Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  179 14189
Hva med å mekke en addon til msn? ( som man laster ned ). Som har som jobb å lagre "telefonbok" i en database, så man slipper å skrive nummer hele tida. Kanskje også mekke et eget vindu med Send SMS til: Velg mottaker osv. ( slipper å snakke direkte med boten )
Jeg slet no grenseløst med å få fjernet brukere fra lista mi.. mulig det bare er meg men "SLETT <navn>" var ikke bra nok for meg :P måtte ha med "gruppe" også før jeg fikk slettet personen

Sitat av d0nk3y
Hva med å mekke en addon til msn? ( som man laster ned ). Som har som jobb å lagre "telefonbok" i en database, så man slipper å skrive nummer hele tida. Kanskje også mekke et eget vindu med Send SMS til: Velg mottaker osv. ( slipper å snakke direkte med boten )
Vis hele sitatet...
den har innebygd "telefon-adressebok" i seg =)
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
d0nk3y, hvis du hadde lest posten, så hadde du sett at det er en adressebok allerede...
Sist endret av Stormen; 7. januar 2007 kl. 19:27.
heh.. okai. men jeg mente _i addon programmet_.. så for meg en egen "knapp" i msn med: "SMS mamma" og et eget vindu som popper opp ( tileggsprogrammet ). Da hadde man jo også spart seg for å legge til boten.. Men, bare en ide.

keep on.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
MSN er ikke open source, så vi må isåfall reverse engineere MSN-installeren, for deretter å programmere inn denne addon'en... Tror det blir vanskelig :-)

Jeg må forresten få nevne at SMS-Mamma er en ide utviklet av Apparat AS, Biip.no sitt "søsterselskap" hva SMS angår. Vi har kun vært med på utviklingen av produktet, design - og selve markedsføringen såklart. Men regner med en grundigere sammensmelting av SMS-Mamma og Biip.no i tiden fremover, uten at det skal gå på bekostning av enkelheten i dagens versjon :-)
Sist endret av Stormen; 7. januar 2007 kl. 19:46.
Hei! Cool ide, men min MSN-Mamma er bare frakoblet på MSN. Hvordan sender jeg koden?
Sist gang jeg satt meg ned for å prøve og kode en MSN-robot så fikk jeg vite at det fikke var noen form for sperre for antall brukere hvis du kjører dem på din egen server. Så jeg kan ikke helt se for meg at det er noe problem.

For å lage egne roboter til msn kan man sjekke ut http://robot.msn.no/Start.aspx. De har hatt en del konkurranser gående og det er mye spennende. Bl.a. tror jeg gulesider hadde en under development der den hentet frem informasjon som kart o.l.
Sitat av Stormen
[....]Det er en initiell grense på max 600 venner til en MSN-konto, men vi tror at det skal kunne bypasses server-side :-)[...]
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare for "sms-mamma" å slette alle som legger ho til da? Er vel ikke noe must at ho har alle som benytter seg av tilbudet, på kontaktlista si.

Sitat av Lille My
[...]Det med å få leveringrapport hørtes egentlig veldig genialt ut. Tror kanskje jeg kan komme til å bruke dette, ikke alltid jeg gidder å bruke mobilen for å skrive "ja jeg kommer om X min" når jeg sitter foran pcen likevel. og da får jeg vite at personen har lest dette.[....]
Vis hele sitatet...
Ikke for å være negativt, synes dette er et flott tilbud, men det går faktisk ann å få leveringsrapport på mobilen din og. Det er bare å fikse en instilling så får du en melding når den har kommet fram.
Sitat av sparco
Er det ikke bare for "sms-mamma" å slette alle som legger ho til da? Er vel ikke noe must at ho har alle som benytter seg av tilbudet, på kontaktlista si.

Ikke for å være negativt, synes dette er et flott tilbud, men det går faktisk ann å få leveringsrapport på mobilen din og. Det er bare å fikse en instilling så får du en melding når den har kommet fram.
Vis hele sitatet...
Ja men det koster penger. Ihvertfall for de aller fleste selskaper, kan være noen gjør det gratis. Men er stort sett meldinger fra nettet som har det med å ikke komme fram, eller at de kommer fram timesvis etterpå. Det var dette jeg tenkte på. Smart det med å slette kontakter om ikke det funker å ha flere enn 600 på kontaklista til "sms-mamma".
Sitat av Lille My
Vil bare svare SD litt: Først, sjekk biip.no du kan få passordet sendt på sms, dette funker flott, tror ikke det koster noe helelr (ev ikke mer en 1kr..?)
Vis hele sitatet...
Vet det, jeg er bare lat.

