 800.000 visninger siste 20 dagene, men jeg er veldig redd for at det jeg tuller om kan få meg i problemer, mtp. Jobb osv.

Sier i videoene at alt bare er tull osv. Men får fortsatt mange kommentarer om at det ikke er greit å tulle om noen av spørsmålene.

Noen tanker?
Vis hele sitatet...
Det meste kan få deg i trøbbel. Spørsmålet er heller avhengig av hvor kjent du er, om du bruker fullt navn osv og om arbeidsgiver ser på dette som en alvorlig ting, den siste har jo mye å si. Men se for deg at du skal søke innen helse og omsorg, eller at du jobber i en bedrift hvor de vurderer å f.eks gjøre deg til teamleder eller lignende med personalansvar, da stiller det seg fort dårlig være det neket som gjør narr av folk som kan stille alt fra trivielle til alvorlige spørsmål.

For de fleste som spør, så er det en grunn til at de spør på ung.no og ikke går ut i lokalavisen med fullt navn. Det føles aldri godt å bli hengt ut, og jeg vil tippe mange kan føle det ekkelt å bli hengt ut på den måten, selv om de heldigvis forblir anonyme.

Man må ofte tråkke over noen grenser for å bli kjent, men det rettferdiggjør aldri å tråkke over andre sine grenser offentlig. Med det sagt hadde jeg fort blitt skeptisk til å ansette noen som driver av sånn mtp stabilitet og samarbeid på bedriften. Man fremstår rett og slett som en mobber som elsker å lage faen, noe ingen vil ha på en bedrift. Om klippene så var 10 år gamle hadde jeg fortsatt tenkt meg om to ganger. Det kan jo alltids brukes av andre, eller mot arbeidsgiver. Folk vil ganske lett kunne male ett rimelig dystert bilde av deg :/ "Er ikke det han som henger ut folk som stiller vanskelige spørsmål anonymt? Har du ansatt han? :O"

Ikke minst... man fremstår gjerne som en rimelig ussel og oppmerksomhetssyk person om man har dette som hobby, så håper du også er anonym for din egen del.

Selvsagt kan det jo være at du finner en eller annen sjef som ikke har noe problem med dette, at han har gjort lignende ting selv, eller bare er desperat etter folk. Men hvis du gjør det der er det uetisk(min subjektive mening), men også idiotisk om du gjør dette med en profil som lett knyttes opp til deg.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Det meste kan få deg i trøbbel. Spørsmålet er heller avhengig av hvor kjent du er, om du bruker fullt navn osv og om arbeidsgiver ser på dette som en alvorlig ting, den siste har jo mye å si. Men se for deg at du skal søke innen helse og omsorg, eller at du jobber i en bedrift hvor de vurderer å f.eks gjøre deg til teamleder eller lignende med personalansvar, da stiller det seg fort dårlig være det neket som gjør narr av folk som kan stille alt fra trivielle til alvorlige spørsmål.

For de fleste som spør, så er det en grunn til at de spør på ung.no og ikke går ut i lokalavisen med fullt navn. Det føles aldri godt å bli hengt ut, og jeg vil tippe mange kan føle det ekkelt å bli hengt ut på den måten, selv om de heldigvis forblir anonyme.

Man må ofte tråkke over noen grenser for å bli kjent, men det rettferdiggjør aldri å tråkke over andre sine grenser offentlig. Med det sagt hadde jeg fort blitt skeptisk til å ansette noen som driver av sånn mtp stabilitet og samarbeid på bedriften. Man fremstår rett og slett som en mobber som elsker å lage faen, noe ingen vil ha på en bedrift. Om klippene så var 10 år gamle hadde jeg fortsatt tenkt meg om to ganger. Det kan jo alltids brukes av andre, eller mot arbeidsgiver. Folk vil ganske lett kunne male ett rimelig dystert bilde av deg :/ "Er ikke det han som henger ut folk som stiller vanskelige spørsmål anonymt? Har du ansatt han? :O"

Ikke minst... man fremstår gjerne som en rimelig ussel og oppmerksomhetssyk person om man har dette som hobby, så håper du også er anonym for din egen del.

