Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 11437
Hei.. Er helt ny her inne,aner ikke om dette er rett sted for spørmålet,men får bare prøve!!

Går det ann å ta overdose på voltaren og alkohol?
Hva skjer om man tar en hel eske voltaren og masse alkohol??
Trenger svar kjapt som mulig!!! Håper noen kan hjelpe meg!!
Hvorfor huleste tar noen en hel eske med voltaren ? Du får jo ikke noe rus av det, men ødelegger kroppen. ring legevakta
Trådstarter
8 0
Ja det lurer jeg på også. hvilke skader får kroppen da?? er det noe mulighet for å dø av det??
Er vell ikke rus personen var ute etter,heller et dumt infall hun fikk,mens hun var veldig langt nede..
Ring legevakta med en gang, det kan være hun må pumpes, uansett kom dere dit. Hun vil ikke lengre miste livet, og det skal hun nok slippe.
Trådstarter
8 0
Men problemet er jo at hun nekter å dra på legevakten eller noe som helst annet sted. Nå er hun bare veldig full,er ca halvannen time siden hun tok dem.. Men jeg er veldig bekymret og vet ikke helt hva jeg skal gjøre..
Sitat av lillebille Vis innlegg
Men problemet er jo at hun nekter å dra på legevakten eller noe som helst annet sted. Nå er hun bare veldig full,er ca halvannen time siden hun tok dem.. Men jeg er veldig bekymret og vet ikke helt hva jeg skal gjøre..
Vis hele sitatet...
Du klarer ikke ringe legevakta og snakke med de? Så vanskelig kan det vel ikke være
Ring ambulanse. De kan svare deg bedre enn oss!
http://www.legeforeningen.no/id/108343.0

"Hei.Jeg er en jente som drikker i helgene. Da dette ikke ble nok for meg har jeg begynt å ta ca 4 piller voltaren i tillegg, hver gang jeg drikker. Hvor farlig kan dette være? Hilsen Anonym

Jente, 16 år fra Akershus

Du skriver ingenting om hvorfor du tar Voltaren, men vi antar at det er for behandling av en eller annen lidelse/betennelse du har. Voltaren er et såkalt ikke-steroid antiinflammatorisk legemiddel (NSAID) med betennelsesdempende, smertestillende og febernedsettende egenskaper. Det er mulig å kombinere alkohol og Voltaren, men det er en mulighet for å kunne få magesår med betennelsesdempende medisin som Voltaren, spesielt dersom det kombineres med hyppig alkoholinntak. Voltaren vil ikke forsterke virkningen av alkohol."
Trådstarter
8 0
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Du klarer ikke ringe legevakta og snakke med de? Så vanskelig kan det vel ikke være
Vis hele sitatet...
Jo selvfølgelig klarer jeg å ringe dem. Har snakket med dem også,men de sier ikke så mye mer fornuftig enn at de gjerne vil ha henne dit. Men jeg får ikke hun med meg. så derfor tenkte jeg bare å høre om det var noen andre som viste noe mer om dette?? For de på legevakten får man ikke så mye klokt ut av..
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Ring evt giftinfo: 22 59 13 00

