Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 807
King Lil T
6 1
Hei!

Jeg og en kompis har nylig startet en gruppe, og har nettopp droppet vår første låt.

Ønsker feedback på låta; alt fra mixing, stemmebruk og selve produksjonen. Låta vår heter "Mexico".

Link til låta: https://soundcloud.com/slemme-gutter...social_sharing
Hadde forventet en wæck sang, men beaten var faktisk bra. Dersom den skal bli populær, trenger den etter min min mening; mer referanser til dop og sex, kanskje en mørk stemme, vare litt lengre og litt bedre flow. Keep it up.

Og litt mer «oomph».
Sist endret av redvoid; 13. november 2022 kl. 01:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
King Lil T
Trådstarter
6 1
Sitat av redvoid Vis innlegg
Hadde forventet en wæck sang, men beaten var faktisk bra. Dersom den skal bli populær, trenger den etter min min mening; mer referanser til dop og sex, kanskje en mørk stemme, vare litt lengre og litt bedre flow. Keep it up.

Og litt mer «oomph».
Vis hele sitatet...
Takk for feedback! Hva legger du i mer «oomph»?
Sitat av redvoid Vis innlegg
Hadde forventet en wæck sang, men beaten var faktisk bra. Dersom den skal bli populær, trenger den etter min min mening; mer referanser til dop og sex, kanskje en mørk stemme, vare litt lengre og litt bedre flow. Keep it up.

Og litt mer «oomph».
Vis hele sitatet...
At sangen/versene bygger opp til refrenget sånn at det blir på en måte litt som en «beat drop». Tar for eksempel «Dans på bordet» refrenget, du gleder deg til refrenget kommer slik at du kan synge med. Har aldri skrevet en låt selv, men er slik jeg ville likt en sang. Ser definitivt potensialet i «mexico», og hadde greit spilt denne på en fest selv

Har hørt på den flere ganger, og blir bedre for vær gang, men det er «det lille ekstra» som mangler. Greier ikke å sette fingeren på det.
Sist endret av redvoid; 13. november 2022 kl. 01:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg synes låta var ganske fet, og den fikk meg (som en lurker på freak) til å lage konto å kommentere! Fortsett med dere gjør.
Er forsåvidt også enig med @redvoid, om at dere kan bygge sangen opp som en beat drop!
Gjør det, og litt mixing så tror jeg denne kan komme på spotify top 50!
Sier dette også som en streng bergenser som føler at kun bergensere som er god i rap/hiphop i norge.
Fet låt, men enig med mye av det de andre sier! Ville eventuelt bytta ut 808 bassen med f.eks. en Spinz 808 så man hører bassen litt tydeligere. Vet ikke hvilken 808 du har brukt, men den kommer litt vel mye i bakgrunn. Evnt også senke volumet på kick drumsa.

Alt i alt; kudos, 90% av det folk legger ut her på forumet er ræva. Om dere fortsetter trur jeg dere vil nå langt. Skal ikke se bort ifra at låta kan komme på Topp 50 lista om dere i tillegg markedsfører dere litt i forveien på TikTok!