Selvsagt kan det jo være at du finner en eller annen sjef som ikke har noe problem med dette, at han har gjort lignende ting selv, eller bare er desperat etter folk. Men hvis du gjør det der er det uetisk(min subjektive mening), men også idiotisk om du gjør dette med en profil som lett knyttes opp til deg.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo spørsmål fra folk som lurer på om det er greit og være kåt på fantorangen, kan man bli full av monster, om hunden kan bli gravid av å slikke bort sæd. Men skjønner godt hva du mener, men svarene min er så tydelig bare tull, så kan ikke skjønne at noen tar det seriøst.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er det jo spørsmål fra folk som lurer på om det er greit og være kåt på fantorangen, kan man bli full av monster, om hunden kan bli gravid av å slikke bort sæd. Men skjønner godt hva du mener, men svarene min er så tydelig bare tull, så kan ikke skjønne at noen tar det seriøst.
Vis hele sitatet...
For nå til dags trenger ikke ta det du sier serriøst, men blir mest sannsynlig skikkelig krenka å fornærma
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis det er de eksemplene du kommer med her tror jeg ikke det har så mye å si. Men istedet for å henge det ut som underholdning hva med å lage en fanesak om at å trolle og misbruke sånne tjenester er noe man ikke burde gjøre? De eksempla der er jo åpenbart trolling..

Hvis du svarer på spørsmålene i tillegg til å lese de opp så er det kanskje et terreng du skal litt trå forsiktig i. Er det sjanse for at autister kan ta det seriøst og ta skade av det for eksempel?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Magisk fett at jeg har sett tiktokene dine for ca 5 timer siden før jeg så denne tråden.

urolig piggvar, det er helt sant, kåt på fantorangen. En 20 år gammel kvinne spør om hvorfor hun har gule flekker på tenna.

Det er rett å slett "trollespørsmål" som denne personen troller videre på.

sånn for å legge til litt info.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenker det er mulig du kan få myndighetene på nakken da det du driver med fort kan anses som krenkelser. Svært enig med "stum varg" forøvrig. Håper i grunn du blir oppsøkt av en du har fornærmet og får deg en lærepenge. Og at du innser at dette er barnslig og ikke verdt seertall. Noe der inne er sikkert tull, men det vet du ingenting om.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hæ?
Folk som spør om ting på ung.no er anonyme. hvordan kan man krenke anonyme?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenker det er mulig du kan få myndighetene på nakken da det du driver med fort kan anses som krenkelser.
Vis hele sitatet...
Utdjup gjerne. Sett i lys av legalitetsprinsippet må det vere ein heimel for det, og eg er svært nysjerrig på kva den skal vere.

Det er veldig mykje som er usmakleg, men lovleg, så myndigheitene er strengt tatt det siste eg hadde tenkt på her.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Folk som spør om ting på ung.no er anonyme. hvordan kan man krenke anonyme?
Vis hele sitatet...
Er det relevant om folk vert krenka eller ikkje? Det er afaik ikkje ulovleg å krenke folk.
Sist endret av vidarlo; 1. juni 2021 kl. 23:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vidarlo, jeg kunne sikkert formulert meg annerledes men når man kommer med "håper du får myndighetene på nakken, eller oppsøkt av en du har fornærma.

Det er ingen som vet hvem som har blitt fornærma bortsett fra den ene personen som har stilt spørsmålet.
Hvordan man skal få myndighetene på nakken og bank fordi man viser fram tullespørsmål på ung.no er ukjent for meg.
Selv om en er anonym er det vel ikke urimelig at vedkommende kjenner igjen sitt eget spørsmål.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
urolig piggvar, det er helt sant, kåt på fantorangen. En 20 år gammel kvinne spør om hvorfor hun har gule flekker på tenna.Det er rett å slett "trollespørsmål" som denne personen troller videre på.

sånn for å legge til litt info.
Vis hele sitatet...
Det er et legit spørsmål hvorfor man har gule flekker på tenna. Utseendepresset er ekstremt for unge i dag spesielt de som er jenter. Kanskje hun holder seg vekke fra sukker og snus og da kan man lure på hva flekkene kommer fra, greit å få vite om det kommer fra juice, leppestift eller whatevz så man kan slutte med det!

I mine dager var det Juntafil og Klara Klok og det er viktig at unge kan få spørre om hva de lurer på uten å føle seg dumme, bli latterliggjort eller skamme seg.

