Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3176
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du noen spesielle opplevelser relatert til rus eller rusmiljøet som du ikke glemmer? Noen traumer fra noe? Kanskje noe positivt og kult utenom det vanlige?

Jeg har heldigvis ikke sett noe død selv, eller opplevd noe voldtekt eller lignende. Men noe av det verste jeg har sett var når en av mine bedre venner fikk en stygg overdose og våknet fra koma med hjerneskade.
Det var trist å se hvor forandret personen ble, før h*n etterhvert døde av senskader. Det kommer alltid til å sitte igjen hos meg tror jeg, uansett hvor lang tid det går.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle kompisene jeg har mista. 28 år og mistet så å si alt av venner jeg hadde til selvmord, rus og et par drap. Flere av de var streite, men rota seg inn i drit over natten og de fleste trakk det korteste strået
Jeg fikk med meg en ekstra boblejakke fra et utested, fikk bytta den mot en bægger med grønt samme natt.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det positive er at jeg en gang satt meg ned med ei dame som sleit med heroin og hadde krangla med eksen. Jeg hadde samme erfaringer og bare lytta til henne i en halvtime, så takka hun meg så mye etterpå og at det hjalp at jeg bare var der for henne.

Det ekleste jeg har opplevd var vel da jeg var avhengig av heroin, skulle hente en femmer oppi en blokk i Oslo sentrum, var visst en prostituert dame, avhengig av heroin og venta på kunden sin.
Jeg fikk minusen og i det jeg skulle ut kom den feite fyren med briller og skalla, det var kunden. Jeg tenkte bare fy faen for et liv, ble litt trist egentlig.
Rett før jeg meldte meg ut av rusmiljøet ble min beste venn drept. Etter å ha blitt beskyldt for å ha lacet hasj med LSD av en psycho, ble han oppsøkt og angrepet bakfra mens han sto å skulle taste inn PIN-koden på terminalen inne på matbutikken. Gjerningspersonen stakk vedkommende gjentatte ganger med et skrujern bakfra i hals, overkropp, hode osv.. Havnet i koma og svevde mellom liv og død lenge, døde noen uker etterpå.

Jævli stygg sak, en storebror i rusmiljøet som alltid hadde en sofa til overs eller ei flis i tørketider. Kjempeflott fyr man kunne stole på. Men det er sant som man sier, det skjer di beste.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du noen spesielle opplevelser relatert til rus eller rusmiljøet som du ikke glemmer? Noen traumer fra noe? Kanskje noe positivt og kult utenom det vanlige?

Jeg har heldigvis ikke sett noe død selv, eller opplevd noe voldtekt eller lignende. Men noe av det verste jeg har sett var når en av mine bedre venner fikk en stygg overdose og våknet fra koma med hjerneskade.
Det var trist å se hvor forandret personen ble, før h*n etterhvert døde av senskader. Det kommer alltid til å sitte igjen hos meg tror jeg, uansett hvor lang tid det går.
Vis hele sitatet...

Negative ting må jeg si voldtekt og masse masse juling oxo døde min første kjærlighet i 2010 men det positive er vel at dopen tar bort den vonde feelingen.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Rett før jeg meldte meg ut av rusmiljøet ble min beste venn drept. Etter å ha blitt beskyldt for å ha lacet hasj med LSD av en psycho, ble han oppsøkt og angrepet bakfra mens han sto å skulle taste inn PIN-koden på terminalen inne på matbutikken. Gjerningspersonen stakk vedkommende gjentatte ganger med et skrujern bakfra i hals, overkropp, hode osv.. Havnet i koma og svevde mellom liv og død lenge, døde noen uker etterpå.

Jævli stygg sak, en storebror i rusmiljøet som alltid hadde en sofa til overs eller ei flis i tørketider. Kjempeflott fyr man kunne stole på. Men det er sant som man sier, det skjer di beste.
Vis hele sitatet...
Fauske e fucka plass ass..
Sto på syretripp og så en kar blei stikki ned, når han løfta genseren så bobla blodet it av magen akuratt som på film. Hadde halliser om det der i 18timet

