Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1013
Hei,

har en ide om et program/løsning med vet ikke hva det vill kalles, eller hvilke språk det vil være naturlig å lage det i. Løsningen må være hostet på en server.

1. server 1 a sender et forhånds bestemte kryptert signal med noen verdier. (hardcoded private key er vel greit? )
2. serveren motar dette signalet og dekrypterer det for så å fyller ut et skjema på en nettside og emulerer det at en personen fyller inn denne informasjonen basert på de verdiene den har mottatt kryptert. Den må muligens også kunne "trykke" på knapper på websiden.
3. sender serveren en krypert tilbake til server 1 med signalet.

Hvilke språk vil det være naturlig å bruke her. server 1 trenger front-end og back-end, mens server 2 kun trenger back-end.

server 1
Front end: html+css
Back end: php + ?????

server 2:
back end: ????


Håper spørsmålet mitt gir noe mening. Jeg trenger ikke hjelp til å lage dette, men jeg må vite hva jeg skal søke etter og hvor jeg burde begynne å lete.
Det blir på en måte en macro som kjører på server 2 som igjen kobler seg på en vanlig webside.



Tusen takk, hilsen meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du skal ha maskin-til-maskin-kommunikasjon er jo html totalt unyttig. Trykke på knapper på ei nettside er jo enten post eller get over HTTP(S). Krypteringa kan t.d. vere SSL, eller heilt andre ting, avhengig av bruksområde.

Kva språk du lager løysinga i er hoggande likegyldig. Så godt som alle språk har ei eller anna løysing for å snakke med webservere, og om dei ikkje har det er ikkje det verdas mest avanserte protokoll. Python, perl, php, bash, c++, C#, java, visual basic, fortran, you name it...
Kanskje Curl er det du leter etter om du ønsker å fylle ut skjemaer på nettsider? Brukt det noen ganger for å plage spammere/scammere for å fylle opp databasene deres med tull. (Litt o.t)
Sist endret av Stesolidhode; 25. september 2015 kl. 00:49.