Sitat av Lille My
Med n00bs mener jeg som jeg skrev, de som du sier selv, ikke tørr å prøve noe nytt pga det gamle funker. Er en teit mentalitet blant nordmenn "oh det er nytt nei det må vi ikke prøve!" mitt verste eksempel her er min egen far, kjøpte seg mobil med netcom kontant. han ringer mest.
Vis hele sitatet...
Ja, det er en holdning som reflekterer manges synspunkter, men at faren din valgte NetCom kontant og samtidig ringer mye, vil nå jeg heller kalle et dårlig valg, enn folks generelle holdning. Dessuten så skjønner jeg ikke helt logikken i å bruke kontantkort når man ringer mye, men igjen; smak og behag.

Ja, denne mentaliteten er stort utbredt, men å kalle det en "dum" eller "n00b" mentalitet er ikke riktig, ettersom jeg ikke ser hvilket "tap" man oppnår i å ikke bytte. Jeg vil ikke kalle meg selv n00b, og jeg bruker Telenor.

En annen ting du skal vite er at også finnes 5% av 10% prosentene som vet enda litt mer om bransjen. For eksempel vet jeg en del om OneCall og de har akkurat gått hardt ut mot privatmarkedet hva gjelder mobiltelefoni. Ja, prisene er dødslave, og ja, det er mange gratisminutter - men hvor ligger logikken. Hvis jeg sier at kostpris pr. minutt inkl. mva for OneCall ligger godt under hva de fakturer for, så burde man bli skeptiske. I tillegg så har de mye gratisminutter som også gjør at bunnlinja fort blir rød. Så når de i tillegg ikke har en kundebase, altså den altfor liten til at hjulene skal gå rundt. Hvordan skal man da kunne stole på et slikt selskap? De har dessuten brukt 10x budsjett på markedsføring, i stedet for for eksempel utvikling, så da burde man hvertfall bli skeptiske. Til slutt vil jeg nevne at selv om de har med seg Hafslund på investorsiden (som er gode for sikkert 15 mrd.) så er dette en kamikazemission med tanke på hvor mange kunder de faktisk må ha for at hjulene skal gå rundt. Dette er ikke noe bra for kunden å vite, og dette gjelder de aller fleste nye selskaper, deriblant noextras og 815mobil. De er så desperate på kundemasse at de presser ned prisen under hva de egentlig har råd til, slik at de kan etablere seg faste kunder og siden sette opp prisen. RIMI kan ikke alltid ha salg på alle varer, og da gir det ingen mening i lengden.

Så omsider kommer mitt poeng, det å kalle andre for n00b er ikke bra - og hvert fall hvis ikke man kjenner til markedet - for det kan fort ende med at det er du som sitter igjen som "n00b", eller i mangel av et bedre uttrykk: uvitende eller dumme. Kanskje noen vet mer enn deg og har et større grunnlag for å avgjøre om det er et lurt valg å bytte abonnement.

Sitat av Lille My
Syns også det er rart du mener at telenor/netcom er best pga dekning, småselskapene bruker jo deres nett så da må det jo være like bra dekning der også? jeg merker ikke noe forskjell nå (reiser mye i "ødemark") som før når jeg hadde telenor.
Vis hele sitatet...
Det at jeg brukte NetCom/Telenor som et eksempel var fordi de sitter med kundemasser som er ufattelig store hva gjelder småselskaper, men også fordi de anses som de to store. Vet ikke om du har lest om denne krigen som er og kommer til å fortsette mellom Telia Sonera og Telenor ASA.

Sitat av SD
dekningsområde (jmf. Telenor)
Vis hele sitatet...
Jeg har Telenor, og jeg snakket om Telenor da jeg skrev om dekningen. Derfor skrev jeg jmf. Telenor når jeg nevnte dekningsområde. Du har rett i at småselskaper leier av NetCom sitt nett, og at NetCom har dekning i nesten like stor grad som Telenor. Men faktum er at det enten ikke er bygget ut like mange sentraler eller så er det overbelastning, for min onkel (som har NetCom) kan ikke kjøre opp kongsveien i Oslo uten å miste dekning på mobil. Og det er ingen sidegate for å si det sånn. Så det ennå ikke like god dekning som Telenor. Men ja, de jobber med det - og de gjør alt for å ta igjen Telenor på dekning.

