Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  386 22984
Siden den andre tråden er blitt ødelagt av folk som trenger invite, så lager jeg en ny som vi kan bruke til å diskutere spillet. Her skal altså INGEN spørre etter invite.

så det er bare til å spørre/diskutere alt som omhandler spillet.

Det jeg lurer på er hvilken firma som blir drevet av nFF'ere?
patrioten i meg sier at jeg skal støtte nFF sine brukere, så må vite hvor jeg skal spørre etter jobb osv.

tråder med spørsmål om invite vil(av mangel på makt) bli rapportert, og forhåpentligvis fjernet.

Lagt til av ivi:
#erepublik @ EFNET www.erepublik.no
Kan jo legge til at om man ønsker invite, så ta deg en tur på #erepublik @ EFNet
det er sant, men nå har du sagt det
Binary party, binary food osv, er NFF
Jeg lurer litt på hvordan vi skal få kogressmen. Ser de andre partiene allerede har over 10 stykk hver.
Og, vi har ingen. Vel, jeg aner ikke hva det er en gang, men det hørest litt smart ut å ha
#nff.erepublik for intern ircing?
jeg tenkte jeg kunne lage denne tråden uansett. det er ikke alle som bruker irc vettu.
Skjønner ingenting av det spillet jeg -.-
Er jeg ikke mye å gjøre? Logge på en gang om dagen og trykke på ' joobe ' og 'trene' ?
jeg aner ikke hva dette spillet er for noe. Jeg prøvde å søke litt rundt, men jeg er sikkert tard, så jeg fant ikke noe fornuftig. Venter på invite nå, så har ikke fått testet det heller.

Er det tekstbasert? Hva er målet? Hvilke muligheter/begrensninger har man?
Det står en hel del på Erepublik.com om spillet. Ditt land kan ta over andre land for å gjøre ditt land større er en morsom del, men da må du få hele landet ditt til å samarbeide. Dette gjør du via et politiskparti. Og du kan ha egne aviser:P

Dette er vel verdt å nevne:
-alt som har med Binær eller Binary er nFF relatert.
-Vi mangler sykehus i alle delene av landet så skaff dere jobb der kjapt.
-Vi mangler også hus, så det samme der.
-Meld deg inn i militæret med en gang, sverige angriper i mars.
-Det er viktig og ha mat i inventoryen hele tiden, hvis ikke kan du dø.
-Du dør når wellness når 0.
-Det er 2 partier som er verdt og stemme/joine og det er gullpartiet og binærpartiet, sistnevnte er nFF.
-Hvis du trenger invitasjon gå til den andre Erepublik tråden på forumet eller join #erepublik på EFnet.(irc)
-Norge trenger å komme seg på beina så ingen borgerkrig eller rivalisering er nødvendig.
-Lager du et firma så ikke ha høy salary.
-Det koster 40 Gold for å starte et firma/avis/et politisk parti.
Det er alt du trenger og vite so far. Hvis du lurer å mer sjekk ut Tutorial siden.

Trenger noen gaver egentlig?
Vis hele sitatet...
Som duckyuck sier så burde vi ikke starte med luksusen først. Sykehus/mat/hus er det viktigste akkuratt nå. Men det er fortsatt folk som ikke følger dette.
Sist endret av Pagliacci; 3. januar 2008 kl. 16:22.
Etter anbefaling fra zaxu, så burde man ikke kjøpe våpen enda. Skaff dere heller mer penger.

- For å starte eget firma eller parti koster det gull. Dette får du når du inviter, eller så kan du kjøpe det for pengene du tjener.

Spm: Hva tjener jeg på å jobbe i en gavebedrift? Trenger noen gaver egentlig?
Ja, gaver er trengt for ekstra wellness..
Men jeg vil si mat og hus er viktigere i starten
Du sier det trengs gull for å starte firma, og det får du når du inviterer folk. men når du lager bruker, får du jo kun 2 invite som(når du inviterer) tilsvarer 10 gull.
Jeg såg en person i den andre tråden, at han skrev at han hadde 3 invite. hadde han laget flere brukere, eller er det mulig å få flere invite som kan sendes rundt?
Rellativ: Du kan også kjøpe gull på money Exchange men om du gjør som visse folk har gjort igjennom tidene så kalles det multiaccounting og det er ikke lov og føres til ban. Men jeg vet ikke hvem som har gjort det og jeg selv synes det er bra at folk gjør det. så lenge det er for norge
Jeg lurer litt på hvordan firmaer fungerer. Kan jeg handle med andre land? F. eks starte opp Binary Shipping Ltd? Gøyalt å leke reder mtp utdanningen jeg tar.
Sitat av duxo
Jeg lurer litt på hvordan firmaer fungerer. Kan jeg handle med andre land? F. eks starte opp Binary Shipping Ltd? Gøyalt å leke reder mtp utdanningen jeg tar.
Vis hele sitatet...
Du må kjøpe eksporterings lisens som koster 25 gull for å handle med andre land.
mer vet jeg desverre ikke.

