Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1008
Anonym bruker
"Irritert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Jeg ønsker å søke hjelp for mitt rusproblem som har utviklet seg i feil retning etter en livsendring for et par år siden.
Jeg er helt avhengig av fysikalsk oppfølging som fysioterapi samtidig grunnet en skade. Det er også noe av grunnlaget for at jeg søker muligheter i varmere strøk.

Jeg har aldri skutt og er vel etablert, men det varer ikke nødvendigvis så lenge om jeg fortsetter denne veien. Er villig til å dekke utgifter selv.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vel, hva med hvis du tar turen ned til Saudi Arabia elns? Der får du sikkert dødsstraff eller hånda kappet av hvis du ruser deg, og selv alkohol blir vanskelig å finne.

Hvis ikke, så høres kanskje et land som Tyrkia eller Kypros ut som noe å vurdere.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tyrkia spesielt eller veldig billig
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er bra du har insett alvoret og er så heldig at du har muligheten til å komme ut av det med egne midler da det offentlige dessverre har vist seg å ikke være så flinke og diskré.
Jeg husker ikke hva den heter men i London finnes èn eller flere klinikker hvor du blir lagt inn en ukes tid og med oppfølging.
Vær forsiktig for det finnes mange som er useriøse og direkte farlp
Kjenner til flere som har vært på Gran Canaria på avrusning. Det finnes norske klinikker i varmere strøk som man kan reise til.
https://www.heimveg.no/
Må understreke at jeg ikke har erfaring med dette selv. Dette var bare en random side jeg fant ved et kjapt googlesøk.
Sist endret av Teacherpreacher; 20. desember 2022 kl. 14:37.
Har en kjæreste som har vært i Serbia på rehabilitering. Det kosta riktignok rett i underkant av 100k for 3-4uker. Det jeg kan si er at du må være hypermotivert for at det skal funke. De lover oppfølging etter du har kommet hjem men det skjer ikke. Det det endte med her i hus var at fruen dro på langtidsbehandling når hun kom hjem. Hvorfor vil du ikke i behandling her i Norge gratis? Du sier jo du jakter på muligheter i varmere strøk så regner med du ikke blir boende i Norge å får alle "nedturene" med å få skrevet i journalen din at du er rusmisbruker og slite med å ta førerkort osv... alt dette trenger ikke du å tenke på hvis du likevel skal utenlands. Det er gratis med behandling i Norge.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Irritert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Voodoome Vis innlegg
Vær forsiktig for det finnes mange som er useriøse og direkte farlp
Vis hele sitatet...
Takk. Har samme inntrykket og søker derfor råd før jeg foretar meg noe.
Anonym bruker
"Irritert Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sondre Vis innlegg
Har en kjæreste som har vært i Serbia på rehabilitering. Det kosta riktignok rett i underkant av 100k for 3-4uker. Det jeg kan si er at du må være hypermotivert for at det skal funke. De lover oppfølging etter du har kommet hjem men det skjer ikke. Det det endte med her i hus var at fruen dro på langtidsbehandling når hun kom hjem. Hvorfor vil du ikke i behandling her i Norge gratis? Du sier jo du jakter på muligheter i varmere strøk så regner med du ikke blir boende i Norge å får alle "nedturene" med å få skrevet i journalen din at du er rusmisbruker og slite med å ta førerkort osv... alt dette trenger ikke du å tenke på hvis du likevel skal utenlands. Det er gratis med behandling i Norge.
Vis hele sitatet...
Takk for egen erfaringsbasert tilbakemelding.

Hovedgrunnlaget for ønske om behandling i utlandet er basert på at jeg har mindre smerter i varmen, jeg sliter veldig merkbart betydelig mer med psyken med lite dagslys. Slik det er nå har jeg sjeldent mer en 1-3timer dagslys etter å stått opp.

Jeg har ikke konkrete planer om å flytte utenlands pr.nå, men det er absolutt i tankene.