Sitat av Lille My
Forresten, jeg skaffa meg telenor kontant når jeg var 17, de krevde leg osv for å registrere. så man kan skaffe seg noe på egenhånd, hvordan det er med småselskaper og netcom vet jeg ikke, men man kan ihvertfall bytte fra netcom kontakt f eks..
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet skyldes dette fordi du har kontantkort og dermed ikke skal faktureres via post ettersom du forhåndsbetaler. Dermed trenger ikke selskapet noen direkte garanti på deg (evt. foreldre). Men igjen, ja du kan bytte, men jeg antar også at du betaler selv, evt. så er du snill mot foreldre, men generelt sett har ungdom sitt mobilnummer registrert på foreldre ettersom jeg fortsatt mener en person under 18 år ikke kan EIE et telefonnummer juridisk sett, men bare stå som bruker i f.eks. telefonkatalog.

SD
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
sparco, ja, men som mange allerede har poengtert: Det koster (som regel) penger å motta leveringsrapporten.

Deezire, takk for link! Dette skal sjekkes ut :-)

thaman, det er sannsynligvis fordi SMS-Mamma lagger litt på grunn av alle som legger henne til. Forsøk å fjerne henne og adde på nytt. Skal fungere etter noen forsøk. Sleit litt med dette selv i går :-)
Sitat av Stormen
... det er sannsynligvis fordi SMS-Mamma lagger litt på grunn av alle som legger henne til. Forsøk å fjerne henne og adde på nytt. Skal fungere etter noen forsøk. Sleit litt med dette selv i går :-)
Vis hele sitatet...
Er den veldig treig? Har store problemer med å legge den til nå..
Sendte en SMS i gårkveld i 21-tiden, den kom visst fram i 4-tiden, har det med at såpass mange bruker tjenesten?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Foreløpig er SMS-mamma ikke lenger tilgjengelig for "allmenheten"; dette fordi vi nå har nådd grensen på max antall signups per MSN-konto (og vel så det..). Derfor har vi tatt den vekk fra Biip.no. Vi regnet ikke med at SMS-mamma skulle bli så populær, så fort - og derfor hadde vi ikke tenkt nok rundt denne problematikken før lansering. Forhåpentligvis vil vi i løpet av morgendagen kunne åpne for nye registreringer igjen.

Følg med i denne tråden, og fortsett å poste tilbakemeldinger/gode idéer :-)
et forslag ville jo være å la sms-mamma godta den nye vennen og lagre mailen i en seperat database og så slette kontakten uten å blokere den. på denne måten være mulighet for at Vi kan ta kontakt med den og kontaktlista til den alltid er tom. Og så kan du f.eks. gjøre slik at når noen tar kontakt med sms-mamma sjekker den mailen til den som snakker opp i mot den seperate databasen.

Men dette var jo så elementært at dere sikkert har tenkt på det allerede...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
etse, jepp, det var noen som foreslo det tidligere i tråden faktisk - men jeg fikk akkurat til svar fra August at dette ikke var mulig.

Men dessverre viser det seg ikke å fungere. Det eksisterer nemlig to
lister vi trenger å bry oss med:

FL: forward list (kontaktlisten til smsmamma)
og
AL: allow list (liste over brukere som får notifications om smsmammas presence)

Når vi fjerner en bruker fra kontaktlisten (FL), vil brukeren
fremdeles eksistere på AL. Dermed vil brukeren fremdeles få presence
fra smsmamma. Sålangt er alt vel.

Hvis vi fjerner brukeren fra smsmamma sin AL, vil vi være tilbake til
situasjonen slik den var før brukeren la smsmamma til sin kontakliste:
altså at smsmamma ikke dukker opp i brukeren sin kontaktliste fordi
smsmamma ikke sender notifications til denne brukeren.
Vis hele sitatet...
Men vi jobber med det.. Takk for tålmodigheten :-)
Damn, får ikke lagt til på msn min jeg
Er dette pga stor pågang, eller at smsmamma har blokkert meg pga tidligere sexrelaterte kommentarer?

Sitat av devetio
conzepth: litt klønete å koble til telefonen hver gang man skal sende en kjapp sms? Dessuten ville jeg nok heller brukt Telenor sin widget enn å koble til telefonen.
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg telefonen connecta til pcen stort sett hele tiden når jeg sitter her, og Myphoneexplorer er jo klart et bra alternativ til å sende (og motta!) SMS og samtaler..

