Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 741
Hei, hvordan fungerer dette?
Jeg har lest så mye og er så usikker.

Banken lar meg ikke sende penger til utlandet, da de mistenker jeg blir utsatt for svindel. Det er ikke tilfelle. Det er snakk om et privat lån, og de ville ikke akseptere det jeg la frem.

Er det mulig å omgås dette ved å bruke wise til å kjøpe crypto, via p2p. Eller bør jeg styre unna? Hva risikerer jeg?

Jeg ønsker ikke å gjøre noe som utsetter meg for å bli etterforsket, rett og slett

Rettelse, kjøpe usdt. Hva er forskjellen?
Sist endret av Såvanskelig; 12. august 2023 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Aner ikke hva usdt er, hvorfor ikke kjøpe en crypto som er etablert hvis du bekymrer deg? Feks bitcoin via Binance. Du risikerer da ingenting i forhold til selve kjøpet, men dette «lånet» høres veldig suspekt ut.

Kan jeg spørre hvem det er du skal låne penger?
Er det en vakker dame(som skriver/snakker med Nigeriansk dialekt) på ca 25 år, som sitter bomfast midt i Ukraina pga krigen, men hvis hun får tak i penger så kommer hun seg til Norge slik at dere kan gifte dere?
Hehe, nei så ille er det ikke. Jeg vet hvorfor situasjonen er som den er, og hvordan det har skjedd. Jeg vet at vedkommende har penger til å betale tilbake. Jeg vil bare ikke havne i trøbbel fordi jeg gjør noe feil.
Jeg antar dette er et familiemedlem?

Om ikke kan du regne pengene du sender som tapt.

Hadde vedkommende hatt penger til å betale tilbake, hadde hen ikke bedt om lån i utgangspunktet, eller bare spurt om forskudd på lønn, søkt kredittkort eller lignende.

Du kan alltids ta en tur til f.eks Western Union eller lignende selskaper.