Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1826
Fikk en liten klype med noe 20x fra amster, som jeg fikk av en kompis.
Siden det er såppas lite, vil det fortsatt ha effekt i små doser?

Hva kan jeg forvente når jeg røyker dette på pipe?
Salvia skal røykes i små doser, les deg opp på det før du gjør noe dumt.
Hva du kan forvente er vanskelig å si, men salvia er heftige greier. Anbefaler deg en sitter første gangen.
Sist endret av Hydroide; 7. juni 2011 kl. 12:25.
Du kan forvente å space totalt ut og ikke kjenne deg igjen der du havner. Å røyke salvia er som å bli røsket rett ut av tilværelsen og bli plassert i noe helt annet.

Gitt at du røyker nok til å passere terskelen. Røyker du for lite, føler du deg litt fjern og rolig, og tankene kommer på gli.

Personlig anbefaler jeg ikke å røyke salvia.
Trådstarter
Takk for svar!

Jeg har lest veldig mye om salvia, og har flere venner som har prøvd det.
Har røkt mye pot og føler meg veldig klar for salvia, men var bare litt usikker siden jeg har veldig lite!
Ikke for å være frekk, men du høres ikke særlig klar ut.. Og pot kan på ingen måte sammenliknes med salvia
Sitter er ganske lurt ja, uansett om det er første gangen eller ikke.
Som Ratex sier, det er et langt steg fra pot til salvia.
Mange tror at salvia er mye "svakere" og "snillere" stoff enn hva det egentlig er.
Trådstarter
Skal være med en kompis ja.

Ratex. Hva mener du med at jeg ikke høres klar ut? Mente ikke noe mer enn at jeg føler at jeg vet nok om salvia og at jeg har lyst til å prøve det.

Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Som Ratex sier, det er et langt steg fra pot til salvia.
Mange tror at salvia er mye "svakere" og "snillere" stoff enn hva det egentlig er.
Vis hele sitatet...
Saken min er at jeg har veldig lite salvia.

Jeg vil bare ha en smakebit på psykadelia, LSD er ikke aktuelt.

Kanskje sopp en dag.
Du kan ikke engang sammenligne salvia og pot. Da jeg testa salvia, utrolig liten dose ble jeg komplett revet ut av virkeligheten, og i det effekten kommer vet man ikke at man har røyka, noe som kan føre til en sjuk noia(som skjedde en kamerat, han bare sto å glodde og trodde at folk prata om han). Jeg anbefaler deg å ha en tripsitter, og les deg opp litt mer. Igjen pot kan ikke sammenlignes i det hele tatt med salvia.

[quote=Cheesy;2128992]Skal være med en kompis ja.

Ratex. Hva mener du med at jeg ikke høres klar ut? Mente ikke noe mer enn at jeg føler at jeg vet nok om salvia og at jeg har lyst til å prøve det.


Saken min er at jeg har veldig lite salvia.

Jeg vil bare ha en smakebit på psykadelia, LSD er ikke aktuelt.