Edit: Aww.. Sender glatt 2000 (seriøse) SMS i måneden, å vel se det, og ville gjerne være med å teste dette.
Stormen: Noen sjangs å få blitt lagt til av SMS-Mamma ? *sesøttpå* xD
Sist endret av Tr1pp3r; 9. januar 2007 kl. 04:43.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Er det noen som har begynt å bruke SMS-mamma fast her nå? Noen som har tilbakemeldinger som er basert på "langvarige" erfaringer? :-)
Har sendt Mamma to ganger til 2210, men får ikke bekreftelses-koden tilbake.
Edit: 3 ganger faktisk, siste gang skrev jeg MAMMA.
Edit2: Fikk svar nå, men det tok sin tid.
Edit3: "Som en velkomstgave i disse juletider har du fått 10 gratis SMS". Litt sent ute med julegaver eller hva Stormen?

Edit4: Sendt melding til meg selv men fikk rapport om at meldingen ikke kunne leveres:

SMSen du sendte til 479245882* (haha) kunne ikke leveres.
Sist endret av Vangen; 9. januar 2007 kl. 12:16.
Jeg registrerte meg for en times tid siden. Tok ikke lang tid før jeg hadde registreringskoden (litt tid tok det, men regnet med det var stor pågang, så sendte ikke MAMMA mer enn èn gang). Har også fått lagt til noen kontakter i adresseboken. Alt virker perfekt. Testet med å sende meldinger til meg selv, og de kom frem med en gang (normal sendetid).

En ting bare. Hvordan er det boten gjenkjenner bruker til bruker. Går det på kontonavnet på MSN (mailadressen), eller noe annet? Med tanke på å bruke dette på flere maskiner.

Og en annen ting. Personvern. Nå mistenker jeg jo ikke dere for å misbruke opplysninger folk legger igjen i adresseboken, men syns kanskje det hadde vært på sin plass med en slags brukeravtale, både fra vår og deres side, hvor dere f.eks. poengterer at opplysningene vi legger igjen ikke vil misbrukes. Tenkte muligens det blir sett på som litt mer seriøst (og det er jo ingen bakdel).
Har testet dette nå, og alt fra registrering til sending funker som bare det. Ingen ventetid oveerhodet.

Flott at noen endelig har laget dette som jeg har sett for meg og hatt lyst på i flere år

Takk Stormen<3
Helt genialt, Stormen!

Jeg registrerte meg nå nettopp, og etter å ha sendt MAMMA til 2010 et par ganger, oppdaget jeg at meldingen skulle sendes til 2210 (nettopp stått opp).

Jeg mottok meldingen med koden min iløpet av et par sekunder, og da jeg la hotmail-adressen til fikk jeg forespørsel fra om å legge meg til på MSN.

Alt skjedde på under 15 sekunder, så dette virker veldig lovende. Jeg er allerede godt i gang med å sende SMS'er :]

Godt jobbet!
Sist endret av pression; 9. januar 2007 kl. 13:05.
jeg betaler bare 10 øre meldingen. og jeg er ikke så tafatt at jeg ikke gidder å trykke på telefonen. Dette er kun og blott for å tjene penger, ikke for å lage en "enkel sms tjeneste" for msn brukere
Og når vi først er inne på det, så har telenor med sitt djuice nonstop gratis sms og mms. Og Netcom har en tjeneste som heter Smsmania. Smsmania kan man bestille til hvilket som helst abb også, hvor herlig
Testa det akkurat, funker som juling!
Prisen er ubetydelig liten uansett, så lenge man ikke har helt SMS-dilla, hvilket jeg ikke har

Bra opplegg, Stormen, tror det kommer til å bli jækla populært.. Dere må nok regne med konkurranse etterhvert
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Frohike, joda, kommer nok konkurrenter på banen snart. Vi får bare sørge for å være best. Og jeg mener, med et navn som "SMS-Mamma", så skal det godt gjøres å bli slått ;-)

pression, takk! Bra å høre at det funker :-)

kyrre, bare hyggelig.

raze, svar på spørsmålet ditt finner du i tråden.. Vi matcher mobilnummer med MSN-adresse. Brukeravtale har vi tenkt på ja; og det kommer sannsynligvis når tjenesten ikke lenger er i Beta-versjon. Kort oppsummert lover vi å ikke fucke opp personvernet ditt. Fordelen med Biip.no, er at vi egentlig bare er helt vanlige gutter: Vi hater å bli spammet/plaget like mye som enhver annen - så vi prøver å holde slike ting på et rent minimum. Det jeg imidlertid kan love at vi vil innføre, er følgende:

