Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2912
Hei! Noen som vet av noen som kan lage dreads i Tromsø? Mulig jeg er dårlig til å lete, men finner bare folk sør i landet!
http://freak.no/forum/archive/index.php/t-86725.html


ligger linker og info om å gjøre det selv, dem sier det er billig og enkelt ...
Har lest alt det der, men har ingen plan om å gjøre det helt selv!:P Er derfor jeg leter etter folk som kan/vil, frisør eller ikke!
frisør eller ikke, få en kompis til å gjøre det da^^, hør på tatto shappen, eller den innvandrer shappa på andre sia av amundsen, cirka... mulig dem kan, vet vertfall at dem har en liten frisør del der sett i extentions og lage rastafletter
Kjenner minimalt av folk her, nettopp flytta hit (student):P Hadde dessuten vært kult å møtt noen som eventuelt har gjort det før, sånn for resultatets del om du skjønner :P
Amundsen, hvor er det?:P
student, å du va ikke med på barrunden? eller va du for full da du kom til den del av byen, ligger i gata over kjøpesentret "Nerstranda" utenom det får du bare dra å spørre på de lokale frisøran, sikkert noen der som tar ei utfordring
To be honest, kjør natural. stopp å gre håret og brukt organisk såpe.
ellers har jeg bare en ting å si. HOLD DEG UNNA ALT SOM HAR MED WAX Å GJØRE.
enten back-combing eller crocheting det burde gå i. Drar frisøren fram noe Wonder wax som skal gjøre alt mye raskere og bedre. reis deg å stikk så langt vekk du kan. det ødelegger dreadlocksa dine. ( http://api.ning.com/files/YMrK9irLTq...2sqGBJfa/1.JPG ) De ser nok fine ut på utsida, men inne i de forblir waxen i all evighet og vil til slutt mugge å gi deg dread-rot ( de lukter død og fordervelse) resultatet er et hår uten dreads og tapte penger.

Grunnen til at jeg anbefaler å gå natural er av crocheting og back-combing sliter på håret.

Ellers hvis du går for back-combing. husk å "palm-rolle" når du kan hvis du vil ha de fine og runde.

tl;dr hold deg unna wax og "palm-roll" hvis du vil ha fine runde locks.
Sist endret av Lonelycrab; 6. oktober 2012 kl. 01:49.
Sitat av Gitchen Vis innlegg
student, å du va ikke med på barrunden? eller va du for full da du kom til den del av byen, ligger i gata over kjøpesentret "Nerstranda" utenom det får du bare dra å spørre på de lokale frisøran, sikkert noen der som tar ei utfordring
Vis hele sitatet...
Var nok ikke med på lysløypa nei. Drikker ikke alkohol :P

Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
To be honest, kjør natural. stopp å gre håret og brukt organisk såpe.
ellers har jeg bare en ting å si. HOLD DEG UNNA ALT SOM HAR MED WAX Å GJØRE.
enten back-combing eller crocheting det burde gå i. Drar frisøren fram noe Wonder wax som skal gjøre alt mye raskere og bedre. reis deg å stikk så langt vekk du kan. det ødelegger dreadlocksa dine. ( http://api.ning.com/files/YMrK9irLTq...2sqGBJfa/1.JPG ) De ser nok fine ut på utsida, men inne i de forblir waxen i all evighet og vil til slutt mugge å gi deg dread-rot ( de lukter død og fordervelse) resultatet er et hår uten dreads og tapte penger.

Grunnen til at jeg anbefaler å gå natural er av crocheting og back-combing sliter på håret.

Ellers hvis du går for back-combing. husk å "palm-rolle" når du kan hvis du vil ha de fine og runde.

