Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  420 79666
Pengene til de som har bestilt er nok tapte.
I dag lærte jeg at freak ikke er plassen og reklamere for en nettbutikk på, man bli tystet på til politet og får utallige paypal claims før det har gått 2 uker. Tror folk glemmer at det er forskjell på leveringsproblemer og svindel.
Sitat av WayGone Vis innlegg
Pengene til de som har bestilt er nok tapte.
Vis hele sitatet...
Neida, det er den gode tingen med Paypal
Men hvordan går det for seg om denne personen allerede har tatt ut pengene i kontanter?
Sitat av hvaså Vis innlegg
Til alle dere som har handlet av http://www.e-store.no/
Start med et paypal claim med en gang.Dette for og få fortgang i saken.

Vis dere google litt om paypal claim/paypal hell ser dere hva det er snakk om.
At dette kan ta lang tid er det ingen tvil om regn med opp mot 48 dager.
Så tar man da med tiden det har tatt fra dere handlet er det snakk om to måneder.
hvor pengene har vært på tur.

Til e-store http://www.e-store.no/ ved Kristian Sundsvold at du kunne være så dum. Freak.no rangerer +++++ på google.no glemmer ikke du kommer i overskuelig fremtid fremstilles som en tulling/svindler

Ting som jeg anbefaler deg

Betale tilbake så fort som mulig. Dersom du skylder mange penger komme folk
bare til og gjøre det vanskelig for deg så fort man får mulighet.

Bytte navn Kristian Sundsvold er ødelagt..
Når du skal søke ny jobb kommer arbeidsgiver bare til å glemme deg. Da denne saken kommer til å følge deg leeeeeenge.
Vis hele sitatet...

1. Bli bedre i grammatikk
2. Få peiling
3. Skriv sint innlegg han ikke kommer til å lese.
I dag lærte jeg at freak ikke er plassen og reklamere for en nettbutikk på, man bli tystet på til politet og får utallige paypal claims før det har gått 2 uker. Tror folk glemmer at det er forskjell på leveringsproblemer og svindel.
Vis hele sitatet...
Vis han er like dum som han virker er det eneste smarte å gjøre et paypal claim.
Hva har man å tape på det?da har man hvert fall en mulighet.

Og du Sonic eneste grunnen til at du sier dette er for enten har du samme kapsitet
som Kristian Sundsvold eller så er du bare en taper et av to
Fikk svar fra paypal idag, angående mailen jeg sendte igår.

"Dear ##########,

Thank you for contacting PayPal regarding your payment.
I understand from your email that you have bought an item through our system without being signed in to your PayPal account.

I have successfully opened a claim on your behalf for the payment of 2,800.00 NOK to E-store. Your case ID is: ##################

The Case ID information will be included in any further emails we send you regarding this claim.

Thank you for your time."
Sitat av Rediver Vis innlegg
Men hvordan går det for seg om denne personen allerede har tatt ut pengene i kontanter?
Vis hele sitatet...
Da får han enten en heftig saldo på minus maaange tusen eller så kommer PayPal med advokatene sine?
Sitat av hvaså Vis innlegg
Vis han er like dum som han virker er det eneste smarte å gjøre et paypal claim.
Hva har man å tape på det?da har man hvert fall en mulighet.

Og du Sonic eneste grunnen til at du sier dette er for enten har du samme kapsitet
som Kristian Sundsvold eller så er du bare en taper et av to
Vis hele sitatet...
Så var det dette med stein og glasshus da.