Jeg syns ikke det er å bli krenka som er issuet her, men å gjøre unge mer lukka og selvbevisste så de ikke tør å spørre om ting igjen. Det blir en form for mobbing selvom det er rettet mot spørsmålet og ikke individ og det er ikke bare den som har stilt spørsmålet som det går utover men alle andre som ser på og vet at ting de lurer på kanskje kan føre til at de blir latterliggjort eller sett på som dumme.. En uheldig effekt.. Eksempel noen lurer på hva strekkmerker er og når man får det, dette blir latterliggjort og personen tror den er eneste i sin alder med strekkmerker, tør ikke gå i shorts eller på stranda mer osv istedet for at spørsmålet blir tatt alvorlig å svart at nesten alle har strekkmerker og det er helt normalt.
Google kan gi mange svar men som jeg sa det er en grunn til at unge bruker anonyme tjenester som ung.no nettopp for å ikke bli dømt for å spørre om det de lurer på
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Usikker på om dette anses som reklamering men, her er ivertfall tiktoken min: bror_201

Håper dette kan få litt oppklaring, litt vanskelig å synse hvis man ikke vet hva slags spørsmål det er snakk om
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er et legit spørsmål hvorfor man har gule flekker på tenna. Utseendepresset er ekstremt for unge i dag spesielt de som er jenter.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at folk vil bli redde for å spørre ung.no om spørsmål i redsel for at jeg skal legge ut på tiktok?
Siden TS delte sin egen bruker tar jeg med friheten til å linke til en video.
Godt mulig det er meg som er i ferd med å bli boomer (rip), men jeg sliter med å se humoren. Jeg opplever dette heller som ren uthenging av de som har skrevet spørsmålet. https://www.tiktok.com/@bror_201/vid...60738474216710

Jeg er enig i det det som er skrevet over med at det er kjip stil å trekke ned ung.no på denne måten. Barna trenger en slik tjeneste hvor de kan stille alle de "dumme" spørsmålene de har, og faktisk få et seriøst svar.
Å gjøre det mer skambelagt å stille slike spørsmål arbeider mot ung.no sin hensikt. Rimelig sikker på at de heller ikke er så fan av opplegget ditt.
Ser du skriver at det er forsøkt å gjøre med glimt i øyet, men jeg opplever at det ikke skinner gjennom.

Kan dette skape problemer for deg med tanke på jobb?
Avhenger helt av jobben du sikter deg mot. Du blir nok ikke den nye SOME praktikanten til Høyre med denne på CVen.
Sist endret av Erlpil; 2. juni 2021 kl. 00:32.
Tja.

Hvis vi ser bort ifra en formell straff fra staten (noe som det er all grunn til å se bort ifra), så er det den uformelle straffen fra blant annet dine framtidige arbeidsgivere som er viktig å se på.

Noe som har blitt relativt vanlig ved en ansettelsesprosess i dagens samfunn, er at arbeidsgiveren gjør en liten "bakgrunnssjekk" ved blant annet å søke på navnet ditt. Hvis man ser bort ifra det ganske dårlige førsteinntrykket jeg fikk gjennom å se på din tiktok, der du blant annet trakasserer rusede kvinner og skviser ut kviser gjennom brystvortene dine, så kan man også finne ut mer om deg gjennom at du bruker samme brukernavn på blant annet diverse forum.

Nå skal jeg selvfølgelig ikke kjøre en full dox, men vil anbefale deg på det sterkeste å bytte brukernavn på diverse forum. Svært personlige ting du har utlevert på disse foraene vil du helst ikke at arbeidsgiveren din skal lese.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av sudo Vis innlegg
Tja.

Hvis vi ser bort ifra en formell straff fra staten (noe som det er all grunn til å se bort ifra), så er det den uformelle straffen fra blant annet dine framtidige arbeidsgivere som er viktig å se på.

Noe som har blitt relativt vanlig ved en ansettelsesprosess i dagens samfunn, er at arbeidsgiveren gjør en liten "bakgrunnssjekk" ved blant annet å søke på navnet ditt. Hvis man ser bort ifra det ganske dårlige førsteinntrykket jeg fikk gjennom å se på din tiktok, der du blant annet trakasserer rusede kvinner og skviser ut kviser gjennom brystvortene dine, så kan man også finne ut mer om deg gjennom at du bruker samme brukernavn på blant annet diverse forum.

Nå skal jeg selvfølgelig ikke kjøre en full dox, men vil anbefale deg på det sterkeste å bytte brukernavn på diverse forum. Svært personlige ting du har utlevert på disse foraene vil du helst ikke at arbeidsgiveren din skal lese.
Vis hele sitatet...
Takker for tipset ❤️ fjernet navnet fra tiktok. Kan ikke si at jeg finner noe personlig knyttet til navnet bror_201. Annet enn tiktoken ofc.

