Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2340
Reiser til thailand om et par dager, så jeg lurte på om noen har erfaringer om hvor aldersgrensen går med tanke på å kjøpe alkohol(sprit)/røyk...
Noen som kan anbefale et eller aent morsomt jeg kan kjøpe?

Hvor mye sprit/brennevin kan jeg laste om bord på et fly?
Tror aldersgrensen der borte er 18 år.

Du kan laste evig mye sprit ombord på et fly

Et gratis tips:

Ikke kjøp deg noe dop elns der nede... Thailand har noen av de lengste fengselstraffene på slikt..
er det ikke dødsstraff da?
En kammerat av meg er der nede nå(beistet)han sier at han kan kjøpe akkurat det han vil av alkohol og liknende...men dop ser de meget strengt på...dessutten var det digg med masasje sa han

Opprinnelig postet av Digital Hybrid
er det ikke dødsstraff da?
Vis hele sitatet...
over 100 gram eller noe tror jeg det er dødstraff fordi da blir du regnet som dealer. men en kar som satt 3 dager i fengsel i thailand for 0,5 g weed. sykt spør du meg
Har selv vært i Thailand og jeg må si, Thailand er det desidert beste stedet jeg har vært hittil. Knall priser på både klær (fake seff) og annet snadder. Alkohol er ikke noe problem å få tak i. Samma gjelder annet "lovlig" rusmidler. Men advarer deg, når du har dratt til Thailand, blir du like skuffet hver gang du drar til utlandet og ser prisene.
Kort om Thailand:

* Røyk og sprit får du kjøpt over alt. Butikken, Kiosken og markeder.

* Dop ville jeg ikke prøvd og fått tak i, da dette gir _strenge_ straffer. Ingen kriminelle handliger er å anbefale.

* Skal du kjøre fra A-B vil jeg ikke anbefale tuk-tuk hvis du ikke vet hva du holder på med. Disse stopper garantert innom en guldsmed butikk eller skredder, der du må inn og titte før de kjører videre. Du blir også lett lurt!

Når det gjelder Taxi vil jeg si at dette er GLIMMRENDRE alternativ, da det er døds billig og aircondition. Taxi folka tar ca 50 bath hvis du kjører konstant i 30-60minutter. 50 bath er ca 10kr. (dele på 5)
Husk at tar du taxi og ber de vente mens du er inne og ser på saker, så stopper de takstameteret. Det går bare sålenge du sitter i bilen

* Ikke lei deg en bil og kjør i gatene. Du skjønner dette når du ser trafikken. 3 filers motorvei klemmer de gjerne inn 6 biler i bredden, 3-5pers pr moped.. ja, det er ingen spesielle trafikk regler der, sålenge man kan kjøre.

* Anbefaler heller ikke og kjøpe vann på små/store markeder da noen thailendere heller vanlig tapp-vann på flasker. Sjekk om flasken er forseglet for og unngå magesjuke.

Andre småsaker som kan være greit og vite:

Noen daglige fraser du kan behøve:

- Paeng Pai, Uttales Péng Pai = For dyrt! (når man handler/pruter)
- Uttalelse, Meaoo = Nei, ellers takk!
- Nam = vann
- Num = melk
- Singha = øl

Nå vet jeg ikke hvor du skal i Thailand, men er du i Bangkok ville jeg fått med meg Pat-Pong og Silom Road. For shopping, Silom Road, Thai Market, Center og Marlboro Krong.

Ha en fin tur!
man kan drikke seg jallings, men, når det gjelder drugs, aldri ta i mot pakker fra fremmede :P
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Er ikke Magic Mushrooms lovlig i thailand?
Flere dagligdagse fraser:
"Pah mung" : Far di
"Mæh mung" : Mor di
Opprinnelig postet av Schizoma
Er ikke Magic Mushrooms lovlig i thailand?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt, men grønne Thai Valium kan man skaffe receptfritt på apoteket hvis man liker den type rus..
har vært i thailand, og kan vel si litt:

* Tuk tuk er greit på korte avstander, men som DanBanan sier kan de lett lure deg. Bare vær fast i stemmen, og hvis de ikke gir seg går du, og da mener jeg GÅ, ikke snu deg hvis han begynner å beklage seg.

