Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  216 31945
Jeg har valgt å skrive min historie, delvis for å dele den med dere og samtidig få ryddet mitt eget hode.

Natt til fredag var jeg på fest. Det var rundt 200 stk på denne festen - både venner, kjente og ukjente. Festen i mine øyne var kjempekoselig. Jeg ble kjent med en jente på festen og en ting ledet til noe annet. Det endte med at vi hadde samleie.(Som var frivillig fra begge parter) Etter dette, rundt klokken 3 om natten var jeg kommet meg hjem, og så fram til skjønnhetssøvnen.

Rundt klokken 5 om morningen ble jeg vekket opp av en frustrert pappa og to politibetjenter. Jeg ble fortalt at jeg var blitt anmeldt for voldtekt. Jeg ble da fulgt ut i en politibil. Før jeg visste ordet av det, stod det en lege med en q-tips i tissen min og nappet kjønnshårene mine for analyser. De tok bokseren min, buksen min og T-skjorten som jeg hadde lånt av min bror. Som en erstatning fikk jeg noe som minnet om en klut, som da skulle erstatte bokseren min. Jeg hadde fått beskjed om å ta med en ekstra bukse og T-skjorte, så den var grei.

Deretter ble jeg kjørt til hjemstedet mitt på lensmannskontoret der. Der fikk jeg litt informasjon om hva dette angikk, samtidig at jeg kunne velge å kontakte advokat. Jeg fikk også lest opp rettigheter til meg som en siktet person i denne saken. Jeg ble fratatt mobiltelefon. Det neste som stod på planen min nå var avhør. Men dette avhøret skulle ikke finne sted med en gang ettersom "fornærmede" skulle avgi forklaring og fullstendiggjøre sin anmeldelse mot meg. Jeg ble da kjørt til byen og satt inn i en celle. Her fikk jeg endelig litt tid til å faktisk tenke igjennom på hva som hadde skjedd. Jeg var ekstremt opprørt, jeg følte at dette var urettferdig - ettersom jeg ikke hadde foretatt noen voldtekt. Jeg ble sittende i denne cellen som et spørmålstegn i hele 9 timer. Jeg var ufattelig frustrert, og grunnet en blanding av uvitenhet, forvirring og ydmykelse tok jeg til tårer. I cellen fikk jeg noen tørre brunostskiver og et glass melk. Oppholdet i cellen var svært ubehagelig, siden jeg var og er sikker i min uskyld.

Like før jeg var sikker på at min verden var ved sin undergang kom det endelig to betjenter som skulle kjøre meg til "et annet lensmannskontor" for avhør. Der ble jeg satt i en ventecelle en times tid, til min far kom med advokat. Senere da min far kom var ikke advokaten til stede fordi han ikke fant dette nødvendig. Vi ble fortalt at vi kunne gå i avhøret uten advokat.

Avhøret begynte klokken 7 om ettermiddagen. Der måtte jeg forklare hva som hadde skjedd utifra mine egne øyne. Jeg måtte svare på ubehagelige spørsmål angående denne påståtte voldtekten. Når jeg sier ubehagelige spørsmål snakker jeg om en svært detalj-rik beskrivelse. Her satt jeg til klokken 1 om natten med intensivt avhør. Målet her var å opplyse saken. Betjenten som skulle opplyse saken ringte til en jurist som skulle få vurdere om jeg skulle få gå hjem. Dette fikk jeg ikke lov til. Jeg måtte tilbake til byen i cellen igjen. Grunnen for at avhøret måtte taes opp igjen dagen etter var fordi jeg var utmattet, både fysisk og mentalt. Jeg var så heldig at jeg fikk gå innom bensinstasjonen på veien for å kjøpe meg en pølse ettersom jeg var veldig sulten. Jeg kom fram til min celle og tilbrakte natten der.

Heldigvis klarte jeg å sove meg igjennom hele oppholdet denne gangen, og ble vekket av betjenten kl 10, som hadde avhørt meg dagen før. Vi skulle nå fortsette. Da fikk jeg et innsyn i forklaringen som var gitt av "fornærmede" - noe som sjokkerte meg til de grader. Opplysningene gitt av fornærmede om denne saken var helt ukjent for meg - uten at jeg skal gå mer inn på disse.

Heldigvis fant politikammeret ut at jeg skulle bli sluppet fri etter avhøret var endt. Dette skjedde rundt klokken 4 i ettermiddag.

Dette er det jævligste jeg har vært med på. Jeg har aldri følt meg så ydmyket og så hjelpeløs i hele mitt liv. Den følelsen av å bli behandlet som en kriminell når du selv vet du ikke har skyld i noe kriminelt er forferdelig ekkel. Spesielt når jeg ikke har hatt noe problemer med lov og lovbrudd i hele mitt liv. Samtidig vet jeg at ryktene selvfølgelig florerer blant folk ved mitt hjemsted. Heldigvis har min krets gitt meg den fulle støtte.

Det som overrasker meg er hvor lett det er for en jente å faktisk få en person pågrepet for voldtekt ved å "bare peke."

Grunnen til at jeg poster slikt her er for å dele min historie med dere, men primært sett få litt orden i mitt eget hode.

Jeg er ikke interessert i diskusjon om jeg kan være skyldig eller ikke. Folk kan spare seg for å forklare meg at jeg må se ting fra jenten sin side og så videre, ettersom jeg er 100% sikker i min uskyld.

Min advokat forklarte meg at det ikke er uvanlig i "voldtektsaker" mellom jevnaldrende at saken har grobunn i at jenten angrer på etterhånd, og går til politiet i beruset tilstand og legger inn anmeldelse.

