Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1364828
Hvis bomben var ANFO, og det var 100kg
(overlevende luktet gjødsel og svovel, Mye hvit røyk tyder også på dette)
Da kostet bare bomben ca 860kr?

ANFO består av ca.95 vekt% ammoniumnitrat og 5 vekt% diesel. Hvis vi da tenker personen har kontakter i Felleskjøpet eller lignende, da kostet 25kg ca 200kr. hvis vi sier diesel koster 12kr liter.
da blir dette
25 x 4=100kg
da blir det 800kr
12x5=60
=860kr
Sitat av a2345 Vis innlegg
Seems like this could be the fucking basterd: (10 year old article)

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece
Vis hele sitatet...
Fullt mulig. Nice find.
Sitat av rW. Vis innlegg
Usikker på om denne har blitt linket før eller ei;

http://www.liveleak.com/c/Explosion_in_Oslo

Masse bilder og videoer for de som vil se.
Ikke for de som blir lett påvirket.
Vis hele sitatet...
Channel cannot be found.

Bare meg eller?
Sitat av a2345 Vis innlegg
Seems like this could be the fucking basterd: (10 year old article)

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece
Vis hele sitatet...
bortsett fra at han som er tatt nå er 31 år? : p
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Han har rett og slett brutt alle tenkelige regler om det å være medmenneske
Vis hele sitatet...
Betyr det at vi andre skal bryte alle tenkelige regler om det å være medmenneske, da? Du motsier deg selv
Sitat av qeinar Vis innlegg
bortsett fra at han som er tatt nå er 31 år? : p
Vis hele sitatet...
Han er 32 år.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Channel cannot be found.

Bare meg eller?
Vis hele sitatet...
Den funket serriøst for under to minutter siden, men ser ut som de har fjernet den nå
Sitat av sens Vis innlegg
Han er 32 år.
Vis hele sitatet...
: o hadde hørt feil da, dreiv å leita etter kilde.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av a2345 Vis innlegg
Seems like this could be the fucking basterd: (10 year old article)

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece
Vis hele sitatet...
Om ikke jeg tar helt feil trur jeg de ikke hadde kjennskap til personen.
Sitat av qeinar Vis innlegg
bortsett fra at han som er tatt nå er 31 år? : p
Vis hele sitatet...
23 når det der ble postet for 10 år siden.. 33 år nå. 2 år ifra bare.
Er dette ekte bilder? http://i.imgur.com/XrwwP.jpg
Det ser helt sinnssykt forferdelig ut
Sitat av TobNor Vis innlegg
Hvis bomben var ANFO, og det var 100kg
(overlevende luktet gjødsel og svovel, Mye hvit røyk tyder også på dette)
Da kostet bare bomben ca 860kr?

ANFO består av ca.95 vekt% ammoniumnitrat og 5 vekt% diesel. Hvis vi da tenker personen har kontakter i Felleskjøpet eller lignende, da kostet 25kg ca 200kr. hvis vi sier diesel koster 12kr liter.
da blir dette
25 x 4=100kg
da blir det 800kr
12x5=60
=860kr
Vis hele sitatet...
Nope. Du trenger en booster, 1/10 i vekt. Mye dyrere.
Ny link til den gamle liveleak.

http://www.liveleak.com/c/2011_Norway_attacks

endret navn
Sitat av qeinar Vis innlegg
bortsett fra at han som er tatt nå er 31 år? : p
Vis hele sitatet...
32. Det kan være samme person.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Så utrolig provosert jeg blir av å høre på fjolset Jens Stoltenberg, hva var egentlig poenget med den pressekonferansen? "At vi skal stå sammen!"?

GI FOLKET SKIKKELIG INFO FOR FAEN.
Vis hele sitatet...
Glem ikke at det har med sikkerheten vår å gjøre. De vil sikre seg bevis før de går ut med noe.

Det er provoserende, da de ikke engang går ut med hva våpen han brukte på Utøya.