Søker jevnlig opp mitt eget fulle navn, og der er det neppe mye å finne.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis nivået for humor på tiktok er å gjøre narr av folk som blir mobbet for å ha liten penis og prøver å søke hjelp så er jeg glad jeg holder meg unna. For et søppelsted.

Kan ikke akkurat si at du gjor deg selv en tjeneste ved å legge ut kontonavnet. Ihvertfall ikke om formålet var å vise at innholdet ditt ikke er så ille som folk trodde. Så fremt du ikke "spøker" med navngitte personer blir du nok ikke straffeforfulgt. Jeg tror derimot du bør sette deg ned og lese over definisjonen av ordet 'tull' et par ganger, for den delen har du misforstått ganske hardt.

Og så viser du deg selv da. Om du får så mange visninger som du sier er det jo ikke umulig at folk vil kjenne deg igjen. Blir du for stor så kan fremtidige arbeidsgivere kjenne igjen ansiktet ditt, selv om du ikke har koblet kontoen til navn eller noe.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Skjønner godt hva du mener, og det med penisen var ikke det beste jeg har gjort. Men den følelsen jeg har fått av de 7-8 personene som har gått bort til meg å sagt de digger videoene, de 800k visningene siste måneden og de 30 folka som sender meg snapper om hvor mye de ler av videoene gir en helt for jævlig god følelse.

Drømmen om å bli kjent igjen og faktisk bli likt av folk har alltid fristet meg og nå er det på vei til å bli sånn.

Vil det å fortsette å lage videoer men spørsmål som åpenbart er tulle spørsmål gjøre hele situasjonen litt bedre? For også gradevis slette de gamle videoene?
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Siden TS delte sin egen bruker tar jeg med friheten til å linke til en video.
Godt mulig det er meg som er i ferd med å bli boomer (rip), men jeg sliter med å se humoren. Jeg opplever dette heller som ren uthenging av de som har skrevet spørsmålet. https://www.tiktok.com/@bror_201/vid...60738474216710

Jeg er enig i det det som er skrevet over med at det er kjip stil å trekke ned ung.no på denne måten. Barna trenger en slik tjeneste hvor de kan stille alle de "dumme" spørsmålene de har, og faktisk få et seriøst svar.
Å gjøre det mer skambelagt å stille slike spørsmål arbeider mot ung.no sin hensikt. Rimelig sikker på at de heller ikke er så fan av opplegget ditt.
Ser du skriver at det er forsøkt å gjøre med glimt i øyet, men jeg opplever at det ikke skinner gjennom.

Kan dette skape problemer for deg med tanke på jobb?
Avhenger helt av jobben du sikter deg mot. Du blir nok ikke den nye SOME praktikanten til Høyre med denne på CVen.
Vis hele sitatet...
Å fy f... Den videoen var flaue greier..
Ts: kom med noe originalt i det minste, konseptet er greit nok men gjennomføringen får stryk.

Jeg tror ikke du kommer til å få problemer for disse videoene, det eneste du gjør er jo å lese tittelen og slenge på en random fornærmelse.
BRAND ∞ STRONG
Er dette litt som når han Oskar Westerlin rater kjøleskap og disser folk for innholdet?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Å fy f... Den videoen var flaue greier..
Ts: kom med noe originalt i det minste, konseptet er greit nok men gjennomføringen får stryk.

Jeg tror ikke du kommer til å få problemer for disse videoene, det eneste du gjør er jo å lese tittelen og slenge på en random fornærmelse.
Vis hele sitatet...
Jeg kan si meg helt enig at det ikke er morsomt, men alikavel når den ene videoen har 250k views så er det tydeligvis mange som alikavel syntes det er morsomt.

Folk har jo forskjellige typer humor.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan si meg helt enig at det ikke er morsomt, men alikavel når den ene videoen har 250k views så er det tydeligvis mange som alikavel syntes det er morsomt.

Folk har jo forskjellige typer humor.
Vis hele sitatet...
Ble linket til en video en gang hvor en så person som ble kappet huet av. Det vil jo ikke si det samme som at jeg synes slikt er morsomt å se på.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Refererer til videoen som ble lenket ovenfor:

Det ble stilt spørsmål om man kan bli gravid uten å ha sex. Den myten husker jeg fra selv da jeg var ung, og det var ekstremt mange som trodde på det. «Man kan bli gravid om man bader i et badebasseng noen har fått utløsning i!», osv.