Det eneste som bekymrer meg er hvor lett det var å bli pågrepet og behandlet som en kriminell før noen som helst bevis er på bordet. Men så igjen er jo voldtektsaker et kjent problem, der mange ofte sympatiserer med kvinnen i saken, uten å sette seg inn i hele situasjonen. Jeg var en av de før, men nå vet jeg bedre.

Jeg har fått meg en fin lærepenge. Sex i fylla skal jeg aldri ha igjen, og iallefall ikke med en jente jeg ikke kjenner godt.

Dette ble kanskje rotete, men det hjalp iallefall meg å kunne legge tankene mine på tastaturet.
Har du noen gang snakket med denne jenta ved en senere anledning? Er rustet over hvor lett de hiver folk i celle så lenge
Bagster's Avatar
Trådstarter
Hendelsen fant sted siden nå på fredag. Jeg kom ut fra fengsel for noen timer siden. Jeg har altså ikke snakket med henne. Ikke planlegger jeg å gjøre dette heller, da jeg vil politiet skal få ta hånd om saken.
Det aller lureste man kan gjøre i slike tilfeller er å gå til sak mot jenta og få en oppreisning for alt du ble utsatt for. Ble voldtektsanklagene avvist av politiet er du så godt som sikret å vinne.

Slikt bør få STORE konsekvenser for henne, helt uakseptabelt å anmelde frivillig sex som 'voldtekt' bare fordi man angrer.

Har selv vært vitne i en sak der jenta løy om det samme, fryktelige saker for gutten.
Er det ikke noe som heter "frivillig voldtekt" elns i norsk lov også? Der "du burde forstått at jenten var beruset" elns. (Skyt meg hvis jeg tar feil, og om jeg har rett skyter jeg meg ved neste anledning)
Sitat av TheInternet
Er det ikke noe som heter "frivillig voldtekt" elns i norsk lov også? Der "du burde forstått at jenten var beruset" elns. (Skyt meg hvis jeg tar feil, og om jeg har rett skyter jeg meg ved neste anledning)
Vis hele sitatet...
Han var også beruset, altså ble han også voldtatt i følge loven der om den finnes. De "frivillig voldtok" hverandre!
Sist endret av voldern; 29. april 2007 kl. 19:54.
Hvor gammel var denne jenten? Hun var vel over 16, ikke sant?
Samme her Goophy, viste seg også at jenten hadde en lignende sak i en annen by. Enkelte jenter er faen ikke god i hodet. Om denne saken skal jeg ikke uttale meg, siden jeg ikke var tilstede når det skjedde.

Håper for alle parter at saken løser seg slik den bør.
Helt utrolig kjipt om det du sier stemmer..
Det er jævla kjipt for de jentene som faktisk blir voldtatt at det finnes noen som faktisk anmelder noen for å ha voldtatt uten at det har skjedd. Og sånne rykter gir seg jo gjerne heller ikke selv om man blir frikjent.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av voldern
Han var også beruset, altså ble han også voldtatt i følge loven der om den finnes. De "frivillig voldtok" hverandre!
Vis hele sitatet...
My thoughts exactly. Som Goophy sa; gå til sak, det er uansvarlig å anmelde noen når man fortsatt er beruset (om hun var det), og å få hevn på denne måten på er tåpelig, dumt og barnslig. Kan være at du bare vil ha denne saken ut av verden, jeg synes du bør kreve erstatning, ihvertfall om politiet mener du er uskyldig. Skulle tro at de tester eller ihvertfall prøver å se på om personer som kommer me anmeldelser er i beruset tilstand. Hva om en alle som ble litt sur på noen i fylla skulle anmelde dem i beruset tilstand og få til slike konsekvenser?
Hmm... Fasinerende lesning. I og med at du poster på nFF, så tror jeg instinktivt på din uskyld (uten at dette selvfølgelig betyr noe som helst)... Jeg har vanskelig å se for meg en skyldig person ha behov for å "renvaske" seg ovenfor en gruppe totalt ukjente og anonyme mennesker, ved å dikte opp en fiktiv justismord-historie. Jeg kan ikke se motivasjonen til en skyldig person; men jeg ser absolutt motivasjonen til en uskyldig person.

Vi kan egentlig se bort i fra vikigheten av din post, og om du er skyldig eller ikke - men heller for diskusjonens skyld anta at du er uskyldig. Det interessante spørsmålet blir da om det faktisk er slik at det er "for enkelt" for en jente å peke på en gutt og si "jeg ble voldtatt av ham".

På den ene siden har du behovet for å sikre bevis i et rettssamfunn, og bevare rettssikkerheten til en voldtatt jente; opp mot behovet for å bevare rettssikkerheten til en uskyldig gutt. Foreløpig vil jeg si at du ikke har lidd noe stort tap; du har blitt ydmyket og frarøvet friheten din for noen dager. Foreløpig mener jeg at det er vel innenfor rammene av hva man må kunne forvente, for å kunne ivareta sikkerheten til voldtatte jenter.

Videre er det jo slik at fordi du er uskyldig (vi antar jo det), så vil du aldri kunne bli dømt; det skal være umulig å bli uskyldig dømt - i hvert fall i en sak som denne, hvor det blir ord mot ord, uten noen andre bevis (som f.eks blåmerker i jentas ansikt, vitner som så henne kjempe i mot, at du har et rulleblad med masse vold eller lignende saker, etc...)

Så alt i alt: Hittil har du lidd mye, men ikke mer enn man må kunne forvente i en slik sak. Når du blir renvasket om noen måneder, så ville jeg gått til sak mot jenta. Hun må lære på den harde måten at hun ikke kan oppføre seg slik.
Norge er jo kritisert for forholdene ved varetekt osv. Det overrasker meg ikke, men syns det er synd at staten behandler borgerene sine som du har blitt uten bevis.

