Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2725
Var på kino idag og såg The Village... og .. himmel for en elendig film. Traileren for filmen er jo TOTALT misvisende. Man går på kino og venter seg en ting - og får noe helt annet. Hadde kanskje ikke vært så utrolig skuffet om jeg hadde visst hva jeg gikk til.. men da hadde jeg også trolig ikke gått for å se filmen..


Absolutt IKKE til å anbefale. Iallfall ikke om du har sett traileren og tenkt "hm - den ser litt creepy ut"
nei den er ikke creepy. traileren er ufattelig mye mer creepy enn hele filmen til sammen.

Noen andre som har sett den ?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg har ikke sett filmen, men jeg har hørt om den, og jeg syntes det har en ganske bra problemstilling, hvor utviklet er det moderne menneske, til hvor stor grad er vi et resultat av samfunnet.
Skulle dra ilamme noen kompiser i dag, men jeg glemte det heeelt av.... kanskje det ikke er noe å irritere seg over alikevell
Hadde jo da hørt av andre att filmen ikke skulle være noe spess da, men nå eier ikke jeg kritske kvaliteter når det kommer til filmer.
Jeg likte den jeg, jeg var skremt nok. Men så skal det sies at jeg er meget lettskremt.

Filmen hadde noen dypere elementer, iallefall som jeg så. Jeg angrer ikke på at jeg dro på den.

Den hadde noen replikker som gjorde filemn så mye bedre. Jeg vil ikke fraråde noen å se den jeg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Faen.. jeg fryktet at det kom til å bli en reprise av signs..
traileren er skummel og jævlig men filmen er skuffende.. jaja

men jeg tror jeg skal prøve å få sett den for å dømme den selv..
Jeg så traileren og så skikklig frem til denne filmen, men så lasta jeg den ned og så den.. Jeg var nær ved å begynne å grine av hvor dårlig den var! Jeg ble veeeldig skuffa! Hele filmen var liksom så.. dom! Så til dere som virkelig ser frem til denne filmen: IKKE ha store forventninger, da blir dere bare skuffa..

Dette er da MIN mening, så ikke kom å skjell meg ut for hva JEG personlig mener om den..
jeg angrer ikke at jeg dro på den jeg heller, selvom jeg så ut som et stort spørsmålstegn når rulleteksten kom..

Litt synd at de brukte alle de scenene som faktisk var spennende, i trialeren though.
Er enig i at filmen ble litt blaut etterhvert, og at kanskje traileren kunne virke litt missvisende. Men synes at plottet var veldig bra. Ikke bare lurer de oss en gang, men to! Spennende hvordan bildet i hodet av "The Village" forandrer seg gjennom filmen.
Dette var seriøst en av de største skuffelsene i hele mitt liv. Jeg kan ikke forstå hvordan de kan lage en slik trailer, og attpåtil "From the creators of Signs, and the Sixth Sense, comes a new thrilling movie" eller hva faen det er.. Dem er jo faen meg dummere en de amerikanerne som trodde midnattsolen i Norge var ei anna sol enn den de hadde i Amerika..

Greit nok plot, men de burde faen meg sagt ifra skikkelig om hva det dreide seg om. Var klar for en stor finale med massive kamper mellom monstrene og menneskene og greier jeg.

Rompefilm!
genial film misvisende trailer ja men det er jo heile poenget du blei lurt
Dette er en så dårlig film at jeg ikke gidder å advare om at det nå kommer en spoiler engang: Menneskene bor inne i en liten middelalder-by i VÅR tid. Det er ikke før i tiden; de bor i vår tid, men blir holdt der av andre mennesker, som later som om de er uhyrer. Dette gjør at ingen av innbyggerne tørr å passere gjennom skogen (som fører til en motorvei og vår sivilisasjon)..

Bånn i bøtta, for en film...

TERNINGKAST: In your face, M. Night Shalaman!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hahah, så den filmen selv her om dagen, må si at jeg synes den var ganske kul, helt til de siste 20-30minuttene, slutten er noe av det dårligste jeg har sett.

*****************MULIG SPOILER******************

Skvatt greit ett par ganger, blant annet da hun dama er med faren sin inn i den boden, og når det banker på den luka i det tårnet.. (Viser litt hva musikken kan skape av stemning..

*****************SLUTT MULIG SPOILER**************


Men alt i alt, synes jeg filmen var helt grei..
-totto
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Er enig i at traileren var ganske missvisende. Ble litt overrasket over at det ikke var noe mer overnaturlig.
Det som plaget meg mest i filmen var de jævla idiotene som skal klappe midt under og etter en kinofilm. DØD over de.
Forøvrig må jeg si at de fleste gangene jeg skvatt var det pga musikken, og massivt jentehyl fra salen.
Synes den var ganske ok jeg...
Men jeg så den i thx salen på coloseum, det øker jo opplevelsen en del... Blair Witch Project er også helt råtten i dagslys på en tv-skjerm.