Kanskje sopp en dag.
Vis hele sitatet...
Salvia er også ekstremt mye kraftigere enn LSD og sopp.
Sist endret av Hater_mordin; 7. juni 2011 kl. 12:38.
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Saken min er at jeg har veldig lite salvia.
Vis hele sitatet...
Med mindre u har veid det er det veldig vanseklig å si noe om hvor mye salvia du egentlig har
Trådstarter
Jeg har visst lenge at Salvia ikke er bare bare, er fullt klar over det og prøver heller ikke å sammenligne pot med salvia.
Bare nevnte at jeg har røyka pot så dere vet at jeg ikke er HELT blank når det kommer til rusmiddler.
Sitat av Ratex Vis innlegg
Ikke for å være frekk, men du høres ikke særlig klar ut.. Og pot kan på ingen måte sammenliknes med salvia
Vis hele sitatet...
Ikke for å være frekk, men du kan overhodet ikke dømme han for om han er klar eller ei. Du kan ikke kjenne personen på grunnlag av noen setninger.
Sist endret av phideph; 7. juni 2011 kl. 12:39.
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Med mindre u har veid det er det veldig vanseklig å si noe om hvor mye salvia du egentlig har
Vis hele sitatet...
På øyemål vil jeg kalle dette ca 0,1g
Vekta er ødelagt
Det jeg hovedsaklig sikter til er at du skriver du har lest deg opp på salvia, hvordan kan du da unngå å få med deg doseringer? Og du sammenlikner det med pot.
Sitat av Cheesy Vis innlegg
På øyemål vil jeg kalle dette ca 0,1g
Vekta er ødelagt
Vis hele sitatet...
Vel, 0,1 gram 20 x er ikke spesielt lite. Det ville du visst hvis du hadde lest litt om stoffet
Forvent at kroppen din blir tung som en planet og du blir kastet ut av kroppen din og blir sendt til en annen dimensjon som representerer noe rundt deg. I mitt tilfelle at jeg ble i et med skogen jeg røyka i.
Sist endret av Space-Time; 7. juni 2011 kl. 12:41.
men anyways til TS: salvia er ikke serlig kontrollerbart, om du ønsker en flørt med psykadelia ville jeg gått for et annet stoff i starten.. som f.eks lsd eller sopp, da LSD er lettere å kontrollere. dvs mindre sjanse for noia.

viktigste er uansett å starte med små doser og ha noen der til å passe litt på deg om ting skulle gå skeis
Sist endret av felix_poker; 7. juni 2011 kl. 12:45.
Trådstarter
Jeg vet at man trenger svært lite, var med en som røyka det igår og han hade oppi kanskje 3 ganger så mye som det jeg har, og han ble rimelig borte.

Jeg har ALDRI sammeliknet salvia med pot.

Sitat av skepsis Vis innlegg
men anyways til TS: salvia er ikke serlig kontrollerbart, om du ønsker en flørt med psykadelia ville jeg gått for et annet stoff i starten.. som f.eks lsd eller sopp, da LSD er lettere å kontrollere. dvs mindre sjanse for noia.

viktigste er uansett å starte med små doser og ha noen der til å passe litt på deg om ting skulle gå skeis
Vis hele sitatet...
Men jeg velger heller Salvia pga. rusens varighet.
Jeg har rett og slett ikke lyst til å være i en annen dimensjon i timevis.

Etter det jeg har fått med meg av venner som har røyka salvia, så blirt de plutselig fjerne, så etter veldig kort tid begynner de å lande igjen.
Varigheten er kort på salvia ja.. det som er litt kjipt er jo at hvis du kjører på med salvia på din første tur så kan det ødelegge for fremtidige opplevelser!

har en kompis som gjorde dette å han noia max, etter dette(flere mnd senere) testet han noe sopp og noia ut da og. sa at han fikk den kjipe salvia følelsen ganske tilig å hele turen ble ødelagt.

dette er jo sikkert ganske skjeldent, å kan sikkert ha noe med denne personens psyke å gjøre! å kanskje var det likegreit at dette skjedde?

anyways, mitt første møte med universet var på sopp å det var veldig bra..

har også røket salvia å annbefaler det ikke, crap stoff

om du vil prøve salvia burdte man få tak i salviablader, ikke tørket eller ekstrakt å tygge disse!

salviaguden vil like det
Du kan "forvente" at du i perioder i rusen glemmer at du har røyka, noe som gjør at du tror det du opplever er ekte. (foreksempel at du går ut av kroppen din og føler at kroppen din forfølger deg) Heldigvis varer ikke rusen stort lenger en 15-10 min (av erfaring)/5-90 min (wikipedia), men desverre får man ofte en veldig wierd oppfattelse av tid, sånn at 5 minutter kan føles som alt fra 1 sekund til en evighet.

Grunnen til at jeg brukte gåsøyner i "forvente" er fordi rusen er veldig individuell, både utifra set og setting.

Vil anbefale deg å ha en tripsitter som kjenner deg godt og som du kjenner godt, en person du tør å være deg selv 100% forran.