Det er ulovlig å legge inn falsk anmeldelse, om politiet avviste anmeldelsen ville jeg anmeldt henne eventuelt også saksøkt for tort og svie. Eventuelt kan du jo også vurdere å anmelde politiet for brudd på menneskerettighetene. Det virker litt drøyt, men personlig syns jeg dette er en prinsippsak.

Det er sikkert ikke noe kult å bli voldtatt, men tviler på at det er noe kulere å bli anmeldt for det. Syns det er litt drøyt når jeg hører "eksperter" svare at man har blitt vodltatt dersom man ikke ville det selv. Det kan være en god tommelregel, men man må si nei i det minste. Om jeg skulle anmeldt noen vær gang jeg har gjort noe jeg ikke ville selv hadde det vært mange som hadde sittet i fengsel.

Alle begår feil, ikke la det gå utover en tredjepart.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av lanze
Helt utrolig kjipt om det du sier stemmer..
Det er jævla kjipt for de jentene som faktisk blir voldtatt at det finnes noen som faktisk anmelder noen for å ha voldtatt uten at det har skjedd. Og sånne rykter gir seg jo gjerne heller ikke selv om man blir frikjent.
Vis hele sitatet...
Stemmer det. En tiligere lærer av meg ble av noen elever beskyldt for å være homofil. Han er ikke det, men en del foreldre ringte rektor og sånt, det hang igjen lenge.

Han fortalte også om en mann der ca. det samme hadde skjedd, han tror jeg også var lærer, men det var en liten bygd, og han måtte reise derifra.
Sitat av Jonta
Stemmer det. En tiligere lærer av meg ble av noen elever beskyldt for å være homofil. Han er ikke det, men en del foreldre ringte rektor og sånt, det hang igjen lenge.

Han fortalte også om en mann der ca. det samme hadde skjedd, han tror jeg også var lærer, men det var en liten bygd, og han måtte reise derifra.
Vis hele sitatet...
Synes det hørtes veldig rart ut. Sist jeg fikk inntrykk av samfunnets normer så fikk folk lov til å være lærer selvom de var sopere?
Enkelte små samfunn er skummelt fiendtlige mot sånt, blir man utstøtt hjelper det fint lite å ha loven bak seg.
Sitat av milo9000
Synes det hørtes veldig rart ut. Sist jeg fikk inntrykk av samfunnets normer så fikk folk lov til å være lærer selvom de var sopere?
Vis hele sitatet...
milo9000, det er sikkert kult i gjengen din å kalle folk "sopere" og "niggere", men av respekt for de evnt. homofile som måtte finnes blant nFF's ca 20.000 medlemmer, så kan du godt spare deg det uttrykket. Tipper du er en tøff 14-16 åring, så skjerp munnbruken, fjortizz.
Sitat av Goophy
Enkelte små samfunn er skummelt fiendtlige mot sånt, blir man utstøtt hjelper det fint lite å ha loven bak seg.
Vis hele sitatet...
Det er jo sant nok det, men det virker i så fall som et veldig tilbakestående samfunn, hvis foreldrene faktisk tror de kan få han sparket ved å ringe til rektor og syte.
Sitat av Stormen
milo9000, det er sikkert kult i gjengen din å kalle folk "sopere" og "niggere", men av respekt for de evnt. homofile som måtte finnes blant nFF's ca 20.000 medlemmer, så kan du godt spare deg det uttrykket. Tipper du er en tøff 14-16 åring, så skjerp munnbruken, fjortizz.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe spesiell trend for det blant de jeg omgås egentlig, jeg ville bare krydre språket mitt litt. Har ikke den oppfatning at "soper" er det verste ordet i boka for homoseksuell, har faktisk hørt homofile si det selv. Og ja, jeg er veldig tøff, men det begynner å bli en stund siden jeg var 16, selvom det sikkert bare var ment som en nedlatende kommentar fra din side Hvis noen følte seg støtet av ordene mine får jeg beklage. For min del kan folk godt foretrekke sitt eget kjønn.
Sitat av milo9000
Det er jo sant nok det, men det virker i så fall som et veldig tilbakestående samfunn, hvis foreldrene faktisk tror de kan få han sparket ved å ringe til rektor og syte.
Vis hele sitatet...
Var ikke snakk om å få noen sparket.
Ville du bodd et lite sted der alle snakket dritt om deg bak din rygg og du visste veldig godt om det?
Falske anmeldelser skader egentlig ingen andre enn jentene, fordi jeg (for min del) da tar slike anmeldelser mindre seriøst, eller ville gjort dersom jeg var jurist. Hvis jeg, som dommer, fikk 19 falske anmeldelser og en seriøs, ville det gått 20 frikjente gutter ut av den rettsalen den dagen. Beklager, jenter, dere kan ikke forvente å bli tatt seriøst ved å anmelde alle som har sex med dere. Dette er selvsagt ikke alle, men de få det gjelder bør faen meg se å tenke seg om, med tanke på at en ekte voldtakt kan forekomme.

Ellers ønsker jeg deg lykke til i saken
Sitat av Goophy
Var ikke snakk om å få noen sparket.
Ville du bodd et lite sted der alle snakket dritt om deg bak din rygg og du visste veldig godt om det?
Vis hele sitatet...
Ok, da så... Var bare at jeg ikke ser så mange andre grunner til at de skulle ta seg bryet å ringe rektor alle mann. Uansett ganske tilbakestående hvis de i det hele tatt ringer og forventer en reaksjon, og først og fremst at de ser et problem i å ha han som lærer så lenge han gjør jobben sin
Det store problemet med voldtektsanmeldelser er at det dessverre er utrolig vanskelig å få overgriperen dømt, fordi det ofte er få beviser å gå etter. Man kan alltids påvise at man har hatt sex, men det er vanskelig å bevise at sexen var en voldtekt. Jeg tviler sterkt på at "problemet" med falske voldtektsanklager er så voldsomt stort som enkelte i tråden pvøver å få det til. Uansett er det noen få spilleregler man må forholde seg til :

NEI BETYR NEI. UANSETT.