Synes filmen hadde endel "dypere" elementer og symboler i seg, som kanskje ikke stemmer overens med det man vansligvis forventer seg av den type film.
*****MULIG SPOILER****
hva var så dårlig med denne filmen egentlig? jeg syntes den var ganske bra, spesiell. mr. shyalman har gjort en bra jobb igjen. han klarer å få en ellers uskremmende film til å bli skremmende, akkurat som signs, jeg stokk som faen mange ganger(i signs og i the village). de monstra og spoileren var ganske misvisende ja, men det er vel hele poenget? men jeg må si at når hu blinde dama møtte han tullingen i skogen å han begynte å løpe mot henne så stokk jeg så inni helvette! å når hu datt nedi hullet. alt i alt, en bra film syntes jeg, bedre en mye annet søppel om er på kino for tia

men dette er MIN mening
The Village var...rar
Ikke verdt kinopengene, men verdt å se
1 Ubesvart Anrop i morgen
Jeg syntes egentlig filmen var helt ok, det var jo ikke akkurat det jeg forventet, men positivt overrasket.

Føler jo nesten at det skal være noen skjulte symboler der om verden rundt oss.
Jeg ville si at den er absolutt verdt å se..
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jeg så filmen sammen med noen venner, og noen av de hadde også sett traileren først.
Det virker som om traileren (som jeg ikke har sett) gir en annen forventning enn det filmen tilfredsstiller, men jeg vil si at filmen til tider både er spennende og overraskende.

Terningkast: 4
mulig spoiler...

jeg synes filmen var gre.... heller mot dårlige.
de reklamerte med at den var mer skremmende en "signs" og "sixth sense", men den var ikke skremmende i det hele tatt... ok den hadde et par skvettmomenter, men den var langt i fra så skummel som da jeg så "sixth sense" for første gang.
jeg hadde absolut ikke forventet meg at det var fysisk rørbare "monstre" i filmen, men mer sånn at ting bar skjer som om det var en ånd eller no der... sånn som at f.eks. blader virvler opp rundt en person og pisker den i trynet, ikke en bunt med gammlinger løpende runt i nattkjole med pinner ut av ryggen.

men noe av ideen var ikke så aller verst, men det ble så dårlig ettersom jeg forventet meg noe helt annet ut i fra reklamen.
akkurat det samme skjedde da jeg så "master and comander". jeg forventa meg mye action ut i fra reklamen, men det var det ikke.
det jeg mener er at viss filmfolka kan gi ut reklamer som står i sammsvar med filmen, så slepper man falske forventninger og man slepper å bli skuffet.
Denne filmen var ikke dyp nok til å gjøre opp for skuffelsen over at monstrene bare var tull. Filmen var unødvendig langsom. treig og ikke minst forutsigbar.
Jeg må si at jeg skvatt en gang under The Sixth Sense, og var ikke redd, og jeg er en meget lettredd person.

Jeg hadde aldri tenkt at det skulle bli en stor slåsskamp, om man ser på The Sixt Sense, så ser man jo hvordan M.night Shyamalan (ellernoe) lager filmer. (har ikke sett Signs)

Dette viser bare at man aldri skal se filmtrailere

Den hadde antydninger til kritikk av samfunnet, og enkelte andre dypere elementer.

******Mulig spoiler**** (merk teksten)

[COLOR=silver]og filmen ble ikke helt død når hun fikk vite hvordan det var, når man ser på hva han sa om de dyrene som var flådd, og om historien rundt skogen, den var skummel selv om man visste hvordan de gjorde ting.[/COLOR]

Det som var litt synd var at de tok gleden ut av monstrene litt for tidlig.
Det er en av de dårligste filmene jeg har sett.. helt tragisk.. skjer jo ingenting! terningkast 2!
så den igår, forpult møkkafilm
Syns ikke den var så bra.. Sett på traileren og trodde den skulle være skikkelig bra.. Eneste som var bra var hu som satt ved siden av meg
Hvis man tenker seg godt om, så vet man innerst inne at regien av denne filmen er ganske genial.
The Village anmeldelse kopiert fra BT:

«De vi ikke snakker om», gjentar de sympatiske menneskene i den idylliske vesle landsbyen, langt inne i skogen, ustanselig.


De har redsel og frykt i stemmen.

For «disse de ikke snakker om» er noen grusomme, enorme vesener som vil straffe landsbyens innbyggere på det forferdeligste i det øyeblikk noen beveger seg over grensene i skogen.

De der. Landsbyens folk her.

Maktbalansen mellom de og vi må ikke forstyrres. Da bryter helvete løs.

Og sånn går dagene i landsbyen hvor samholdet er tett og hvor de eldste styrer, strengt, men tilsynelatende rettferdig.

