Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1976
Skal prøve å gjøre dette kort og presist..

Jeg har røyket weed fast i 3-4 år nå, og røyket min "siste" joint på Onsdag for en uke siden.. Dette så jeg på som en perfekt anledning til å ta en pause, siden jeg skulle være i utlandet frem til Søndag.

Merket svetting og søvnløshet på denne turen også.

Klarte meg fint selv om jeg kom til Norge, selv om jeg har tenkt mye på det..
Men i gårkveld ble det til at jeg fant litt krystaller i grinderen min som jeg (IDIOT som jeg var) gjorde om til 2 trekk på en liten bubblare.. Kanskje mer nikotin kick enn noe annet..

Der kommer spørsmålet mitt; Jeg vet jo at det er litt fucked å få sove de første ukene, men hvor mye tilbakestilte disse trekkene ventetiden min tror dere? Er krystaller og slikt støv like "tungt" med thc som f.eks vanlig Weed eller Hasj?

Har vært hos legen idag og fått Imovane 5mg sånn at jeg i det minste fungerer på jobb.. (Neida, jeg skal ikke bli avhengig på disse istedet)

Når tror dere at hol'heta går bort?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Har opplevd søvnløshet og kaldsvetting maks 2 netter etter lengre tids forbruk. Men vi er alle forskjellige, så det er mulig det henger lengre i hos deg. Det viktigste vil kanskje være å holde deg unna "sonen" hvor du har ritualet med å røyke. Prøv å trene f.eks for å få en stimuli som får tankene dine bort fra cannabis og i tillegg hjelper på søvnen. Sørg også for å ikke ha noe tilgjengelig.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Har opplevd søvnløshet og kaldsvetting maks 2 netter etter lengre tids forbruk. Men vi er alle forskjellige, så det er mulig det henger lengre i hos deg. Det viktigste vil kanskje være å holde deg unna "sonen" hvor du har ritualet med å røyke. Prøv å trene f.eks for å få en stimuli som får tankene dine bort fra cannabis og i tillegg hjelper på søvnen. Sørg også for å ikke ha noe tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Hadde fortsatt hetetokter og kaldsvettinger om hverandre i gårkveld..
Skulle ønske jeg var en av de som ikke merket noe..
Men jeg håper det verste blir borte mens jeg ligger å sover på medisiner de neste dagene

Men tror du at jeg starter tilbake på side 1 siden jeg tok de 2 trekkene i går? Det var snakk om 3 fyrstikkhoder med bøss strødd over en tobakksbrønn..
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Du nevnte jo at du hadde vært uten under utenlandsoppholdet ditt, så om du er tilbake på side 1 er vanskelig å si. Det blir på en måte litt uinteressant også, siden alt nå kommer an på hva du velger å gjøre fremover.
Valgene/valget fremover er at jeg ikke skal røyke før det er sommer-tendenser i været.. Sein vår..

Og da skal jeg heller ikke begynne å røyke fast eller røyke nattings..

Og jeg er veeeeldig innstilt på å klare det, men jeg har dårlig psyke..
http://www.reddit.com/r/leaves <- Denne kan kanskje hjelpe deg litt. Lykke til! You can do this
Sitat av stuntaa Vis innlegg
http://www.reddit.com/r/leaves <- Denne kan kanskje hjelpe deg litt. Lykke til! You can do this
Vis hele sitatet...
Takker Mr.!
Sitat av ElPepe Vis innlegg


Der kommer spørsmålet mitt; Jeg vet jo at det er litt fucked å få sove de første ukene, men hvor mye tilbakestilte disse trekkene ventetiden min tror dere? Er krystaller og slikt støv like "tungt" med thc som f.eks vanlig Weed eller Hasj?

Har vært hos legen idag og fått Imovane 5mg sånn at jeg i det minste fungerer på jobb.. (Neida, jeg skal ikke bli avhengig på disse istedet)

Når tror dere at hol'heta går bort?
Vis hele sitatet...
Et par trekk har kun symbolsk verdi. Hvor mye de setter deg tilbake avhenger av hvor mye du går å grubbler over det, farmakologisk sett er effekten neglisjerbar. Krystaller inneholder masse THC. Men som sagt, om det så hadde vært ren THC spiller det ingen rolle når det er snakk om så små kvantum.

Om du med holheta mener bivirknigner etter kronisk bruk så er det avhengig av to ting; en uendelig liste individuelle forskjeller og din mentale innstilling. Det som er viktig er at du husker på at weed/hasj er at av de absolutt mildeste stoffene å slutte med, og det vanligste problemet er som du nevner søvnløshet. Dette handler nok for mange mer om rutiner enn de farmaklogiske egenskapene til THC, samtidig som at forventnigner spiller en enormt stor rolle. I perioder der jeg har røyket daglg og har vært på ferie har f.eks søvn aldri vært et probem, men med en gang jeg legger meg i egen seng en vanlig dag uten er det bare å begynne å telle sauer.