IKKE NÅ, BETYR NEI

KAN VI IKKE BARE SOVE, BETYR NEI

STILLHET BETYR NEI

JEG LIKER DEG GODT, MEN, BETYR NEI

og en som er litt mer kontroversiell, men ikke mindre sann :

NOEN GANGER BETYR JA OGSÅ NEI
Hehe... For å være litt humoristisk på et egentlig veldig alvorlig tema: DonTomaso, det er et under at du i det hele tatt får deg et ligg ;-)
Hvorfor skjer slike ting da? er det så mange psykisk ustabile jenter? For det er ikke første jeg hører om slikt. En jeg vet om ble annmeldt da han hadde oral sex frivillig uberuset hos henne på lyse dagen (hun på han). Hun var 14 eller 15 og han er 16 eller 17 så han skal jo egentlig komme i fengsel (men det skjer jo ikke i Norge). Men hvis det er 100 % som du sier her (noe som er vanskelig å tror men skjønner ikke hvorfor noen skulle lyge om slikt på nff) så tror jeg jeg aldri skal dra på fest hvor slikt kan skje.
DonTomaso: Hva har feministslogans å gjøre her egentlig? Fyren har klart og konsist forklart sitt inntrykk av det han mener skjedde og det er direkte nedlatende å komme med den der synes jeg når jOkKeJacKaL og de fleste andre her har oppført seg svært så reflektert. Ikke minst er dette en ufattelig kjip psykologisk situasjon for ham. Falske anmeldelser av denne typen kan virkelig kjøre folk i grøfta, selv om de blir frikjent.
Litt offtopic, men: Ikke la oss begynne på temaet "ustabile jenter". En kamerat av meg fortalte om venninnegjengen til dama hans; hvor de var så klare for å få barn, at flere av jentene gikk til sengs med gutter, sa at de gikk på P-pille (uten å gjøre det) - bare for å få barn. De dreit i om de ødela livet til gutten; de ville bare ha barn, koste hva det koste vil. Da er du så fundamentalt fucket at du ikke burde hatt lov til å delta i livet utenfor en institusjon.
Hadde nok taklet det dårligere enn det du gjorde, stå på og renvask deg helt, og eventuelt anmeld henne igjen..


God natt
Sist endret av mr_james; 30. april 2007 kl. 00:10.
ivioyner : Innlegget var ikke mynta på jOkKeJacKaL, og det burde jeg kanskje ha understreka, og siden diskusjonen allerede hadde pensa seg over på voldtektsanklager generelt sett, fortsatte jeg derfra. Hvis det er slik at jOkKeJacKaL føler seg urettferdig anklaga mener jeg det er umulig å diskutere det, siden ingen av oss andre var i rommet da det skjedde og har ingen grunn til å mene noe om saken. Jeg mener derimot noe generelt om voldtektsanklager, og det var det jeg skreiv noe om.

Stormen : Jeg kunne sagt mye om det, men jeg lar det ligge. Vil ikke gjøre alle deprimerte
Sist endret av DonTomaso; 30. april 2007 kl. 00:10.
Sitat av jOkKeJacKaL
Den følelsen av å bli behandlet som en kriminell når du selv vet du ikke har skyld i noe kriminelt er forferdelig ekkel
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner godt hva du mener.
Sitat av Stormen
Litt offtopic, men: Ikke la oss begynne på temaet "ustabile jenter". En kamerat av meg fortalte om venninnegjengen til dama hans; hvor de var så klare for å få barn, at flere av jentene gikk til sengs med gutter, sa at de gikk på P-pille (uten å gjøre det) - bare for å få barn. De dreit i om de ødela livet til gutten; de ville bare ha barn, koste hva det koste vil. Da er du så fundamentalt fucket at du ikke burde hatt lov til å delta i livet utenfor en institusjon.
Vis hele sitatet...

/offtopic Stormen: det har jeg opplevd! og det er det VERSTE man kan forestille seg!
tenk deg, du er 17 (jeg var det når det skjedde) du er edru og husker dermed alt!
du er kåt, dama sverger hun er på pilla og peker mot en p-pille eske, du setter igang med litt mojo, 2uker senere får du sms, "jeg er gravid og jeg skal beholde" ( SKAL?? shit! tenkte jeg bare)

jeg prøvde og prate fornuft, men dama var innstilt på att dette kom til å bli så koselig når barnet begynte og krabbe og prate og sånn.. (psychooo)

heldigvis fikk jeg og mora til ho pratet sammen og jeg forklarte greiene. (hun var 19 da btw)
Mora fikk da henne til å innse hva hun gjorde og hun tok abbort.


jeg sier ikke att barn er en uting (jeg har selv en nydelig sønn på 10mnd som krabber baklengs, heldigvis med ei ann dame ) men det SKAL være gjensidig respekt og enighet..
ble grusomt offtopic nå, men jeg måtte å klarne opp hodet mitt...
Sitat av Stormen
En kamerat av meg fortalte om venninnegjengen til dama hans; hvor de var så klare for å få barn, at flere av jentene gikk til sengs med gutter, sa at de gikk på P-pille (uten å gjøre det) - bare for å få barn.
Vis hele sitatet...
Det er de jentene som tror de kan leve fett på barnebidrag, helt til de oppdager at barn krever mye tid og at de vil ha dyre leker. OG jammen så blir det ikke så lett for dem å feste på byen lenger heller når jonior skriker.