Er lite lurt å spekulere i hvem som står bak angrepene: husk at mannen som er pågrepet er av norsk opprinnelse.
Sies i VG at han er 32. Mannen som ble omtalt i Aftenposten i i 2001, var 23 da - slik at det skulle kunne stemme.
Sitat av qeinar Vis innlegg
bortsett fra at han som er tatt nå er 31 år? : p
Vis hele sitatet...
Kilde? *titegn*
Føler at dette bildet sier nok. Har hørt rykter om at muslimer har blitt banket opp og trakassert i Oslo i dag etter bomben.
http://i.imgur.com/v6ZqD.jpg

Vi er norske, vi er siviliserte! La oss holde sammen, og oppføre oss som ordentlige medmennesker. Den arresterte mannen er Norsk. Bare se på FrP sin vegg på facebook. Jeg skammer meg over å være norsk.
Sist endret av connubialis; 23. juli 2011 kl. 00:36.
Sitat av QuePasa Vis innlegg
23 når det der ble postet for 10 år siden.. 33 år nå. 2 år ifra bare.
Vis hele sitatet...
32 så kan være sansynlig. ville vært rart om politiet da ikke hadde næmt dette i pressekonmferansen sin. (siden 23 åringen for 10 år sia har endel tinger på rullebladet )
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Sitat av QuePasa Vis innlegg
23 når det der ble postet for 10 år siden.. 33 år nå. 2 år ifra bare.
Vis hele sitatet...
Spørs helt når fyren fyller år det da. Hvis han fyller 33 senere i år er han jo fortsatt 32 år. : )
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av a2345 Vis innlegg
Sies i VG at han er 32. Mannen som ble omtalt i Aftenposten i i 2001, var 23 da - slik at det skulle kunne stemme.
Vis hele sitatet...
Men de hadde jo ikke kjennskap til personen så hvordan kan det være mulig da ?
Fy fan så jævlig feigt og usselt å angripe uskyldig ungdom på den måten. Bombeangrepet i seg selv er forferdelig, men spesielt Utøyaangrepet står fram som noe av det mest groteske og uhyrlige faenskapet på lenge.

Forvaring på ubestemt tid, lovens strengeste, er langt fra nok for vedkommende som står bak dette.
Sitat av connubialis Vis innlegg
Føler at dette bildet sier nok. Har hørt rykter om at muslimer har blitt banket opp og trakassert i Oslo i dag etter bomben
Vis hele sitatet...
Hvis dette stemmer skammer jeg meg over å være norsk.
Sitat av Affe Vis innlegg
Men de hadde jo ikke kjennskap til personen så hvordan kan det være mulig da ?
Vis hele sitatet...
sa de ikke bare at de ikke ville kommentere saken?
Sitat av Husemann Vis innlegg
Kilde? *titegn*
Vis hele sitatet...
sa feil, ifølge andre her og pressekonferansen til politiet er han 32*.
veldig synd at mange føler det er muslimer som har skylden med en gang
Sitat av connubialis Vis innlegg
Føler at dette bildet sier nok. Har hørt rykter om at muslimer har blitt banket opp og trakassert i Oslo i dag etter bomben.
http://i.imgur.com/v6ZqD.jpg
Vis hele sitatet...
Seriøst.. Hva feiler det folk?
Totalt unødvendig og forkastelig.
Sitat av qeinar Vis innlegg
bortsett fra at han som er tatt nå er 31 år? : p
Vis hele sitatet...
Sitat av sens Vis innlegg
Han er 32 år.
Vis hele sitatet...
Sitat av QuePasa Vis innlegg
23 når det der ble postet for 10 år siden.. 33 år nå. 2 år ifra bare.
Vis hele sitatet...
Han er 32, mannen som ble tatt for 10 år siden var 23 år i november. Det er derfor fullt mulig at det kan være samme kar, men det er bare spekulasjoner.
Ser jo veldig ut som samme person. Man må ikke henge seg så opp i at aldersregnestykket går opp helt nøyaktig. Media roter ofte med aldre. Jeg har sett kjentfolk på 20 år i media som plutselig har blitt 24 år i artikkelen etc.