Men jenta som stiller spørsmålet er 14 år gammel. Og hun stiller spørsmål anonymt på ung.no, som er en ting for akkurat den slags. Det er kanskje et idiotisk spørsmål, og man er kanskje «dum som faen» eller hva du nå sa i filmen, men det er kanskje tilfellet for deg, som er 17-18(?) år. Men ikke for en 14-åring. Men som du sier, så er det mange som liker det du legger ut, så det er vel kanskje bare jeg som er sær.

Dette ble kanskje litt irrelevant for spørsmålet ditt, beklager det. Men jeg tror nok ikke dette kommer til å føre til store konsekvenser for deg senere i livet.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mener altså at folk vil bli redde for å spørre ung.no om spørsmål i redsel for at jeg skal legge ut på tiktok?
Vis hele sitatet...
Jeg mener en stor uthengingskanal som dette kan få unge til å kvie seg for å spørre voksne, helsesøstre, venner eller internett om ting siden de får med seg at folk som spør om ting kan bli latterliggjort, hengt ut og mobba. Det er litt som homofobi at de homofile trenger ikke bli hengt ut som person men merker en nedlatende holdning som gjør at de i mange situasjoner unngår å komme ut av skapet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner godt hva du mener, og det med penisen var ikke det beste jeg har gjort. Men den følelsen jeg har fått av de 7-8 personene som har gått bort til meg å sagt de digger videoene, de 800k visningene siste måneden og de 30 folka som sender meg snapper om hvor mye de ler av videoene gir en helt for jævlig god følelse.

Drømmen om å bli kjent igjen og faktisk bli likt av folk har alltid fristet meg og nå er det på vei til å bli sånn.

Vil det å fortsette å lage videoer men spørsmål som åpenbart er tulle spørsmål gjøre hele situasjonen litt bedre? For også gradevis slette de gamle videoene?
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du lenger syns det er en digg følelse når flere og flere reagerer på at du mobber. Å bli kjent igjen som dusten på tiltok. Det er allerede mange som reagerer negativt på videoene dine.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan si meg helt enig at det ikke er morsomt, men alikavel når den ene videoen har 250k views så er det tydeligvis mange som alikavel syntes det er morsomt.

Folk har jo forskjellige typer humor.
Vis hele sitatet...
Behøver ikke bety de syns det er morsomt. Videoen med hundelufteren som ringte politiet på en svart fuglekikker fikk også mange views men det var fordi folk syns det var drøyt og var nysgjerrige. Hun fikk sparken dagen etter og arbeidsgiver sa de ikke ville ha ansatte som mobbet andre.

Om det er dette her du blir kjent for er det en mulighet for at andre får en oppfatning av deg som en mobber.
Om en potensiell arbeidergiver innen helse, mennesker eid, arbeid med barn og unge får med seg hva du er kjent for så svekker det egnetheten din i sånne yrker selvom det bare menes som kødd.

Man kan få kjønnssykdom uten sex så det er vanlig å tro man kan bli gravid uten sex også. Jeg vet om mange jenter og gutter som trodde det når de var 14-16 år via sæd rester på hender, dosete, dopapir på offentlig do, komme borti der sæd har vært. Det er ikke et spørsmål å henge ut noen for og skaper mer tabu rundt tema sex og graviditet som kan føre til at unge jenter ikke tør å ha sex fordi bekymringene deres knyttet til sex blir skambelagt og latterliggjort. Ser du den?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan si meg helt enig at det ikke er morsomt, men alikavel når den ene videoen har 250k views så er det tydeligvis mange som alikavel syntes det er morsomt.

Folk har jo forskjellige typer humor.
Vis hele sitatet...
Hvordan får du det til å bli at folk liker det? Dem har bare sett på den. Kanskje folk ser på den slik at de skal greie å kaste opp etterpå? Views er ikke det samme som likes. Kan godt være dislikes.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvordan får du det til å bli at folk liker det? Dem har bare sett på den. Kanskje folk ser på den slik at de skal greie å kaste opp etterpå? Views er ikke det samme som likes. Kan godt være dislikes.
Vis hele sitatet...
Når det er 8 folk som har gått bort til meg som jeg ikke kjenner også sier de at de digger serien, og når dolk sender meg meldinger på snap om at de digger det.

