Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1628
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei dere. Har en far som er verdens mest uheldige mann. Vil ikke gå inn på ting her men han trenger og komme seg ut av alt det her. Gått på smertestillende i alle år etter en stor skade blant mange. Dette demper bare probleme der og da men det blir aldri bedre.

Jeg meg selv er en veldig ung mann men har slitt veldig masse selv og det har så og si vært utholdelig. Men jeg har kriget igjennom det. Har tatt psykedelisk sopp en håndfull ganger og bare når jeg har følt nå er det rett tid og nå legger jeg livet mitt i hendene til soppgudene og lar dem vise meg vei.

Har så lyst til at min far skal i det minste prøve ut dette, funker det ikke så funker det ikke men da har men hvertfall prøvd noe. Og denne vidunderlige planten som vokser på jorden har reddet så mange liv! Så hvorfor ikke prøve det tenker jeg..
Er litt redd for hvordan jeg skal gå fram til han og prøve å få han til å prøve ut dette.
For mange generasjoner er jo dette bare inngrodd at er narkotika og bare tull, som er veldig synd..

Noen her som kan gi meg noen tips til og få det fram til han på en rett måte hadde jeg blitt dypt takknemlig for.
Synes så synd på faren min og det eneste jeg vil er at han skal få det bra med seg selv igjen

Hilsen 21 åring som vil gi faren sin lysten til og leve igjen❤️
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Spør om han fikk med seg dokumentaren på NRK om psykedelika mot depresjon og se responsen hans. Du må ikke presse på han å prøve, men plante et frø som gjør han mer positiv til idéen og gradvis snakke mere med han om det.
Prøvde det samme selv og han tok det overraskende pent at jeg hadde prøvd, men ikke snakk om han ville prøve
Anonym bruker
"Fiendtlig Sjøorm"
"Hei pappa! Vil du prøve fleinsopp for å begynne på en ny start? Hvis du ikke vil, er det helt greit og vi trenger ikke å snakke om det igjen."
hendene over hodet
supranaut's Avatar
Synd med faren din. Gå forsiktig frem og først fortell at du har hørt om psykedelika igjennom en bok eller dokumentar (eks: den ovennevnte fra NRK) for å så se hvordan han tar det generelle konseptet. Ingen vits å fortsette samtalen hvis han er 100% anti og allerede har mye å tenke på. Så kan du jo gjøre vurderingen om å åpne deg for å dele dine egne erfaringer siden, eventuelt gi oss en update i denne tråden.

Litt OT: Når jeg leste denne tråden kom jeg på noen som gav LSD til den uvitende faren sin. Det var selvfølgelig ingen ringere enn Oliver Stone. (Natural Born Killers, The Platoon, The Doors og mye mer.) Ikke tro at jeg foreslår du gjør noe lignende, da, TS.

Lykke til.
Sist endret av supranaut; 12. september 2023 kl. 21:41.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spør om han fikk med seg dokumentaren på NRK om psykedelika mot depresjon og se responsen hans. Du må ikke presse på han å prøve, men plante et frø som gjør han mer positiv til idéen og gradvis snakke mere med han om det.
Vis hele sitatet...
Link til denne dokumentaren?
Du og din far er av forskjellige generasjoner og personer
Det som fungerer for deg virker ikke nødvendigvis for ham
om enn han har kanskje egne "sopp" i sitt eget hemmelige liv
Tror du han vil ta i mot soppen din, på sin måte ?
-
Både fleinsopp, mdna og lignende kan være bra for å utvide synet
på sitt ego, og se seg selv i ny sammenheng innen det hele altet
Famile og venner gir og blir gjerne det beste og verste av hverandre
og derfor er det viktig å kunne feile og tilgi så noe kan vi godt forandre
.
aldri bare pes og
alltid rom for å ...

Men inviter og informer hvis han skal være med på nydelige turen
mangt man får vite ane og drønne i duren og turen den skjønne
:- )
Sist endret av herognå; 13. september 2023 kl. 04:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Vis hele sitatet...
Hva heter dokumentaren du refererer til?
Hva heter dokumentaren du refererer til?
Vis hele sitatet...
Kan det være denne mon tro?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Trådstarter
Jeg og min far er ganske lik til sinns. Jeg har ADHD (ADD) og ptsd blant annet, det samme har han også. Vi begynte på Lions Mane på samme tid for ett par uker siden og han skryter det opp i skyene, det ser også ut som det er helt nytt liv i den mannen. Fra oss irundt virker han energisk og motivert ut og det forteller han selv også så det er jo kjempe bra. Jeg vet han har ingenting imot rusmidler og vet han var borti noe i ungdommen og siden en ulykke for over 10år siden har han gått hver bidige dag på forskjellige smertestillende, så han er ikke fremmed for rusmidler. Synes det er så synd at Norge ikke har kommet til det stadiet enda at man kan ha behandlinger hos kompetente leger som guider deg igjennom turen din. Det hadde jeg hatt godt av og det vet jeg så og si resten av hele befolkningen skulle hatt også. Vurderer bare og plukke som bare det og enten snakke med han om å microdosere en stund fremover for og se hvordan han tåler det. For alt jeg vet kan det jo hende han har vært borti det før men det tviler jeg litt på, mvh trådstarter