Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 10796
CrazYWeb: Jeg brukte Asniffer. Meget grei sniffer
King of Spooning
Acidous's Avatar
Kom til level 8, eller noe slikt for en god stund siden...
Stod ganske fast på et slik program som jeg måtte laste ned
og så kjøre og skrive inn brukernavn og passord i.

Leste gjennom hele kildekoden, fant en plass der det stod
username og allting, men det var visst kryptert...
Fatta pokker ikke hvordan jeg skulle komme videre...
Har ikke prøvd etter det...

Btw: Noen som veit hvordan jeg kommer videre der?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Husker jeg riktig så bruker fila en standard DES encryption. Tar jeg ikke feil så er det vel samme type encryption unix bruker i passwd fila si. Tar vel et par minutter og decryptere..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av |d13m0b
Husker jeg riktig så bruker fila en standard DES encryption. Tar jeg ikke feil så er det vel samme type encryption unix bruker i passwd fila si. Tar vel et par minutter og decryptere..
Vis hele sitatet...
Hmm... Har egentlig ikke vært noe særlig mye borti kryptering før, men hva kan jeg bruke/gjøre for å dekryptere passordet?
Jeg brukte John the ripper (ellerno) på en fil som man hentet på en av levelene.. en bruteforce sak..
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Hmm, har lasta ned ethersniffer til level5, men den logger ikke. Noen ideer?
husker jeg klarte java og vb levelene, men lenger kom jeg aldri.
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
rune, husker du hvordan vb levelen skulle gjøres?
Ikke post noen spoiler nå
Er det bare meg som har glemt mine java kunnskaper (som jeg har, men dog) eller har level 4 blitt en del vanskeligere enn den var tidligere?
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
necro: les nøye... Veldig nøye. Ikke la deg villede av alt slags tull. Ofte er svaret rett foran nesa på deg.
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Jau da, level 4 er en nøtt. jeg Kom til level 5 igår, skal prøve meg på den idag
Jeg kom til Java Levelen og der kom jeg ikke lenger(der du har en .jar fil eller.no)
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av necro
Er det bare meg som har glemt mine java kunnskaper (som jeg har, men dog) eller har level 4 blitt en del vanskeligere enn den var tidligere?
Vis hele sitatet...
Level 4 var jo piece of cake da....
Du må bare _lese_ *hinte hinte*
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Acidous, kom du deg vidre med krypteringsgreia? Vil ikke poste no spoiler så det tar gleden fra andre som holder på med levelet
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av |d13m0b
Acidous, kom du deg vidre med krypteringsgreia? Vil ikke poste no spoiler så det tar gleden fra andre som holder på med levelet
Vis hele sitatet...
Har ikke kommet noe videre med det...
Fant forresten ut at det var level 5 (og jeg som følte meg sååå leet når jeg sa 8 ).

PM?
heh... dette har nå blitt en "hvordan komme forbi lvl 2" post.
Uhm... Hva f.. skal man med en sniffer på level5? Jeg er på level6 uten å ha brukt en ihvertfall.
Jeg kom fint forbi lvl 1 og 2 og lvl 3 var jo drit lett, men jeg har ikke Java på maskinen, så jeg fikk ikke tatt lvl 4.. Dritt. *laste ned java.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
De 3 første tok meg ikke mange minuttene, men kommer meg ikke forbi level 4. Hint?
Rune: Du kan klare level fire uten Java støtte.
Dette blir litt offtopic, men er det flere slike try2hackopplegg? da jeg dreiv og jobba i pc magazine så satt jeg omtrent hele uka og dreiv med et annet opplegg. første level gikk ut på å telnete og finne passordfila. Noen som husker?
Level 2 er umulig jo !! hehehe
Wee fikk til level2, sliter med level3 nå da :P

De har lagt ut sånn fake passord der som jeg gikk på he he
hvilken decompiler brukte dere for å decompile .class filen til level 4 ?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
DJ java decompiler funker fett til det.. Tror tilogmed du får et hint om det en eller annen plass i lvl4
takker |d13m0b

