Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4075
Jeg lurer enkelt å greit på om det er mulig og finne ut hvor mobilen min er kjøpt.

Skal selge mobilen men kjøper vil ha kvittering. Kvittering har jeg ikke for det jeg kjøpte den brukt. Men jeg vet man får tak i kvittering hvis jeg går til butikk kjeden den er kjøpt. Ekspert, elkjøp osv. f. eks.

Så ja, er det mulig å finne ut hvor den er kjøpt når den ikke er kjøpt med abonnement?





(Hvorfor har vi øl, men ikke vin?)
Ta ut batteriet på telefonen, og finn et nr som begynner på 35xxxxxxxxx, det kalles imei/serie nr.
Oppgi dette nr'et til forskjellige forhandlere og etterhvert når du finner riktig forhandler så skal de kunne søke opp kvittering.

Jeg jobber selv på elkjøp, og dette blir hodebry for den som er på jobb den dagen, men det er ikke umulig å finne det ut.
Men nå er det vel ikke sånn at alle kjedene har samordnet kvitteringen med alle butikkene i den kjeden?
Går vel på hver enkelt butikk? Iallefall det i den elektronikk-kjeden jeg jobber i.
Du kunne jo kontakte han du kjøpte den av?
Du går innom / tar en telefon til de kjedene du nevner og ber dem sjekke navnet til den som kjøpte telefonen!