Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1300
Hei, på skule nettverket har eg klart og ordne meg ein bruker som er administrator og på kontrol panelet kan eg endre ting på den ekte administratoren, men ser ikke noen oversikt over elevene sine brukerkontoer,

-Hvordan får eg oversikt over alle bruker kontoer som er på skule nette?
-er det mulig å få sett den andre administratorens passord?

trenger å vite den andre administrative brukerens passord for tilgang til ruteren

-Mr.Bananskall

takker for svar. håper noen kan svare
Dette kommer selvfølgelig helt an på hva slags system du har en administrator konto på...
vi har bare en system ansvarlig på skulen som styrer en admin account,
men skaffet meg administrativ bruker som er akkurat som den system ansvarlige
den er helt lik bare navnet er forskjellig
Er du sikker på at du ikke bare er administrator på den lokale maskinen, og ikke nettverket?
Vi kan jo umulig hjelpe deg med å finne ut tingene du spør om når vi ikke aner hva slags system dere kjører for brukeradministrasjon på skolen
Sist endret av Skrekkugle; 20. januar 2009 kl. 22:25.
Ganske sikker på at du bare har administrator rettigheter på din egen pc.
Hadde flere i klassen i fjor som jublet over at de trykket litt, og plutselig var blitt systemansvarlig.

Gratulerer! Du kan innstalere og fjerne programmer.
Nei, har administrator på domenet kunne endre passordet til den andre administratoren,
kan logge på den admin brukeren på alle pcene på skule nettverket så det er ikke bare på en pc

skulen kjører aspnet
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
ASP.NET har lite med dette å gjøre. Installerer du adminpak på pcen får du en del kontroll over domenet. Eller du kan muligens logge direkte på serverne, om skolen din ikke har satt opp policy på fysisk innlogging, eller segmentering av nettverket med brannmurregler imellom.
Sist endret av m0b; 20. januar 2009 kl. 23:03.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis du får logget deg inn fysisk på serverne som |d13m0b sier så er det bare å åpne active directory og kose seg med passordendring på brukerne, rettigheter, filsystemer også videre
Sist endret av Fjallis; 10. februar 2009 kl. 09:36.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
sorry, men kjører opp en litt gammel tråd

ser en mulighet nå, ja læreren skal vise oss skulens hoved server sånn at vi kan se hvordan servere er,

når eg først er ved serveren, hva kan eg gjøre for å få tak i all system informasjon som, admin pass, endre ditt og datt.

har ikke mulighet for å ha pc der nede for å koble meg til serveren.

er det noen USB porter på servere? sånn at det går ann å lage autokjør som starter å sende over viktige filer/mapper?

kom med forslag

Sorry for mye mas av meg innimellom men,

skal snart ned til serveren og hva som er mulig å gjøre hadde vært noe.

sorry for dobbel posting.
Sist endret av demolisher; 11. mars 2009 kl. 20:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vel.

Det avhenger veldig mye av hvordan serverrommet ser ut. I større miljø betyr ikke nødvendigvis en tur ned på serverrommet noen ting for deg hva tilgang angår. De fleste serverne har ikke skjermer tilkoblet. Er du heldig står det en kvm med panel der inne. Og skulle den være der, så spørs det vel om ikke rackene hadde vært låst. Man har en viss form for fysisk sikkerhet også.

Du kommer deg stort sett ikke inn om du har tilgang heller, og om du skulle klare navigere kvm'en til en server, så må du fortsatt autentisere deg for å kunne komme noen vei. Du kan boote, og fyre opp i en form for sikkerhetsmodus. Dette vil selvfølgelig bli lagt merke til.

Men ja, serverne har usb-porter. Men ingen autokjør uten innlogget bruker, såvidt jeg vet. Er du heldig og skolen har et "serverrom", så kan du kanskje få plassert en keylogger mellom tastaturet og en "server", og deretter overtalt læreren din til å vise deg litt hvordan det er inne på serveren. Han må naturligvis logge inn, og da har du passordet. Men som sagt, krever at det er slurvete, at læreren har innlogging dit, og ikke minst tiden du må ha alene for å få plassert og fjernet keyloggeren.

Kanskje du er heldig, kanskje ikke. Du hadde neppe fått det til på mitt serverrom.
Sist endret av m0b; 11. mars 2009 kl. 22:15.
Trådstarter
skal prøve å se hva som skjer når eg kjem ned dit. admin er forhåpentlig vis innlogget, vil USB theif vil vell hente admin passord?

flaks for meg så er lærern en 60 år gammal kar som er ordentlig surrete så håper dette går bra.

Hehe, takker for svar |d13m0b

hehe ditt serverrom er vell et par store hakk sikrere enn skulens XD
Sist endret av demolisher; 11. mars 2009 kl. 22:19.
Selv med panel er det lite trolig at admin er logget inn. Iallefall hvis han ikke er tilstede.