Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 766
Hei!

Sliter med en AP som ikke vil opp å gå.

Det er en Cisco Aironet 1131.
Status LED blinker rødt og blank veldig intens, ethernet LED lyser grønt og radio LED er slukket.

Har sjekka linjene etc., og jeg finner ikke feilen.

Leste litt om LED status her, men det er kanskje feil AP? 1130, står det. Men kan de være så ulike?
Er den smart eller dum? Har dere kontroller?
Helt okei
br4inz's Avatar
Trådstarter
Dum, med kontroller.
Kontroller har ikke kontakt med AP i det hele tatt? Er AP satt på riktig vlan? Tree-portfast har en tendens kødde med APer også, så om det er aktivt på porten så bør du prøve å skru dette av.
Anime Freak
Hvis du kobler deg til med com kabel til AP og tar en reboot så ser du fort om den klarer å slå opp controlleren.
Flere ganger ved oppsett av Cisco AP har jeg funnet ut at DNS oppslag for controller ikke er lagt opp.
Helt okei
br4inz's Avatar
Trådstarter
Dette skal jeg ta en titt på. Tusen takk for tilbakemelding så langt. Jeg skal, nå som folket drar, ta en restart av diverse komponenter. Det forekommer visst noen brudd mellom skolen her og fylket sentralt som kan forårsake at det lager baluba, som nå.