Dette er vel et problem som typisk angår tenåringsjenter..?
Lest gjennom posten Jokke, Sympatiserer med deg! Har faktisk en venninne selv som gikk med på å møte en 4 år eldre fyr (som hun hadde møtt via msn) på en skoleplass i nærheten av der hun bodde.. Dagen etterpå ble vi i vennegjengen tydelig gjenfortalt hvordan denne dagen hadde gått for seg.. Dette innebar da at de først hadde snakket lenge sammen, "connectet", før det hadde begynt å regne og de hadde kravlet oppi en 1/3 full pappkonteiner... Denne hadde visst vært så myk og deilig at de da hadde fått det for seg at de skulle ha sex.. Dette var noe venninnen min storkoste seg over - å ha hatt seg for første gang med en 4år eldre gutt....

....i en konteiner..

Iallfall - etter 2-3 dager gikk jo ordet rundt på skolen at venninnen min hadde hatt seg i en konteiner.. Hun ble mer eller mindre stemplet billig.. Dagen etterpå "sto hun frem" og fortalte at det hadde vært en voldtekt..

Jeg skal ikke trekke noen konklusjoner - hva vet vel jeg, kan være hun bare glemte å fortelle oss den delen :P , men slik som jeg kjenner henne, og vet at hun er den rette personen til å lyge/"manipulere sannheten" til sin gevinst valgte jeg (ikke alene) å ikke tro henne, og det står jeg ved.. Nå skal det sies at dette ikke ble anmeldt da - tror vel ikke meningen var at det skulle nå lenger enn rundt på skolen heller - så det kan jo ikke sammenlignes med det du har vært gjennom Jokke...
Bagster's Avatar
Trådstarter
Beklager for at jeg svarer så sent.

Sitat av Goophy
Det aller lureste man kan gjøre i slike tilfeller er å gå til sak mot jenta og få en oppreisning for alt du ble utsatt for. Ble voldtektsanklagene avvist av politiet er du så godt som sikret å vinne.

Slikt bør få STORE konsekvenser for henne, helt uakseptabelt å anmelde frivillig sex som 'voldtekt' bare fordi man angrer.

Har selv vært vitne i en sak der jenta løy om det samme, fryktelige saker for gutten.
Vis hele sitatet...
Vet jeg ikke hva jeg skal gjøre videre fremover. Må først og fremst vente til min advokat har gått igjennom aktuelle dokumenter og ha en samtale etter dette.

Sitat av avispapir
Hvor gammel var denne jenten? Hun var vel over 16, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Ja, jenten er over 16.

Sitat av Stormen
Hmm... Fasinerende lesning. I og med at du poster på nFF, så tror jeg instinktivt på din uskyld (uten at dette selvfølgelig betyr noe som helst)... Jeg har vanskelig å se for meg en skyldig person ha behov for å "renvaske" seg ovenfor en gruppe totalt ukjente og anonyme mennesker, ved å dikte opp en fiktiv justismord-historie. Jeg kan ikke se motivasjonen til en skyldig person; men jeg ser absolutt motivasjonen til en uskyldig person.

Vi kan egentlig se bort i fra vikigheten av din post, og om du er skyldig eller ikke - men heller for diskusjonens skyld anta at du er uskyldig. Det interessante spørsmålet blir da om det faktisk er slik at det er "for enkelt" for en jente å peke på en gutt og si "jeg ble voldtatt av ham".

På den ene siden har du behovet for å sikre bevis i et rettssamfunn, og bevare rettssikkerheten til en voldtatt jente; opp mot behovet for å bevare rettssikkerheten til en uskyldig gutt. Foreløpig vil jeg si at du ikke har lidd noe stort tap; du har blitt ydmyket og frarøvet friheten din for noen dager. Foreløpig mener jeg at det er vel innenfor rammene av hva man må kunne forvente, for å kunne ivareta sikkerheten til voldtatte jenter.

Videre er det jo slik at fordi du er uskyldig (vi antar jo det), så vil du aldri kunne bli dømt; det skal være umulig å bli uskyldig dømt - i hvert fall i en sak som denne, hvor det blir ord mot ord, uten noen andre bevis (som f.eks blåmerker i jentas ansikt, vitner som så henne kjempe i mot, at du har et rulleblad med masse vold eller lignende saker, etc...)

Så alt i alt: Hittil har du lidd mye, men ikke mer enn man må kunne forvente i en slik sak. Når du blir renvasket om noen måneder, så ville jeg gått til sak mot jenta. Hun må lære på den harde måten at hun ikke kan oppføre seg slik.
Vis hele sitatet...
Takk for saklig post. Men jeg vil bare understreke at denne tråden er ikke laget for å "renvaske meg", men egentlig bare for å få orden i mitt eget hode, og få litt respons og kommentarer fra personer som ikke er direkte involvert i meg personlig. Det som også var en grunn for tråden var hvor overrasket jeg ble over at det var så lett for en jente å lage et helvete for en gutt.

Det du sier at jeg ikke har lidd mer enn egentlig forventet kan gjerne stemme, i og for seg. Men det faktum at jeg er uskyldig forverrer jo min oppfatning av situasjonen.

