Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3951
Hei, det var da tid for min første trippraport

Alder: 16 år.
Vekt: 80kg (ca)
Kropp: Normal.
Tidligere rusmidler: Alkohol, Ritalin, N2O, MXE, "Løsmiddel sniffing" og Muskatt.
Stoff: Am-2201
Metode: Røyking av ukjent dose.
Omgivelser: Røykinga foregikk i et stort arbeidstelt med mine to kompisser "A" og "B".


Litt mer info før jeg starter:
-Aldri prøvd Cannabis på grunnlag av dårlig tilgang her jeg bor.
-Røyker ikke tobakk til vanlig.
-Lider av depresjon og generalisert angst dog jeg ikke har diagnose på dette (enda).

--------------------------------------------------------------------------

12.August.2011:
Endelig var pakken med (250mg)am-2201 kommet. Jeg ser veldig fram til og prøve dette stoffet etter og ha lest ganske mye om det. Kompissene mine "hadde" lite viten om dette stoffet, så jeg gav dem litt info angående effekter og lignende før vi begynte. Vi ble enig om at "A" skulle være "sitter/passer", mens jeg og "B" skulle røyke. Jeg var den første som skulle prøve (av flere årsaker). Det jeg gjorde var at jeg drysset litt pulver (av ukjent mengde) på tuppen av en sigarett og dunket den litt i bordet for og spre det inn i sigaretten. Jeg antar at det var vell 5-10mg. Fjernet filteret og var klar til røyking.

T+00:00:
Vi satt oss inn i en gammel bil som står i arbeidsteltet. Jeg tenner røyken og prøver og holde den et par sekunder ekstra før jeg blåser den ut igjen. Jeg kjente ikke noe spesiell anderledes smak på røyken, men kompissene mine beskriver røyklukten som søt aktig. Jeg vil ikke si at det på noen måte er vondt og trekke ned med tanke på at sigaretten blir røyka uten filter. Men etter halve røyken er røyka tenker jeg at alt am'et er røyket opp, den ble bare ikke like mild i halsen som den i begynnelsen var.
[COLOR="DarkSlateGray"]-Ingen umiddelbar effekt
[/COLOR]

T+00:05
Jeg merker lite rus, men kjenner noe. Jeg fikser en "joint" til med litt større dose denne gangen. Jeg tenker meg det var noe slikt som et halvt fyrstikk hode (pluss/minus).
[COLOR="DarkSlateGray"]-Ingen spesielle effekter så langt[/COLOR]

T+00:09
Det er nå det begynner!"A" sier til meg at hjertet mitt dunker utrolig fort. Jeg ver at dette er noe som ofte sjer når man røyker RC. Så av den grunn er jeg egentlig ikke serlig bekymret.
[COLOR="DarkSlateGray"]-Kraftig og rask hjerte bank[/COLOR]
[COLOR="DarkSlateGray"]-Svak skjelving[/COLOR]

T+00:11
Jeg går ut av "bilen" vi satt i for og prøve å gå litt. Det er nå jeg virkelig begynner og kjenne det. Det føltes ut som jeg er med i en film eller noe, det er som om alt skjer i bilder. Lyder blir på en måte et ekko i hodet mitt, men aldri på noen måte forandret. Det kjennes liksom ikke ut som om at jeg virkelig er tilstede. Føltes mer ut som en merkelig drøm. Beina mine føles utrolig tunge ut og jeg trodde en stund jeg hadde tatt for mye, det var ganske skremmende samtidig som det var ganske gøy. Jeg prøver og legge meg ned på betong gulvet, bryr meg liksom ikke serlig om at det er fult av oljeflekker og annen skit dær. Jeg har hele tiden en samtale med kompissene mine, men husker ikke helt hva vi snakker om.
[COLOR="DarkSlateGray"]-Fortsatt kraftig og rask hjerte bank
-Vanskelig å holde meg på beina
-Slørete tale
-Føler meg borte fra virkeligheten[/COLOR]

T+00:20
Nå har jeg ligget på gulvet i 10 minutter. For meg føles det ut som minst en halv time hadde gått. Jeg er nå i stand til og reise meg og gå selv om det er ganske "vanskelig". Ikke av den grunn at jeg er så utrolig svimmel, men det at jeg ser ting i bilder gjør selv det å gå til en utfordring. Jeg fortsetter å snakke med kompissene mine, men selv er jeg i min egen verden og egentlig ikke får med meg noe av det dem sier til meg. "Rusen" er nå ganske beroligende og chill.
[COLOR="DarkSlateGray"]-Hjerte bankingen har roet seg, men har fortsatt høyt tempo.
-Begynner smått og kunne prate normalt igjen.
-Fortsatt rart og gå.
-Behagelig og rolig følelse.
[/COLOR]
T+00:45
Rusen har stortsett vert den samme helt til nå som jeg kjenner at det begynner og gå sakte men sikkert bort. Føles ut som 2 timer har gått nå etter røykinga. Jeg kan nå gå normalt, snakke normalt og pulsen min er nesten på mitt normale tempo igjen, men føler at jeg enda ikke er helt 100% på station. Rusen jeg har nå vil jeg beskrive som avslappende.


