Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3223
Lurer på om det er noen som vet åssen strain man kan ha med seg fra Amster. DVS jeg håper så jævlig at jeg kan får Jack Herrer på resept, noen som vet no`?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kommer helt an på hva resepten legen sier du skal ha, såvidt meg bekjent så er det egne strains, avhengig av lidelsen man vil lindre symptomene til, man får på resept.

Jeg har ikke hørt om kjente strains på resept i Europa. I California i USA derimot, er medical marijuana lovene så rolige at man kan kjøpe hvilken strain man selv vil ha.
Sist endret av Dodecha; 4. februar 2015 kl. 10:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
kan noen lage en guide på hvordan man kan skaffe seg medisinsk cannabis? eller finnes en?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om du har en genuin sykdom hvis symptomer kan lindres med cannabisbruk kan du dra til en Nederlandsk lege, om du har dokumentasjon på sykdommen og eventuelle behandlingsformer som ikke har vist resultat skal det ikke være alt for vanskelig å få en resept av Nederlandsk lege.

Cannabis på resept i Nederland er en tråd som er verdt å titte på.

I Denne posten går en bruker i detalj hvordan prosessen var for ham.
Sist endret av Dodecha; 4. februar 2015 kl. 17:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Broren min har prøvd å få resept en stund nå, han har først skaffet seg en anbefaling fra fastlegen sin, som han må ta med ned til en lege i Nederland. Han dro ned for noen uker siden, men da manglet han fortsatt noen papirer, så måtte dra tomhendt hjem igjen.

Han prater om at han skal få Bedrocan, men jeg vet ikke om dette er en strain eller beskrivelse på medisinsk cannabis.. Men uansett om det er slik at du bare får én type strain, så tviler jeg på at tollerne ser forskjell om du bytter ut litt av den medisinske med noe du liker på coffeshops.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bedrocan er en strain med 22% THC og 1% CBD som produseres av det ene firmaet som har kontrakt med helsemyndighetene i Nederland for medisinsk cannabisproduksjon: http://www.bedrocan.nl/english/products.html
Sist endret av Dodecha; 4. februar 2015 kl. 12:11.
Det finnes fire typer medisinsk marihuana, Bedrocan, Bedrobinol, Bediol og Bedica, det er de eneste du får på resept i Holland.

Ellers står det mer her: http://www.cannabisbureau.nl/en/MedicinalCannabis/

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Broren min har prøvd å få resept en stund nå, han har først skaffet seg en anbefaling fra fastlegen sin, som han må ta med ned til en lege i Nederland. Han dro ned for noen uker siden, men da manglet han fortsatt noen papirer, så måtte dra tomhendt hjem igjen.
Vis hele sitatet...
Hvilke papirer manglet...?!?
Sist endret av alcaa; 6. februar 2015 kl. 00:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av alcaa Vis innlegg
Det finnes fire typer medisinsk marihuana, Bedrocan, Bedrobinol, Bediol og Bedica, det er de eneste du får på resept i Holland.

Ellers står det mer her: http://www.cannabisbureau.nl/en/MedicinalCannabis/



Hvilke papirer manglet...?!?
Vis hele sitatet...
Har ikke prata så mye med han om det, men kan høre med han neste gang jeg ser han, så kommer jeg med en oppdatering. Grunnen til at han kan få det er i hvert fall pga noe øre-problemer tror jeg.
Sitat av alcaa Vis innlegg
Det finnes fire typer medisinsk marihuana, Bedrocan, Bedrobinol, Bediol og Bedica, det er de eneste du får på resept i Holland.

Ellers står det mer her: http://www.cannabisbureau.nl/en/MedicinalCannabis/



Hvilke papirer manglet...?!?
Vis hele sitatet...
Selges disse strains i coffeshops også? Spesielt interessert i Bediol.
For å få resept på cannabis i holland må du ha prøvd så og si alt de tilbyr ved norske sykehus uten hell, så må du få dokumentasjon fra en spesialist som behandler deg, med din medisinske historie på engelsk. Bedrocan er en Jack herer strain.
Er det kun fysiske plager man kan få det mot eller psykiske også?
Sitat av Lysskyen Vis innlegg
Er det kun fysiske plager man kan få det mot eller psykiske også?
Vis hele sitatet...
Dette er et sitat fra en lege i amsterdam

For what medical disorders the use of Cannabis is indicated?

There is sufficient reason to believe that medicinal cannabis can help in cases of:

• pain and muscle spasms or cramps associated with multiple sclerosis or spinal

cord damage;

• nausea, loss of appetite, weight loss and debilitation due to cancer or AIDS;

• nausea and vomiting associated with chemotherapy or radiotherapy used in the

treatment of cancer, hepatitis C or HIV infection and AIDS;

• chronic pain (mainly pain associated with the nervous system, for example that

caused by a damaged nerve, phantom pain, facial neuralgia or chronic pain which

remains after the recovery from shingles);

• Gilles de la Tourette syndrome;

• therapy-resistant glaucoma.


*We can't prescribe medical cannabis in cases of psychiatric problems .
Vis hele sitatet...
Sist endret av steez_; 7. februar 2015 kl. 03:09. Grunn: skrivefeil
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av steez_ Vis innlegg
For å få resept på cannabis i holland må du ha prøvd så og si alt de tilbyr ved norske sykehus uten hell, så må du få dokumentasjon fra en spesialist som behandler deg, med din medisinske historie på engelsk. Bedrocan er en Jack herer strain.
Vis hele sitatet...

Næh, det du trenger er en anbefaling fra en norsk lege i tillegg til sykehistorie. Legen i Nederland driter i hvor mye du har forsøkt i Norge, men din norske lege må anbefale cannabis (er få leger i Nederland som vil gi deg resept uten anbefaling fra din norske lege). Om den anbefalingen kommer fra en almennpraktiserende lege eller spesialist bryr de seg også lite om.