Vanlige forgiftningssymptomer: Kvalme, oppkast, diaré, blødninger i mage/tarm, tinnitus og kramper. Ved mer alvorlige forgiftninger: akutt nyresvikt og leverskade.
Sitat av lillebille Vis innlegg
Jo selvfølgelig klarer jeg å ringe dem. Har snakket med dem også,men de sier ikke så mye mer fornuftig enn at de gjerne vil ha henne dit. Men jeg får ikke hun med meg. så derfor tenkte jeg bare å høre om det var noen andre som viste noe mer om dette?? For de på legevakten får man ikke så mye klokt ut av..
Vis hele sitatet...
Du drar henne med deg. Bruk gjerne gaffa. Hun kommer til å hate deg helt til rusen er borte, så vil hun nok elske deg for evig og altid. (ikke siter meg på det forresten)
Trådstarter
8 0
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Ring ambulanse. De kan svare deg bedre enn oss!
Vis hele sitatet...
Ja men hun er jo ikke bevistløs eller noe. Hun er oppegående nok til å sitte å skrive på facebook liksom.. hun er bare veldig full.. Men har snakket med legevakten.. ville bare høre om noen andre hadde noe mer å komme med..
Sitat av lillebille Vis innlegg
Jo selvfølgelig klarer jeg å ringe dem. Har snakket med dem også,men de sier ikke så mye mer fornuftig enn at de gjerne vil ha henne dit. Men jeg får ikke hun med meg. så derfor tenkte jeg bare å høre om det var noen andre som viste noe mer om dette?? For de på legevakten får man ikke så mye klokt ut av..
Vis hele sitatet...
fingern i halsen, brekk alt opp igjenn, er du rask så kan det fungere, tho ikke sikkert siden pillene har mest sannsyneligvis løst seg opp i magen, jeg ville brekt alt opp om jeg var i den situasjonen
Du ringer legevakten med en gang. Ikke sitt her og kast bort tiden på pjatt. De vil gi deg et svar, og hvis de er usikre så sender de en ambulanse for sikkerhets skyld. Det spiller ingen rolle hva vennen din selv ønsker. Dette er ikke opp til henne.
Trådstarter
8 0
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du ringer legevakten med en gang. Ikke sitt her og kast bort tiden på pjatt. De vil gi deg et svar, og hvis de er usikre så sender de en ambulanse for sikkerhets skyld. Det spiller ingen rolle hva vennen din selv ønsker. Dette er ikke opp til henne.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede ringt dem.. kaster ikke bort tiden her,men er ikke så mye mer fornuftig jeg får gjort.. hun sitter på sin egen pc og er ganske så oppegående. Så ambulanse er nok ikke nødvendig..
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Har hentet flere folk som har vært fulle og tatt masse *-piller, man må ikke være død for å få ambulanse.
Trådstarter
8 0
men om hun ikke dør,hvorfor må hun på legevakten da egentlig? er ca halvannen time siden hun tok dem nå,så om noe skulle skjedd så hadde det vell allerede skjedd??
Er noen som tar seg av henne nå,så jeg sitter ikke bare her og overlater henne til seg selv,så vet dere det
Sitat av lillebille Vis innlegg
Jeg har allerede ringt dem.. kaster ikke bort tiden her,men er ikke så mye mer fornuftig jeg får gjort.. hun sitter på sin egen pc og er ganske så oppegående. Så ambulanse er nok ikke nødvendig..
Vis hele sitatet...
At hun er oppegående sier egentlig ikke så mye. Som tidligere nevnt her, har ikke diklofenac noen psykoaktiv virkning, og vil ikke forsterke/påvirke alkoholrus... Du kan bli svimmel av diklofenak, når jeg tenker over det, så det kan være økt risiko for fallskader.

Problemet ligger i at en eske (upresis mengde, er det en reseptfri eske på 20 * 12.5 mg, eller er det en reseptbelagt på 100 * 50 mg??) diklofenak i seg selv er nok til at en kan pådra seg alvorlig magesår. Når hun har drukket i tillegg, er risikoen MYE større. I tillegg kan det selvfølgelig gå utover nyrer og lever.

Det var det riktige å ringe etter ambulanse, du kunne også ringt Giftinformasjonen. Forhåpentligvis går det bra, men i slike tilfeller er det best å ikke ta noen sjanse.
Sist endret av Vargas; 12. januar 2012 kl. 20:05.
Felleskatalogen:

Overdosering/Forgiftning: Symptomer: Det er ikke noe typisk klinisk bilde assosiert med overdosering av diklofenak. Symptomer kan være oppkast, gastrointestinale blødninger, diaré, svimmelhet, tinnitus eller kramper. Akutt nyresvikt og leverskade kan forekomme ved alvorlig forgiftning. Behandling: Støttende og symptomatisk behandling bør gis ved komplikasjoner som hypotensjon, nyresvikt, kramper, gastrointestinal sykdom og respirasjonsdepresjon. Forsert diurese, dialyse eller hemoperfusjon er trolig lite nyttig for å eliminere NSAIDs pga. høy grad av proteinbinding og uttalt metabolisme. Magetømming og bruk av aktivt kull kan overveies. Se Giftinformasjonens anbefalinger M01A B05.
Vis hele sitatet...
Ventrikkelskylling (magetømming) og kull er kun effektivt så lenge mageinnholdet fortsatt er der, altså ikke lengre ned i tarmen. Derfor er tid en faktor. I tillegg er diclofenac (voltaren) enterotabletter som er lagd for å tåle magesyren og slippe løs virkestoff lengre ned i systemet, ergo er muligheten god for å unngå det meste av problemer hvis man får det opp tidsnok. Som nevnt over øker alkohol risikoen for blødningstendens. Prøv for petes sake å få henne med deg til legevakt/akuttmottak for vurdering og behandling. Forklar at dette kan gi helseproblemer som om ikke nødvendigvis er livstruende kan være jævlig kjipe å leve med i ettertid. Og er det verdt å skippe turen til lege?

