Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1053
Hei! Jeg leter etter en gaming laptop som kan tåle spill som for eksempel League og legend, Dota osv. Jeg har lett litt rundt i internettet etter en ålreit pc men dessverre er jeg det dere kan kalle en ''noob'' når det gjelder elektronikk. Jeg ser alle disse tallene (f.eks 500gz) og forstår ingenting. Jeg har lett litt som sagt og jeg har funnet denne. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761820
Jeg vil gjerne få feedback om denne pcen er bra nok for mine krav og hvis ikke, om dere vet om en bedre omtrent ved samme pris. Takk for deres tid. Setter pris på det

Med vennlig hilsen r8h7t6
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761536
evt
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761856

Den siste har litt kjipere skjermkort, og vil påstå at byggkvaliteten på asus er en god del bedre enn hos acer
Trådstarter
9 0
Det jeg har lest i forumer og sånt er jo også at RAM er ganske viktig. Er 4GB RAM for lite for mine behov eller er det bra nok?
Sitat av r8h7t6 Vis innlegg
Det jeg har lest i forumer og sånt er jo også at RAM er ganske viktig. Er 4GB RAM for lite for mine behov eller er det bra nok?
Vis hele sitatet...
4gb ram er mer en nok en hva du trenger til vanlig PC-bruk. Altså gaming + musikk og surfing i bakgrunnen. PCer som har 8 og 16gb ram er veldig overkill for normalt bruk og er mer ment for folk som redigerer tunge video prosjekter eller produserer musikk og bilder på et profesjonelt nivå. Det som er viktigst i en gamer PC vil jeg tro er prosessoren og skjermkortet.
Sist endret av Juicekongen; 3. januar 2013 kl. 07:33.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
4gb ram er mer en nok en hva du trenger til vanlig PC-bruk. Altså gaming + musikk og surfing i bakgrunnen. PCer som har 8 og 16gb ram er veldig overkill for normalt bruk og er mer ment for folk som redigerer tunge video prosjekter eller produserer musikk og bilder på et profesjonelt nivå. Det som er viktigst i en gamer PC vil jeg tro er prosessoren og skjermkortet.
Vis hele sitatet...
Jeg har 4GB, eller nettopp oppgradert til 8 men windows annerkjenner kun 4 av de. Anyhow, jeg må lukke alt som kan lukkes, sette themet til windows classic osv. for å få bedre flyt i BF3.

Dette er på en 3-4 uker gammel OS install med lite rot og ingenting unødvendig med automatisk oppstart.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Jeg har 4GB, eller nettopp oppgradert til 8 men windows annerkjenner kun 4 av de. Anyhow, jeg må lukke alt som kan lukkes, sette themet til windows classic osv. for å få bedre flyt i BF3.

Dette er på en 3-4 uker gammel OS install med lite rot og ingenting unødvendig med automatisk oppstart.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke minnet sin feil.
Trådstarter
9 0
Alright jeg tror jeg vil gå med den første linken ut ifra det alle har sagt. Takk for alle svara folkens! Setter pris på det.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Det er nok ikke minnet sin feil.
Vis hele sitatet...
Det er mye mulig. Når jeg lukker nettleseren merker jeg stor forskjell på flyten i BF3, så jeg tenkte at en nettleser som idler med èn fane oppe ikke bruker annet enn minne av ressurser..?

Men jeg har ikke så mye peiling..

Jeg har i7 720QM med GT240M 1GB Cuda og 1333 mhz minne.

Hva sier dere?

Det er skjermkortet som er den store synderen her? Den bruker jo litt av systemminne mitt..(tror jeg?) så kansje 4GB holder i massevis om man kjører rent-


..oops.. Beklager om jeg stjal tråden nå..
Sist endret av Skatteetaten; 3. januar 2013 kl. 16:31.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Jeg har 4GB, eller nettopp oppgradert til 8 men windows annerkjenner kun 4 av de. .
Vis hele sitatet...
Du har ikke tilfeldigvis 32 bit? Du må ha 64 bit OS for å utnytte mer ram enn 4 GB ram.

Tror forresten det er GPUen din som trekker det ned veldig, er vel ikke så veldig god.
Trådstarter
9 0
Helt i orden at du spørr spørsmål her! Du hjalp meg, nå fortjenet du den hjelpen du trenger ! ��
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Det er mye mulig. Når jeg lukker nettleseren merker jeg stor forskjell på flyten i BF3, så jeg tenkte at en nettleser som idler med èn fane oppe ikke bruker annet enn minne av ressurser..?

Men jeg har ikke så mye peiling..

Jeg har i7 720QM med GT240M 1GB Cuda og 1333 mhz minne.

Hva sier dere?

Det er skjermkortet som er den store synderen her? Den bruker jo litt av systemminne mitt..(tror jeg?) så kansje 4GB holder i massevis om man kjører rent-


..oops.. Beklager om jeg stjal tråden nå..
Vis hele sitatet...
Om du har mange utvidelser i Google Chrome kan det utgjøre stor forskjell da de fleste utvidelser kjører selv om du ikke bruker dem.