Lykke til.
Sitat av Layzi Vis innlegg
Ikke for å være frekk, men du kan overhodet ikke dømme han for om han er klar eller ei. Du kan ikke kjenne personen på grunnlag av noen setninger.
Vis hele sitatet...
Klart jeg ikke kan det, Men ut ifra det jeg leser her er det min mening. Og jeg vet godt at jeg ikke kjenner personen, men jeg kjenner godt til salvia. Jeg har sett hva det kan gjøre både med meg og andre, hvis det brukes 'feil' så kan det ødelegge så jævla mye. Og hvis TS faktisk har lest noe særlig om det så står det veldig mye om doser ca. uansett hvor du leser. Prøver på ingen måte og rakke ned på noen, men det bør respekteres. Og med å lese seg mer opp på et rusmiddel/ta til seg et tips gjør du vel ikke akkuratt rusen verre? Jeg unner ingen en dårlig tripp på salvia,derfor sa jeg det.
Du kan forvente den merkligste og mest forrvirrende/skremmende opplevelsen du noen gang har hatt.Salvia rusen er ikke en god innføring i psykedeliske rusmidler.Annbefaler deg heller lsa eller flein.
Det er en veldig forvirrende opplevelse som jeg tviler på at du kommer til å skjønne noe av, når effekten begynner å dabbe av sitter du der som et svært spørsmålstegn uten noe forståelse om hva som akkurat skjedde. Dette er kun min egen oppfattning og erfaring med salvia da, finnes sikkert plenty med folk som har fått noe positivt ut av det også dog.

At du får en veldig ubehagelig opplevelse er høyt sannsynelig.
Trådstarter
Tenkte jeg skulle fortelle hvordan det gikk!

Tok det lille jeg hadde og blandet ut med tobakk, tok ett kraftig pipetrekk og holdt det nede så lenge jeg klarte, idet jeg blåste det ut følte jeg meg litt svimmel og jeg orka ikke å prate selvom jeg hadde tenkt til å si noe.
Følte meg tung og treig i både kroppen og hode i ettertid.

det var alt for lite for at jeg skulle få noe særlig effekt. som jeg trodde
Det er ikke mulig å forbrede seg på en jomfrutur på Salvia Divinorum. Du kan forvente alt fra en rar følelse om at noe ikke er som det skal være, til en opplevelse der du ser deg selv i tredjeperson og opplever hallusinasjoner som ikke kan beskrives med ord. Les deg opp på stoffet og forbred deg så godt du kan, men jeg lover deg at uansett hvor mye du leser kan du ikke lære nok om dette stoffet.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Salvia er også ekstremt mye kraftigere enn LSD og sopp.
Vis hele sitatet...
Kommer ann på definisjonen av kraftig.

LSD varer i 8 timer, minst.
Salvia 1 time, maks. (Røyk)

Salvia er sterkere der og da, men de aller fleste som ikke takler LSD freaker ut pga. den lange tiden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Cheesy Vis innlegg
Har røkt mye pot og føler meg veldig klar for salvia
Vis hele sitatet...
Ingen er klar for salvia.

Du kommer til å glemme hvem og hva du er, hva du har gjort med deg selv og hva som skjer. Huden din vil føles som borelås, du vil svette som en gris og krabbe rundt i en fullstendig komatøs tilværelse som du forsvinner inn i en void av psykedelisk galskap. Total egodød, brått og nådeløst. Noen fikser det, andre ikke.

Det er overhodet ikke en behagelig opplevelse, det er derimot fullstendig dysforisk. Du gjennfødes på ny og på ny, hvert øyeblikk blir en drøm i en drøm i en drøm til du drites ut på andre siden i form av en geometrisk rombe med amnesia på vei inn i bevisstheten til en kosmisk gud.

Du er ikke klar for det her om du så hadde røyket et fjell med pot.
Og siden ingenting ligner så er det egentlig bare salvia som kan gjøre deg klar for salvia.
Så, start med smått. Smak deg frem, når du er klar til å slippe tak kan du ta en høyere dose.

Jeg kan ikke si salvia er behagelig, men jeg kan ikke ta fra planten det faktum at visjonene man får er ytterst personlige og innsiktsfulle. Jeg kan bare advare deg om intensiteten og råde deg til å starte smått, så håper jeg du får noe å tygge på i ettertid.