Første og siste gangen jeg tok syre

Men jeg har også opplevd samholdet, når det var en som var godt likt i miljøet forsvant, alt av speedfreaker sjekka hver eneste krik og krok, døgnet rundt, når han først blei funnet så var samholdet i miljøet ekstremt godt, alle hadde mista en kjernekar. Den mnd der, så har det vel aldri skjedd så lite kriminalitet i området før. Alt av banditter og politi jobba for samme sak
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kamerat som er sønn av en søkkrik eiendomsbaron. Fått alt han vil hele livet og kunne fortsatt med det. I steden bruker han dop, selger dop og er inn/ut av avrusningsklinikker. Mest bortkastede mulighetene jeg har sett gjennom mitt liv. Vi snakker ikke litt rikdom, mye rikdom. Fyren kunne fått så mye dopaminutløsning han ville gjennom reise, raske biler, utenlandsturer, fallskjerm, u name it. Det er helt sykt å være vitne til.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veninne av meg døde av utmattelse/overdose. Såvidt jeg vet hadde hun kollapset på en fest/nach, etter 5 døgnet på en blanding av amfetamin og mdma. Typen fikk noen til å kjøre de til legevakta, han bærte henne inn mens de andre stakk av. Så det skal denne fyren i det minste ha, dealeren som solgte pillene meldte seg selv også. Det her viser litt om at det finnes/fantes folk som er ansvarlige og brukbare i slike miljøer, ikke alt er som beskrevet på film og tv. Det var forresten ingenting galt med pillene, de var ren mdma, og det var den overdrevne bruken som var årsaken.

Jeg hadde mistet litt kontakt med henne da jeg ikke var særlig hypp på klubbmiljøet på denne tiden, var mer stoner. Så hun begynte å henge med andre for hun var gira på Ecstacy og slikt. Halvår senere så var hun borte..

Var ikke store miljøet her, selv om det ikke er en ukjent by. Det mest plagsomme med hele greia her er avisstyret. Det var mange artikler om henne, og det kvalmeste var ei som utga seg for å være "besteveninna" hadde to siders intervju i lokalavisen. Alle vi som kjente henne visste at denne hurpa løg så det rant av henne og hele artikkelen var verdiløs, om den faktisk skulle handle om vår avdøde veninne og ikke denne hurpens 15-minutes-og-fame.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Funnet 2 venner døde etter overdose. Ca et år imellom hver. I den ene situasjonen var han fortsatt varm, ringte ambulanse og satt igang kompresjoner.
Det gikk ikke.
Samt at jeg befant meg et sted hvor det en time senere ble begått drap på huseier.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
-Syretripp på gravøl for Borgen for de reiv det(bygget ved Middelalderparken i Oslo med Aftenposten logo på taket).
-Noen som skøyt speed i øye-eplet på rave i et skikkelig lugubert lokale i Hammersborggata under brua.
-Sørlending i Kristiansand som drypte syredråper rett i øyet.
-Rusutløst psykose som varte i tre år hvor jeg trodde jeg var transe og gikk på hormoner og prostituerte meg selv fordi jeg mente det var eneste måten å få penger til kjønnsoperasjon.
-MDMA bakmannen som fløy rundt på byen i Oslo med en gedigen MDMA krystall festa rundt halsen i et kjede som han sleika på og lot jenter sleike på
-Når jeg var hos overnevnte og hadde en pappeske med MDMA krystaller på størrelse med tennisballer foran meg som jeg holdt i hånda

++++++ kunne skrivd bok
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Våkna opp i varetekt i Sverige og fikk beskjed om at kompisen min(svenske), var på sykehus, rimelig medtatt, men ble skrevet ut om noen dager, og at jeg hadde gjort det.. Med bla. ett 12kg brannslukkningsapparat, kniv og annen grov vold.. Slapp ut etter en uke for han anmeldte ikke. Satt å preika med han en stund etter jeg slapp ut, beklaget og betalte dama hans noe penger for å erstatte innventar som røk med i "Call of Duty psykosen" min.

