Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4471
Har prøvd escitalopram actavis, sertralin hexal, seroquel, venlafaxin og remeron. Ingenting funker og jeg blir bare verre. Går ukelig hos psykolog.
Jeg har blitt så deprimert at jeg er mer en villig til å prøve benzo. Sosial fobi er også ett stort problem for meg. Jeg blir nervøs bare av å få besøk.
Jeg bryr meg ikke om at Benzodiazepiner er avhengighets-skapende. Jeg vil bare i det minste føle meg ok i mitt eget hjem. Hva bør jeg si til fastlegen min for å få resept på dette?
Sist endret av kattoghund; 15. juli 2017 kl. 11:04.
Bare å spørre. Me din bakgrunn så er det så enkelt.
Du risikerer å gå fra depressiv til muligens suicidal. Bare vær ærlig, så får du kanskje noe i et par uker.. xanor får du neppe.
Benzo er ingen vidundermedisin. Det er en god hjelp i akutte situasjoner. Men på lang sikt løser det ikke noen problemer, du må ta det fra bunnen. Løs problemene som gjør at du sliter. Og om du tenker til fast bruk; glem det! Du bygger fort opp toleranse og må øke dosen hele tiden.
Jeg tror ikke benzo er noe for deg, det kan brukes i en akuttfase en gang. Men benzo har den effekt at når virkningen går ut kommer gjerne angsten sterkere tilbake samt veldig ofte utvikles det panikk lidelser. Jeg vil tro at i ditt tilfelle ville det gjort vondt enda verre. Jeg har ingen annen anbefaling til deg enn og holde deg borte fra det og heller får fastlege og psykolog til og samarbeide om medisinering og jobbe deg til buns i dine problemer.