Sjekk tutorial. Det er det letteste.
Serverne var sykt trege da!
Grrr, hvordan kan jeg få 'moving ticket' ? Har ikke lyst til å bo i Kristiansand, men Oslo!
Ja det irriterte meg og... vil til Stavanger, ikke Bergen....
ps: en venn trykket feil...han havnet i Danmark... noen ide på hvordan det fikses?
Sitat av slimmey
Ja det irriterte meg og... vil til Stavanger, ikke Bergen....
ps: en venn trykket feil...han havnet i Danmark... noen ide på hvordan det fikses?
Vis hele sitatet...
Han må ha 'moving ticket' , aner ikke hvordan han skaffer det da.
Gå på profilen og trykk på den lille kofferten (Change residence). Finner den ved siden av profil bildet.
Har et par spørsmål.

1. Om jeg lager en avis, er det mulig for meg å ansette folk i denne avisen?
2. Lager jeg et firma, kan jeg vha. dette tjene guld?
3. Er det noen måte å gjøre ting raskere på nå i starten? Synes ikke jeg gjør så mye annet enn å trene i militæret og jobbe for 2-3 kroner dagen.
Vet faktisk ikke. Jeg har en avis, men kan ikke legge til skribenter.
Du trenger 40 gull for å starte et firma. Så tror det går.
Det er i begynnelsen ja, erepublikk har fortsatt noen barnesykdommer. De hadde noen nyttårsforsetter de prøver å holde. Inkl. krigsfunksjonen (fryket krig mellom oss og svenskene snart ja:P)
Jeg joiner i løpet av kvelden, dette høres utrolig komisk genialt bra ut

" -Vi mangler også hus.
-Meld deg inn i militæret med en gang, sverige angriper i mars. "

Faen har ikke ledd så mye i hele år.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
vurderer å starte et firma sammen med noen andre kompiser. har dette noen som helst nytte for samfunnet, og i så fall, hva bør jeg starte opp?
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av thomasf
vurderer å starte et firma sammen med noen andre kompiser. har dette noen som helst nytte for samfunnet, og i så fall, hva bør jeg starte opp?
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok jeg ville ha startet opp innen moving. Pr nå så er det ingen som selger flyttetjenester i bergen ihvertfall.
Men en ting, når Sverige angriper i mars, er sjansene for at vi klarer å stå i mot veldig små, da de er mange ganger større enn oss! :S:S:S men men, job og kjøp våpen så kan det jo hende:P
Sist endret av BBoogieman; 4. januar 2008 kl. 00:53.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Burde det igrunn være så vanskelig å komme forbi Sverige i innbyggertall? Jeg mener, vi har jo 10,000 medlemmer på nFF alene.. og hvis vi står på litt, og inviterer venner som gidder å spille etc, så kan det vel hende at vi klarer å komme opp på topp 5 innen kort tid? Eller hva sier dere?
Diskusjon.no driver også med aktiv rekruttering, vet jeg.
Har lagt merke til at det er forskjellig kvalitet på mat, men hvor mye bedre er "Quality 2" enn "Quality 1" ?

"Quality 2" er dyrere enn "Quality 1"

[EDIT:] fikk hjelp fra irc://efnet/erepublik

Fra tutorial:When you eat food, your wellness increase by x%, where x is the quality of your food
Vis hele sitatet...
Dvs. dersom 1 stk "Quality 2" er billigere enn 2 stk "Quality 1".
Kjøper man 1 stk "Quality 2".
Sist endret av Turbolego; 4. januar 2008 kl. 01:41.
er ikke sikker, har aldri testa, 2 ganger så bra kanskje?:O hehe
Sist endret av BBoogieman; 4. januar 2008 kl. 01:41.
Vel, har lagt ut CV og greier nå. Ser det er mange folk som trenger jobb, KAN FOLK ANSETTE OSS ELLER??!!

Starter ikke med noe penger nesten, så det eneste man må gjøre i begynnelsen er jo å lage sin CV og trene i militæret ser det ut til.

Hus koster vel mye? Vet ikke hvordan jeg får kjøpt det engang.


Og hvor er det forum for BARE NORGE? Når jeg går på forums, og på det forumet som det står "Your country" på, så er det jo fortsatt for alle i verden ser det ut til...
Oh shit... Ro ned caps lock og spør pent

Du kan komme på IRC å snakke med folk på #erepublik om jobb.

Hus koster mye og er ikke noe vits i å ha i starten.