Jeg prøvde et par for linux, og det var hele tiden en bit jeg ikke fikk decompilet. men det viste seg uansett at den biten var uviktig. hehe, level 4 var enkel =p
noen som har klart level 5 ? :-)
trikset er , tøm temporary internetfiles.. gå rett inn på den siden.. level 2.. åpne swf filen i notepad.. der finner du passordog brukernavn! trur jeg det var.,.. lenge siden jeg har vært der..
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Technot - Level 5 må du disassemble exe fila.. Det gjøres med en vb3 disassembler
hehe, skal prøve. men en jeg kjenner som påstår han har klart level 5 sier at det ikke gikk, og at han måtte bruke WinHex til å lese i minnet som programmet brukte.
Jeg begynte såvidt på level 5 og jeg tror det er mulig å fikse level'en med W32Dasm og/eller hex editering...

Men VB3 kode er kanskje greiere å ha med å gjøre
Noen som har fått til Level5 ? Jeg bruker VB Decompiler, men får fremdeles ikke opp det riktige passordet. Noen tips?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Vel.. kan si såpass at du kan se på koden og se at den bruker en streng, og noen tall... strengen finner du i ei annen fil(modul)
|d13m0b kunne du kanskje hjelpe meg litt mer.. er ikke noen sånn l33t h4xx0r :P

Edit: Får opp en fil som heter Level5.FRM, denne du tenkte på ?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
jeg er ingen l33t h4xx0r jeg, men fila du muligens burde ta en titt på heter main.txt
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Level1
Level2
Level3
Level4
Level5

5 første levlene. Fordi at jeg liker å ødelegge. Også slipper vi forhåpentligvis menneskene som sier 'jeg kommer meg ikke forbi lvl 1/2' og ikke skjønner at det betyr at de ikke har noe på siden å gjøre.
hehe du må inrømme at det ikke var så enkelt å fatte!!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
av de levlene som jeg har postet url til så er det kun 5 som egentlig er utfordrende. Og det er mest fordi at man må ta seg tid til å lete fram programmer.
Med andre ord; Jeg innrømmer ingenting
Opprinnelig postet av |d13m0b
Husker jeg riktig så bruker fila en standard DES encryption. Tar jeg ikke feil så er det vel samme type encryption unix bruker i passwd fila si. Tar vel et par minutter og decryptere..
Vis hele sitatet...
Hvordan dekrypterer man DES. Jeg har lett på nett etter software for å gjøre dette, men finner bare døde linker. Er det slik at man bare får et program til å gjøre hele jobben?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
*host*John the ripper*hark*
Influensatid nå....
King of Spooning
Acidous's Avatar
Hmmm... finnes det ikke noen level 6?
Går på en eksakte adressen jeg får oppgitt når jeg har klart level 5, men det kommer bare opp at filen ikke eksisterer...
Rules
Hvis du ser nederst her får du se at
det finns en level 9
spiser skjermen hvis noen greier den
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
hvorfor det? try2hack er ikke så sært vanskelig at det kreves en rakettforsker for å klare samtlige levels
Level 9 har jeg jo gjort(!). Husker ikke hvordan, men mener på det var ganske simpelt. Var det den med noe CTCP eller er det oppgava før?
▼ ... noen uker senere ... ▼
er HELT ute og kjøre, hjerneteppe og faenskap...

Klarer ikke level 1, noen som gidder og hjelpe?
Nei, glømm det den var jo lett da....men level2.hmmmm???
Opprinnelig postet av Nichotin
Dette blir litt offtopic, men er det flere slike try2hackopplegg? da jeg dreiv og jobba i pc magazine så satt jeg omtrent hele uka og dreiv med et annet opplegg. første level gikk ut på å telnete og finne passordfila. Noen som husker?
Vis hele sitatet...
Den du nevner her er sikkert Hackerslab (www.hackerslab.org) (telnet drill.hackerslab.org).
Finnes en haug med andre.
Du finner liste over noen på www.hackergames.net
Jeg runda nettopp Starfleet Academy. De 9 første levlene var latterilig lette, men det ble litt vanskeligere etter hvert. Ihvertfall siden jeg ikke kan en dritt java
hehe...ser ut som mange går i den samme fella i level2 som jeg gjorde...