- En slags "reklame" fra SMS-mamma, hvor du f.eks får et tips når vi lanserer noe nytt på Biip.no
- At vi skal gi bort gratis SMS, f.eks: "Trykk her - så får du helt gratis 20 gratis SMS å sende til vennene dine"

Noen vil like det, andre vil hate det. Vi skal sørge for at flest mulig liker det :-)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Når får de fixa slik at fleire får tilgang til tenesta? Eg har ikkje fått lagt til sms-mamma enda...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
vidarlo, det SKAL gå nå, ifølge August... :-) Forsøk å slette smsmamma - og så legge henne til igjen nå. Han har laget en midlertidig workaround..
Sitat av atom
.. Dette er kun og blott for å tjene penger, ikke for å lage en "enkel sms tjeneste" for msn brukere
Vis hele sitatet...
Nei mener du det? Ett firma som er ute etter å tjene penger ved å gi oss ett produkt? Må være noe nytt detta

Men hele sms-mamma greia er jo genial da Selv om det koster litt, men det gjør det å sende sms med mitt abb. også så..
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
.. Dette er kun og blott for å tjene penger, ikke for å lage en "enkel sms tjeneste" for msn brukere
Vis hele sitatet...
Hehe... Jeg så ikke denne posten selv.

Ja, du har virkelig avslørt oss nå, atom... Vi klarer nok ikke å vri oss unna din avanserte hypotetisk-deduktive analysemetode, uansett hvor meget vi gjerne skulle ha ønsket det - og jeg må da bare få bifalle din konklusjon, og bekrefte at: Jada, dette er en kommersiell tjeneste, som vi har utviklet hovedsaklig for at vårt firma skal tjene penger.

Men, når det er sagt, så ser vi også på det som en utrolig spennende og innovativ tjeneste - og vi hadde ikke jobbet til kl 23:00 hver natt, om det ikke også var morsomt å jobbe med.
Dette er rett og slett genialt! Hvordan finner man på noe sånt sier jeg... flott Kunne jo gitt oss fra nFF gratis meldinger livet ut? hehe
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
simdal, ja, det var en god ide! Forresten, en enda bedre ide: Jeg kan sette inn lønna mi på din bankkonto hver dag resten av livet! Hva er kontonummeret ditt, så gjør jeg det med en gang?

Edit: På en mer seriøs notis, så vil jeg tro at dere nFFere er de verste til å sende SMS ever - så jeg tror nok at det hadde blitt et tapsprosjekt rimelig raskt
Sist endret av Stormen; 9. januar 2007 kl. 16:04.
Neida, vi på nFF sitter nesten aldri ved pcen, så hvordan skulle vi klare å sende så mye fra tjenesten? hehe
Sitat av Stormen
simdal, ja, det var en god ide! Forresten, en enda bedre ide: Jeg kan sette inn lønna mi på din bankkonto hver dag resten av livet! Hva er kontonummeret ditt, så gjør jeg det med en gang?
Vis hele sitatet...
Den idèen med lønna di likte jeg Det syntes jeg du skal gjøre... Kontonr mitt er 90050956346... Bring it on!

EDIT: er lønna stor?
Sist endret av simdal; 9. januar 2007 kl. 16:24.
Jeg betaler iallefall 67 øre for mine sms. Jeg vet jeg har dårlig abb. men det blir billigere sånn enn om jeg skulle kjøpt mobil + billigabb. Flott tjeneste.

Hvor lange kan sms være? Evt. hvis de er lengre, blir det dobbel pris? Og jeg finner ikke ut hvor jeg kjøper flere mld.. pr.sms? Paypal en mulighet?
Sist endret av bobbo; 9. januar 2007 kl. 16:28.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
eriksb, du kjøper flere SMS bare ved å skrive FLER eller MER i SMS-mamma vinduet.. (mener å huske at koden var en av de)

Da sender hun en SMS til mobilen din som koster 24 kr, og du får 50 nye SMS :-)
nais.

Og forresten: Nerder sitter mye med pc. Vi skriver raskere på tastatur enn på mobil. Fjortisstøs har mobil. Bra konsept.

EDIT: Burde være en bekreftelseting på den der oppfyllingskommandoen (mer). Nå kan:

1. Jeg skrive feil og bruke masse penger med et uhell
2. En eller anner kjiping gå på min pc og tømme kontantkortet mitt (jeg har ikke kontantkort, men poenget er det samme).
Sist endret av bobbo; 9. januar 2007 kl. 16:38.
Der har du faktisk ett poeng eriksb.