Det finnes forum for bare norge, du må bare finne der det står norway.
Har nettopp starta ett lite firma med en kamerat, vi driver på innen matindustrien, og prøver komme oss på føttene. Så hvis du vil ha en jobb kan du kontakte meg i spillet. Nick: Maffian.
Lønnen vil ikke være så høy nå i starten da jeg ikke har verdens største kapital å gå ut i fra, men så fort det blir litt mer inntekt så vil lønna bli høynet.
Dumpingpriser på våpen. Svenskene er i an(mars(j))
Skal starte parti med tider og stunder. De vi har nå er bare høyresiden.
Sitat av Velkator
Og hvor er det forum for BARE NORGE? Når jeg går på forums, og på det forumet som det står "Your country" på, så er det jo fortsatt for alle i verden ser det ut til...
Vis hele sitatet...
Sjekk ut "Forums" --> "Off-Topic" --> "[:::] Norsk Bar [:::]"
slimmey jeg er venstreorientert i nesten blodrød stil :P du?
Nå er jeg med i far right liksom :S
Hei!

Får ikke sove, så har laget til noen små bilder til "binary" bedriftene.
Har stjelt idèn fra "Binary Property". Håper han ikke blir altfor sint.

Binary Food
http://bildr.no/thumb/138000.jpeg

Binary Media
http://bildr.no/thumb/138001.jpeg

Binary Technology
http://bildr.no/thumb/138002.jpeg

Binærpartiet
http://bildr.no/thumb/138003.jpeg

Binær Holdning
http://bildr.no/thumb/138005.jpeg

Binær Avisa
http://bildr.no/thumb/138006.jpeg
Sist endret av oom; 4. januar 2008 kl. 02:58.
Hvor mye kan man be om som lønn? Forslag til jobb?
Ca 3 kroner ligger de fleste på
jeg trenger en ny jobb, kan jeg få begynne å jobbe i Binary Food? (A) Kaller meg Mopplest, btw...

Hvordan "bruker" jeg maten jeg har i inventory?
Kjenner jeg angrer en smule på at jeg lagde mitt firma før jeg leste denne tråden. Skulle gjerne jobbet sammen med de andre her på forumet, men gjort er gjort, får prøve å få mitt firma på beina, så de 40 gulla jeg har betalt ikke gikk rett i dass.
Sitat av OoM
Hei!

Får ikke sove, så har laget til noen små bilder til "binary" bedriftene.
Har stjelt idèn fra "Binary Property". Håper han ikke blir altfor sint.

Binary Food

Binary Media

Binary Technology

Binærpartiet

Binær Holdning

Binær Avisa
Vis hele sitatet...
Vi har sikkert en litt i overkant binær holdning, men strengt tatt heter vel holdingselskapet Binary Holding?
Bra initiativ, dog
Dette blir OT, men jeg må spørre. Hvordan registrerer jeg meg? Er det altså ikke åpen registrering? http://www.erepublik.com/login.html er URL'en jeg bruker.

Jeg vil registrere meg, bli med i Norge og til slutt hjelpe NFF/Norge. Jeg kan spille aktivt!
Du kan spørre etter invites i denne tråden http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=98702

Er ikke open registrering nei
Sitat av MartinB
Kjenner jeg angrer en smule på at jeg lagde mitt firma før jeg leste denne tråden. Skulle gjerne jobbet sammen med de andre her på forumet, men gjort er gjort, får prøve å få mitt firma på beina, så de 40 gulla jeg har betalt ikke gikk rett i dass.
Vis hele sitatet...
hvordan fikk du 40 gull? jobbet du lenge, for då å veksle, eller fikk du noen kamerater til å sende til deg?

Er det bedre lønn i utlandet? for hvis det er det, så kan man jo bare flytte og jobbe, for så å komme tilbake med mye penge.

Og hvordan vet vi at sverige angriper? er det noe de har sagt, eller har vi noen nordmenn boende der, som er "spion"?
hvordan får jeg tak i 40 gull? sløiter skikkelig med å få tak i det, skal starte ett sykehus med får jo ikke gjort gull. har 10, men tar jo sinnsykt lang tid å få tak i de 30 andre.
De 20 første i et land får 50 gull uansett til å etablere landet. I USA må man søke om lån :P
så JEG har ingen sjangs til å få før om lenge? (jobbe mye kjøpe gull etterhvert)
Sitat av Ulvengunnar
så JEG har ingen sjangs til å få før om lenge? (jobbe mye kjøpe gull etterhvert)
Vis hele sitatet...
skaff deg venner som vil investere gull? inviter 2 venner så får du 5 gull per. Skaffer du ivestorer går det fort.
det jeg prøver, men hvordan overfører man gull btw?