Mener du at det er reinspikka løgn?
Har vanskeligheter for å tro det og hvis folk hater det så sykt mye så skjønner jeg ikke hvorfor folk spammer "del 9!!!!" "Hahhaha @venn"

Fikk også 1000 nye følgere bare igår, er ikke det ett tegn på at folk vil følge med videre?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når det er 8 folk som har gått bort til meg som jeg ikke kjenner også sier de at de digger serien, og når dolk sender meg meldinger på snap om at de digger det.

Mener du at det er reinspikka løgn?
Har vanskeligheter for å tro det og hvis folk hater det så sykt mye så skjønner jeg ikke hvorfor folk spammer "del 9!!!!" "Hahhaha @venn"

Fikk også 1000 nye følgere bare igår, er ikke det ett tegn på at folk vil følge med videre?
Vis hele sitatet...
Det fins mange mennesker som syns mobbing er ok så lenge det ikke rammer de selv, og mange idioter som syns uthenging av andre er god underholdning. At du har følgere betyr ikke at det du driver med er bra, riktig eller positivt og ikke kommer til å få negative konsekvenser, men det kan gi et signal på hvor viktig det er med en samfunnsmessig holdningsendring når så mange syns netthets og mobbing er gøy.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man henger da for faen ikke ut noen som helst!

står det sindre sindresen 14 spør om man kan ta tissen på pupp?

GUTT 14. står det for faen.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det fins mange mennesker som syns mobbing er ok så lenge det ikke rammer de selv, og mange idioter som syns uthenging av andre er god underholdning. At du har følgere betyr ikke at det du driver med er bra, riktig eller positivt og ikke kommer til å få negative konsekvenser, men det kan gi et signal på hvor viktig det er med en samfunnsmessig holdningsendring når så mange syns netthets og mobbing er gøy.
Vis hele sitatet...
hvor dum kan man bli? han henger ikke ut en eneste person, du må virkelig roe deg ned!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvor dum kan man bli? han henger ikke ut en eneste person, du må virkelig roe deg ned!
Vis hele sitatet...
Ingen? Hva med dem han henger ut da?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Hei, så gøy! Min tiktok hvor jeg tar for meg idiotiske spørsmål fra drittunger på freak ble plutselig sykt relevant ser jeg! Det er mad lættis as, så kom og se hvordan jeg blant annet om denne tråden med hes sarkastisk stemme sier "Herreguuuud hvor dum gårre ann å bli a!?" 250k views! tiktok.com/@Mullah_eier_noobsa Håper ingen tenker dette er reklame eller noe!
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ingen? Hva med dem han henger ut da?
Vis hele sitatet...
Hvem er de?
kvinne 20, gutt 14.

mmm, henge ut folk ass <3

Hva har skjedd med Freak, freak har blitt weird as fuck ass.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem er de?
kvinne 20, gutt 14.

mmm, henge ut folk ass <3

Hva har skjedd med Freak, freak har blitt weird as fuck ass.
Vis hele sitatet...
Det er du som er wierd as fuck ass som tror at bare fordi du er på freak så skal alle ha like dårlig humor som deg, ass.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er du som er wierd as fuck ass som tror at bare fordi du er på freak så skal alle ha like dårlig humor som deg, ass.
Vis hele sitatet...
Han sa da ingenting om at det var morsomme videoer? Eller at alle på freak har dårlig humor?

Les om igjen du
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem er de?
kvinne 20, gutt 14.

mmm, henge ut folk ass <3
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke sånn at folk mener kvinne 20, gutt 14 er gjenkjennbart,
men spørsmålene kan være det for de som har spurt.

Så hvis en gutt på 14 spør om noe som er flaut eller vanskelig, og så leser at noen driter ut spørsmålet så er jo ikke det så kult.
Det kan også føre til at folk ikke spør om ting de lurer på når de ser hvordan andre blir behandlet.
Sitat av Readopted Vis innlegg
Han sa da ingenting om at det var morsomme videoer? Eller at alle på freak har dårlig humor?

Les om igjen du
Vis hele sitatet...
Bytt ut "dårlig humor" med "meninger" så blir det riktig for deg også....
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er vel ikke sånn at folk mener kvinne 20, gutt 14 er gjenkjennbart,
men spørsmålene kan være det for de som har spurt.

Så hvis en gutt på 14 spør om noe som er flaut eller vanskelig, og så leser at noen driter ut spørsmålet så er jo ikke det så kult.
Det kan også føre til at folk ikke spør om ting de lurer på når de ser hvordan andre blir behandlet.
Vis hele sitatet...
Man er vell ganske insecure om man går i bakken av å gjennkjenne SITT spørsmål, med mindre gutt på 14 har fortalt alle vennene hans at han har stilt det spørsmålet så er det jo KUN den personen det gjelder som vet at det er det den gjelder.