* Drikke og røyk får nesten hvem som helst kjøpe der nede, hvertfall hvis du er hvit siden da du er mest sannsynlig høyere enn de fleste der

* Pass på hvilke barer du går på, ikke gå på de med MANGE thai chicks, dette er horebar... og en tommelregel er "dont fuck the natives"....

* De har mange 7-eleven der nede, godt sted å kjøle seg ned siden alle deres butikker har air-condition... de selger også mye sikker mat hvis du er ganske paranoid.

* Ikke kjøp dvder der, de er jalla som faen... eneste du kanskje kan kjøpe er Star Wars bootleg versjonene... vanskelig å få tak i...

* Kjøp "Blind" skjorter! MASSE! Kjøpte 7 sånne, og de har ikke krympet eller noe som helst... kjøpte de i fjor påske, og er helt geniale i stoff og kvalitet... koster rundt 200bath hvis det ikke var mindre

* Ta med myggnett, et veldig bra et...

* Ta med myggolje

Vi leide en scooter, husker ikke hvor det var men tror det var i nord med mye fjell langst kysten. Anyway, leide en for en dag, og vi var 3 personer på EN scooter funket fint det, selv om vi måtte gå opp bakkene i fjellet siden scooteren ikke var sterk nok.

Jeg var nettop blitt 16 og hadde ikke fått mopedlappen enda, derfor fikk ikke jeg leie av min far... selv om jeg skulle ha oppkjøring helgen etter vi kom hjem...

Sa kanskje mye her som ikke er nødvendig, men greit å få med seg
Selvfølgelig kan man leie bil! er bare i storbyen det kan oppstå litt problemer med trafikken. I Bankok var det 8 felts motorvei og vi (5 stk) ble presset sammen på en tuk tuk. DET var skummelt!

Har selv reis så å si gjennom hele thailand fra Bankok til Phi Phi og det er det råeste feriestedet!
Da jeg var i Thailand var jeg først i Bankok (ohh herregud for en trafikk!, ikke kjør bil sier jeg bare!!), så dro vi til nord og så og mata litt innfødte , før vi brukte en uke på Ko Samu eller ka pokker øya het. På det sistnevnte stedet var alt omtrent tre ganger så dyrt fordi dette var da et typisk ferie sted. Men likavel, det var billig!

Jeg hadde omtrent bare positive opplevelser i Thailand. Fikk til og med ridd elefant. Den elfant turen var faktisk litt spesiel i og med at vi traff på en øgle som var større enn meg (kødder ikke). Da ble elefanten skremt skal jeg si deg, og steila opp på to ben (det var skummelt, men jeg som er så tøff ble seff ikke redd ).

Anbefaler deg å kjøpe mye solkrem, gjerne med faktor 40. Da jeg var der, om sommeren da det er varmest (jækk! ), var tempreaturen omtrent 40 grader i vannet og omtrent den samme på land. Det høres kanskje skremmende ut (og det var det da jeg gikk ut av flyet, kjentes ut som å bli kasta inn i en stekeovn), men la deg ikke skremme, du blir vant med det.

Anbefaler deg ABSOLUTT å gjøre noe mer enn å ligge på stranden. Thailand er et rålekkert land, og det er plenti å foreta seg. Du kan f.eks gjøre som meg, en uke på oppdagelse, en uke på stranda og sjekke babes

Jeg sier bare, nyt livet der nede. Drikk plenti, men IKKE no drugs. Og for all del, ligg unna horene. Ikke bare for din verdighets skyld, men 90% av dem bærer både HIV og andre sykdommer som er mye verre enn en kraftig influensa

Kos deg og lykke til!

edit: skal si jeg krydra godt med smilies!
jeg var på elefanttur i fjor og for 4 år siden, den i fjor var så disney at det var ikke gøyt.... den for fire år siden var helt utrolig og spennende.... thailand begynner å bli for disneyaktig, dra mens du kan
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Jeg så en elefant en gang på sirkus når jeg var liten.
hehe, kaloool!

Jeg var en gang på kameltur. Det var morro ja
nå begynner dere å bli litt off-topic her.... skjerpings
Better than thou.
Det var da også din forrige post. Denne tråden ligger i rusmidler, så jeg tipper det er det han vil ha info om, og ikke alt annet mulig dall.
Carlo, sant nok, men jeg skrev jo som sagt det for å informere... det at Schizoma skriver at han så en elefant på sirkus kan ikke være så utrolig relevant spør du meg