Sitat av devotio
Norge er jo kritisert for forholdene ved varetekt osv. Det overrasker meg ikke, men syns det er synd at staten behandler borgerene sine som du har blitt uten bevis.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke jeg klarer å peke på hva som jeg føler er urettferdig gjort av politiet i denne situasjonen. Men noe føler jeg er gale når en uskyldig person må gå igjennom det som jeg har måttet. (Nå prøver jeg ikke å forverre det jeg har vært igjennom, men for meg som aldri har hatt "negativ" kontakt med politiet før er jo det som har skjedd en svært uhyggelig opplevelse.)

Sitat av Goophy
Enkelte små samfunn er skummelt fiendtlige mot sånt, blir man utstøtt hjelper det fint lite å ha loven bak seg.
Vis hele sitatet...
Jeg bor i et tettsted. Mer enn dette tør jeg ikke si nå. Da jeg satt inne spekulerte jeg på hva folk i min omgangskrets ville si, tenke og tro. Heldigvis for min del støtter mange meg, og forklarer at dette er helt utenkelig.


Sitat av Patd
Hvorfor skjer slike ting da? er det så mange psykisk ustabile jenter? For det er ikke første jeg hører om slikt. En jeg vet om ble annmeldt da han hadde oral sex frivillig uberuset hos henne på lyse dagen (hun på han). Hun var 14 eller 15 og han er 16 eller 17 så han skal jo egentlig komme i fengsel (men det skjer jo ikke i Norge). Men hvis det er 100 % som du sier her (noe som er vanskelig å tror men skjønner ikke hvorfor noen skulle lyge om slikt på nff) så tror jeg jeg aldri skal dra på fest hvor slikt kan skje.
Vis hele sitatet...
Hvorfor slike ting skjer vil jeg ikke spekulere på nå. Min intensjon med tråden var å rydde i mitt eget hode og samtidig dele min historie med dere. Å "bevise" at jeg snakker sant for dere på nFF har vel ingen relevans for utfallet av saken min.

Dette er jo en situasjon som kan oppstå med normale personer hvis de er borte på feile jenter og/eller til feil tid. Jeg ville altså også "formidle" dette til flere personer, slik at de kan evt. unngå å havne opp i en slik situasjon som jeg har havnet i.

Sitat av Coldfire
Lest gjennom posten Jokke, Sympatiserer med deg! Har faktisk en venninne selv som gikk med på å møte en 4 år eldre fyr (som hun hadde møtt via msn) på en skoleplass i nærheten av der hun bodde.. Dagen etterpå ble vi i vennegjengen tydelig gjenfortalt hvordan denne dagen hadde gått for seg.. Dette innebar da at de først hadde snakket lenge sammen, "connectet", før det hadde begynt å regne og de hadde kravlet oppi en 1/3 full pappkonteiner... Denne hadde visst vært så myk og deilig at de da hadde fått det for seg at de skulle ha sex.. Dette var noe venninnen min storkoste seg over - å ha hatt seg for første gang med en 4år eldre gutt....

....i en konteiner..

Iallfall - etter 2-3 dager gikk jo ordet rundt på skolen at venninnen min hadde hatt seg i en konteiner.. Hun ble mer eller mindre stemplet billig.. Dagen etterpå "sto hun frem" og fortalte at det hadde vært en voldtekt..

Jeg skal ikke trekke noen konklusjoner - hva vet vel jeg, kan være hun bare glemte å fortelle oss den delen :P , men slik som jeg kjenner henne, og vet at hun er den rette personen til å lyge/"manipulere sannheten" til sin gevinst valgte jeg (ikke alene) å ikke tro henne, og det står jeg ved.. Nå skal det sies at dette ikke ble anmeldt da - tror vel ikke meningen var at det skulle nå lenger enn rundt på skolen heller - så det kan jo ikke sammenlignes med det du har vært gjennom Jokke...
Vis hele sitatet...
Dette må ha vært en ekkel situasjon for de begge. Men verre blir det jo for gutten hvis han ble stemplet som voldtektsforbryter. Heldigvis, i min situasjon, har jeg venner som står bak meg 100% - noe som har ufattelig mye å si for situasjonen, ikke minst psykologisk(!) som Moyner nevnte. Dermed blir ikke stempel-situasjonen så ekkel som den gjerne kunne ha vært.

Takk for alle svar og sympati. Men igjen vil jeg bare gjøre det helt klart at min mening med denne tråden var:
-Å opplyse andre om å tenke seg om før de har tilfeldig sex
-Å få orden i mitt eget hode. (Føler jeg får et bedre bilde av situasjonen hvis jeg skriver det ned. Hvis jeg vet at andre leser det skjerper det kvaliteten av det jeg skriver som igjen påvirker meg)
-Å få kommentarer fra personer som ikke er direkte involvert i meg personlig.

Edit: Oi, denne posten ble tung.
Sist endret av Bagster; 30. april 2007 kl. 02:50.
Jeg har litt problemer med å tro at falske voldtektsanklager er så vanlig som enkelte her prøver å fremstille det som. Jeg tror nok mange menn som blir anklaget for voldtekt anser seg selv som uskyldig, men det vil ikke nødvendigvis bety at de er det. Jeg tror det er endel kjønnsforskjeller her som spiller inn, maktforhold, forskjellige grenser, hore/madonna-kompleks osv som gjør at mange jenter fort kan ha sex uten at de vil det selv, eller gutter kan trenge seg på, uten at de selv merker det.

Jeg tror mye av dette kunne blitt løst om man hadde utvidet seksualundervisninga på skolen til å også gjelde ting som makt, grenser (utover den "du setter dine egne grenser" greia) og kjønn.