Er det noen her som fremstår som mindre intelligent så må det være deg.
Sist endret av Pledrik; 14. september 2012 kl. 15:08.
Sitat av Sonic Vis innlegg
I dag lærte jeg at freak ikke er plassen og reklamere for en nettbutikk på, man bli tystet på til politet og får utallige paypal claims før det har gått 2 uker. Tror folk glemmer at det er forskjell på leveringsproblemer og svindel.
Vis hele sitatet...
Freak vil være stedet å reklamere OM du er flink, punktlig og profesjonell. Tenk så god PR om han faktisk klarte å levere til akseptable tider, kombinert med en unnskyldning. Freak kan være brutale, men det går begge veier, både positivt og negativt!
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ser ut som Kristian sliter med å bruke "å / og". Hilsen Kristian OG.. OG E-store..
Vis hele sitatet...
Ganske normalt for folk under 16 og over 25-30 i Norge såvidt jeg har sett det.
Sist endret av Brightbull; 14. september 2012 kl. 15:50.
Sitat av Rediver Vis innlegg
Men hvordan går det for seg om denne personen allerede har tatt ut pengene i kontanter?
Vis hele sitatet...
Da vil han få Paypal i nakken når han kommer nok i minus, tror neppe paypal bryr seg om småbeløp, men om beløpene begynner å komme opp i flere tusen så vil de nok sende krav på pengene via inkasso.
Sitat av hvaså Vis innlegg
Vis han er like dum som han virker er det eneste smarte å gjøre et paypal claim.
Hva har man å tape på det?da har man hvert fall en mulighet.

Og du Sonic eneste grunnen til at du sier dette er for enten har du samme kapsitet
som Kristian Sundsvold eller så er du bare en taper et av to
Vis hele sitatet...
Ohh ikke sår følelsene mine da. Såvidt jeg vet gikk det 11 dager fra folk bestilte til paypal claims kom, syns det er i kjappeste laget når man snakker om en nystartet bedrift. Er ingenting som tyder på at det er svindel enda, folk vet det fulle navnet hans som du så tydlig påpeker og det er ingen kristian som har kommet hit og sagt han er utsatt for identitetstyveri. Du høres ut som en midreårig som er sint fordi du ikke fikk mobilen din til rett tid og registerte en ny bruker for å whine litt. Spurte du e-store om å få tilbake pengene før du klaget til paypal?
Sitat av Sonic Vis innlegg
Ohh ikke sår følelsene mine da. Såvidt jeg vet gikk det 11 dager fra folk bestilte til paypal claims kom, syns det er i kjappeste laget når man snakker om en nystartet bedrift. Er ingenting som tyder på at det er svindel enda, folk vet det fulle navnet hans som du så tydlig påpeker og det er ingen kristian som har kommet hit og sagt han er utsatt for identitetstyveri. Du høres ut som en midreårig som er sint fordi du ikke fikk mobilen din til rett tid og registerte en ny bruker for å whine litt. Spurte du e-store om å få tilbake pengene før du klaget til paypal?
Vis hele sitatet...
Er langt i fra kjappeste laget, blir man lovet en dato så skal man få det den datoen også. Kristian skulle ringt rundt og sagt fra om dette når han fant ut at det ville tatt så lang tid. Dessuten tror jeg ikke han har bestilt noen telefoner for da hadde han gjort noe med det.
Sist endret av Exonize; 14. september 2012 kl. 18:52.
Sitat av Exonize Vis innlegg
Er langt i fra kjappeste laget, blir man lovet en dato så skal man få det den datoen også. Kristian skulle ringt rundt og sagt fra om dette når han fant ut at det ville tatt så lang tid. Dessuten tror jeg ikke han har bestilt noen telefoner for da hadde han gjort noe med det.
Vis hele sitatet...
Nei, selger har faktisk mulighet til å rette opp manglende levering. Heving av kjøp kan først gjøres når det er snakk om en vesentlig forsinkelse. Og strengt tatt, to-tre dager er IKKE en vesentlig forsinkelse.

Med mindre man snakker om en pizza, naturligvis.
Sitat av Rediver Vis innlegg
Er det noen som har tenkt over at denne personen kun kan bruke Kristian Sundsvold sin identitet, og at han får dette svertet på navnet sitt ?
Vis hele sitatet...
Fant Kristian Sundsvold på forskjellige sosiale medier hvor profilene ser legitime ut og han har reklamert for nettbutikken sin, så nei, tror nok ikke det er tilfelle.
Sitat av nomore Vis innlegg
Nei, selger har faktisk mulighet til å rette opp manglende levering. Heving av kjøp kan først gjøres når det er snakk om en vesentlig forsinkelse. Og strengt tatt, to-tre dager er IKKE en vesentlig forsinkelse.

Med mindre man snakker om en pizza, naturligvis.
Vis hele sitatet...
Du har angrerett du kan benytte deg av. Er ikke varen i det hele tatt bestilt/kommet i posten enda, kan du kansellere kjøpet.

