Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3905
Jobbet for mange år siden i Alta. Ble da gjort oppmerksom på et fjellanlegg tilhørende Forsvaret. Anlegget var bak gjerder, og inne i en skog om jeg ikke husker feil. Antennelignende gjenstander kunne skimtes på fjellet. Det var kameraer påmontert gjerdet. Husker ikke lenger hvor området er, men mener det ikke var så langt fra havnen, og oppover mot høyre om man kom fra flyplassen.

Jeg har søkt i flere timer på Google, Norgeibilder og annet uten å finne noen ting.

Kanskje noen her kjenner til området?
Spør på kystfort.com/forum der har de garantert peiling på dette.

Spør på kystfort.com/forum der har de garantert peiling på dette.
Ingenting i altaområdet i militær sammenheng.
Eneste man har skytebane og hadde HV på kvenviksmoen.
Samt gamle kanonstillinger og bunkrer på isnestoften 45 min utenfor Alta mot Tromsø.
Jeg kan garantere at det er et fjellanlegg i Alta, som er eller har væt brukt til militær virksomhet. Det ligger tilgjengelig, men er nok ikke synlig fra vei. Det er høye gjerder utenfor. Mener å huske det lå i nærheten av Bosekop, men der er jeg på svært tynn is.

Rart at ingen fra Alta vet om dette Kan selvfølgelig være at det ikke er så mange fra Alta som leser her.
Er flere anlegg her som tilhører forsvaret(de er dog lagt ned alle som en) Nærmere sivilisasjonen er det to som hørte til kommunikasjons nettverket, men den ene ble fylt opp med stein og grus(rett etter å ha blitt pussa opp for 20mill ) Det andre er også lagt ned. Ligger på Thomasbakken i nærheten av Bosekop. Ikke spesielt langt inne i skogen eller noe, men mener det er høye gjerder der(ingen problem og komme igjennom tho)og området skal være kameraovervåket. Ute i skogen er det enesten jeg vet om Kvenvikmoen, men der er det snart golfbane.


Btw: Har snakka med fattern og er rimelig sikker på at det er anlegget på Thomasbakken du snakker om. Der ser man antenner eller noe fra veien.
Takk skal du ha:-)

Det høres veldig sannsynlig ut som det på Thomasbakken. Det er riktig at det ble brukt i kommunikasjonssammenheng. Anlegget er rimelig stort inni fjellet, med flere ganger og haller, og svære, tunge sprengsikre dører. Det skal være flere innganger enn hovedinngangen.

Kanskje du vet noe om når det ble lagt ned også?
Hm. Nei det vet heg faktisk ikke, men fattern er litt mer dreven på hva som har skjedd her i samfunnet de siste tiåra. Så kan spørre han i morgen
Heilt canooon
Noen som har kart over dette/mer info, så man kanskje kan dra å se litt?
Mulig det er anlegget som ligger i svingen rundt nielsen kaia ?

Er generelt ingen trafikk pdd i Alta når det kommer til militær virksomhet.
Det heter Reistadberget. Det er lagt ned for mange herrens år siden og nå er alt tomt(mulig også fylt igjen). Det bygges leiligheter der. Nøyaktig dato det ble lagt ned vet jeg ikke.

Rindae: Om du går på gulesider eller googlemaps så er det tomrommet over veien "Reistadberget" På google maps ser du berget, men virker som området rundt er klargjort for bygging så er neppe noe særlig å se på
Er mange fine plasser for UE i Alta. anbefaler kåfjord sine flotte huler og fjellenes mange glemte gammer.
skal du ha et ekstra kick er det en dau fyr ved kvenvikvannet opp mot eiby som enda ikke er funnet.
Lik ved kvenvikvannet? Kult. Er det gammelt, eller noe politiet kanskje bør vite om?
Politiet vet det, er vel nå ca 3-4 måneder gammelt.
Karen ligger vel stiv frosset under en busk eller noe nå, var med på leteaksjonen selv.
Noen av kobber hulene i Kåfjord er flere hundre meter lang, vis noen er interessert kan jeg si hvor de fleste inngangene er.
Den mest spennende må jo være den som er gravd under kirken.
Du var med på leteaskjonen, du vet hvor han er, men du sier han enda ikke har blitt funnet:P?
ahh. nå man ikke være kjepp høy :P
Var btw ved fjellanlegget i går. Skulle dra inn å se meg rundt, men en kompis sa det var liten vits for han mente alt var fylt igjen.
Sitat av Hangaround Vis innlegg
Var btw ved fjellanlegget i går. Skulle dra inn å se meg rundt, men en kompis sa det var liten vits for han mente alt var fylt igjen.
Vis hele sitatet...
If it dosent work, get a bigger Hammmer.
Det er var iallefall slik de åpnet kommando bunkeren på Lillehammer.
Fordi den var jo murt igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om den er murt igjen kan man sikkert bryte seg inn, men er ikke sikker på om det er det de har gjort. Er egentlig ikke sikker på om det er gjort noe i det hele tatt, men de jeg har snakket med har ment den er fyllt/murt igjen.

Hadde vært kult med litt UE i alta tho. Skulle jo tro det var noen passende steder.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, jeg kom tilfeldigvis innom her. Og så det er nevnt noe om kåfjord, og disse gruvene. Jeg har vert inne i 1 eller så var det 2 av disse hulene. Som jeg vet så skal disse ikke være fylt igjenn, kun jerder rundt. Og det er ingen overvåking, jerdene er sotte opp for og hindre at folk skal skade seg. Var ikke sikker på hva dere er ute etter, men hvis det var noen som er inntresert i huler så er det en lang hule/tunel i kåfjord. Den tror jeg skulle være veldig lang, men har ikke tort og gå der enda.

Sitat av Hangaround Vis innlegg
Det heter Reistadberget. Det er lagt ned for mange herrens år siden og nå er alt tomt(mulig også fylt igjen). Det bygges leiligheter der. Nøyaktig dato det ble lagt ned vet jeg ikke.

Rindae: Om du går på gulesider eller googlemaps så er det tomrommet over veien "Reistadberget" På google maps ser du berget, men virker som området rundt er klargjort for bygging så er neppe noe særlig å se på
Vis hele sitatet...
Bunkeren på thomasbakken er fylt igjenn, jeg kan se selve berget der denne bunkeren lå før fra der jeg bor. Det er noen år siden de fylte det igjenn.
Men gruvene i kåfjord er der enda.
Sist endret av stee1; 2. juli 2010 kl. 00:13.