Jeg kan ikke si om trådstarter er skyldig eller uskyldig eller uskyldig-skyldig. Uansett en lei situasjon du har havnet i Jokke.
Det er åpenbart en dramatisk situasjon du har kommet i, og det var nok uten tvil ubehagelig å bli behandlet som en kriminell. Men faktisk synes jeg politiet har gjort en svært god jobb ut i fra måten det beskrives på. Dette først og fremst fordi de handlet raskt og effektivt. Det som skaper problemer i mange voldtektssaker er at det tar lang tid før det skjer noe. I denne saken ble bevis sikret og avhør tatt umiddelbart mens situasjonen var friskt i minnet til alle involverte.

Jeg synes også det er helt rett at du blir låst inne i denne situasjonen (som motsvar til dem som reagerer å at det er "så lett" for staten å låse inne et uskyldig menneske). Det er utrolig vitkig for rettssikkerheten at man faktisk blir trodd når man kommer med en anklage som dette. I alle fall til noe skulle tilsi at man ikke er ærlig. Altså mener jeg at det er helt riktig av politiet å anholde og avhøre en person som anklages for vodtekt. Det er også viktig at dette skjer fort.

Dersom anmeldelsen viser seg å være falsk må selvsagt (og vil sannsynligvis) dette få konsekvenser for vedkommende som fremla den. Det er slik rettsystemt vårt skal fungere, og det er på denne måten at færrest mulig lider minst mulig. I alle fall ut fra et rettslig prinsipp. De sosiale konsekvensene følger dessverre ikke alltid disse, men det blir en annen debatt.
Bagster's Avatar
Trådstarter
commie:
Hvis du utifra det jeg har skrevet oppfatter at jeg mener falske voldtektsanklager er vanlig, er det enten jeg som har formulert meg dårlig - eller du som har misforstått. Jeg har ikke nok oversyn over dette til å ha noen formening.

Det du sier om utvidet seksualundervisning og spesielt det å _sette egne grenser_ tror jeg kan ha en rolle å spille.

Det er egentlig ikke mitt ønske at dere skal "dømme" meg, hverken skyldig eller uskyldig - ettersom dette ikke har en relevans for saken min i det hele tatt. Jeg kunne kanskje gjort dette klart i første posten.
Sist endret av Bagster; 30. april 2007 kl. 03:07.
Nå er det jo slik at tvilen skal komme tiltalte til gode, så med mindre hun har fått bank så blir han nok frifunnet.
Falske annmelder er et kapitel for seg.... Jeg hadde selv en vennine som hevdet hun ble voldtatt av en kompis. Jeg var ikke tilstede på det tidspunktet var i usa og drev med mitt der. Kom hjem etter 2 uker så var alt kaos. Jeg skjønte ingenting. Kompisen min bedyret til meg at han ikke hadde gjort dette og vennina mi satt og sa han hadde gjort helt horrible ting. I midten satt jeg i en lojalitetskonflikt. jeg kunne ikke se noen åpenbar grunn til at hun skulle ønske og ødelegge livet hans men jeg så heller ingen åpenbar grunn til at han skulle ha voldtatt henne. Til slutt gikk det jo som det måtte. Vennegjengen ble splittet og det var ville tilstander en stund med drapstrusler som haglet i øst og vest. Jeg valgte dog og tro på jenta da de fleste andre vendte henne i ryggen da annmeldelsen ble henlagt pga bevisets stilling. Også fordi jeg hadde kjent henne siden jeg var liten. Desværre forandret hun seg ille mye etter dette det var ikke lenger den samme jenta. Vi pleide og kunne sove sammen i samme seng i minimalt med tøy under dyna uten at noen av partene hadde hender eller andre deler av kroppen der de ikke skulle. Vi pleide og ha våken netter og lange kjøreturer og mye annet. Hun flyttet ut av oslo ble sammen med med en fyr jeg ikke tåler trynet på. Vi snakker litt innimellom den dag i dag men det er ikke den samme jenta.

Gutten forøvrig er ettersøkt for ran av en bensin stasjon og div annet. Igjen hevder han at han er uskyldig men jeg har for lengst unlatt å stole på han mere. Poenget er at om jenter legger inn en falsk annmeldelse så er det jævlig både for vennegjengen og de rundt personene. Hun viste hva dette ville føre til hun viste det ville bli sånn. Så hvorfor legge inn en falsk annmeldelse? forsøk på sympati? Anger på sexen i ettertid? Jeg tror det ligger noe langt mere komplisert bak, som vi som vanlig gutter aldri vil forstå.....
Heisann folkens...

Jeg personlig var på denne festen hvor alt tok sted.. og det jeg kan si med sikre ord er at jokke som er en god venn av meg aldri ville voldtatt noen.. jeg går i klasse med han og kan si at han er tam som faen og ville aldri gjort noe mot noen som hadde bedt han holdt seg unna.. Jeg kjenner også "fornermede" (nevner ingen navn) meget godt da jeg har kjent henne siden 8.klasse... 5 år elr noe.. nå er hon 18... hon er ikke jomfru og jeg vet at hun har hatt seg med over 4 stk... 2 andre venner vitnet at de hadde seg, men har nevnt at begge var villige... Slik jeg kjenner jenta, kan jeg si at jeg ikke skjønner at hon anmeldte saken, da dette ikke er likt henne... På festen gikk det 4-5 natteravner utenfor konstant blandt de opptil 200 ungdommene,.... og jeg skjønner ikke hvordan ingen kan ha hørt det om noen ble voldtatt da det skjedde i samme område.. Jeg håper virkelig ikke dette går hardt inn på deg jokke og jeg vet at du ikke kommer til å bli dømt i saken da jeg vet at din "versjon" av saken er sann... Jeg støtter deg fullt opp om du trenger det...

