Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1394
hei jeg skulle bestille kno3/salpeter/kaliumnitrat og har nå fått pakken. Men det står bare "potassium salt". Har jeg fått feil/bestilt feil vare? Vet noen om dette kan brukes til å lage sortkrutt, røykbombe, golden powder og alt det der?

Det er ett helt hvitt "pulver" med grove korn. Ikke så grovt som sukker. men det er ikke helt 100% pulver. xD vanskelig å forklare

takk for hjelp
Lag KNSU, så ser du det fort.
Trådstarter
ser ut som om det var rett stoff fordi det kom en del røyk, hadde ca 60 gram som jeg antennte. Vet noen om det røyker viss jeg bare bruker sukker?
Potassium = Kalium på engelsk.

Kalium bundet til til et salt? Sannsynligvis bundet til NO3, dermed KNO3.

Du har nok fått det du skulle ha.
Trådstarter
ok tusen takk for ett skikkelig svar Skal bestille mer av det godstoffet! skikkelig godstoff :P
Salt er det du får av en nøytraliseringsreaksjon mellom syre og base, altså en kalium base (KOH) og en syre. Mest sannsynlig er dette da salpetersyre. KOH + HNO3 -> KNO3 + H2O, fjern vannet.. Andre muligheter er da kaliumsulfat, kaliumfosfat, kaliumcitrat, , kaliumklorid osv.