Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2821
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
hei
jeg trenger meg en kraftig magnet rører til biligst mulig pris
jeg skal bruke den til ETN syntese slik at jeg slipper å røre så mye
så den må kunne brukes til veldig tykke løsninger.
noen som har en bra magnet rører som de kunne anbefale eller vet om en bra side?
Ebay har kurrante.
Den har jo varmeplate og. Er det noe du trenger?
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Den har jo varmeplate og. Er det noe du trenger?
Vis hele sitatet...
kansje i senere i prosjekter men ikke til ETN XD
men holder den til røring i en ETn syntese?
Sist endret av CracklingPyro; 14. mars 2013 kl. 19:25.
Nå har jeg aldri laget ETN, men det er greit med kraft i en sånn magnetrører.
Sist endret av Sinken; 14. mars 2013 kl. 19:27.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
noen som ar brukt magnet rører til ETN syntese med sukses?
Du kan ta motoren fra en gammel harddisk eller en pc-vifte også limer på du et par clas O magneter. Da drar du lett smilehull i en 5L erlend meyer kolbe.

Om du har delene så koster det kun typ 20kr for magneter. Om du ikke har deler liggende så hør med en kompis. Billig og bra blir det.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
Du kan ta motoren fra en gammel harddisk eller en pc-vifte også limer på du et par clas O magneter. Da drar du lett smilehull i en 5L erlend meyer kolbe.

Om du har delene så koster det kun typ 20kr for magneter. Om du ikke har deler liggende så hør med en kompis. Billig og bra blir det.
Vis hele sitatet...
hørtes lurt ut har jo mange herpa datamaskiner som jeg vet om
kansje låne en neodium magnet fra hardisken hehe
kasnje jeg kan prøve meg på litt gull utving med det samme
Magneter bør du nok kjøpe. De skal jo helst tåle syre.
Bruker selv en hjemmelaget magnetrører når jeg brygger øl, pc vifte og strøm fra en gammel multilader.
Lager alltid startere for gjæren når jeg brygger og da blir det en fin whirlpool i en 5L Erlend Meyer kolbe og drar inn nok luft til å oksygenere starteren. Til mitt bruk er det helt konge. Og som sagt så er det relativt bra volum i de kolbene. Tror ikke det bør være noe problemer til ditt bruk.

Magnetene på selve viften kan du bruke hva som helst som er kraftig nok. Så det er bare den som skal i koblen som må tåle syre.