Snart 10 år siden, og preika med han kompisen (svensken) senest idag
Går fortsatt til behandling for det og mange andre ting, men det sitter i som en film, blir lam når jeg tenker på det, spesielt hva som lett kunne endt i tragedie.
Var 16år skøyt 2gram med speed med 5ml pumpe for å bli makka stein, med en 45år gammel dealer med altfor reine varer. Satt å gnei meg manisk i hodet i 12timer med begge hender. Havnet på lukket avdeling i et år, full psykose!
Sitat av Rapdosbombados Vis innlegg
Var 16år skøyt 2gram med speed med 5ml pumpe for å bli makka stein, med en 45år gammel dealer med altfor reine varer. Satt å gnei meg manisk i hodet i 12timer med begge hender. Havnet på lukket avdeling i et år, full psykose!
Vis hele sitatet...
Men ble du makka stein?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En kamerat som er sønn av en søkkrik eiendomsbaron. Fått alt han vil hele livet og kunne fortsatt med det. I steden bruker han dop, selger dop og er inn/ut av avrusningsklinikker. Mest bortkastede mulighetene jeg har sett gjennom mitt liv. Vi snakker ikke litt rikdom, mye rikdom. Fyren kunne fått så mye dopaminutløsning han ville gjennom reise, raske biler, utenlandsturer, fallskjerm, u name it. Det er helt sykt å være vitne til.
Vis hele sitatet...
Ninjaflip?
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Rett før jeg meldte meg ut av rusmiljøet ble min beste venn drept. Etter å ha blitt beskyldt for å ha lacet hasj med LSD av en psycho, ble han oppsøkt og angrepet bakfra mens han sto å skulle taste inn PIN-koden på terminalen inne på matbutikken. Gjerningspersonen stakk vedkommende gjentatte ganger med et skrujern bakfra i hals, overkropp, hode osv.. Havnet i koma og svevde mellom liv og død lenge, døde noen uker etterpå.

Jævli stygg sak, en storebror i rusmiljøet som alltid hadde en sofa til overs eller ei flis i tørketider. Kjempeflott fyr man kunne stole på. Men det er sant som man sier, det skjer di beste.
Vis hele sitatet...
Leste om saken nå. Wow. 5 år 11 mnd, uten forvaring. Sykt. Vedkommende sitter da faktisk bare rundt 3-4 år for en så brutal handling og er deretter en fri mann.

Det er en helt sykt lav straff med tanke på at det er snakk om vanlig fengsel og ikke tvunget psykisk helsevern eller forvaring. For en syk handling. Regner med at et så sykt individ ikke er den mest populære på anstalten Insane.
Har ett par minner her og der. Etter jeg var ferdig i forsvaret dro jeg til england for å eksperimentere med dop for første gang.
Jeg bodde hos to kompiser som jeg hadde møtt på nettet. Den ene karen hadde jeg vært skikkelig rasshøl mot på facebook 5 år før jeg møtte han, og det fant vi ikke ut før vi ædda hverandre på facebook. Denne fremmede karen ble til en av mine bestevenner på veldig kort tid. Vi levde ett stoner liv i 4 måneder sammen. Dynamikken var helt vill, og livet var som en drøm. Jeg møtte flere stonere i england og vi samla oss for å grille ute på ett jorde. Ene karen var fra sør afrika og han mekka feite blunts - så feit at jeg vinket farvel til astronautene på den internasjonale romstasjonen. Jeg ble mottatt som en lenge fortapt venn av absolutt alle og følte mer glede enn jeg noen gang hadde opplevd.

Det var ett såpass godsinnet miljø at det ikke var til å tro. Men over tid ble jeg introdusert til langtids misbrukerne av alle slags mulige dop og jeg møtte ett par dealere fra tyngre miljøer. Vi endte opp med å gro planter og selge for dealere og via denne transaksjonen møtte jeg heroinmisbrukerne. Triste mennesker som bor i skitne leiligheter uten noe håp om å forlate. Mye ritual lidelse og dritt. Jeg tror dette perspektivet jeg fikk som en outsider fortalte meg mer om hvor farlig ett bra miljø er i kombinasjon med dop.

Fast-forward noen år så har alt forandret seg der. Jeg dro tilbake til Norge og jobba for å bli en streit kar - noe som jeg har klart ypperlig. Derimot så har mange av disse flotte menneskene som godtok meg inn i det varme miljøet har blitt kroniske misbrukere. Mannen som jeg hadde ett dynamisk og bra sosialt forhold til er i dag heroinmisbruker. Han knivstakk bestefaren sin for 20£, og lever på gaten. Kan nevne at når han var stoner så var bestefaren alt han hadde. Han elsket den mannen mer enn noe annet.