Skal man da ha så stor frykt av å gjennkjenne noe KUN du gjennkjenner så burde du bli lukket inne for da har du veldig mye frykt.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du er redd for å drite deg ut anonymt så har du ett realt problem as.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man er vell ganske insecure om man går i bakken av å gjennkjenne SITT spørsmål..
Vis hele sitatet...
Ja det er man.
Og det er ganske vanlig når man er 14, både for gutter og jenter.
Men jeg skal innrømme at det kanskje er konseptet "å drite ut intime spørsmål" jeg nok syns er det tåpeligste her.
Men så er jeg gammel også da, kanskje det er dette kidza syns er gøy.
Sist endret av vindaloo; 3. juni 2021 kl. 12:00.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man er vell ganske insecure om man går i bakken av å gjennkjenne SITT spørsmål, med mindre gutt på 14 har fortalt alle vennene hans at han har stilt det spørsmålet så er det jo KUN den personen det gjelder som vet at det er det den gjelder.

Skal man da ha så stor frykt av å gjennkjenne noe KUN du gjennkjenner så burde du bli lukket inne for da har du veldig mye frykt.
Vis hele sitatet...
Klart de som spør "dumme" spørsmål på ung.no er usikre. Hvorfor tror du de spør der og ikke andre plasser? Og mener du helt oppriktig at noen med mye frykt bør lukkes inne? Det må være en av de mer ekstreme holdningene jeg har hørt i det siste, spesielt fra en som skriver innlegg som anonym bruker. Høres ut som du kanskje bør begynne med å lukke deg selv inne?

"Jeg blir mobbet fordi jeg har liten tiss" - gutt 18. bror_201 tar del i drittsnakkingen. Ikke bare kan de som mobber personen som stilte spørsmålet få med seg dette, men det kan gjelde alle som kanskje blir mobbet for det samme. Dette er bare én problematisk side med hva TS driver med.

Det mest problematiske er kanskje misbruken av platformen ung.no. Som nevnt av andre er dette en platform hvor nettopp unge og usikre mennesker skal kunne stille spørsmål de er redd for å stille andre steder. Spør du meg blir det bare feil at folk skal tråle en slik side for "content" for å få følgere på tiktok. Så utrolig unødvendig... Bare fordi ingen blir uthengt med navn betyr det ikke at det ikke kan gå inn på folk å få spørsmålet sitt lest opp og gjort narr av. Det har gjerne størst sjanse for å gå inn på akkurat målgruppen til ung.no. I beste fall sitter det et par stk der ute nå og føler seg skikkelig idiot for å ha stilt spørsmål på ung.no, i værste fall har gutt 18 fått mobbingen skrudd opp et par hakk til takket være bror_201. Men bror fikk jo hele 1000 nye følgere på én dag, så hvem faen bryr seg om litt mobbing??
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Igjen, hvordan i helvete kan gutt 18 få mobbingen skrudd opp, da han er anonym?
Om gutt 18 er så redd så må han ikke stille spørsmålet for plutselig er spørsmålet til gutt 18 på forsiden av ung.no og da finner folk ut hvem han er...

Jeg skjønner helt ærlig ikke tankegangen til noen her.
Anonym 18 gutt har fått mobbingen skrudd opp fordi han stilte spørmål på ung.no ?

Please forklar, skjønner ingenting helt ærlig for med mindre gutt 18 har fortalt spørsmålet sitt til venner og familie så er det INGEN som vet hvem "mobbet for liten tiss" er bortsett fra han selv.
En ting er problemer med jobb osv. En helt annen ting er når du selv skal se tilbake på dette om et par år. Det er nok helt vanlig å skamme seg litt over dumme ting man har gjort i ungdommen, men dette er på et annet nivå. Hadde det vært meg nå som satt her og så tilbake på disse videoene, så hadde jeg skammet meg så hardt at jeg ikke ville visst hvor jeg skulle gjøre av meg. Hadde gått med et konstant ubehag og bare håpet at disse gamle videoene aldri vil dukke opp igjen, og at nye folk jeg møter aldri vil få vite at jeg har laget sånne videoer.