Det er nå "B" sin tur og røyke. Etter som jeg nå har litt mer kontroll over meg og kan være litt mer på vakt ettersom jeg kjenner rusen bedre en "A" som egentlig skal være "sitter".Jeg skal ikke skrive så mye om dette siden jeg ikke helt vet hvordan han opplevde det, men jeg kan jo beskrive hvordan vi opplevde det. Han er mye mindre en meg i både høyde og kropsvekt (for og si det sånn) og vi dryssa vel cirka halvparten av den dosen jeg tok i min første joint i en sigarett på samme måte som sist.

Han røyker til han kjenner at det ikke var er AM igjen i sigaretten og i begynnelsen ser det ut som han liker det, han går rundt og føler på rusen. Plutselig stopper han helt opp og holder seg på brystkassa og sier at "hjertet hans kom til og eksplodere." Han klarer ikke å stå på føttene sine, så vi hjelper han bort til en stol. Han ser ærlig talt helt fu*ked ut i ansiktet sitt nå. Han er helt grønnaktig og lilla rundt øynene. Han sier gjentatte ganger at "han kom til å dø" og at "han ikke fikk puste." Han sier mange ganger at vi må ringe til ambulanse fordi han ikke takler det. Det er umulig og si noe til han, han reagerer ikke. Etterhvert så sovner han. Han vokner med jevne mellomrom og sier at han ikke får puste. Etterhvert får han såvet av seg det meste av rusen og blir så og si "normal" igjen. Han sier det var helt jævlig og at han aldri skal gjøre det igjen, men angrer ikke av den grunn.

Han fikk seg et skikkelig minne for livet dær ja :P
Vi hadde god kontroll og passet selvfølgelig på han. Og takket være dette flotte forumet så har jeg lert meg når det Virkelig har gått for langt og når generelt hjelp må tilkalles.

Men der ser dere at persjoner reagerer utrolig forsjellig på stoffer. Noen tåler mer en andre og slik er det bare.


Men nok om det!
--------------------------------------------------------------------------
Oppsumering:
-Stoffet gav meg kraftig og raske hjerte bank.
-Evnen til og gå ble helt annerledes og utfordrende pågrunn av den "alt sjer i bilder" effekten.
-Skjelvinger oppstod.
-Jeg falt langt bort fra virkeligheten.
-"Etterefekten" var beroligende og behagelig.


Jeg har til nå ikke prøvd så mange forsjellige rusmidler, men av dem jeg har prøvd så vil jeg anbefale AM-2201 som 7/10. Men ver uansett forskiktig og begynn med smådoser om gangen.



Venligst gi meg en tilbakemelding om hva du syns om min første trippraport og gjerne si hva jeg kan gjøre bedre. Jeg er ikke redd for litt kritikk Jeg beklager også eventuelle skrivefeil. Kommer nok flere raportet med tiden.

Takk
Bra rapport dette
Bra rapport, men dude.. du representerer ett meget sterkt argument for legalisering av diverse stoffer.

"gutt, 16, får ikke tak i cannabis så bestiller RC`er og sniffer løsemidler i steden.."
No offense.

Du er 16 år, du er langt ifra ferdig utviklet, hverken psykisk eller fysisk.. Ver litt grei med deg selv og ligg unna løsemidler og muskat ihvertfall, og helst RC`ene også.

Det er fleinsesong, om du absolutt må ruse deg så prøv heller 30 flein enn ett random RC. Cannabis er også noe du bør vente med, spesielt med tanke på din depresjon.

Nåvel, ditt liv, ditt valg.
Vaer saa snill aa ikke sniff loesemiddler .... Jeg doer litt inni meg hver gang jeg hoerer om folk som odelegger hjernen sin med det.
Ikke mål opp RC-doser ved øyemål. Vær så snill. Shit fucks you up.
Bra rapport. Bra skrevet.

Prøvde dette stoffet 1 gang. Fyrte opp en joint med 25-50mg. Trodde jeg var tolerant, siden jeg hadde røykt mye JWH-122 samme uka, men det viste seg å være 2 forskjellige stoffer. Merket ingenting når jeg gikk inn. Plutselig svartner det og jeg våkner i fullstendig panikkangst. Kunne verken bevege meg eller prate. Måtte ha hjelp til å legge meg ned i senga, selv om jeg satt i den fra før. Når jeg våknet 1 time senere, trodde jeg alt var en drøm.
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Bra rapport, men dude.. du representerer ett meget sterkt argument for legalisering av diverse stoffer.