Etter hvert som handlingens hemmeligher blir avslørt går det an å se at filmens idé slett ikke er så verst.

«The Village» glimter til, og med stor velvilje går det an å ane et forsøk på å ville gi publikum mat for tankespenn både i retning av den vestlige materialismes mangler, generasjons kamper, og politikk.

Men så er det utførelsen da.

«The Village» pretenderer å være et drama med thrillerens effekter.

Thriller du liksom!

Kom ikke her med noen aparte karnevalskostymer i king size og tro at den slags gir så mye som en eneste liten gåsehuds-flekk hos noen som helst. Og selv om det altså, med velvilje, går an å tolke den ene landsbyboerens ferd gjennom den grusomme skogen som reisen gjennom prøvelser så blir denne utflukten mer som en parodi over Vesleblakken.

Ann Roth har, som vanlig, kreert flotte kostymer. William Hurt leverer, som vanlig, godt skuespilleri.

Men resten?

Det snakker vi ikke om....


Likte hvordan den var blitt anmeldt
selv om den ikke var skummel i seg selv så ble man jo skremt noen ganger
personlig hoppa jeg i setet da hu datt ned i hullet og den tullingen kom mot henne i skogen
**MULIG SPOILER**
'

Den var ikke sånn at jeg var redd etterpå. Den skremte meg ikke noe. Men tanken bak filmen er bra. Og fy F**N jeg ståkk noen ganger. I starten var du litt redd, så ble alt "avslørt", så tenkter du kanskje... og blir litt redd. Så faller alt i grus igjen og du tenker: Var det noe å være redd for.
---------------------Mulig Spoiler--------------------------------

Så den nettop.. Det var en middels bra film, med en stor overaskelse, som kan tolkest som en skuffelse.
Synes filmen er bra i seg selv, men blir totalt ødelagt av traileren og anmeldelsene rundt om kring. Å fortelle publikum at dette er en skummel film blir rett og slett for dum. SÅ gjennom en tafatt trailer har regissøren klart å ødelegge en film som er meget bra, men legges igrus av forventningene. ganske trist igrunn
Jeg for min del syntes at den filmen var utrolig dårlig! Hadde forventa meg en litt mer skummel/skremmende film... Jeg blei skuffa!
forpulte runkefilm! dra til helvete!
Kom netopp hjem fra kino nå.
Filmen i seg selv var jo til tider skummel, ivertfall for meg. Det er følelsen som gjør at jeg ikke vil gi denne filmen mer enn 3 (av 6). Den følelsen av at man ble skremt av noe som egentlig bare var vanlige mennesker uten hensikt av å skade noen, utenom noah da....
Jeg synes filmen var ganske bra jeg, men trailern var helt feilslått.
Den var ikke skummel i det heletatt, det jeg skvatt mest av var når de jentene som satt bak meg hylte.
Jeg elsket filmen. Var vanvittig herlig å få se noe annet enn den vanlige forutsigbare hollywoodsmørja vi får servert 73 ganger hvert år. At traileren la opp til en helt annen film enn hva man får se var ganske det jeg likte aller best. Ofte blir en film ødelagt for min del om jeg ser traileren for siden det er samme historiene om og om igjen ser man fort sammenhengene i trailerene.

Jeg fant den ikke så fryktelig skummel, men det var da heller ingen horror-splatter-thriller film jeg ville se heller. De 3-4 skvettene jeg hadde under filmen var nok

M. Night Shyamalan <3
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Helt grei film egentlig , var bra att det ikke var så lett å forutsi hele filmen. Skvatt som fae* 2 ganger ! hehe... flott det
Beste filmen sålangt i år, EOD.
skvatt noen få ganger. men når jeg skatt skatt jeg sinnsykt!!
verdt og se den mener jeg...
ja, fytigrisen for en drittfilm!!!
kvapp to ganger, men det var det eneste.. resten var IKKE noe thriller hvertfall!! skuff!
▼ ... over en uke senere ... ▼
har ikkje sett han, men alle som eg har snakka med seier at han er veldig dårlig. Bare musikken som var skummel til tider...men dei kan jo ta feil for alt eg veit
Jeg likte filmen jeg. Den var ikke noe skummel i det hele tatt (selv om jeg støkk noen ganger da men..) Men generelt sett var den ikke skummel i det hele tatt, synes jeg da. Det som jeg likte var hele atmosfæren i filmen. Spesielt skuespillerne!!! De var by far kjempegode syns jeg! Det siste må vel bli historien. Jeg elsket historien. Elsker nesten alle filmene av Night =p Hehe. Utenom The Signs da... SUGTE!!!!
▼ ... over et år senere ... ▼
Hva heter filmen "1 ubesvart anrop" på engelsk..?
Finner ikke den norske på nette..:S