tl;dr hold deg unna wax og "palm-roll" hvis du vil ha fine runde locks.
Vis hele sitatet...
Har stoppa å gredd håret for ei stund siden, sett bort i fra at jeg skiller floker med fingrene. Men har lyst på et resultat her og nå, er alt for utålmodig til å vente et par år! Bare aalt for pinglete til å gjøre noe helt selv! Wax er uaktuelt, har lest meg relativt godt opp på emnet og har forstått at det er en uting:P
aha, nei du får vell bare leite. det er alikevell ingen ordentlige snarveier til mature dreadlocks
har selv hatt dreadlocks i straks 3 år. hadde en giga congo en stund, men skilte den for litt siden og alt har vært ganske nice etter det. good luck Er selv ganske slapp med locksa mine, men liker "natural looken"
Må nok det Ja liker "natural looken" jeg også, men er som sagt alt for utålmodig! Men satser på at jeg blir kjent med litt mer freak'a folk snart
Sist endret av daikirai; 6. oktober 2012 kl. 02:30.
ikke vet jeg, men er ikke så stor variasjon her i Kristiansand heller. de jeg vet om som har skaffet seg dreads her ved back-combing. startet med 2 venner og en en eller to 10-pack's med kammer fra h&m.
mer kan jeg ikke hjelpe deg dessverre eller en ting til, ville være en fordel hvis du skaffer deg en kam i metall, de i plast knekker fort. og jo tettere tennene er jo bedre
Ok Takk for tips uansett
Sitat av daikirai Vis innlegg
Kjenner minimalt av folk her, nettopp flytta hit (student):P Hadde dessuten vært kult å møtt noen som eventuelt har gjort det før, sånn for resultatets del om du skjønner :P
Amundsen, hvor er det?:P
Vis hele sitatet...
Om planen din er og få deg noen venner der er vel ikke dreads noe sjakktrekk akkurat.Stygt er det også.
Nåda Krodeeex, jeg tviler veldig på at han ikke får seg venner her hvis han har dreads. Vi har nok flere sosiale grupper enn bare snerpete kaffelattebærter med ihjelbleka hår og solariums-orange sossegutter :P

jeg sier det ikke sånn da for å være frekk, men for å sette det på spissen. Husk at tromsø er en universitetsby, så det er alltid mange forskjellige mennesker, så de aller fleste finner nok "noen" her i byen
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Om planen din er og få deg noen venner der er vel ikke dreads noe sjakktrekk akkurat.Stygt er det også.
Vis hele sitatet...
Å ikke bli kjent med trangsynte folk som ikke takler dreads er vel mer en bonus enn en bug. Og neppe noe problem unntatt muligens på noen få studier.
Hold øyene åpne for når det arrangeres treff i Tromsø. Så blir du sikkert kjent med noen ihvertfall. Hvordan type hår har du? Jeg kunne sikkert gitt noen pointers, men er ikke akkurat dreven i "faget". Laget mine egne ved hjelp av 4 venner for ca 8-9 måneder siden, men de er frizzy som faen pga latskap og ekstremt glatt nordisk hår som nekter å dreade seg

Edit: Eller arranger treff selv!
Sist endret av Elemental; 6. oktober 2012 kl. 09:37.
Sitat av daikirai Vis innlegg
Ok Takk for tips uansett
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skulle gjort det hadde jeg spurt en frisør om h*n ville gjøre det svart, eller aller helst 1-3 frisør studenter da....

Jeg gjetter at dette er noe ikke mange frisører får gjort så ofte og at du derfor kan få det billigere fordi de trenger eller har lyst på erfaringen...

Om planen din er og få deg noen venner der er vel ikke dreads noe sjakktrekk akkurat.Stygt er det også
Vis hele sitatet...
Sjakktrekk er det nok ikke, skremmer nok fler en man drar til seg.. men så var det jo noen som nevnte noe lignedne "kvalitet over kvantitet"..

Alle må vel innrømme at en dude med dreads ser mer interesang ut enn en dude uten dreads? kanskje det jeg skrev over er galt, iogmed mange sikkert blir mer intresert i intresange folk...

og til slutt, estetikk er vel individuelt nok til at alle kan klare å si seg enig i at det ikke finnes stygt og pent?
Skal en student ta seg råd til å betale for 3 frisørstudenter som skal jobbe 4-12 timer for å få dreads? Få heller overtalt noen venner til å se igjennom noen videoer med forskjellige teknikker og dediker en helg til formålet. Gjerne lokk med pizza/pils/fyring hvis nødvendig. Mye koseligere er det også. Men vi kan jo gjøre en deal, du fikser mine løshår som jeg ikke ser i bakhodet, så kan jeg jo hjelpe deg?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Les litt i denne tråden også.
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Om planen din er og få deg noen venner der er vel ikke dreads noe sjakktrekk akkurat.Stygt er det også.
Vis hele sitatet...
Dersom jeg ikke kan få være slik jeg vil og se ut som jeg vil er ikke de vennene verdt det uansett. Jeg syns det er fint.

Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Nåda Krodeeex, jeg tviler veldig på at han ikke får seg venner her hvis han har dreads. Vi har nok flere sosiale grupper enn bare snerpete kaffelattebærter med ihjelbleka hår og solariums-orange sossegutter :P

jeg sier det ikke sånn da for å være frekk, men for å sette det på spissen. Husk at tromsø er en universitetsby, så det er alltid mange forskjellige mennesker, så de aller fleste finner nok "noen" her i byen
Vis hele sitatet...
Jeg er ei jente Dreads er jævelig sosialskapende, alle jeg kjenner som har dreads(som ikke bor her så jeg ikke kan få hjelp av dem osv.) sier at de har fått mer positiv oppmerksomhet etter at de fikk dreads enn før. Man kjenner igjen sine egne!
Når det gjelder de sosiale gruppene her må jeg faktisk si at jeg er litt småskremt:P Kommer fra en liten plass, og så for meg at når jeg kom til et universitet og en by i den størrelsen her så kom det til å være veldig mange forskjellige folk. Ser noen "utstikkere" nå og da, men stort sett er det de "snerpete kaffelattebærter med ihjelbleka hår og solariums-orange sossegutter" som du kalte det! Mulig jeg ser i helt feil retning til feil tid men ;P

Sitat av Elemental Vis innlegg
Hold øyene åpne for når det arrangeres treff i Tromsø. Så blir du sikkert kjent med noen ihvertfall. Hvordan type hår har du? Jeg kunne sikkert gitt noen pointers, men er ikke akkurat dreven i "faget". Laget mine egne ved hjelp av 4 venner for ca 8-9 måneder siden, men de er frizzy som faen pga latskap og ekstremt glatt nordisk hår som nekter å dreade seg

Edit: Eller arranger treff selv!
Vis hele sitatet...
Har vært inne på den tråden ang treff her, men får ikke noe mere svar! Får vel ta å lage en ny eller noe

Har mye fall i håret og det er ganske "grovt" - det floker seg ganske lett. Er liksom ikke stritt, men har ikke krøller eller noe heller!

Sitat av Novice Vis innlegg
Hvis jeg skulle gjort det hadde jeg spurt en frisør om h*n ville gjøre det svart, eller aller helst 1-3 frisør studenter da....

Jeg gjetter at dette er noe ikke mange frisører får gjort så ofte og at du derfor kan få det billigere fordi de trenger eller har lyst på erfaringen...



Sjakktrekk er det nok ikke, skremmer nok fler en man drar til seg.. men så var det jo noen som nevnte noe lignedne "kvalitet over kvantitet"..

Alle må vel innrømme at en dude med dreads ser mer interesang ut enn en dude uten dreads? kanskje det jeg skrev over er galt, iogmed mange sikkert blir mer intresert i intresange folk...

og til slutt, estetikk er vel individuelt nok til at alle kan klare å si seg enig i at det ikke finnes stygt og pent?
Vis hele sitatet...

Kvalitet over kvantitet ja! Heller 1 som tar meg som den jeg er, både utseende og personlighet, enn 50 som har både det ene og det andre og si om meg.. Som tidligere erfaringer kan vise!

Sitat av Elemental Vis innlegg
Skal en student ta seg råd til å betale for 3 frisørstudenter som skal jobbe 4-12 timer for å få dreads? Få heller overtalt noen venner til å se igjennom noen videoer med forskjellige teknikker og dediker en helg til formålet. Gjerne lokk med pizza/pils/fyring hvis nødvendig. Mye koseligere er det også. Men vi kan jo gjøre en deal, du fikser mine løshår som jeg ikke ser i bakhodet, så kan jeg jo hjelpe deg?
Vis hele sitatet...
Pengene strekker nok ikke til slik som budsjettet er nå nei:P Dreads i oslo driver jo å reiser rundt i landet for å lage/fikse dreads nå, så tok kontakt om de kunne komme hit. Men de skulle jo har 3500++ for å lage på den lengden jeg har nå. Noe som gjør at jeg verken klarer å betale husleia og skaffe mat uten å drive dumpsterdiving eller bli kriminell. Må vel lokke noen med diverse goder ja, må bare finne noen og lokke først:P
Hørtes ut som en deal :P

Noen andre som har noe "vettugt" å komme med? Har lest alle trådene om emnet, så er på utkikk etter folk som kan eller folk som kjenner folk osv.

Noen andre i Tromsø som kan eller vet av folk som kan?