Sitat av
Anonym bruker
Jeg mener at visst en blir ranet fordi man selger narkotika, eller at man blir fratatt narkotika og anmelder det, så er du en snitch. Raner de deg for penger eller andre verdifulle gjenstander er det en annen sak. Er man med på leken så må man tåle steken imo.
Jeg forstår ikke denne innstillingen, men det var jo dette jeg tenkte selv også.
politisk gate-korrekt å ikke snitche om man blir ranet av en ustabil junkie? Det er jo ikke snakk om noen som selger narkotika, jeg hadde aldri underholdt tanken om å ødelegge for noen respektable kriminelle på den måten uten videre, men mener du virkelig at det er snitching å anmelde en junkie som har gjort en hau med brekk hos deg, og ranet deg?
Tilfeldige ran og tyveri må slås ned på like hardt som snitching. Blir helt feil å straffe offeret to ganger. Man skal ikke måtte finne seg i det, bare fordi man selger. Dette er som sagt snakk om en tilfeldig junkie, ikke noen knyttet til salg.
Merker jeg ble litt defensive nå, så vil minne om at jeg ikke har anmeldt eller snitchet på noen måte.