Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3978
Jeg har en Lenovo L340 gaming laptop som ligger jevnt på 25mbps når det er koblet til det trådløse nettet her jeg bor. På mobilen min får jeg ca 300 mbps.
Jeg har prøvd å bruke en Plexgear wireless wifi-antenne adapter uten hell. Nedlastingen ble faktisk enda tregere av den, og gikk helt ned til 17mbps.

Når jeg kobler laptopen direkte til ruteren med en kabel kommer jeg opp i mellom 300 og 400 mbps.

Jeg har oppdatert laptopen og Plexgear wifi-driverne.

Laptopen er vanligvis plassert 3 meter fra ruteren uten hindringer. Ruteren er moderne. Når jeg går inn på ISP router setup-siden kan jeg se at laptopen er tilkoblet 5ghz bandet.



Håper virkelig noen kan hjelpe meg, begynner å bli litt smågal av å styre så mye med dette!
Prøv å bytte dns. Bruker disse selv:

1.1.1.1
8.8.8.8
8.8.4.4

Den første er cloudflare sin, de to andre er google sine.
Er det noe strømstyring aktivert på laptoppen som skrur ned ytelsen på nettverkskortet?
bakgrunnsbilde
11 5
bruker du vpn?
I lenovo programmet så er det ulike nett-optimalisering innstillinger, prøv å skru desse av. Har anfre enheter grei fart over wifi fra ruteren? Ksn være i enden og.
Jeg har samme problem,dog med Y530. Har bare gitt opp å game med trådløst nett. Gått til innkjøp av lang nettverkskabel isteden.