"gutt, 16, får ikke tak i cannabis så bestiller RC`er og sniffer løsemidler i steden.."
No offense.

Du er 16 år, du er langt ifra ferdig utviklet, hverken psykisk eller fysisk.. Ver litt grei med deg selv og ligg unna løsemidler og muskat ihvertfall, og helst RC`ene også.

Det er fleinsesong, om du absolutt må ruse deg så prøv heller 30 flein enn ett random RC. Cannabis er også noe du bør vente med, spesielt med tanke på din depresjon.

Nåvel, ditt liv, ditt valg.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke anbefalt noen som sliter psykisk å ta 1 flein en gang. Sopp er så mye mer enn en rus.
Sopp varer i mange timer, mens cannabis holder deg fjern ~1-2 timer. Man får heller ikke livsendrende opplevelser på cannabis meg bekjent, mens sopp kan gi deg åpenbaringer som gjør at du ser helt anderledes på livet, på både godt og vondt selvfølgelig.
Cannabis og depresjon er selvsagt ingen optimal kombinasjon det heller, men de negative effektene av cannabis kommer somregel etter en tids usunn og uvettig bruk etter min erfaring.
Hvis man røyker en gang i mnd feks har jeg vanskelig for å tro at det kan ha noen negative effekter for brukeren, utenom de vanlige problemene man måtte ha fra før.
Det er vel misbrukerpotensialet som er det farligste når det gjelder dårlig psyke og rus. Ettersom man føler seg såpass bra når man er rusa, begynner mange å gjøre det på daglig basis.
Er man ikke klar over de negative langtidseffektene rusmidler generelt har, sitter man med skjegget i postkassa den dagen man går tom etter lang tids bruk.

Jeg vil uansett oppfordre ts til å røyke hasj istede for at han, som du sier, driver på med løsemidler og ymse RC's.
Er klar over at det er på kanten å "andbefale" flein til en som sliter psykisk.

Men en mild sopptur, gir ikke total omvelting av psyken. Det er bare en ny opplevelse.. En full tripp er dog ikke for hvem som helst, men 30 flein ser eg på som langt bedre for personen i forhold til diverse RC.

Cannabis har ett stort missbrukspotensiale, som kan få meget negativ effekt på en ung, depressiv person. Men ja, heller det enn diverse RC.

Løsemidler skal man uansett holde seg til H***** unna.
Okei, må først bare takke for deres response og for at dere bryr dere om helsa mi. Til dere som sier at jeg ikke må bruke løsmidler så må jeg med en gang si at dette er ingenting jeg bruker, det er bare et av di rusmidlene jeg har prøvd. Har sjedd et par ganger, selv om jeg vet hvor farlig bare to ganger kan være.

Jeg har egentlig en ganske god selvkontroll og det at jeg prøver RC er vell mest bare for og prøve det. Har bestemt meg at det er ikke noe jeg har tenkt og begynne fast med, jeg føler liksom det er greit og ha prøvd. Dere har sikkert vert borti folk som har sagt akkurat det samme som det jeg nettopp sa med selvkontroll men at dem nå ligger på gata med ei sprøyte i arma. Så dere tenker kansje at det er noe jeg liksom ikke får kontroll på etterhvert, og det er jeg helt enig i, man vet aldri når man har støttet bordi stoffet som gjir deg avhenginghet.

Og til dere som sier jeg er litt for ung så er jeg relativt enig med dere. Det at jeg allerede er begynt og utforske er vell grunnet nyskjerrigheten min.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Muradi Vis innlegg
Bra rapport. Bra skrevet.

Prøvde dette stoffet 1 gang. Fyrte opp en joint med 25-50mg. Trodde jeg var tolerant, siden jeg hadde røykt mye JWH-122 samme uka, men det viste seg å være 2 forskjellige stoffer. Merket ingenting når jeg gikk inn. Plutselig svartner det og jeg våkner i fullstendig panikkangst. Kunne verken bevege meg eller prate. Måtte ha hjelp til å legge meg ned i senga, selv om jeg satt i den fra før. Når jeg våknet 1 time senere, trodde jeg alt var en drøm.
Vis hele sitatet...
Hehe,25-50mg med am-2201 er en sinnsyk overdosering.
Viss man klarer og dosere riktig så gir stoffet en digg rus,veldig likt hasj,men altfor kortvarig.Jeg har alltid tatt det på øyemål,men trur ikke jeg pleier og ta mer enn maks 5mg i ett bong trekk.
Og dette stoffet er mye sterkere ved røyking på bong,så jeg trur du skal være glad du inntok den mengden i joint.