Sør-afrikaneren sitter i fengsel for svindel og miljøet som engang var, er nå aske. Det var tungt å forlate venner som betydde så mye for meg, men skjebnen til de som ikke forlot var uendelig mye værre. Det er vel den store helhets hendelsen som påvirket meg mest.
Det finnes mange fantastiske mennesker innen dopingmiljøet, og de kan være den største faren i det.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rusmisbruk innen familie. Forsåvidt kompiser og tidligere kjærester. Traumatisert og brutt tilitt gjør at man ikke stoler på folk.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
-Syretripp på gravøl for Borgen for de reiv det(bygget ved Middelalderparken i Oslo med Aftenposten logo på taket).
-Noen som skøyt speed i øye-eplet på rave i et skikkelig lugubert lokale i Hammersborggata under brua.
-Sørlending i Kristiansand som drypte syredråper rett i øyet.
-Rusutløst psykose som varte i tre år hvor jeg trodde jeg var transe og gikk på hormoner og prostituerte meg selv fordi jeg mente det var eneste måten å få penger til kjønnsoperasjon.
-MDMA bakmannen som fløy rundt på byen i Oslo med en gedigen MDMA krystall festa rundt halsen i et kjede som han sleika på og lot jenter sleike på
-Når jeg var hos overnevnte og hadde en pappeske med MDMA krystaller på størrelse med tennisballer foran meg som jeg holdt i hånda

++++++ kunne skrivd bok
Vis hele sitatet...
Her var det mye vilt, men kan du fortelle litt mer om den 3 årige psykosen hvor du var trans prostituert?
Blitt utsatt for ganske heftig hersketeknikk/gashlighting,høres kanskje ikke ut som noe voldsomt men sliter med med ettervirkninger den dag i dag flere år etter,redd jeg aldri blir 100% igjen..
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Endel gode hendelser og dårlige.

La meg starte med gode, jeg røyker sjeldent hasj, av en grunn, det er angst, men en gang for ikke alt så lenge siden, tok jeg valium sammen med en kompis, var begge helt vekke, med godform, ikke for ruset, men følte oss konge, plutselig kommer ideen om å lage edibles, vi tar en 3 gram i småbiter, heller olivenolje oppi en panne så tar hasjen oppi, alt smelter sammen, blander ut i to yoogurt's, kicker inn, og jeg har aldri følt en så intens og behagelig rus i kroppen. Har endel ganger jeg har tatt benzo og våknet med tyvegods. En god del gode MDMA turer, en god del gode fester.


Dårlige hendelser, ja, har god del ting jeg har gjort på benzo jeg angrer på, og aldri får fjernet fra min vandel, inbrudd, tyveri, vold, endel saker jeg ikke vil snakke så mye om, men jeg vil si såpass det er verre en en voldsdom.


Benzo har ødelagt mitt liv.
Fikk 9mm baki ganen, tipper den ikke var lada men han som sto å holdt i gunneren var iallfall loaded på ett eller annet. Meste sannsynlig skjedde det på spøk men vedkommende er for ustabil til at keg vil ofre livet. Tror ikke jeg møtte han noe etter det, vi hadde tydligvis gått litt forskjellige veier og takk Gud å Jesus for den redning.
Mye som var spennende i 20 åra, men lærte fort.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vold, det finnes noen få totalt uberegnelige personer som er kalde psykopater. Det synes ikke utenpå og behøver ikke være harde misbrukere. En misoppfattet spøk eller et spørsmål vedkommende ikke ønsker å bli stilt kan være nok. Det bare klikker. Hold på å bli drept av samme psyko to ganger. Den en gangen var det veldig nære på og var sikker på at jeg var ferdig. Uten trening med å hanskes med ustabile foreldre hadde det ikke gått bra. Men uten ustabile foreldre ville jeg heller aldri kommet i kontakt med slike miljøer. Hendelsen dukker opp i minnet en gang i blant. Husker alle detaljer. Tanker jeg gjorde meg om at mitt væren skulle bli avsluttet ganske snart kom først. Så kom stedet jeg var på fram i hodet i et slags 3D-syn og tanken på fluktmuligheter. I svart-hvit og svært detaljert. Deretter scannet hjernen utsagn og situasjoner hvor jeg tidligere hadde observert vedkommende - laget en profil av han hvor besynderlige ting dukket opp. Alt dette gikk på autopilot. Sammen med "profilen" og situasjonen var det mulig å lese personen. Han var heldigvis litt dummere enn meg. Derfor kan jeg skrive dette.