Blir (unnskyld uttrykket) jævlig forbanna på denne type ting. Voltaren/ibux/ og andre NSAIDs samt paracet gir IKKE rus. Om overdosering for suicidale eller oppmerksomhetsgrunner er årsaken er det også jævla dårlige valg.

F.eks paracetamoloverdose som vi klinisk ganske ofte ser i helsevesenet er noe av det mest meningsløse mannskiten du kommer borti. Kan føle deg tipp-topp et par dager etterpå og tro at ingen skade har skjedd, så utvikler du plutselig massiv leversvikt. Og da er det for sent for motgiftbehandling med acetylcystein kan du tro. Die young kan det hende du klarer å oppnå, men langt fra på noen romantisk og emolicious måte, og du etterlater deg nødvendigvis ikke noe vakkert lik.
Sist endret av Mastermark; 12. januar 2012 kl. 20:27.
Jeg skjønner det faen ikke. Bare for å spørre, hvorfor ringer du ikke ambulanse / legevakten?! Greit nok at folk her / klara kukk eller hva som helst sier det ikke er dødelig, men vil du virkelig risikere å utsette noen for en slik fare?

Hadde jeg noen gang vært dum nok til å at noe sånt, og folk hadde ringt etter hjelp, så hadde jeg faenma takka dem resten av livet, og hva ser jeg ofte her? Folk vil ikke ringe legevakta / ambulanse pga ulovligheter eller "tror ikke det er vits". Jeg ser på det som det samme som at "Det er ikke farlig om det skjer personen noe.".


Måtte bare få det ut.

Men følg tipsene ovenfor.

EDIT: Ser du har ringt legevakten. Flott.
Sist endret av Bruskork1; 12. januar 2012 kl. 20:34.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av lillebille Vis innlegg
men om hun ikke dør,hvorfor må hun på legevakten da egentlig? er ca halvannen time siden hun tok dem nå,så om noe skulle skjedd så hadde det vell allerede skjedd??
Er noen som tar seg av henne nå,så jeg sitter ikke bare her og overlater henne til seg selv,så vet dere det
Vis hele sitatet...
Som sagt, hun kan få varige leverskader som kan være helt jævlige for henne i ettertid. Magesår og sånt kan hun også få, noe som absolutt ikke er noe behagelig.
Trådstarter
8 0
Takk for mange svar dere.. Var bare veldig desperat etter å få det ut da jeg skrev hit.. Men jeg har hatt masse kontakt med både legevakt og giftsentralen hele veien. Og hun har ikke vært alene,var en til der som har sittet med henne,mens jeg satt her. Så jeg overlott henne ikke til seg selv om dere tror det. Nå har ting hvertfall roet seg,og hun har blitt med hjem til en venn og skal være der i natt slik at vi får passet på henne. Legevakten vet dette og sier det går bra,så lenge vi gir beskjed med en gang og noe skulle skje eller om hun får vondt noe sted!
Hvis det dreier seg om veldig høy dose kommer symptomene typisk etter 6-12 timer i form av blodig oppkast, dirare og dårlig allmentilstand på grunn av nedsatt nyre og leverfunksjon.

Sikker på at du har snakket med lege hos legevakten, ikke bare legesekretær?
lol, hun må jo være ute etter oppmerksomhet da man etter en hel pakke voltaren + alkohol ikke ville vært oppegående nok til å skrive på facebook chaten..
True phreak.
Sitat av appal Vis innlegg
lol, hun må jo være ute etter oppmerksomhet da man etter en hel pakke voltaren + alkohol ikke ville vært oppegående nok til å skrive på facebook chaten..
Vis hele sitatet...
Voltaren gir da ingen rus, selv i kombinasjon med alkohol...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Lukter attention whoring lang vei, dessuten er emnet allerede en uke gammelt.