Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1880
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren


Er det noen som har peiling på hva som feiler planten til en kompis? Den står under 200w led, 20l potte å får kun Canna Terra Flores nå. Litt over 7 uker siden den ble satt i 12/12. Det er et lite eksperiment som tydeligvis ikke går så bra. Tror han er i ferd med å gi den opp.
Kan være den har fått for mye vann og sterkt lys.
Hvis han ikke bruker enzymer så vil det hjelpe litt å bruke det. Såpass kort tid igjen at det er kanskje lite å gjøre
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håplost å si uten mer info, men nute burn er en god kandidat.

Jerna: Enzymer? Hvilke og hvorfor?
Atazyme er ett produkt med enzymer som fungerer bra. Det hjelper syke planter å se bedre ut.

Det stimulerer røtter,mikroliv i jorda og fjerner dødt materiale rundt røtter visstnok.

Brukes ved hver vanning.

Må ikke brukes men ser helt klart positiv effekt av det. En venn testa det på sine som så veldig sarva ut og de ble bedre enn forventa.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg


Er det noen som har peiling på hva som feiler planten til en kompis? Den står under 200w led, 20l potte å får kun Canna Terra Flores nå. Litt over 7 uker siden den ble satt i 12/12. Det er et lite eksperiment som tydeligvis ikke går så bra. Tror han er i ferd med å gi den opp.
Vis hele sitatet...
Hvordan ser planten ut lengre ned? Fra det lille jeg kan se, legger jeg en knapp på for lite sink eller for mye fosfor.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jerna: Høres ut som det vanlige bullshaitet. Hvis du ikke vet hva som feiler planten kan du heller ikke behandle den.
Hvordan er det med vifter i teltet? Det ligna litt på da jeg fikk windburn, da er det for mye luft rett på planten. Du kan lese litt her.

Plante-mangler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jerna: Høres ut som det vanlige bullshaitet. Hvis du ikke vet hva som feiler planten kan du heller ikke behandle den.
Vis hele sitatet...
Njaaaaa, det finnes næring som gir litt av alt uten å ødelegge selv om problemet er overgjødsling, et eksempel er alg-a-mic fra biobizz, den har sporelementer og en svak dose av de aller fleste næringene cannabis planten trenger, og den er omtrent umulig å overdosere, så hvis det er snakk om mangler av næringsstoffer planten stort sett trenger lite av er den genial.
Sist endret av Kloakk; 31. juli 2022 kl. 23:55.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo jøss, om problemet var mangel hjelper det. Men ikke om problemet er for mye nutes, der vil mer=verre nesten uansett hva det er. Er det root rot hjelper det garantert ikke.

Det eneste noen kan si med sikkerhet her er "hakke peiling". Hvilket grow medium snakker vi? Hvor mye næring? Hvor ofte flushes de osv. Vi vet ingenting. Det kan kanskje være Cal/Mag-mangel, dyrker han i kokos?
Det kan være mye forskjellig, vi trenger mer info som andre her sier.

Jeg har sett dette med for lav temperatur på natt, jeg har sett det ved magnesium mangel, og jeg har sett det ved nute burn.