Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1401
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Noen som vet om det går an å få en slags resept på F.eks Hasj og sopp. Hvis det er en del av religionen din at det brukes?
Better than thou.
Uten at jeg har sjekket det opp kan jeg med ganske stor sikkerhet si at du ikke vil få det.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Trådstarter
Ok, de har ihærtfall en sånn ordning i england og USA så vidt jeg vet.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Som Carlo sier, så er det etter all sannsynlighet ikke mulig å få dette til (hadde blitt mange rastafarier da, tror jeg), men i og med at man har religionsfriheten er det jo mulig å sjekke dette opp litt nærmere.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Helt på trynet idiotisk å tro at dette går an, i NORGE hvertfall. Skulle jo egentlig bare mangle at det ikke gikk da, skal jeg være helt ærlig.
Nå er jo hasj blitt legalisert for privat bruk i Storbritannia, så det er ikke umulig at du hadde fått det der. Men sopp tviler jeg litt på
Det er fortsatt ikke legalisert i England, men det er avkriminalisert. Det er noe helt annet...
Betyr i hovedsak at politiet ikke gidder å bry seg lenger, men det er ikke lov.
Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms

Art 9. Freedom of thought, conscience and religion

1. Everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion; this right includes freedom to change his religion or belief and freedom, either alone or in community with others and in public or private, to manifest his religion or belief, in worship, teaching, practice and observance.

2. Freedom to manifest one's religion or beliefs shall be subject only to such limitations as are prescribed by law and are necessary in a democratic society in the interests of public safety, for the protection of public order, health or morals, or for the protection of the rights and freedoms of others.


Dette er hva norsk lov har å si om saken. Jeg tviler sterkt på at du får lov til å bruke narko i religiøs sammenheng...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Trådstarter
Fersk sopp er lovlig i storbritania! Det er også lov til å dyrke cannabis til eget bruk!
mener og ha lest at indianere i USA får lov til og ete peyote, men om det stemmer vet jeg ikke. prøv og spør på no.fag.jus f.eks
Opprinnelig postet av kriss
mener og ha lest at indianere i USA får lov til og ete peyote, men om det stemmer vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Det er hvertfall en indianer/religiøs greie, Peyote kirken eller noe sånt (fakta!) Og de får bruke det. Regner med at indianere flest med den religionen får lov da