Ref. forbrukerkjøpsloven
Sitat av Poppee Vis innlegg
Du har angrerett du kan benytte deg av. Er ikke varen i det hele tatt bestilt/kommet i posten enda, kan du kansellere kjøpet.

Ref. forbrukerkjøpsloven
Vis hele sitatet...
For det første, forbrukerkjøpsloven gir ingen angrerett, det er det angrerettsloven som gir.

For det andre, da angrer man. Det er ikke det samme som heving av kjøp. Og skulle varen nå faktisk vare på vei til kunden, og den kommer frem(en eller annen gang), så må forbrukeren selv koste retur av varen til selger.

Og da er jo spørsmålet, retur til selgers adresse i Norge, eller til adressen varen ble sendt fra? Er det sistnevnte så kan det fort koste noen hundrelapper pluss man trenger dokumentasjon i forbindelse med tollpapirer(for å unngå utførselsavgifter).
vel lurer på om www.e-store.no og kristian klarer å få noen mere salg etter dette, muligens lurt å bytte firma navn, e-store.no har fått noen riper i lakken nå

og ser e-store.no siden er midlertidig lagt ned, noen som klarer å gjette passordet ?
Sitat av nomore Vis innlegg
For det første, forbrukerkjøpsloven gir ingen angrerett, det er det angrerettsloven som gir.

For det andre, da angrer man. Det er ikke det samme som heving av kjøp. Og skulle varen nå faktisk vare på vei til kunden, og den kommer frem(en eller annen gang), så må forbrukeren selv koste retur av varen til selger.

Og da er jo spørsmålet, retur til selgers adresse i Norge, eller til adressen varen ble sendt fra? Er det sistnevnte så kan det fort koste noen hundrelapper pluss man trenger dokumentasjon i forbindelse med tollpapirer(for å unngå utførselsavgifter).
Vis hele sitatet...
I.o.m at varen som evt skulle komme var kjøpt via e-store og ikke den utenlandske nettsiden vil jeg anta at e-store skal ha telefonen.
Etter min erfaring pleier bedrifter å betale retur selv i tilfeller hvor det ikke er kjøpers feil (les: DOA, vesentlig forsinkelse etc), i denne saken mener jeg at Kristian selv burde betale evt retur ettersom han sendte den e-posten han gjorde tidligere til de som hadde kjøpt og betalt noe i butikken hans.

Nå må man ikke drive identitetstyveri for å sette opp en fake facebook-konto, legge ut noen bilder, sende random venneforespørsler (er vell alltids noen som aksepterer) og reklamere for sin egen "bedrift", på sin egen side.

Jeg prøver ikke å anklage noen for svindel, men jeg synes Kristian på vegne av sin bedrift har oppført seg uprofesjonell, m.t.p at han legger ut et kjempetilbud før han har varer å sende ut, antar at elkjøp, expert og andre elektronikkbedrifter har varene på lager før de annonserer store tilbud.
Sitat av OnklD Vis innlegg
I.o.m at varen som evt skulle komme var kjøpt via e-store og ikke den utenlandske nettsiden vil jeg anta at e-store skal ha telefonen.
Etter min erfaring pleier bedrifter å betale retur selv i tilfeller hvor det ikke er kjøpers feil (les: DOA, vesentlig forsinkelse etc), i denne saken mener jeg at Kristian selv burde betale evt retur ettersom han sendte den e-posten han gjorde tidligere til de som hadde kjøpt og betalt noe i butikken hans.
Vis hele sitatet...
Når man hever kjøpet pga forsinket/manglende levering, så ja, da skal selger/butikk dekke alle kostnader rundt kjøpsforsøket.

MEN, når det angres, som det ble foreslått lenger opp, så gir angrerettsloven selger lov/rett til og trekke kostnader rundt retur fra kjøpssummen(som tilbakebetales). Alternativt så dekker kjøper selv returen for egne penger, og får tilbakebetalt kjøpssummen.

Det er en vesentlig forskjell. Problemet er at folk slenger rundt seg det ene begrepet etter det andre, uten og vite hvilken innvirkning det har for prosessen.