Det virker kanskje bare kult og gøy nå, spesielt siden du får så mange likes av andre 13-åringer, men tro meg, disse videoene ser ikke bra ut, og plutselig blir du voksen du også, og da blir ikke dette like gøy. Husk: Internett glemmer aldri.
Skumleste hele tråden.

Ser ikke at noen har nevnt normalisering og hvordan dette kan påvirke de som allerede sliter med mobbing.

Når det blir greit å henge ut på nett så er det kort vei til skolegården.
Noe som kanskje bare de verste mobberne kan finne på å si eller gjøre, det kan terskelen bli lavere for, slik at man får flere mobbere fordi nå er det plutselig "cool", eller terskelen for verre ting kan bli lavere fordi mobberne må uppe gamet sitt når det blir mainstream å disse sykdom, tilstander eller whatever.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tviler på at du kommer til å få noen problemer utover at det kommer til å være rimelig flaut å se tilbake på når du blir litt eldre. Det er ganske low hanging fruit du tar for deg, og kommentarene dine reflekter fantasien til en gjennomsnittlig ungdomsskoleelev. Men når det er sagt så skjønner jeg at folk må utforske forskjellige arenaer for oppmerksomhet i den alderen du er i, men anbefaler deg allikevel å reflektere litt over hvordan du ønsker å oppfattes.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Igjen, hvordan i helvete kan gutt 18 få mobbingen skrudd opp, da han er anonym?
Om gutt 18 er så redd så må han ikke stille spørsmålet for plutselig er spørsmålet til gutt 18 på forsiden av ung.no og da finner folk ut hvem han er...

Jeg skjønner helt ærlig ikke tankegangen til noen her.
Anonym 18 gutt har fått mobbingen skrudd opp fordi han stilte spørmål på ung.no ?

Please forklar, skjønner ingenting helt ærlig for med mindre gutt 18 har fortalt spørsmålet sitt til venner og familie så er det INGEN som vet hvem "mobbet for liten tiss" er bortsett fra han selv.
Vis hele sitatet...


Jeg er i forholdsvis godt humør i dag så jeg skal prøve en gang til jeg også, hvorfor tror du gutt 18 stilte det spørsmålet på Ung.no? Tenker du han gjorde det fordi han bare casually kom på at hey, dette vet sikkert Ung.no mye bedre enn alle mine mest fortrolige kompiser? Nei, det gjorde han ikke, han synes han selv er på jævla tynn is og hvilken bedre arena å bruke enn Ung.no hvor ingen kjenner han igjen? Helt til en eller annen shitkid synes det er morsomt å tråle nettet for ting han kan booster sitt infantile ego med. Sånn seriøst, synes dette bare er smakløs juvenile shit.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem er de?
kvinne 20, gutt 14.

mmm, henge ut folk ass <3

Hva har skjedd med Freak, freak har blitt weird as fuck ass.
Vis hele sitatet...


Neida, Freak har ikke blitt weird. Etter hvert som nettforumet i sin alminnelighet er en levning fra 2000-tallet er det ikke særlig overraskende at the regulars her på bruket etter hvert er blitt voksne mennesker. Voksne mennesker synes sånt er lame, av grunner mange over her har illustrert mesterlig allerede.
Sist endret av equimanthorn; 3. juni 2021 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SJW freaksa slår til igjen. Samtelige blir trigget av OPs "humor" og ignorerer det han spør om. Jeg trodde vi freakere var bedre enn å dømme folks humor og heller svare på hans enkle spørsmål.

Jeg syns ikke noe om dette personlig, men jeg har for mye å bruke tiden min på å irritere meg over hva andre driver med.

Nei. Men hold deg relativt anonym på Tiktok da, så går det nok bra.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
SJW freaksa slår til igjen. Samtelige blir trigget av OPs "humor" og ignorerer det han spør om. Jeg trodde vi freakere var bedre enn å dømme folks humor og heller svare på hans enkle spørsmål.

Jeg syns ikke noe om dette personlig, men jeg har for mye å bruke tiden min på å irritere meg over hva andre driver med.

Nei. Men hold deg relativt anonym på Tiktok da, så går det nok bra.
Vis hele sitatet...


Det er ofte sånn at når kjernen av hva han lurer på tilfeldig nok sammenfaller med hva slags aktivitet det faktisk er snakk om så blir det like uungåelig som å ignorere et skrikende barn i en bil med lukkede dører og vinduer i 40+. Trigga er det få som blir, gitt.
Sist endret av equimanthorn; 3. juni 2021 kl. 16:51.