Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1616
Jeg logget nettopp inn på coinbase, som jeg har brukt i flere år, nesten 10 år. Jeg hadde noen btc jeg ville selge fordi jeg har lite penger på kontoen min.

Når jeg skulle til å gjøre det så fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne kjøpe eller selge noe fordi kontoen min er blitt "restricted".

Så jeg tok kontakt med kundeservice og de ga meg beskjed om at de har sagt opp mitt medlemskap og at jeg ikke lenger ville kunne kjøpe eller selge mer gjennom de.
De lot meg derimot heldigvis overføre det jeg hadde igjen til en lommebok jeg har hos NOW Wallet.

De ville ikke si hvorfor jeg har blitt sagt opp og jeg har ingen anelse om grunnen selv heller.

Jeg er nå på utkikk etter et nytt nettsted/selskap, lignende coinbase, hvor jeg kan kjøpe og selge btc og annen kryptovaluta i fremtiden.

Noen som har noen gode tips/forslag?
Sist endret av einsteindragon; 29. september 2023 kl. 04:13.
Du har jo den norske/nordiske tjenesten FIRI: https://firi.com/no/om-oss
Støtter Firi. Stuereint, registrert hos finanstilsynet og avtale med skatteetaten. Litt høyere gebyrer enn f.eks binance tror jeg.
Takker, skal prøve de ut

Er forresten binance mye lik coinbase?
Sist endret av einsteindragon; 29. september 2023 kl. 06:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bruker selv Binance og er utrolig fornøyd med de.
Kraken har lavest fees av alle exchanges
Flott. Jeg ser da for meg at jeg må vurdere om jeg skal bruke Kraken, Binance eller Firi. Hvilket av disse er de beste og mest pålitelige?
Hvorfor?

Hva om det sto mellom Kraken og Binance?

Hvilket kan man tro norske banker er minst fiendtlig innstilt mot når det kommer til alle 3?
Jeg ville ha veddet høyt på Firi. Altså den norske. Eller tar jeg feil? Har den noen spesielle svakheter?
Har noen av disse støtte for Monero? Det er ikke avgjørende i det hele tatt, men kanskje fint å vite.

Jeg kan også kjøpe i NOW Wallet, heldigvis.
Sist endret av einsteindragon; 29. september 2023 kl. 15:34.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Enemy of the snut
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Når jeg skulle til å gjøre det så fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne kjøpe eller selge noe fordi kontoen min er blitt "restricted".

Så jeg tok kontakt med kundeservice og de ga meg beskjed om at de har sagt opp mitt medlemskap og at jeg ikke lenger ville kunne kjøpe eller selge mer gjennom de.
De lot meg derimot heldigvis overføre det jeg hadde igjen til en lommebok jeg har hos NOW Wallet.

De ville ikke si hvorfor jeg har blitt sagt opp og jeg har ingen anelse om grunnen selv heller.

Jeg er nå på utkikk etter et nytt nettsted/selskap, lignende coinbase, hvor jeg kan kjøpe og selge btc og annen kryptovaluta i fremtiden.

Noen som har noen gode tips/forslag?
Vis hele sitatet...
Vet det er sent svar, menmen..

Var det kontoen din på Coinbase som var blitt deaktivert?
Var det lenge siden du hadde vært innlogget?

Selv bruker jeg Coinbase, hadde problemer med at jeg ikke fikk kjøpt i slutten av 2021.. Fant ut det var banken min Sparebank1 Nord-Norge som hadde avsluttet samarbeid med krypto markeder..
Opprettet derfor forhold hos DnB, etter dette har det gått smertefritt 👌🏻
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Pussig at ingen nevner bitmynt.no
Kraken og KuCoin bruker jeg. Liker begge. KuCoin er litt mer avansert men tilbyr også eget kort
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Pussig at ingen nevner bitmynt.no
Vis hele sitatet...
Bitmynt.no var go to i 2016. Etterhvert som krypto ble mer populært og norske børser som NBX og Firi ble opprettet, ser jeg ingen grunn til å fortsette å bruke Bitmynt.no. Setter du inn NOK (Norske kroner) på f.eks Firi med bankoverføring, så er det null gebyrer og du mottar midlene umiddelbart om du har gjort tidligere innskudd. Er et helvetes styr å vente opp mot 2-3 dager før du mottar Bitcoin fra Sturle på Bitmynt.no. Jeg ønsker å kjøpe Bitcoin til nåværende kurs, ikke kursen som er når Sturle mottar pengene på konto via bankoverføring.
Enemy of the snut
Sitat av Paradisproblem Vis innlegg
Bitmynt.no var go to i 2016. Etterhvert som krypto ble mer populært og norske børser som NBX og Firi ble opprettet, ser jeg ingen grunn til å fortsette å bruke Bitmynt.no. Setter du inn NOK (Norske kroner) på f.eks Firi med bankoverføring, så er det null gebyrer og du mottar midlene umiddelbart om du har gjort tidligere innskudd. Er et helvetes styr å vente opp mot 2-3 dager før du mottar Bitcoin fra Sturle på Bitmynt.no. Jeg ønsker å kjøpe Bitcoin til nåværende kurs, ikke kursen som er når Sturle mottar pengene på konto via bankoverføring.
Vis hele sitatet...
Trodde bitmynt var nedlagt..🤷🏻x♂️
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Tytjepelk Vis innlegg
Vet det er sent svar, menmen..

Var det kontoen din på Coinbase som var blitt deaktivert?
Var det lenge siden du hadde vært innlogget?

Selv bruker jeg Coinbase, hadde problemer med at jeg ikke fikk kjøpt i slutten av 2021.. Fant ut det var banken min Sparebank1 Nord-Norge som hadde avsluttet samarbeid med krypto markeder..
Opprettet derfor forhold hos DnB, etter dette har det gått smertefritt 👌🏻
Vis hele sitatet...
Det var det.
Jeg tok kontakt og de avsluttet kundeforhold. Men ville ikke si grunnen.
Hvorfor har dere ikke disse satoshiene selv? Jeg har forsøkt å få tilgang til KYC selv for flere av disse selskapene i høst uten å lykkes da de er registrert på Seychellene, og det eneste grunnen til at Seychellene gir tilgang er drap, våpensalg, e l som allerede er bevist. Catch 22 i mange tilfeller.
Sist endret av ketoDaddy; 30. desember 2023 kl. 13:05.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Går det ikke ann å kjøpe eller selge fra coinbase lenger når man har sparebank1?
Enemy of the snut
Sitat av Kanikkedet Vis innlegg
Går det ikke ann å kjøpe eller selge fra coinbase lenger når man har sparebank1?
Vis hele sitatet...
Ikke med Sparebank1 Nord-Norge ihvertfall, fungerer fint med DNB men dessverre er det flere og flere banker som hiver seg med i bølgen av å kutte samarbeid slik at kundene ikke får kjøpe hos Coinbase..
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Pussig at ingen nevner bitmynt.no
Vis hele sitatet...
Ikke spesielt pussig. Selv etter du re-IDer deg på ny plattform så svarer de ikke på eposter om å få senket minstekjøpgrensen (men når fyren sender deg NOK som skulle til noen andre, ja da har Sturle tid til å sende e-post).. Blir for mange gebyrer når du må kjøpe 8000 NOK og så auto-selge tilbake.. For ikke å glemme at fyren kun tilbyr BTC.. Alle andre har vel flust med kryptoer å velge imellom..