F.eks. Pcen din står oppe på klasserommet, så kommer en eller annen idiot å skriver 'mer' en masse ganger, litt kjipt igrunn..
bare å gå på ung1881.no så får du sende så mange gratis sms som er mulig bedre vil jeg si da
Men den sms'en er vel ikke reklame-fri? Syns det er mye bedre jeg, betaler gjerne litt for å slippe reklame jeg iallefall
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
popp og eiriksb, vi har lagt inn begrensninger for hvor mange SMS du kan kjøpe.. Når du når et visst antall (husker ikke nøyaktig hvor mange), så sier SMS-Mamma: "Slapp av, spar pengene dine.. Du har masse SMS igjen å sende!" :-D
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Har testa tjenesten i dag, og er godt fornøyd.
Jeg betaler gjerne mer for å få lov til å sende fra MSN enn fra mobilen, siden jeg er treig til å sende derfra.

Har lagt til et par nye nummer i listen og sendt noen meldinger, skal komme med feedback når jeg får testa noen dager.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Veldig bra teneste når eg først fekk den til å fungere. Einaste eg mislikte, var adresseboka. Det skulle vore en søkefunksjon i tillegg til listefunksjon, t.d finn <fornavn>. Ellers så er eg tilhenger av kortkommandoer...

T.d kunne bruke li i tillegg til liste, altså at kommandoen bare må vere så lang at den er unik...
Vet at det ikker så mange som bruker linux, men hadde det ikke vert en idè å laget en plugin til aMsn. Den kan brukes av alle OS, og den er open source.
Å skrive melding fra pc'en er 100 ganger bedre enn fra mobilen!
Off topic: Ville bare si at jeg lagde en msn-bot som gjorde akkurat det samme for en god stund siden Så vil ikke akkurat si at det er den første, men men....
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Xeon, hehe... Åh, virkelig? Hvilken teknologi brukte du da - og hvilket API? Var din løsning skreddersydd mot en spesiell IM-klient? Hvilken SMS-gateway i utlandet koblet du deg opp mot? Hva gjorde du med delivery reports, MO-meldinger og sånne elementære ting? Morsomt å høre litt om, i og med at du har mad skillz innenfor dette området - og slo oss på målstreken hva lansering angikk......
Stormen: Hehe, nå var jeg ikke akkurat like seriøse som dere kanskje. Det var mer et lite hobbyprosjekt for å teste mulighetene. Jeg hadde sms-gateway løsning fra clickatell, og la opp et php-system som sendte sms-informasjonen fra boten til gateway'en. Selve boten var bare et jalla mirc-script som benyttet seg av sockets, og "sendte" smsene via sockets til php-systemet.

Vet du vil kalle det jalla, men som sagt: hobbyprosjekt for å sjekke mulighetene, og var ikke lagd for kommersiell bruk. Får se om jeg en vakker gang i framtiden vurderer å lage boten i c++ f.eks.

Og når påstod jeg at jeg hadde "mad skillz" forresten?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Xeon, mad skillz er jo underforstått når du sier at du "lagde en msn-bot som gjorde akkurat det samme for en god stund siden"... :-)

Sånn umiddelbart, så vil jeg ikke si at et system som:
- ikke bygger på sikker, verifisert bruker-registrering,
- ikke håndterer eller formidler delivery-reports,
- ikke automatisk legger til nye brukere i kontaktlisten,
- ikke har en innebygget adressebok eller gruppe-funksjonalitet,
- ikke er bygget for skalérbarhet, og
- strengt talt ikke er bygget for andre enn deg selv, er å regne som at det "gjorde akkurat det samme" som SMS-Mamma.

Jeg vil heller si at du klarte å initiere en SMS-push via MSN - og for all del, det er bra jobbet, spesiellt med tanke på at du er 18 år. :-)
Sist endret av Stormen; 9. januar 2007 kl. 20:22.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blazer
Vet at det ikker så mange som bruker linux, men hadde det ikke vert en idè å laget en plugin til aMsn. Den kan brukes av alle OS, og den er open source.
Vis hele sitatet...
Kvifor skal du ha en plugin når det er funksjonalitet som er støtta native i amsn...? Nemleg å sende beskjed til nokon på msn...
Pen tjeneste, funker fint også Har dog et par spm., mr. Storm
- Logger dere SMSer vi sender?
- Hvilke teknologi ligger bak denne tjenesten?
- Hvor lang tid tok det å utvikle dette?