En tendens folk har når dem slutter er å konstant se etter forandringer og tilskrive disse hasj'en. Humørforandringer, velvære og andre ting som påvirkes av uendelig mye annet knyttes automatisk mot denne ene lille tingen.

Selv har jeg røykt mer eller mindre konsekvent i 6 år, men har i forbindelse med eksamensperioder, forandringer i hverdagen osv begynt og sluttet et utall ganger. Erfaringen min er at forskjellen er minimal, og min personlige opplevelse av å slutte med hasj/weed er:

- Problemer med å sove i et par dager (Innsovning tar gjerne en time eller to).
- Drømmene kommer tilbake, mareritt de første dagene.
- Trenger ca en time mindre søvn.
- Family guy er ikke morsomt lenger.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Et par trekk har kun symbolsk verdi. Hvor mye de setter deg tilbake avhenger av hvor mye du går å grubbler over det, farmakologisk sett er effekten neglisjerbar. Krystaller inneholder masse THC. Men som sagt, om det så hadde vært ren THC spiller det ingen rolle når det er snakk om så små kvantum.

Om du med holheta mener bivirknigner etter kronisk bruk så er det avhengig av to ting; en uendelig liste individuelle forskjeller og din mentale innstilling. Det som er viktig er at du husker på at weed/hasj er at av de absolutt mildeste stoffene å slutte med, og det vanligste problemet er som du nevner søvnløshet. Dette handler nok for mange mer om rutiner enn de farmaklogiske egenskapene til THC, samtidig som at forventnigner spiller en enormt stor rolle. I perioder der jeg har røyket daglg og har vært på ferie har f.eks søvn aldri vært et probem, men med en gang jeg legger meg i egen seng en vanlig dag uten er det bare å begynne å telle sauer.

En tendens folk har når dem slutter er å konstant se etter forandringer og tilskrive disse hasj'en. Humørforandringer, velvære og andre ting som påvirkes av uendelig mye annet knyttes automatisk mot denne ene lille tingen.

Selv har jeg røykt mer eller mindre konsekvent i 6 år, men har i forbindelse med eksamensperioder, forandringer i hverdagen osv begynt og sluttet et utall ganger. Erfaringen min er at forskjellen er minimal, og min personlige opplevelse av å slutte med hasj/weed er:

- Problemer med å sove i et par dager (Innsovning tar gjerne en time eller to).
- Drømmene kommer tilbake, mareritt de første dagene.
- Trenger ca en time mindre søvn.
- Family guy er ikke morsomt lenger.
Vis hele sitatet...

Sweet innlegg!

Er nok som du sier, at når jeg ligger hjemme å ser tv etter jobb, så er det nettopp å fyre jeg har gjort.. Så nå "mangler" det liksom noe med den settingen..

Men desverre så er jeg i den situasjonen med jobb osv, at jeg faktisk ikke har mulighet til å trene eller finne på noe på kvelden.. Da må jeg bare hjem å hvile til neste dag.
Men jeg synes kanskje at det å dusje kveler tankekjøret et par timer.
Jeg slutta også på onsdag i forrige uke. Har foreløpig ikke hatt noe svetting og søvnproblemer, men opplevde dette forrige gang jeg slutta (røyka da ikke på 6 mnd). Det er dritkjipt, men det går vanligvis over på en uke. Er rimelig skråsikker på at det hvertfall vil være borte innen to uker, og tviler på at den lille kief hitten du tok vil gjøre at det går lengre tid. Har forsåvidt ingenting for å backe opp dette, er bare en intuisjon.
Når jeg kaldsvetter så tar jeg en varm dusj/bad. Dette holder det i sjakk hos meg en god del timer, prøv det
Holder på å slutte selv, har kun dog røyket dagelig i et halvt år, men sliter som faen med og sove.
Varer som regel bare i 3 dager hos meg så er det over. Jeg gidder ikke stresse med å sove når jeg har pauser, jeg bare døgner an så slipper jeg å ligge å stresse meg i hel i flere timer uten at noe skjer.
Sist endret av Skatteetaten; 3. januar 2013 kl. 05:54.
Har funnet ut at en dusj faktisk får kroppen min til å roe seg ned en time eller 2..

Jeg har desverre ikke muligheten til å døgne, da jeg må være opplagt på jobb. Selv om jeg ufrivillig har døgnet flere dager nå..

Men tok en Imovane rundt klokka 8 i går, sovnet, og våknet igjen rundt 3 tiden.. Så føler meg mye bedre nå.

Pluss at jeg skal melde meg inn på treningsenter og starte smått å forbedre kroppen min