Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5238
Er så lei av å dra på byen! Etter å ha vært på en allnighter på Halloween har jeg forelsket meg i konseptet. Mitt problem er at jeg aldri finner de. (har ikke facebook). Kan noen hjelpe meg?
Siden det er imot norsk lov med slikt, så er det nok ingen kommersielle krefter som kjører de.
Så tvilsomt noe som er fast og åpent for alle.

Så, hva lurer du egentlig på? Om noen kan hjelpe deg med å finne personen som vet om alle slike fester, eller?
Trådstarter
4 0
Ja, om noen kan hjelpe meg finne festene. Har skjønt at det at det handler om å kjenne folk som raver, men kjenner ikke så mange som rave :/
Og hva er det som gjør at du tror noen vil hjelpe deg med det?
Dette er første brukeren din på freak, du gir ingen uttrykk for hvem du er og hva du er ute etter, annet enn at du har vært på en fest.
Ei heller har du facebook, noe som vil være spesielt i dagens samfunn...

Så enten må du selge mer av deg selv, eller så må du prøve å bli en del av samfunnet for å finne ut hvor slikt skjer selv
Trådstarter
4 0
Ja, dette er min første bruker. Er litt noob �� Forresten er jeg 21 år. Prøver bare å komme inn i rave miljøet . Takk for tipset Blackkoz

Ja, dette er min første bruker. Er litt noob 😁 Forresten er jeg 21 år. Prøver bare å komme inn i rave miljøet . Takk for tipset Blackkoz
Sist endret av nashas; 1. desember 2014 kl. 01:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Siden det er imot norsk lov med slikt, så er det nok ingen kommersielle krefter som kjører de.
Så tvilsomt noe som er fast og åpent for alle.

Så, hva lurer du egentlig på? Om noen kan hjelpe deg med å finne personen som vet om alle slike fester, eller?
Vis hele sitatet...
Det er ikke i mot norsk lov med slikt...

Det er mange som har eventer og allnightere i Oslo, skjer noe omtrent hver helg. Som regel må man stå på liste, men noen er også public.

Mye av dette blir annonsert via facebook, så første steg kan være å lage seg en konto der, og så begynne å søke...
Hvis ikke er det bare å komme i kontakt med folk på andre måte, for eksempel på eventer uten gjesteliste, men da er det gjerne altså litt vanskeligere å holde oversikt selv. Flere grupper er sjult, så igjen gjelder det å bli kjent med folk, for så å få tilgang.
Du må nok bare prøve å skaffe deg kontakter innen det miljøet og være aktiv på sosiale medier.
Uhm... Er en "Allnighter" et uttrykk jeg ikke kjenner til og er særegent for rave-miljøet? Jeg ser ikke helt hvordan dette skiller seg særlig fra vanlige fester hvor man bare forblir hjemme, drikker til man stuper på morgenkvisten på udefinert klokkeslett, våkner opp og fortsetter lørdagen med videre festing i frykt for påtroppende søndag?

For ordensskyld: Jeg er ikke fra Oslo.
Sist endret av m0b; 1. desember 2014 kl. 03:10.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Uhm... Er en "Allnighter" et uttrykk jeg ikke kjenner til og er særegent for rave-miljøet? Jeg ser ikke helt hvordan dette skiller seg særlig fra vanlige fester hvor man bare forblir hjemme, drikker til man stuper på morgenkvisten på udefinert klokkeslett, våkner opp og fortsetter lørdagen med videre festing i frykt for påtroppende søndag?

For ordensskyld: Jeg er ikke fra Oslo.
Vis hele sitatet...
Han mener undergrounds rave fester, som gjerne varer til 7-8 på morningen, eller mer. Mye harddrugs og tung musikk. Det er ikke en vanlig hjemmefest hvor folk drikker til 7 på morningen :P det er et arrangement med mange deltagere.

OT. Skaff deg facebook og bli med i grupper som Electric Fusion, så vil du få invitasjoner til Allnightere
Nå ble jeg nysgjerrig. Hva slags lokaler er disse festene i?
Sitat av optikom Vis innlegg
Nå ble jeg nysgjerrig. Hva slags lokaler er disse festene i?
Vis hele sitatet...
Mye forskjellige lokaler, blir ofte opplyst om hvor festen er på mail/tlf et par timer før den begynner eller noe.
Trådstarter
4 0
Takk for alle innspill! Ja, må vel lage meg en Facebook bruker.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Han mener undergrounds rave fester, som gjerne varer til 7-8 på morningen, eller mer. Mye harddrugs og tung musikk. Det er ikke en vanlig hjemmefest hvor folk drikker til 7 på morningen :P det er et arrangement med mange deltagere.

OT. Skaff deg facebook og bli med i grupper som Electric Fusion, så vil du få invitasjoner til Allnightere
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor du skriver navn på konseptet til noen? Likevel må man godkjennes av administrator dog, men du bidrar til at randoms kommer på disse festene og det er ikke særlig kult. Det er en gylden regel i "Miljøet" at man gjerne ikke bruker hele navnet, eller inviterer hvem som helst.

Jeg har forresten gitt beskjed til moderator av Electric fusion at det mest sannsynlig blir en del folk som kommer til å legge forespørsel om å bli medlem.