Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2210
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
hallo freaks
jeg fikk en liten ide i dag iden kom fra denne http://www.youtube.com/watch?v=DpVO3QUHsqA videoen.
det jeg tenkte var å bruke denne metoden bare med en metal fil.
å så tenkte jeg og kulemølle det i 5-7dager.
er egentlig en varmtvanns anode rent magnesium eller inneholder den alu?
er det noe jeg bør passe meg for mens jeg kulemøller dette?
også vil dette være bra for flash med perc?
kjedelig streiting
Det er vel som med mølling av mange metaller en fare for en eksplosjon i det du åpner den.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er vel som med mølling av mange metaller en fare for en eksplosjon i det du åpner den.
Vis hele sitatet...
er det ikke bare å åpne den vær andre time?
Om dette er spørsmål du trenger å stille så tenker eg at du vil havne i ei lokalavis rimelig snart.

waffe
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av liftwaffe Vis innlegg
Om dette er spørsmål du trenger å stille så tenker eg at du vil havne i ei lokalavis rimelig snart.

waffe
Vis hele sitatet...
det er ikke ulovelig så vidt jeg vedt å eie Pluverisete metaler
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av CracklingPyro Vis innlegg
det er ikke ulovelig så vidt jeg vedt å eie Pluverisete metaler
Vis hele sitatet...
Han tenker vel mer på en eventuell ulykke tenker jeg...
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Titanium87 Vis innlegg
Han tenker vel mer på en eventuell ulykke tenker jeg...
Vis hele sitatet...
Ting er ikke farligere enn det mann selv gjør dem til
Å dette er hobbyen min og den gir jeg ikke opp!
Dropp mølling av magnesium! Mølling av fint metallstøv regnes som risikabelt, det gjelder både aluminium, magnalium og magnesium. Det finnes historier om magnalium som har selvantent selv ved regelmessig lufting av den lukkede møllebeholderen, og jeg tviler på at rent magnesium er noe mindre utsatt for dette.

Hvorfor vil du absolutt lage flash med magnesium? Bruk av magnesium til flash er unødvendig risikabelt, fin aluminium fungerer normalt mer enn tilstrekkelig.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thomas_l Vis innlegg
Dropp mølling av magnesium! Mølling av fint metallstøv regnes som risikabelt, det gjelder både aluminium, magnalium og magnesium. Det finnes historier om magnalium som har selvantent selv ved regelmessig lufting av den lukkede møllebeholderen, og jeg tviler på at rent magnesium er noe mindre utsatt for dette.

Hvorfor vil du absolutt lage flash med magnesium? Bruk av magnesium til flash er unødvendig risikabelt, fin aluminium fungerer normalt mer enn tilstrekkelig.
Vis hele sitatet...
jeg tenkte på varmtvanns anode pulver/MgAl 75/25 som et alternativ til GD AL.
så tenkte jeg at vist jeg klarte å få dette opp i vertfall 800mesh så ville det vært like bra som GD AL og kansje biligere.
siden det kansje blir litt vanskligere å få tak i GD AL i den nermeste framtid
Sist endret av CracklingPyro; 20. mai 2013 kl. 13:59.