Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1807
Hei! Skal leke meg med noen hjemmelagde røykbomber, som har dralunte. Lurer på om disse kan eksplodere da jeg må antenne de i hånda? Takker for svar!
Jeg vil tro at de kan det ja.. Alt hjemmelaget kan fort være ustabilt og utrygt.

Ville vært svært skeptisk til "dralunte".
Nei, om de er lagd av Kalium Nitrat og sukker er de ikke ustabile. Men ja, de kan eksplodere i hånden på deg. Med mindre du pakker det inn i metall, da fortjener du å miste hånden, så slipper du som regel unna. Lunte er uansett det siste du er gniten på, så ha på godt. Det er også greit å pakke den såpass at ingen gnister fra lunten kan antenne denne, selv om det skal litt til for å antenne KNSU.

OT: Dralunte, hva er det? I hele min pyrokarriere, som ikke har vært ekstremt lang, så har jeg aldri hørt om det.
Regner med at det er sånn du skal lage? http://www.youtube.com/watch?v=zUfnHguABV0
Isåfall får du ett snaut sekund til å kaste den, jeg ville ikke holdt den å hånda fordi den blir varm som faen og plastikken kan smelte(teip)
Må bare si at devicen Nick O' Teen linker til vil være høyst ustabil og ikke veldig smart å "leke" med.

Edit: Høyst utstabil er vel feil, men det er uansett ikke noe du vil holde, og som sagt, du har dårlig tid, og KNSU brenner varmt.
Sist endret av Sinken; 28. april 2013 kl. 00:23.
Trådstarter
3 0
Det er røykbomber som er laget av sukker, kalium nitrat + litt bakepulver. Er ikke jeg som har laget dem.
Dralunte som i dra-ring. Trodde det var det samme, eller bruker dere et annet navn for det?

Uansett, prøvde en i stad! Gikk helt fint det! Brant meg ikke, men jeg skvatt fordi den smalt når jeg dro i lunta! (Teipa i toppen med papirteip for å unngå dryssing) Men om dere sier de kan eksplodere, så holder jeg meg til vanlig lunte.

Er forresten samme type "dralunte" som dere linka til ovenfor!
Sist endret av foxy; 28. april 2013 kl. 01:06.
Vell, eksplodere er vel å ta litt hardt i. Med mindre du har røykbombemiksen i form av kuler, så skal det gå bra. Bakepulver vil uansett gjøre at det brenner saktere, men det er uansett få grunner til å ikke bruke lunte
Om du går for dramekansime tilsvarende den i videoen, MEN bytter ut sugerøret med fyrstikker med for eksempel viscolunte, vil dette bli en del tryggere. Du vil da kunne dra i en ring for å antenne lunta, og så ha en delay på noen sekunder før røykbomba antenner. Det vil ikke bli stort farligere enn tilsvarende røykbombe som du antenner med fyrstikk og lunte.

Når dette er sagt, antar jeg at du har planer om å bruke dette til paintball eller lignende.. Om du skal bruke denne i skogen, må du ta hensyn til at du ikke ender opp med å tenne på gress og busker.