Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3605
Jeg og broren min har vært litt overalt her nedi søndre-buskerud og lett etter nedlagte anlegg og gruver.. Har funnet en god del gamle gruver, men ikke noe stort mer enn det. Skulle gjerne hatt fått noen tips om severdigheter her i Buskerud.

Appropo gruver kan jeg godt anbefale, finnes flere gruver her i buskerud. Gruver jeg har besøkt er blandt annet:

Molbydn gruvene
Skarragruvene
Narverudgruvene
Sølvgruvene

Hvis noen er intressert kan jeg godt forklare hvor dem ligger. Må si at molbydngruvene i Lier er de mest spennende gruvene. Narverud er liten, sølvgruvene er så godt som oversvømt.. mens skarragruvene er det litt vann og rast ca 200 m inni.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har du vært i molybdengruvene ved skapertjern? Hvilke av inngangene brukte du for å komme deg inn? Jeg bort 3 km unna (spikkestad) og har alltid hatt lyst til å gå inn i gruvene. Har vært nede ved den delvis fylte inngangen som ligger under den store ruinen av en gammel mursteinbyggning men har sett på denne inngangen som vanskelig å komme inn
Sist endret av Gaffa; 2. mars 2010 kl. 17:54.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kunne du forklart veien til disse gruvene mer nøyaktig? Takk
Hvor bor du?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Gaffa Vis innlegg
Hvor bor du?
Vis hele sitatet...
Ved Oslo..
Da må jeg nok nesten skuffe deg for det er utrolig vanskelig å finne frem dit hvis du ikke er lokalkjent
@fremad, kjenner jeg brukernavnet dit rett før du sør for Oslo... Er det rett?

Noen som vet om noe helt sør i buskerud BTW?
Sitat av Gaffa Vis innlegg
Da må jeg nok nesten skuffe deg for det er utrolig vanskelig å finne frem dit hvis du ikke er lokalkjent
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare gi meg koordinatene på google earth eller gulesider.no?
Ett tips:
Sandågrotta ved Lauarvann under Skrim er jo en liten severdighet.
Antagelig mye vann akkurat nå, men seiner i sommer går det nok bra å komme seg inn der,
Bevergrotta like i nærheten er låst. Der er det litt dryppestein