Hilsen en god venn
AleDuFFo
Sist endret av AleDuFFo; 30. april 2007 kl. 03:20.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Gå til sak mot henne. Det er helt absurd at jenter anmelder sånt, selv om det ikke er sant. Det er ikke mange som gjør det, men de som faktisk gjør det burde lære. Gå til sak mot henne, opplys VG. Tar de det opp, så går det over hele Norge. Da kan det faktisk hende at noen jenter faktisk tenker seg en ekstra gang hvis de han planer om å legge inn en falsk voldtekt.

men igjen. Dette skjer ikke ofte, men noen ganger. Kanskje det faktisk kan bli en sjelden gang istedenfor noen ganger.

EDIT: Sende hilsner på nFF. Hehe.
Sist endret av Kekurikekaka; 30. april 2007 kl. 03:27.
Sett at den uskyldige er uskyldig, så skal vel jenta være glad vi ikke brenner hekser på bålet lengre. Det er klart at politiet er nødt å ta slike anklager alvorlig. Desverre for deg så har du hatt samleie med en skapning sendt fra helvete. Jeg håper virkelig at saken går fort ut av verden, slik at du kan komme deg videre med livet ditt.
Sist endret av fknl; 30. april 2007 kl. 03:45.
hon er ikke sendt fra helvete.. jenten er faktisk en meget grei jente, som jeg har kjent i 5 år.. skjønner bare ikke hvorfor dette skjedde.. en meget alvorlig hendelse! som aldri tok sted!
Vel, jeg har for lengst gitt opp å skjønne meg på jenter. Hvis et "ja" kan bety "nei", og omvendt. Da er det allerede for avansert for meg. Kanskje det er undervisningen i norsk som har sviktet her. Jeg tror vi legger skylden på skolesystemet og lærerne. Klar tale er det folk er skikket best med. Da slipper vi misforståelser og faenskap. Vi nærmer jo oss snart det stadiet der hvor begge parter må signere en kontrakt før de hopper til sengs.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Lol. Dette går fra en som prater om at han har blitt anklagd for voldtekt, og nå til de sykeste tankene som kan komme på dette emnet? En frokostblanding?

Vis litt respekt. Høres jo ut som dere gjør narr av hele greia.

AleDuFFo: Om du har kjent hun i 5 år trenger ikke å ha så stor betydning for han. Mange oppfører seg forskjellig mellom to invider.

EDIT: Med alkohol innblandet, så har vel hva som har skjedd med den personen den siste tiden mye å si på måten hun oppfører seg mot andre i fylla. Men som jeg sa istad: Er du uskyldig, så gå til sak mot hu.
Sist endret av Kekurikekaka; 30. april 2007 kl. 04:24.
Bagster's Avatar
Trådstarter
Hva svarte faen? Dere er noen forbanna idioter. At dere ikke kan respektere seriøsiteten i denne tråden. Idioter som dere har faen meg ingenting å gjøre her på forumet. Herregud!
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Dodge21: Jævla idiot. Skulle ønske at det var du som hadde blitt anmeldt. Da ville du ikke ha postet noen "rape-songs" tenker jeg.

EDIT: Nå ber du oss voldta noen? Hah. Dette blir en fin ban.
Sist endret av Kekurikekaka; 30. april 2007 kl. 04:42.
men seriøst synd det og alt det der. håper alt går godt
Sist endret av inferno1296; 30. april 2007 kl. 04:48.
Hadde noen kommet med sånt mot meg så ville jeg noia med å vise meg ute.
Kanskje du også skal saksøke for psykiske belastninger?
Har hun noe som helst mot deg? Du har vel ikke slått henne?
Når har jeg ikke lest hele tråden og ramser kansje opp en del.

Synest det er sykt at en jente kan peke ut så lett, tror neppe saken hadde blitt behandlet så sterkt om en gutt hadde komt på stasjonen og sagt han ble utnyttet ol.
Tanken på at en jente kan peke fingeren sin på en hun hadde sex med og si "Ja, der er han, han voldtok meg!" er ganske sykt, greit nok de sakene som fakktisk er seriøse, men politiet burde vurdere situasjonen litt først.
Dette som har hendt jOkKeJacKaL er jo forferdelig, er vanskelig å tenke seg en sån situasjon som han har gått igjennom, og ikke minst rykter som kan oppstå i ettertid og også tanken på å bli ydmyket forran foreldre på den måten!
Sist endret av PolkagrisLaila; 30. april 2007 kl. 09:45.
Sitat av PolkagrisLaila
Synest det er sykt at en jente kan peke ut så lett, tror neppe saken hadde blitt behandlet så sterkt om en gutt hadde komt på stasjonen og sagt han ble utnyttet ol.
Vis hele sitatet...
Det som er greia er at jenter er fysisk svakere enn gutter, det er nok grunnen til at de får så mye oppmerksomhet rundt angivelige voldtekter.

Sitat av PolkagrisLaila
Dette som har hendt jOkKeJacKaL er jo forferdelig, er vanskelig å tenke seg en sån situasjon som han har gått igjennom, og ikke minst rykter som kan oppstå i ettertid og også tanken på å bli ydmyket forran foreldre på den måten!
Vis hele sitatet...
Hvis det viser seg at han er uskyldig, så er det jo jenta som ender opp med all skammen.
Ingen vil tro henne i ettertid.


@ Trådstarter / andre som kjenner han

Har de to kranglet før? Kan dette være en slags "hevn" fra hennes side for noe annet?
Gubbe:

- Men gutter ikke altfor mye fysisk sterke i beruset tilstand, det er jo det saken handler om her.

- Det med at han er frikjent trenger ikke å ha noe med saken å gjøre, er alltid noen som kan ha det i tankene eller utnytte situasjonen hans.

- Ser med tvil på at de kranglet først og så havnet i senga med hevntanker?