Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1522
Hei jeg trenger definitift noe å gjøre i blant, å tenkte på Arduino. Men hva er det som skal til? Har PC hvertfall resten rekner jeg med å måtte kjøpe. Vil kanskje lage en datamus type touch , eller en klokke som jeg kan gi bort f.eks.

Noen som kan si noe om dette går ann for en på 15år?
Og hvor mye det vil koste cirka .. så hadde det vært fint.





KP kan bli gitt, hvis jeg finner svaret som meget bra.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvorfor ikke søke litt?
Her inne finnes flere tråden om Arduino, og ellest så er jo google en fin ting da, finnes utrolig masse info om dette der ute..
Dine KP er jeg desverre ikke så kåte på!
Jeg har søkt litt men fant ikke noe datamus prosjekt. .. Det jeg er mest ivrig på
Du finner hele sett med arduino på ebay for under 200,-, samt fri frakt. Jeg bestillte dog fra Sparkfun.

Ang. datamus prosjekt, så må du nok bruke processing til å styre pcen fra chippen. X + Y fra kapasitiv touch brett som flyttes over til X Y på skjermen.
Robonor selger jo sparkfun sitt inventor kit så tenkte å kjøpe det for å bli kjent med Arduino før jeg begynner med klokke med LCD skjerm eller data mus touch.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Da skjønner jeg ikke hva du ville med tråden..
Hva som skal til får å kunne lage den datamusa med touchscreen. / touchscreen som funker som datamus.
http://www.dealextreme.com/p/wide-8-...ensitive-15611

Den gjennomsiktige glassplata er ferdig touchscreen, følger med PC driver på cd