Politiet forteller jo ikke en dritt, så det skulle ikke forundre meg om de faktisk kjenner personen fra før av, men påstår at de ikke gjør det. Jeg har forsøkt å søke litt rundt etter navn på nynazister fra Ringerike, som burde være rundt 32 år i dag, men har ikke funnet noe :/
Mannen skal angivelig være kjenning av politiet. Kilde: radio tidligere. P1.
Vent heller noen timer, så kommer det nok informasjon. Vi kan ikke sitte her å regne med at all info skal rulles ut så fort en katastrofe skjer.
Dette angrepet har såret margen til Norge, og derfor vil det ta litt tid før politiet og regjeringen har oversikten over alt som har skjedd.
Så for guds skyld, vær litt tålmodige.
Ligger mye bilder inne på documentingreality, men vet ikke om jeg kan legge ut de her? Tenker virkelig på og føler med pårørende.
det var akkurat en live pressekonferanse, regner med at media oppdaterer artiklene sine med mer info om ikke så lenge
Med samme logikk som brukes mot muslimer vil jeg som en blond mann på 1.90 ta avstand fra hva som skjedde i Oslo.
Sitat av rosa-seegering Vis innlegg
Ligger mye bilder inne på documentingreality, men vet ikke om jeg kan legge ut de her? Tenker virkelig på og føler med pårørende.
Vis hele sitatet...
Lyst å gi meg link?
Det bildet folk poster, vet vi at det er gjerningsmannen? Det kan jo være en ekte politimann som snakker med et offer i vannet etter at de kom frem til øya. Hadde de helikopterdekning av drapene, liksom?
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle231455.ece

23 år gammel nynazist arrestert med politiuniform, våpen og sprengstoff i 2001.. samme mann?
Sist endret av KultNick; 23. juli 2011 kl. 00:45.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Skauman Vis innlegg
Vis hele sitatet...
de sterkeste bildene jeg så var glasskår igrunn. eller gikk jeg glipp av noe?

Misforstå meg rett, tragisk det som har skjedd i kveld.
Sitat av Rorschach Vis innlegg
Det bildet folk poster, vet vi at det er gjerningsmannen? Det kan jo være en ekte politimann som snakker med et offer i vannet etter at de kom frem til øya. Hadde de helikopterdekning av drapene, liksom?
Vis hele sitatet...
Jeg så det ble vist på TV før politiet var rapportert på øya.
Sitat av Rorschach Vis innlegg
Det bildet folk poster, vet vi at det er gjerningsmannen? Det kan jo være en ekte politimann som snakker med et offer i vannet etter at de kom frem til øya. Hadde de helikopterdekning av drapene, liksom?
Vis hele sitatet...
Det er en del av en video de viser på nyhetskanalen hele tiden. Er veldig sikker på at det ikke er gjerningsmannen vi ser.
brace yourself
Fickledick's Avatar
Har ikke mye å si etter en slik hendelse.... Men vil bare si kondolerer til alle pårørende og resten av Norge. Jeg vil også vise min avsky mot at muslimer og utlendinger blir harselert med og banket opp på gatene. Personen som er holdt ansvarlig er norsk, face it!
Sitat av CookieY Vis innlegg
veldig synd at mange føler det er muslimer som har skylden med en gang
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at muslimske talsmenn flere ganger i forbindelse med karikaturtegningene truet med terroraksjoner. Batthi sto jo på universitetsplassen og sa noe sånt som "Hvis ikke Norge forandrer politikk kommer noe til lignende 9/11 skje i Norge. Dette er ikke en trussel, men et løfte".

Det er/var fullstendig rasjonelt å tenke på muslimene først når dette skjedde.
Paradise lost
1492's Avatar
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Lyst å gi meg link?
Vis hele sitatet...
Advarsel, Sterke bilder!

http://www.documentingreality.com/fo...termath-83940/
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
det har ingenting med dette å gjøre.

lese artikkelen først?
Vis hele sitatet...
Du burde lese artikkelen først.
Sitat av Gig Vis innlegg
de sterkeste bildene jeg så var glasskår igrunn. eller gikk jeg glipp av noe?

Misforstå meg rett, tragisk det som har skjedd i kveld.
Vis hele sitatet...
Han fjernet det ene bilde fra galleriet. Sjekk min siste post hvis du vil se det.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Nå skal det sies at muslimske talsmenn flere ganger i forbindelse med karikaturtegningene truet med terroraksjoner. Batthi sto jo på universitetsplassen og sa noe sånt som "Hvis ikke Norge forandrer politikk kommer noe til lignende 9/11 skje i Norge. Dette er ikke en trussel, men et løfte".

Det er/var fullstendig rasjonelt å tenke på muslimene først når dette skjedde.
Vis hele sitatet...
Ta en kikk på de mengdene av rasistiske facebookgrupper der ute, og les om de daglige drapstruslene mot innvandrere som kommer fra etniske nordmenn så ser du at galskapen, drapslysten og hatet sitter dypt blant mange nordmenn.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.